På skolen: Matthew ser Susana og går til hende. Susana: Matthew, vi har brug for at snakke. Matthew: Om hvad? Susana: Jeg vil gerne fortælle dig noget. Matthew: Hvad? Susana: Det er lidt svært at sige. Matthew: Prøv at sige det. Susana: Jeg kan virkelig godt lide dig. Matthew: Det er godt, også mig, men jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Susana: Jeg forstår det, men nu ved du, hvordan jeg føler for dig. Matthew: Ja, nu ved jeg det, og jeg er ked af det. Susana: Jeg forstår det. Senere: Hjemme: De spiser middag. Matthew er meget stille, og Jackie vil gerne vide, om hun skal blive hos Paulus og Beth. Paul: Hvad er der galt? Matthew: Det er Susana, hun fortalte mig, at hun godt kan lide mig. Paul: Det er ikke forkert at sige. Matthew: Jeg ved det, men jeg har aldrig haft en kæreste før, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Beth: Bare vær dig selv, kan du lide Susana? Matthew: Ja, jeg kan lide hende, jeg ved bare ikke, hvordan man skal være kærester. Beth: Du skal nok lære det. Matthew: Tak, mor. Paul: De sociale rådgivere kommer i morgen, for at tale med os. Jackie: Det er godt. Beth: Jeg håber ikke, at du bliver skuffet over vores beslutning i morgen. Jackie: Jeg håber, at jeg bliver glad for det. Næste dag: De sociale rådgivere kommer for at tale med Paul og Beth, om Jackie. Josh: Hvordan går det med Jackie? Beth: det går godt med Jackie. Paige: Har du og Beth taget en beslutning om, hvad i skal gøre med Jackie? Paul: Ja, det har vi. Josh: Hvad har i så besluttet? Paul: Jackie kan virkelig godt lide at være her, hvis vi skal fortælle jer det, er hun også nød til at høre det. Paige: Okay. Beth går ind til Jackie, for at sige, at de gerne vil tale med hende. i stuen: Beth: mig og Paul vil gerne beholde dig her, du er familie. Paul: Ja, og vi vil gerne adoptere dig. Jackie bliver glad. Jackie: Jeg er glad. De skriver under på papirerne, og Jackie er endelig blevet adopteret af Paul og Beth. Paige og Josh tager tilbage til deres arbejde. Jackie går ind til Matthew for at fortælle ham den gode nyhed. Jackie: Matthew, der er lige sket noget godt. Matthew: Hvad er der sket? Jackie: Dine forældre har lige adopteret mig. Matthew: Det er godt, det er jeg glad for. Jackie: Også mig. Matthew: Du er min søster nu. Jackie: Ja, det er jeg, og du er min bror. Matthew og Jackie går ind i køkkenet til deres forældre. Beth: Matthew, Jackie, vi skal ud at spise, for at fejre, at vi endelig har adopteret Jackie. Paul: Vi skal også fejre, at vi har tre dejlige børn. Beth: Ja, vi har de børn, vi har brug for. De giver alle hinanden et knus, og så går de ud for at spise.
YOU ARE READING
Matthew
Non-FictionDet er en historie om en fattig og hjemløs dreng, en dag finder en kvinde ham på gaden, og hun vil gerne hjælpe ham og hun vil gerne give ham et sted, hvor han kan bo og kalde for sit hjem, men det er ikke altid let.