Gündüz yağan yağmur ikindi vaktiyle sakinlemişse de Asaf ve Eslem eve geldikten sonra tekrar yağmaya başlamıştı.
İlk başta damla damla çiseliyor olsa da yarım saat içinde gündüzkü hali misali sağanak yağışa geçiş yapmıştı .
Geldikten sonra Asaf'ın yardımıyla abdest alan Eslem eşinin ardında akşam namazını eda etmişti .
Tabi Asaf şükürler içinde duasını ederken;Eslem kendisine emanet olan vücudunu çok yıprattığı için Allah'dan af diliyordu. Tabi bir de eşini telaşlandırdığının farkındaydı .Haliyle Asaf çok endişelendiği için eşinin hakkına girdiğini düşünmüştü .
Asaf konuyu hiç açmadan Eslem'e destek olarak onu bahçeye çıkarmıştı .Biraz hava alsa iyi olacaktı .
Eşinin omuzlarına kalın bir battaniye örtmeyi de ihmal etmemişti .
Aslında en iyi şekilde eşine destek oluyordu Asaf .Sadece konuşmuyordu .Bu küs olmak değildi sadece konuşmak için doğru ortamı bulmaya çalışıyordu .
Eslem ise tüm mahçubiyetiyle Asaf da ağzını açıp birşey sormayınca hiç konuşmaya cesareti olmuyordu .
Asaf bu arada Eslem ve kendisi için çay götürmek için bardakları hazırlıyordu .Bir yandan da konuya nasıl girmesi gerektiğini düşünüyordu .
Aslında çok da sinirli bir yapıya ya da fevri hareketlere sahip değildi .Ama söz konusu eşi Eslem olduğunda bazen ne yapacağını bilemiyordu .
"Allahım Sen en hayırlı ve güzel şekilde konuşmamı ,eşimin derdini anlayabilmemi nasip eyle "(amin )
Bu da içinden geçirdiği dualardan biriydi .
Çayın demlenmesini beklerken beklemediği birşey olmuştu.
Tuhaf bir şekilde geldiklerinden beri kendisi ile göz göze gelmeyen eşi mutfak kapısından içeri girerek Asaf 'a yardım etmeye başlamıştı.Bir yandan konuşuyor bir yandan da gündüzden hazır olan kekleri tabaklara çıkarıp kesip dizmeye başlamıştı.
Aslında Asaf eşinin ilk adımı atmasına çok mutlu olmuştu .Eslemin konuşmaya başlaması ile eşini izlemeye koyuldu .
-Küçüklükten beri yağmurdan kaçan değil de adeta yağmura koşan biri olmuştum . Öyle ki artık yağmurun altından beni alamayan annem ile babam ;kar oynamaya giden çocuklarını giydirir gibi benimle beraber yağmurluklarını giyer benimle beraber kısa sürede olsa gönlüm olsun diye aynı yağmurun altında ıslanırlardı .
Tabi sonrası hasta olmamak için alınan önlemler ile devam ederdi .Ne hikmettir ki küçüklükten beri yağmur sonrası ıslandığım için hasta olmamıştım Allah'a şükür.
Anlayacağın bugün yağmura koşarken böyle olacağım aklıma gelmemişti.Tabi seni kesinlikle endişelendirmek istememiştim.Benden dolayı kırıldığın için yüreğinden özür dilerim.
Belki sana birşeyler anlatmadığım içime attığım için böyle bayıldığımı düşünüyorsun .Ama inanki ben böyle düşünmüyorum.
Biliyorsun ki annem ve babamdan sonra ve hatta onlardan çok seninle paylaştım dertlerimi .O yüzden bana kırgın olmanı istemem .Senden saklayıp da içime attığım, kendimi yıprattığım bir şey yok aslında .Sadece genel olarak tüm zorlukları ve yaşanmış imtihanları bir anda düşündüm.Ve bunlar da hep seninle dertlendiğim ve dertleştiğim konulardı.
Sadece çok hassas bir yapıya sahibim ve bir tedaviye gerek olduğunu düşünmüyorum.Yine de doktorun tavsiye ettiği şekilde psikolojik tedavi almamı istersen ,böylesi senin için daha iyi olacaksa ben kabul ederim .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gözyaşım "Yaprak Güzelim" Tamamlandı
Espiritual-Hoşgeldin gözyaşım. -Hoşbuldum Asaf'ım.Merak ettiğim bir şeyi sorabilir miyim? -Tüm sorularına özenle cevap vereceğimi biliyorsun. -Bana neden gözyaşım diyorsun? -Sen benim ömrüme verilmiş emanetsin. Sen benim sevincimin gözyaşısın. Şükür ederken...