......Aristakes ile hastanede görüşüp bir uzlaşmaya varmak isteyen avukat ,hiçbir netice alamayınca, tekrar hapishanede ki Ender ve Nubar'ın yanına geldi. Onlara Aristakes ile aralarında geçen konuşmayı detaylı bir şekilde anlattı. Aristakes bir milyon mark istemesi Nubarı öfkelendirmişti. Esasında Nubarın bunu verecek gücü vardı, ama rakam günün şartlarına vurulduğunda gerçekten çok uçuktu. Ender ise düşünceli bir şekilde onların konuşmasını dinliyordu .Nubar öfkeden avucunun içini yumrukladığı sırada avukat bir planının olduğunu söyledi.
''Nubar bey gelirken aklıma bir plan geldi. Dilerseniz onu hayata sokabiliriz. Daha önce bu planı denedik ve verimli bir sonuç aldık''.
Avukatın bu sözüne heyecanlanan Nubar..
''Plan nedir''...?
''Aslında basit bir plan ,her ne kadar hukuk kurallarının dışına çıksa da, Aristakes bey bize başka bir yol bırakmadı, plan kısaca şöyle önce hastaneyi arayıp Ameliya hanımın buraya çağıracağım Nubar beyin sizin ile önemli bir görüşmesi olacak diyeceğim. Ameliya hanım buraya geldiğinde ben bayan bir avukat arkadaşımın, Aristakes beyin yanına gönderip ,ona meyve suyu ikram etmesini söyleyeceğim. Nede olsa hastane ziyaretine gidecek, bir şey ikram etmek gerek öyle değil, mi böylece düğüm çözülmüş olacak''.
Nubar ve Ender şaşkın bir şekilde bir birilerine bakarak avukatın planını anlamaya çalıştılar, âmâ avukatın sözlerinden bir anlam çıkaramadılar. Tekrar avukata dönen Nubar
''İnanın sözlerinizden bir şey anlayamadım''.
Yüzünde tebessüm oluşan avukat
''Sizden istediğim bu planda bana güvenmeniz''.
Söze karışan Ender.
''Pekala sizin dediğiniz gibi olsun. Bizi bu Allah'ın belası yerden çıkarın da''.
''Siz hiç merak etmeyin ,sadece sabırlı bir şekilde, benim gelmemi bekleyin''.
Görüşme alanın dan ayrılan avukat, önce telefonla hastaneyi arayıp Ameliya ile görüşüp, Nubarın kendisi ile önemli konular görüşeceğini söyleyip, onu hapishaneye çağırdı. Daha sonra bayan avukatı arayıp ona kafasındaki planı açıkladı, telefondaki görüşmeleri biten avukat onu bekleyen Nubar ve Enderin yanına dönerek
''Efendim şu dakika itibarı ile operasyon başladı. Sizden istediğim Ameliya hanım geldiğinde onun uzun süreli konuşmasıdır burada ne kadar kalırsa bize o kadar zaman kazandıracaktır''.
Telefondaki görüşmeyi bitiren Ameliya tekrar Aristakesin yattığı odaya geri döndü .O odadan içeri girer girmez yattığı yataktan ayağa kalkan Aristakes
''Ne oldu Ameliyam kimdi seni arayan.?''
''Avukat..!''
''Avukat mı..?''
''Evet, hapishanede Nubarın benim ile görüşmek istediğini söyledi''.
''Tıpış tıpış ayağımıza gelip ,elimize düşüyorlar ,acaba ne diyecekler''.
''Hiçbir şey söylemedi ,sadece Nubarın önemli bir konu hakkın da benimle görüşmek istediğini söyledi''.
''Muhtemelen parada indirim isteyecekler, boş ver Ameliyam gitme. O avukat buraya gelsin''.
''Benimle görüşmek isteyen Nubar avukat değil. Korkacak bir durum yok bana bir şey olmaz. Bu işin uzaması başımıza bir dert açabilir. Bunlar silahlı insanlar.''