• 132 •

5.9K 100 17
                                    

Als ik de volgende ochtend wakker wordt, staat Nate al aangekleed bij het televisiekastje. "Hoe laat is het?" Vraag ik zodra ik mezelf hem uitgerekt.

"Negen uur," zegt hij terwijl hij op het bedeinde gaat zitten, "we gaan straks ergens wat ontbijten en dan moeten we er weer uit."

Ik gaap en stap dan uit het heerlijk zachte bed. Ik geef Nate een kus en kleed me dan snel om in de badkamer zodat we kunnen gaan ontbijten. Ik heb een blauwe jeans aangetrokken en draag daarboven een zwarte turtleneck shirt. Ondertussen heeft Nate al onze spullen ingepakt, zodat we gelijk konden gaan eten.

Nate en ik aten ontbijt in een lokaal restaurantje. Het was erg gezellig en het eten was heerlijk. En voordat ik het wist, zaten we alweer in de auto onderweg naar Rotterdam.

Maastricht was geweldig en tijd met Nate doorbrengen was erg leuk. Doordat hij me genoeg vertrouwde om open te zijn over zijn verleden, betekent enorm veel me.

Nate draait de voordeur van het slot en opent de deur zodat ik als eerst naar binnen kan gaan. "Home sweet home." Zeg ik terwijl ik mijn tas op de eettafel neergooi.

Nate staat als een gek te lachen, maar als ik hem vraag wat er aan de hand is, zegt hij dat er niets is en dat hij een aantal telefoontjes moet plegen.

Daarna vraagt Nate me nogmaals of ik morgen thuis zou willen blijven aangezien Sawyer langskomt. En als de eigenwijze ik die ik ben, zeg ik dat ik gewoon ga werken. Hij probeer me nog één keer om te praten, maar ik hou voet bij stand. Uiteindelijk legt hij zich erbij neer.

Ik besluit om snel te gaan douchen, want dat had ik nog niet gedaan vanmorgen. Ik was binnen tien minuten klaar, want ik heb geen zin in een uitgebreide douchesessie. Het liefste wil ik gewoon bij Nate zijn.

Ik loop zachtjes naar de woonkamer, maar ik hoor dat Nate nog aan het bellen is. Ik weet dat Nate heeft gezegd dat het ook mijn huis is en dat ik overal mag komen, maar toch wil ik niet de woonkamer inlopen terwijl hij een zakelijk telefoontje heeft en dus wacht ik nog even.

"Haar veiligheid is mijn prioriteit," zegt hij tegen de telefoon, "ik hou je op de hoogte. Bedankt voor je hulp."

Vanaf dat moment hoor ik hem niet meer praten en dus loop ik de woonkamer binnen. "Hey, is alles in orde?" Vraag ik als hij naar mij opkijkt.

"Ja, niets aan de hand."

Plots wordt er aangebeld en dus loopt Nate naar de deur. Door de camera kan hij zien dat het zijn moeder is. Hij opent de deur en vraagt haar meteen of alles in orde is.

"Kan een moeder haar zoon niet bezoeken?" Vraagt ze hem lachend. Hij lacht, zegt dat het goed is haar te zien en geeft haar dan een knuffel. Ik zie de glimlach op haar gezicht groter worden als ze de armen van haar zoon om zich heen voelt.

"Oh Mila, sorry ik had je niet gezien schat," zegt ze als ze naar me toe komt lopen, "ik hoop dat mijn zoon je behandeld als de princes die je bent."

Lachend zeg ik dat hij dat zeker doet. Hij komt bij ons staan en legt zijn hand op mijn heup. "Mila en ik hebben besloten om samen te wonen." Zegt hij voorzichtig tegen zijn moeder. Haar ogen schieten van zijn gezicht naar dat van mij en weer terug. "Dat is het beste nieuws dat ik in maanden heb gehoord, ik ben zo blij!" Zegt ze zo enthousiast dat de tranen in haar ogen springen. Ze slaat haar armen om me heen en bedankt me.

"Moeder, is dit echt nodig?" Vraagt Nate. Ze draait zich naar hem om en zegt dat het zeker nodig is. "Het gebeurd niet elke dag dat mijn zoon gaat samenwonen met een meisje." Zegt ze hem streng. Hij rolt met zijn ogen en vraagt dan waar Ray, zijn vader, is.

"Hij is aan het werk, lieverd," zegt ze hem, "dus ik neem aan dat jullie het aan Liam vertelt hebben."

"Nog niet," zegt Nate haar voorzichtig, "we doen het rustig aan, stap voor stap."

Het is duidelijk aan haar te zien dat ze het niet eens is met onze beslissing en ze zegt dan ook dat we het snel moeten vertellen. Daarna zegt ze dat ze naar huis wilt gaan, omdat Julia bijna thuis komt.

Pas als de deur achter haar gesloten is, heb ik door hoeveel adem ik heb ingehouden. "Ze heeft wel gelijk over Liam." Zeg ik hem. Hij knikt en zegt ook dat we het snel moeten vertellen, maar dat hij die spanning nu niet kan gebruiken op het kantoor. We besluiten dat we het hem vertellen zodra die Sawyer niet meer op het kantoor komt.

De rest van de dag hebben we niet veel gedaan. Ik heb Netflix in ons bed gekeken terwijl Nate het één en ander voor zijn bedrijf heeft geregeld. Na vijf afleveringen van The Walking Dead ben ik in slaap gevallen.

Een paar uur later voelde ik Nate bij me in bed kruipen. Ik voelde dat hij gespannen was. Die hele situatie met Sawyer zit hem meer dwars dan ik dacht...

My Boss, My Boyfriend [PART 1]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu