Bölüm 26

127 4 0
                                    

     ''İyi dilekleriniz için çok teşekkür ediyorum, ama hayatın size vermiş olduğu darbeye karşı dirençli olun ve gülün, sizi gülerken görmek istiyorum''.

                               Başını öne eğen Feride'nin yüzünde, tekrar hüzün oluştu, başını Feride'ye biraz daha yaklaştıran Ferit..

''Ne olur başınızı öne eğmeyin, yılların ruhunuza vermiş olduğu tahribatı düzelte bilirsiniz''.

                           Ferit'in yüzüne bakan Feride 

''Bu çok zor Ferit ,senin kadar  iyi niyetli olamıyorum''.

''Olmak zorundasınız, yaşınızın çok altında olan güzelliğiniz  için olmalısınız, yılların zarar veremediği umutla bakan gözleriniz için olmalısınız,  bir insanın Tanrıya inanması için sizin yüzünüze bakmasının  ,kafi bir sebep olduğunu söylettiren güzelliğiniz için olmalısınız''.

                        Bu sözlerin karşısında, Feride'nin yüzü ilk defa güldü .Onun gülüşünü gören Ferit buna eşlik ederek ona  güldü. Gülerken birden başını öne eğdi ,gülerek Ferit'e seslenen Feride 

''Neden başını öne eğdin'' ?

                    Başını ayağa kaldıran Ferit..

''Şimdi sana bir şey diyeceğim, ama sakın benimle alay etme'' 

                 Gülüşünü kahkahaya çeviren Feride 

''Tamam tamam etmem, hadi söyle'' 

''İlk defa bir bayanın gözlerine bakarak, onun güzelliğinden söz ettim''..

               Feride bu söze kahkaha ile cevap verdi..

''Hani alay etmeyecektin''.

             Küçük kahkahasına devam eden Feride 

''Senin verdiğin cevaba gülmedim''.

''Neye güldün o zaman'' ?

''Kendime'' 

''Kendine mi'' ?

''Evet kendime'' 

''Neden kendine güldün peki'' ?

''En son ne zaman  kahkaha attığımı unuttuğum için, aslında üzülecek bir durum ama, sen kahkaha atınca benimde aklıma bu geldi ve güldüm''.

''Eğer gülmene sebep olabilmiş isem ne mutlu bana''.

''Gülmemin başka bir sebebi yok Ferit ,sana teşekkür ediyorum, hem beni güldürdüğün için, hem de muhteşem övgüler yaptığın için'' 

''Bunlar övgü değil gerçekler. İnşallah az önceki gülücükleriniz hiç bir zaman sizden ayrı kalmaz, gülen gözlerinizin bir parçası olur''.

''İşte onun için garanti veremem keşke anlattığın her şey senin dediğin kadar kolay olsa .İşinden ve paradan kafa kaldırmayan ince ruhtan haberi olmayan her şeye bir malzeme gözüyle bakan bir adama sadece kadınlık vazifelerini kullanması için muamele eden biri ile evli ise bu kadın, gülmek ona çok uzaktır. Eğer gülüyor ise ,bu onun psikolojisinin bozulduğu anlamına gelir'' .

                             Feride bu sözünün ardından küçük bir kahkaha attı ,bu gülüşüne sevinen Ferit.

''İşte hep böyle ol ,devamlı yüzün gülsün''.

''Şu an güldüğüm şey ,bu kadar sıkıntıya rağmen insan gülüyorsa psikolojisi bozulmuş demek ve ben gülüyorum''.

                           Bu cevaba Ferit'te güldü.

FERİDEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin