........''Bunlar geçmişte kaldı Feride, lütfen bunları unutalım artık, bir dönem yanlışlarım olmuştur bunu inkar etmiyorum''
''Senin bir dönem dediğin, 20 yıllık evliliğimizin 10 yılı neredeyse yalnız bırakmak ve dövmek ile geçti. Ne kadar pasife alıyorsun bu durumu, belki de Ömer doğmasaydı ,işkencelerin devam edecekti, beni dövdüğünden ötürü, uzun yıllar çocuk sahibi olamadım, lütfen Ender, sakın benim için bir daha tanrıya yalan konuşma, ne onu nede kendini kandırmaya çalış.''
Bu sözün ardından odadan çıkan Feride, ahşap basamaklardan yürüyerek alt kata indi, annesinin geldiğini gören Ömer..
''Anne çatı katına çıkıp, bana yapacağınız resim odasına bakabilir miyiz''.
''Tabi ki yavrum..''
Oğlu ile çatı katında ki odaya doğru yürüyen Feride ..
''Resim sanatını ,çok mu seviyorsun oğlum..?''
''Hem de çok, öğretmenim bana çok güveniyor.''
Oğlunun başını öpen Feride
''Bizde sana çok güveniyoruz oğlum ,senin ileride büyük bir ressam olacağına, canı gönülden inanıyoruz''
''Çok heyecanlıyım anne ,aklımda bir sürü resim modelleri var, bir an önce hepsini yapmak istiyorum.''
''Hepsini yaparsın oğlum, sen o yeteneğe sahipsin, gerekli tüm malzemeler odanda olacak, işte odana da geldik, buyur bakalım odanın kapısını sen aç büyük ressam.''
Yüzünde gülücükler oluşan Ömer ,içindeki büyük sevinçle kapıyı açıp annesi ile içeri girdi.
''Çok güzel olmuş anne ,şimdi bu küçük oda benim mi..?''
''Evet canım benim ,dilediğin gibi resim malzemelerini yerleştirebilirsin, hiç şüphe yok ki ,bu küçük oda, ileride büyük bir ressam çıkaracak ortaya''.
Odanın camına doğru yaklaşan Ömer.
''Tualimi kesinlikle bu camın yanına koymalıyım, dışarının manzarası buradan çok güzel görünüyor.''
''Bu güzel bir fikir, bence yazları da şu küçük balkonda çalışmalara devam edebilirsin, şirin ve küçük bir balkon.''
''Evet küçük ama güzel bir balkon ,karşıma bir sandalye ortaya Tuali koysam, bende şurada dursam evet ..evet anne bu şekilde de olabiliyor.''
''Karşındaki sandalye ne için''
''Senin için anne, kendimi geliştirdiğim zaman, ilk senin resmini çizeceğim.''
Oğluna sarılıp onu kucaklayan Feride
''Canım oğlum benim ,annesini de unutmazmış.''
''Hem senin, hem babamın resmini ve öğretmenimin de tabi ,ama önce sen..''
Odaya giren Ender..
''Analı oğullu neyin provasını yapıyorsunuz burada bakalım.''
Elleri cebinde küçük odanın balkonuna doğru yürüyen Ender ..