Bölüm 73

42 2 0
                                    


....''Yeter ama Feride , geçmişte kalmış günleri tekrar düşünmek anlamsız, sana bir fayda getirmez.''

''Özür dileyeceğin yerde hala oldu bittiye getirmeye çalışıyorsun. Geçmişin bana bir fayda getirdiği yok , getirsin diye de düşünmüyorum. Bu benim elimde olan bir durum değil ,yaşanan geçmiş, yaşanılacak geleceğin aynasıdır. Hiç kimse bu gerçekten kaçamaz''

''Yaşanılan geçmiş geride kaldı, önümüze bakıp hayatımıza devam edeceğiz. Sıkıntılı bir süreç geçiren tek biz değiliz. Bence kimse geçmişe bağlanıp kalmamalı ,süratle bakmalı ve hayatın tadını çıkarmalı, sen duygularının esiri olmuşsun Feride, saplanıp kalmışsın geçmişe lütfen boş ver artık.''

                                                    Cam kenarında duran Ferdiye yaklaşan Ender, onu boynundan öperek.

''Geçmişe el salla hayatım...bay bay de ,Çünkü sana asla huzur getirmeyecek.''

                                                                                    X X X

                                                     Lokantada yenen yemek sonrası eve dönene kadar Erenin merakını gidermeyen Mustafa, yarınsı gün olacak olan sınav hazırlığını da Erene yaptırdıktan sonra onun yanına oturttu.

''Evet Eren şimdi sohbetimize kaldığımız yerden devam edebiliriz''.

''Çok garip bir adamsın ağabey.''

                                                     Mustafa güldü...

''Ne garipliğimi gördün?''

''Saymakla bitmez, inan sabahlarız burada. Seni çözmek gerçekten zor, şu kaçırma olayındaki üçüncü şahısın anlatacaktın. Aslında meraklı biri değilimdir ama, yaşamış olduğun olayı öyle bir anlattın ki. Merak etmemek elde değil.''

''Güldürdün beni Eren, her ne kadar meraklı olmadığını söylesen de içinde seni rahatsız eden bir merak var. Evet kaçırma olayında üçüncü bir kişi daha vardı. Bu kişi kaçırdığım kişinin yani Ferdinin aşığıydı.''

                                                     Şaşkın bakışlarıyla Eren

''Nasıl yani ağabey, Feride'yi aşığı ile beraber mi kaçırdın.''

''Hayır Feride'yi kaçırdıktan bir süre sonra, onu sakladığım evi buldu. Bir gün kapıyı çaldı ve onu içeri aldım. Şaşkındı Feride onu görünce çok sevindi, bunu gözlerinden okuyabiliyordum. Aynı şekilde ona aşık olan Ferit'te  onun kadar şaşkındı. Ferit'in ona aşık olduğunu çok iyi biliyordum. Âmâ Feride aynı şeyleri düşünmüyordu. Onu bir arkadaş bir dost olarak görüyordu ama bu gördüğü kişi ona sırılsıklam aşıktı. Zaten olmasaydı Feride ile kaldığımız evi arayıp bulamazdı''.

''Demek ki Ferit ona gerçekten aşıktı ağabey.''

''Evet kesinlikle, ona aşıktı. Gerçekçi olmak gerekirse onu taktir ediyordum. İnandığı aşkının peşinden her ne olursa, olsun gitmeye çalıştı''.

''Peki, sonra ne oldu ?''

''Feride ile Ferit evden ayrılma teklifinde bulundu bana, tabi kabul etmedim. Sadece Feride konuşuyor Ferit dinliyordu. Aslında olan biteni Anlamaya çalışıyordu. Feride beni bir süre daha ikna etmeye çalıştı. Ama ben her defasında gitmelerini söyledim''.

''Beni gerçekten çok şaşırtıyorsun ağabey, anlaşılması zor bir adamsın o yıllarda ,gerçi hala öylesin''

''O dönemlere göre biraz daha iyiyim diyebilirim. Gördüğüm bazı şeyleri anlatmakta sorun çektiğim ve neden böyle diye sorguladığım dönemlerdi. Her insanın zamana ihtiyacı olduğu gibi benim de bazı şeyleri çözebilmem için zamana ihtiyacım vardı. Tabi zamanı iyi  değerlendirmek şartıyla o değerlendirilen zamana bir süre sonra kişiye gereken meyveleri vermekte hiç tereddüt etmiyor.''

FERİDEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin