44.Bölüm Pişman

2.2K 220 53
                                    

Meryem Eslem'in kazasından sonra gördüğü rüyanın etkisindeydi daha.

Küçük oğlu ,Yusuf'unu uzun zamandır rüyalarında görmüyordu .Anca albumlerdeki fotoğrafına bakıp özlem gideriyordu .Ne kadar dışa disiplin sahibi ve sert görünümü olsa da acısını içinde taşıyordu .Bunu sadece sevdikleri bilirdi .Ve sadece sevdikleri söz konusu olduğunda karşısındakine karşı adeta bir kaplan kesilirdi .Yeni birilerini aileye almaya  alışık değildi elbet bir gün gelini olacaktı ama yine istediği olmadı.Tüm olumsuzluklara ve sert diline rağmen Eslem de farklı bir anlayış ve sakinlik vardı .

Ne zaman ki bu kaza oldu .O zaman oğlunun halini gördü ve gerçekten sevdiğini anladı ilk zamanlar kusurlu bellediği gelini.Belki küçük oğlu kan kaybından kaybettikleri için ve Eslem'e de kan verdiği için bütün bu benzerliklerin tesadüf olmadığını anlıyor ve tevafuk olduğunu idrak ediyordu .Hala düşünceli bir halde olsa da Eslem 'e bir adım attıktan sonra gönlü sanki bir hafiflemişti .

Ilk gördüğü rüyada küçük oğluna yaklaşmak istiyor ama bir türlü yaklaşmıyor ve bununla birlikte oğlu da ondan gitgide uzaklaşıyordu ve aslında Yusuf'un yaklaştığı yerde ise Eslem duruyordu .Gördüğü rüyaya üzülmesinin yanında bir de Eslem ne alaka demekten kendini alamamıştı .Sonra sonra ilk başta kabul etmese de bu durumun Eslem 'e olan kötü davranışları ile ilgili olduğuna yordu .Nihayet son gördüğü rüyada tebessüm eden mutlu bir Yusuf görmüştü .

Kaç gündür aklı bunlarla doluydu .Bakalım bugün neler olacaktı ?
Günay ailesinin evinde telaş normalden fazlaydı.Ne zaman misafir gelecek olsa özellikle de Meryem Hanım'ın misafirleri ise gelenler o zaman telaşı da artıyordu .Neyse ki Ayşe teyze hazırlıklı kaç yıldır bir de evin gelini olmasına rağmen mutfaktan çıkmayan seve seve yardım eden Eslem vardı.

Evin erkekleri kahvaltıdan sonra güzelce uğurlandılar.Sonra bütün hanımlar mutfağa geçiş yaptılar .Meryem Hanım ne kadar elini sürmese de yapılacakları  listeliyor ve söylüyor, sıkı sıkı tembihliyor,sunumları kontrol ediyordu.
Ayşe teyze ve Eslem herşeyi hazırladıktan sonra ikramları sunum tabaklarına aldılar .

Ne kadar yorulmuş olsalar bile Eslem bismillah diyip bir hızla kalkıp 3 sade kahveyi pişirdikten sonra getirdi .Önce Meryem Hanım'a,sonra Ayşe teyzeye ikram etti .
Meryem Hanım kendi misafirlerini bu kadar sahiplenmiş olmasına şaşırıyor ve gelinine git gide bağlanıyordu .Yine samimi bir gülümsemeyi ve teşekkürü eksik etmemişti salonda olanlardan .

Ayşe teyze biraz çekinsede de Meryem Hanım'ı ılımlı görünce kaldı ve kahvesini yavaşça yudumladı.Eslem'e ellerine sağlık diyerek Ayşe Teyze misafirler gelene kadar kendi evine geçti zaten ortalığı da toplamıştı .

Meryem Hanım ise salonda oturup televizyon izlemeye koyuldu .Eslem de kayınvalidesinden izin isteyerek evden çıktı .Babasından pasta almaya gidecekti .Meryem Hanım Eslem 'e karşı mahçup hissediyordu .En iyisi zamana bırakmaktı zaten bir konuşma yapmışlardı .Birbirine dertlerini bir nebze de olsa anlatabildiklerini düşünüyordu.

Eslem eşi ile konuştuktan sonra yola koyuldu .Çay bahçesine vardığında babası karşıladı kızını .Çok vakti olmadığı için babası ile konuşup teşekkür ettikten sonra pastayı alıp dışarıya çıktı .Babasına parasını vermek istese de babası ona biraz kızmayı ihmal etmedi .

-Ilahi Eslem kızım biz bir aileyiz artık eşinin ailesi ile o yüzden para lafı geçmesin lütfen .

-Tamam babacığım sen nasıl istersen demişti babasına .Bu konuşma baba kızın sarılıp vedalaşması ile son buldu .

Eslem yolda yürürken Asaf aramıştı .Eslem ise yakındaki bir parkı görünce oradaki banklardan birine oturdu ve sonra telefonu açtı .

-Efendim canım.

Gözyaşım "Yaprak Güzelim"   TamamlandıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin