Der er gået et par måneder og Matthew bor stadig hos Beth og Paul, og han er ved at blive vant til det, og han er lidt gladere, og han har lært mange flere ting, og han bliver 15 år, fordi det er hans fødselsdag og de skal fejre det, så Beth og Paul venter på Matthew i køkkenet. Matthew står op fra hans seng, og han tager sit tøj på og går ud i køkkenet. Beth: Hej. Matthew: Hej. Paul: Tillykke med fødselsdagen. Matthew: Tak. Beth: Tillykke med fødselsdagen. Matthew: Tak. Beth: Vi har bagt en kage, vi håber at du kan lide den. Matthew: Er det chokoladekage? Beth: Ja, det er, vi skal spise den i aften. Paul: Det er ikke bare din fødselsdag i dag, men det er også den dag, Beth fandt dig på gaden. Matthew: Ja, jeg kan godt huske det. Beth: Jeg fandt dig fortabt på gaden. Matthew: Ja, jeg er virkelig glad for at have et sted, jeg kan bo, i et stykke tid. Beth: Vi skal nok finde en løsning på det hele. Matthew: Ja, det håber jeg. Paul: Vi har købt en fødselsdagsgave til dig, her. Matthew: Tak. Beth: Vi håber at du kan lide din gave. Matthew pakker sin gave op. Matthew: Det er en iPhone, tak. Beth: Vi vidste, at du ville blive glad for din gave. Matthew: Ja, jeg er meget glad for den. Paul: Det er godt at høre. Beth har det pludselig ikke godt, så hun løber ud på toilettet og kaster op, Matthew og Paul kan høre det. Paul: Beth, hvad er der galt? Beth: Ingenting, jeg har det ikke så godt. Paul: Jeg er sikker på at du er okay. Beth: Hvad hvis jeg er syg? Paul: Du er ikke syg, måske skulle vi finde ud af, hvad der er galt med dig. Beth: Ja, men det er Matthew's fødselsdag. Paul: Jeg er sikker på, at han kan vente her. Beth: Matthew, kan du godt være alene her, mens vi tager ud på hospitalet? Matthew: Ja, jeg kan godt være alene. Beth: Godt, vi kommer hjem hurtigt. Matthew: Okay. Beth: Jeg er ked af at ødelægge din fødselsdag. Matthew: Det er okay, du skal nok blive okay. Beth: Tak. Matthew spekulerer på, hvad der er galt med Beth, og han håber, at hun er okay. På hospitalet: en læge undersøger, hvad der er galt med Beth, og en time efter, får de et svar på, hvorfor Beth kaster op. Læge: Beth, jeg ved, hvorfor du føler dig dårlig. Beth: Fortæl mig hvorfor. Læge: Det er fordi at du er gravid. Paul: Er hun gravid? Læge: Ja, hun er. Beth: vi skal have et barn. Paul: Hvad siger vi til Matthew? Beth: Jeg tror, at vi skal vente med at sige noget, før vi ved, om han skal bos hos os eller ikke. Paul: okay. de går hjem igen. Derhjemme: Matthew sidder i køkkenet, han venter på Paul og Beth. de kommer endelig hjem. Beth: Jeg er ked af det, Matthew. Matthew: Det er okay, er du okay? Beth: Ja, jeg har det fint. Matthew: Det er godt. Paul: Nu synes jeg at at vi skal spise kagen. Beth: Ja, lad os spise den. De spiser kagen, og Matthew synes godt om kagen.
YOU ARE READING
Matthew
Non-FictionDet er en historie om en fattig og hjemløs dreng, en dag finder en kvinde ham på gaden, og hun vil gerne hjælpe ham og hun vil gerne give ham et sted, hvor han kan bo og kalde for sit hjem, men det er ikke altid let.