Bölüm 23

166 4 2
                                    

.... Etrafa bakınan Ferit , Feride'yi göremeyince dün oturduğu masaya tekrar oturup Haliç'e doğru bakınmaya durdu . Ara ,ara Feride'yi ilk gördüğü masaya ve etrafına bakıyordu . Sanki Feride orada oturuyormuş gibi onu gördüğü yere baka  kalmıştı ; İçinden bir ses.. ''Sanki orada oturuyor .Nasıl hafızamda yer etmiş ise artık. Galiba onu artık göremeyeceğim. Buraya her geldiğimde beni burada bekliyor olacak hali yok. Her şey buraya kadarmış. Bari bir çay içip öyle kalkayım .Belki ben çayımı içene kadar bir yerlerden çıkar gelir. Offff..kendi kendimi kandırıyorum .Neyse şu garsona bir çay söyleyeyim...

                             Masasına gelen çayı yudumlayan Ferit , bir yandan da etrafı gözetliyordu . İçinde her ne kadar gelmeyeceğine dair hisler olsa da yine de umudunu kesmemişti . 

                    Yan masadan bir ses ...

''Hayırdır delikanlı , sanki birini bekliyorsun'' .?

                    Bu kişi az önce Ferit ile konuşan ellili yaşlarda saçı ve sakalı birbirine karışmış yan masadaki adamdı . Ses tonunda yorgunluk olan bu kişi göz altlarındaki torbalaşması ile  daha da dikkat çekiyordu . 

                    Bir süre adamı süzen Ferit .

''Eeee .... Evet efendim , bir arkadaşımı bekliyorum'' .

''O arkadaşın galiba senin burada olduğunu bilmiyor , ikide bir etrafa baktığına göre ''.

''Evet , haklısınız , arkadaşım burada olduğumu bilmiyor'' .

                   Kırışık yüz derisinde hafif bir tebessüm oluşan yaşlı adam .

''Sana kahince bir söz etmemi ister misin Delikanlı ''.?

                   Göz bebekleri büyüyen Ferit , birden heyecanlandı , farklı bir görüntüsü olan bu adam sözleriyle gizemli biri olduğunu da gösterdi . 

''Beklediğin kişi bir bayan sanırsam'' ? 

                  Kekeleyerek konuşan Ferit .

''Şey ... Evet , bir bayan ,ama siz bunu nereden biliyorsunuz''  .

                 Ayağa kalkan adam cebinden çıkardığı gümüş tabakadan bir sigara alıp ağzına koydu  , ve sigarasını yakarak Ferit'in olduğu masaya doğru yürüdü . Gümüş tabakadan çıkardığı ikinci sigarayı Ferit'e uzatarak . 

''Sigara kullanıyor musun ''?

                Düşünceli gözlerle adama bakan Ferit .

''Hayır , ben sigara kullanmam''..

                Sigarasından derin bir nefes çeken adam . 

''O zaman işin daha zor'' .

''Zor olan ne'' ?

''Sigara'' ...

''Sigara mı ? Pardon ama anlayamadım'' .

''Bir insan , hem seviyor hem bekliyorsa o an ki yalnızlığına  tek dermanı sigara olduğunu düşünüyorum. Sana bir de sır vereyim istersen. Elimde gördüğün şu meret var ya . İnsana cesaret bile veriyor . Evet , yanlış duymadın cesaret ... Halbuki bir insan en büyük cesareti yüreğinden alır ;tabi kişide o yürek varsa . Mesela şimdi ben; Yüreğim yok , cesaretsiz lanet adamın tekiyim . Sana bahsettiğim cesareti, olmayan yüreğimden değil, elimde tuttuğum şu meretten alıyorum . Ne kadar zavallıyım değil mi'' ...

''Hayır ... Estağfurullah   ,ama inanın sizi tam olarak anlamış değilim'' .

''Boş ver delikanlı , bu saatten sonra insanlar beni anlasa ne olur anlamasa ne olur . Ömrüm Avrupa da geçti .Bu yaşıma kadar yemediğim halt kalmadı desem yerinde olur  ve bu sabah ülkeme geri geldim . Yıllar önce terk ettiğim ülkeme . Saatlerdir şu masada oturmuş İstanbul'u izliyorum ve bir yandan da düşünüyorum'' .

FERİDEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin