......Mutfağa giden Feride'nin ardından, odanın içine bakan Ferit, lükens oymalı ve altın renkteki varaklı salonun üzerinde duran bir resmi gördü. Konsoldaki aynı işlemeleri üzerinde taşıyan çerçevede Feride ve eşinin resmi vardı. Çekingen bir hareketle oturduğu sedef işlemeli koltuktan kalkan Ferit ağır adımlarla konsolun başına geçerek resme daha yakından baktı. Feride'nin hiç değişmeyen güzelliği yıllara meydan okurcasına insanı büyülüyordu. Resim muhtemelen evlendiği dönemlerde çekilmişti. Stüdyo fotoğrafı olduğu her hali ile belli oluyordu. İnsan ruhuna huzur veren bakışları hiç değişmemişti. Geçen yıllar ve yaşadığı sıkıntılar sadece ruhunu hırpalamıştı. Değişmeyen beden ilahi kudretin ona verdiği bir mükafat gibiydi. Ama aynı bakışları eşinde görmek nerede ise imkansızdı. Öyle ki bunu resimden anlamak hiçte zor değildi. Bilmişliğin ötesinde, baya lığının zirvesine ulaşmış bir minnet sizlik vardı. Feride'nin şu anki halini bu resme bakarak ta anlaşılabilirdi.
Odaya giren Feride, konsol üzerinde ki resme dalan Ferit'e biraz daha yaklaşarak;
''Şu an mutlu bir aile tablosuna bakıyorsun Ferit''
Çekingen bir tavırla ellerini birleştirip, konsoldan iki adım geri gelen Ferit.
''Aaa.. evet geçekten dediğiniz gibi''
Elinde küçük gümüş tepsi ile kahveleri getiren Feride- Ferit'in bu cevabına tebessümle cevap vererek...
''Gözlerin öyle demiyor ama,sözlerin ile pek uyum sağlamıyorlar. Bence söylediğine sende inanmıyorsun, dilersen kahvelerimizi içelim''
Ne diyeceğini bilemeyen Ferit koltuğa oturarak, Feride'nin kendisine uzattığı kahve fincanını hemen önündeki lükens oymalı üzeri cam şeklindeki sehpanın üzerine koyarak aynı şekilde yanında oturan Feride'ye yüzünü döndü.
'' Konsol üzerindeki resim evliliğinizin ilk yıllarında çekilmiş galiba. O dönem biraz daha iyi bir ilişkiniz vardı zannedersem, bana böyle söylemiştiniz.''
''Kısa süren o yıllar ,gelecek kötü günlerin habercisiydi Ve öylede oldu. Eşim ile yaşadığım problemler yetmezmiş gibi ,başıma başka dertler de çıkıyor''
''Anlıyorum, Mustafa olayı geride kaldı. Ama hassaslaşan ruh yapınızı muhakkak ki etkilenmiştir. Bu olayında sizin başınıza gelmesi ,gerçekten büyük talihsizlik''
''Mustafa, kötü niyeti olmayan bir çocuk esasında. Ama bu yaptığı da kabul edilebilir bir durum değil. Her ne kadar, kendisi hakkında, kötü niyeti olmadığına dair sözler et sekte, planlı bir kaçırılma olayını tasarlamış kafasında. Eşimin burada olmadığını ve bir süre yurt dışında kalacağını çok iyi biliyor, kaçırılma anını buna denk getirmiş''
Söze karışan Ferit..
''Babasına da bir arkadaşında kalacağını söylemiş, böylece planı rahatça yürütmüş... Dilersen bu konuyu kapatalım, ruhunda yaşattığın o çocuğun, duymaması gereken konular bunlar .''
''O çocuğun yaşadığını ,hala görebiliyor musun?''
Kısa süre durgunlaşan Ferit- Feride'nin gözlerine bakarak
''O çocuğun gözlerinde neleri gördüğümü tahmin bile edemezsin. Eğer bana inanmıyorsan şu duvardaki büyük aynaya bakabiliriz''
Feride'nin elini tutarak, onu aynanın karşısına getiren Ferit...