Bölüm 34 / +16

235 3 0
                                    



...... Sözüne kaldığı yerden devam eden Ferit..

''Her zamanki Mete bakışı, ama benim anlattığım bir örnekle yaklaşalım istersen, mesela Yusuf amca ,hepimiz onu tanıyoruz ,ama her halde en çok ben gitmişimdir yanına. Zavallı adamcağız maalesef çocuğu olmadı ve eşini kaybetti devamlı eşinin mezarına gidip onunla kendi kendine konuşur. Sözlerinde hiç bir zaman yaşamına bir isyanda bulunmadı ve onun çokta zengin olduğunu zannetmiyorum, kabul edelim ki şuan çok zengin, şimdi soruyorum bu ne işe yarar yaşı artık yetmişe erişmiş bir insan eşi yok, çocukları yok ,bu saatten sonra paranın ona nasıl bir faydası dokunabilir şuan hastanede ,beklide bu dünyadaki son günlerini yaşıyordur ,böyle bir durumdaki insana lazım olan tek şey sevgidir, samimi dostluktur. Bana göre gerisi boş, şimdi dua edelimde Allah onu bizim gibi sevenlerine bağışlasın''

''Hayata karşı bu iyi niyetli ve samimi bakışın, inşallah kötü düşünceye sahip insanlar tarafından su istimal edilmez.''

                     Sessizliği bozan Mete...

''Ben edilebileceğine inanıyorum. Bahsettiğin gibi olması gerekenin de üzerinde bir iyi niyeti var. Devir değişiyor ve kötü insanların sayısı artıyor Ferit gibiler in sayısı ise azalıyor.''..

                 Bir süre Mete'nin konuşmasını dinleyen Aymira...

''Bence yanılıyorsun Mete, iyi insanlar her yönü ile su istimal edilmeye mahkum olduklarını düşünmüyorum.''.

''Ama o iyi niyette bir denge sağlamıyor, insan yeri geldiğinde gaddar olmalı, bir şeyin intikamını almalı, içinde hırs biriktirmeli. Ferit her şeye duyguları ile yaklaşıyor, şu yaşadığımız evi bile neredeyse saray gözü ile bakacak, bu kadarda olması yakınında olan biz dostlarını tedirgin ediyor.''

                  Fincanından bir  yudum alan Ferit...

''Tedirgin olmana gerek yok Mete ,içimde barındırdığım merhameti ve iyiliği kimlere karşı ne kadar göstereceğimi biliyorum. Şimdiye kadar herhangi bir zarar görmedim ,bundan sonrada göreceğimi zannetmiyorum. Bu konuda Yusuf amcanın da çok öğüdünü aldım. Oda hayatında karşılaştığı iyilikler ve kötülükleri bana anlatarak öğütlerde bulundu. Yeri geldi hikaye anlattı, ama her ne olursa olsun sonu hep iyiliğe çıktı. Kazanan hep onlar oldu. Şundan emin ol ki Mete kazanmaya da devam edecekler, bu arada çayına kaç şeker atmamı istersin... iki iyimi.''.?

''Siz alayınızı geçin bay ve bayan iyi niyetliler, inşallah bir gün bu sözleri hatırlatır hayat size o zaman aklınıza ben gelirim...

                    Çay fincanını Mete'ye uzatan Aymira...

''Canım arkadaşım benim bizler senin sözlerini ve düşüncelerini kötülemiyoruz. İyiliğin çoğu da zarar her şeyin bir ölçüsü olduğu gibi onunda bir ölçüsü var''

                  Elindeki fincanından son bir yudum alan Aymira ayağa kalkarak kolundaki saatine baktı

'' Geç kaldım, benim gitmem lazım arkadaşlar, annem şimdiden meraka başlamıştır''

                 Oturduğu yerden ayağa kalkıp Aymiranın elindeki fincanı alan Ferit

''Bir fincan  daha çay içseydin Aymira.''.

                  Ferit'in bu hamlesine gülen gözler ile bakan Aymira...

''Çok sağ ol Ferit ama gitmem lazım. Bir süredir de  Mete ile beraberdik annem az canlı bir insandır şuan eminim ki gözü yollardadır''.

FERİDEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin