Matthew er på vej hjem, han stopper ved en gade, og han kigger hen på gaden, og han kan huske, da han var ensom, pludselig kan han høre, at der er en som græder, han skynder sig over for at se, hvem det er. Matthew: Er her nogen? Der er en person, der er fanget under en masse brædder , så Matthew flytter dem, han ser en pige sidde og græde. Han hjælper pigen op, så hun ikke længere sidder under brædderne. Matthew: Er du okay? Jackie: Ja. Matthew: Hvad er dit navn? Jackie: Mit navn er Jackie, hvad er dit? Matthew: Mit navn er Matthew, hvor gammel er du? Jackie: Jeg er 11 år. Matthew: Er du hjemløs? Jackie: Ja, er du? Matthew: Nej, ikke længere, jeg har en familie og et hjem nu, du kan også få et hjem. Jackie: Hvordan? Matthew: Jeg kender nogle mennesker, der kan hjælpe dig, kom med mig. Jackie går med Matthew. De går hen til Paige og Josh. Paige: Hej Matthew, det er godt at se dig. Matthew: Ja, jeg har fundet en hjemløs pige på gaden. Josh: Hej, jeg hedder Josh og dette er min kone Paige, vi hjælper folk med at finde et hjem. Jackie: Mit navn er Jackie, jeg er 11 år. Paige: Kom her. Jackie går hen til Paige. Matthew har ringet til Paul og Beth, de kommer for at hente ham. Paul og Beth kommer. Paul: Hej, er alt okay? Matthew: Jeg fandt en hjemløs pige på gaden i dag. Beth: Hvor er hun nu? Matthew: Hun er her, Paige og Josh skal nok hjælpe hende. Paul og Beth giver Matthew et knus, og Jackie ser det. Jackie: Jeg vil have en familie, ligesom dem. Paige: Du skal nok få en familie. Beth: Er det hende? Matthew: Ja. Beth går hen til Jackie. Beth: Hej. Jackie: Hej. Beth: Mit navn er Beth, jeg er Matthew's adoptiv mor, hvor gammel er du? Jackie: Jeg er 11 år, jeg vil virkelig gerne have en familie. Beth: Det forstår jeg godt. Matthew: Mor, kan vi tale med far, alene. Beth: Ja. De går udenfor, for at snakke. Paul: Hvad er der galt? Matthew: Den lille pige har brug for et hjem. Beth: Ja, men hvordan kan du planlægge for hende at få et hjem? Matthew: Jeg håbede at i kunne give hende et hjem. Paul: Mener du i vores hjem? Matthew: Ja, jeg vil gerne have hende til at bo hos os. Beth: Du ved godt, at jeg er gravid, og vi skal snart gøre et værelse klar til babyen. Matthew: Ja, jeg ved det godt, men jeg er ked af at Jackie, er helt alene, ligesom jeg var. Beth: Mig og din far må tale om det, alene. Matthew: Okay.
BINABASA MO ANG
Matthew
Non-FictionDet er en historie om en fattig og hjemløs dreng, en dag finder en kvinde ham på gaden, og hun vil gerne hjælpe ham og hun vil gerne give ham et sted, hvor han kan bo og kalde for sit hjem, men det er ikke altid let.