74.Bölüm Çaba Göstermek

1.1K 133 127
                                    

Güzel ve dinlendiren bir uykunun içinde olan Asaf ve Eslem çiftinin yüreklerinde huzur rüzgarları esiyordu.Zaten yanında sevdiğin, sevdiklerin olduktan sonra o uyku elbette huzurlu olurdu .Ve tabiki huzursuzluk doğacak ortamlarda da sevdiğim dediğini, yüreğinin misafirini güzelce sabredip dinlemek gerekiyordu .

Allah muhafaza buyursun insan bir kere can kulağı ile dinlemeyi, karşıdakini anlama çabasını bir kenara koyarsa sanki o zaman iki seven de birbirinden uzaklaşıyor, birbirini duyamıyordu .Birbirlerinin kalplerinin sesini duyamadıkça ;konuşma devamında duyamadıkları için bağırma daha da ileriye giderse kavga aşamasına geçebiliyordu.

Hani eskilerin öğütlerinde de bulunur ya yatağınızı ayırmayın diye belki de o birbirinize kulak vermek için biraz sessizliğe yer verin demekti.Tamamen bağını koparmadığın,daha da uzaklaşmayıp sırt sırta verdiğin için o sessizlikte,sadece nefes alıp verişlerin hakim olduğu sessizlikte insanın kendini sorgulama imkanı olabilirdi.

İnsanız nihayetinde bir halimizin bir halimizi tutmadığı zamanlar olabiliyor.Belki de karı koca olmak ölçülü olanı beraber tutup yaşamayı nasihat ediyor.Terazinin bir kefesi ağırlaştığında olağan ölçüyü tutabilmek adına diğer kefeye çabalama görevinin düşmesi gibi ve yeri gelecek karı kocanın halinden anlayacak,yeri gelecek koca karının halinde anlayacak.En azından anlamak için çaba gösterecek.İşte Asaf ve Eslem evliliklerinin Rabbin rızası olması yönünde daima çabalıyorlardı.Zorlandıkları anda biri birine destek oluyordu .

Üç kişilik çekirdek bir aile olma yolunda ilerledikleri günlerde Asaf'ın süt kardeşi Birgül'ü istemeye gelmişler ve hayırlısı ile söz kesilmişti.Aynı zamanda halasının kızı da olan Birgül için hayırlı adımlar atılmışken ailecek dualar edilip,destek olunmuştu.Şimdi sırada geçen aylarda nişanı olan Ali abisinin düğünü yaklaşmaktaydı .Ailecek düğün için hazırlıklar yapılıyordu.

Eslem de Asaf'ın rica etmesi ile kendini yormadan yardımcı oluyordu.Eslem bir yandan da yetimhanedeki çocuklar için hazırladığı projeye paylaştığı kişilerin desteği ile yenilikler ekliyordu.

Annesi ve kayınvalidesi ile konuştuğunda gayet olumlu bir cevap gelmişti,seve seve destek olacaklardı.Bebek doğduğunda emek emek , sevgilerini koyarak yaptıkları iki hazırlıktan birini çocuklar adına sergiye koyacaklardı.Cinsiyetini öğrenmeyi doğuma bıraktıkları için erkek bebek doğarsa kız bebek için yapılanlardan ,kız bebek doğarsa erkek bebek için yapılanlardan fedakarlık edilecekti.Eslemin kendi annesi kendi tanıdıkları ile konuşacaktı.Asıl olay Meryem Hanım'ın gelini olarak Eslem'i kendilerine uzak gören Meryem Hanım'ın çevresi ile konuşulduğunda olmuştu. Öncelikle hoşgeldiniz ve güzel bir selam faslı yaşanmıştı misafire hürmet edilmiş daha sonra hazırlanan ikramlar ile beraber öncelikle Meryem Hanım konuyu uzun uzun anlatmış sözü gelinine bırakmıştı.Eslem de gelen her soruya samimiyet ile cevap vermişti. Sona doğru Eslem şunu açık açık dile getirmişti :

-Maddi durumunuz çok iyi olabilir.Allah hayırlısı ile daha da iyi etsin .Az önce bahsettiğim yetimhanedeki çocuklar belki iyi bir başlangıç yapamadılar,belki isteyerek veya istemeyerek en yakınları onları yalnız bıraktı.Yine de onları tamamen anlayamasak da anlamaya çaba gösterebiliriz.Birçok hayra vesile olmuş olabilirsiniz Allah razı olsun .Amaç hayata gönülleri kırgın olan bu çocuklara maddiyattan ziyade manevi olarak destek olabilmektir.

-Örneğin bir ressam olabilirsiniz haklı olarak her ortaya çıkardığınız eser sizin için çok değerli belki oraya gönül rızanız ile birkaç resminizi koyabilirsiniz eminim resimlerinizin taliplisi olacaktır,ama ondan da güzeli orada mesleğinize meraklı yetenekli çocuklar ile tanışacak olmanız.Yahut çok ünlü bir yazar olabilirsiniz veya bir şair,aynı şekilde birkaç kitabınızı oraya götürdüğünüzde geleceğin şairleri , yazarları ile karşılaşabilirsiniz.

Gözyaşım "Yaprak Güzelim"   TamamlandıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin