Bölüm 28

100 2 0
                                    


''Bunları daha önce konuşmuştuk ,bu konuda sana hak veriyorum. Geçmişte yaşadığın problemleri maddi imkansızlıkları az çok biliyorum. Bilmediğim şey aşk hayatında kimsenin olup olmadığı''.

''Burada onu da öğreneceksin dostum''...

''Dikkatli olmanda fayda var  Nubar, sana yanlış yapana acıma ,bunda hemfikiriz, özellikle kadın gibi bir varlık ise, ama öfkene yenilip bir hata yapman senin için çok şeye mal olabilir''.

''Ticaret hayatında senin kadar başarılı olamam ,bu yüzden idolimsin dahi diyebilirim, bugünkü mali durumuna çok kısa zamanda eriştin, ama söz konusu kadınlar olunca bilirsin onları avucumun içi gibi bilirim ,özellikle fahişeleri ...bu konularda yanılmam ,o yüzden hata yapacağımı zannetmiyorum rahat olabilirsin dostum korkulacak bir durum yok''.

''Sen yine de temkinli ol faydasını göreceğinden eminim, belki ticaret diliyle konuşuyorum ama insan hangi işe kalkışırsa kalkışsın o iş ile ilgili hiçbir tedbiri elden bırakmamalı''.

''Peki sevgili dostum senin dediğin gibi olsun''.

''O zaman ben kalkayım, Nubar bekarlığımızın ilk gecesinde fazla yoruldum ,odama geçip bu gecenin keyfini çıkarayım. Bu arada sana hayret ediyorum o kadar alkole rağmen hala ayaktasın bunu nasıl başarıyorsun..? inan anlamak mümkün değil.''

''ha...ha...ha... ben kadınlara değer vermem sevgili dostum!''..

''Bununla ne alakası var''..?

''Çok!.''...

''Şimdi sen alkol alırken ister istemez Feride aklına gelecektir ,gerçi sende benim gibi kadınlara pek değer vermiyorsun ama en nihayetinde evlisin sırılsıklam aşık olmasan bile'' ..

''Yani..''

''Yanisi şu dostum, ben içerken hiçbir şeyi dert etmiyorum, ne maddiyat ne maneviyat. Ama evli biri veya aşık biri bir kaç dublede kafayı buluyor. Çünkü içerken düşünüyor düşündükçe çıkmaza giriyor, bu çıkmaz onu zayıf düşürüyor, ve zayıf kalan bünye erken düşüyor''.

''İlahi Nubar güldürdün beni ,ama bu analizini unutmayacağım .Hakkın var iyi bir tespit. Bende diyorum neden Nubar kadar dayanıklı olamıyorum''.

''Sen bu kadar dayanamazsın ,benim kadar acımasız olamazsın ,o yüzden bana özenme sevgili dostum ,hadi sana iyi geceler''..

                                                                                          XXXXXX

                                 O günü Mete ile geçiren Aymira eve dönüş yolunda Ferit ile karşılaştılar .Mete'nin her zamanki havai hareketleri bu karşılaşmaya neşe katmak istese de Aymira'nın soğuk duruşu ve Ferit'in gerek duymadıkça konuşmaması ortamda soğuk rüzgarlar esmesine sebep oluyordu. Bir yerde oturma teklifi sunan Mete'ye cevap verme şekli sadece başını sallamak oldu, ortamı yumuşatmaya çalışan Mete

''Biliyor musun Aymira ,bu akşam ki partiye Ferit'te gelecek ,sonunda şeytanın bacağını kıldı''.

                              Mete'nin ne demeye çalıştığını anlamaya çalışan Ferit

''Ne partisi Mete...?böyle bir şey dediğimi hatırlamıyorum''..

''Şakacı Ferit...hatırlamıyor musun geçen gün konuşmuştuk ya!.''..

''Böyle bir şey konuştuğumuzu hatırlamıyorum, ama bildiğim bir şey var ki ,o da bu tür partilere katılmadığımdır''.

''Ne yani gelmeyecek misin.''.. ?

''Hayır''..

''Korkma yemezler seni, eğer insan yeselerdi ben çoktan bitmiştim''.

''Bu konuyu daha önce konuşmuştuk Mete ,sıkıldığım ortamlar, kalabalık insanlar bu tür yerlerde rahat edemiyorum''.

''İyi ya işte bizde orada olacağız bizim aramızda kaynaşır gidersin''

                                Suskunluğunu bozan Aymira...

''Bırak Mete ,o kendi dünyasında mutlu, istemediği bir yere zorla getiremezsin onu''

''Kesinlikle haklısın, bugünden sonra artık ısrar etmeyeceğim, zaten bizden de kopuyor gibi bir hal içinde''

                            Bu söze kızan Ferit

''Ne demek sizden kopmak!.... öyle bir şey yok ,sizler benim en yakın arkadaşlarımsınız'' .

''O zaman en yakın arkadaşlarına bugün nerede olduğunu söyler misin''..?

                             Bu soruya duraksayan Ferit, birden ne diyeceğini bilemedi ,göz bebeklerini bir Mete'ye bir Aymiraya çeviren Ferit sakin bir ses tonu ile...

''Bir arkadaşım ile beraberdim'' .

''Biz tanıyor muyuz bu arkadaşını''..?

                Beklemeden cevap veren Ferit..

''Hayır tanımıyorsunuz''

             Kollarını masaya koyup Ferit'e biraz daha yaklaşan Aymira

''Yüzünde bir suçluluk psikolojisi görüyorum sanki ,bir şeyleri gizliyorsun bizden Ferit.''..

''Nereden çıkarıyorsun bunları Aymira''..?

''Ben en yakın arkadaşımı tanımaz mıyım''

''Demek ki tanımıyorsun ,tanısan böyle konuşmazsın''.

''Unuttuğun bir şey var Ferit ,biliyorsun ki ben bir avukat adayıyım, ve senin sözlerinde ve yüz ifadende    bir gizlilik bir kamufle var, bunu rahatlıkla söyleyebilirim, bizden bir şeyler gizliyorsun.''

''Bak Aymira .''..!

''Lütfen cümlemi tamamlamama izin ver , bizden gizlediğin şeyi az çok biliyoruz ,ama kendini bu kadar sıkmana gerek yok ,insan istediği kişiyle görüşüp konuşabilir ,buradaki sıkıntı neden bizden gizlediğindir, ve gizlediğin kişi de muhtemelen pierro loti deki o bayan değimli''?

                Ferit suçlu bakışlarla önüne bakıyordu, iyice sessizliğe büründü bir an bir şeyler söyleyecek gibi oldu ama tekrar önüne baktı.

               Sözlerine devam eden Aymira..

''Onunla birlikte olman veya konuşman bizleri ilgilendirmez ,ama samimi ve en yakın arkadaşların olarak bir yanlışa kapıldığında seni uyarmak bizlerin birinci vazifesidir''.

               Söze karışan Ferit..

''Benim yanlış bir şey yaptığım veya sizlerden ayrı kaldığım falan yok ,kabul ediyorum bugün onunla beraberdim ,bir arkadaş gibi piero loti de karşılaştık ve bir süre konuştuk hepsi bu bundan öte bir şey aramak anlamsız.''

''Bizim bir şey aradığımız yok, sen bir şeyler gizleyince dikkat çekti sadece ,aynı zamanda Mete'nin senin ile ilgili bazı endişeleri olduğunu belirtti bana ''..

''Ne imiş bu endişeler.''.?

''Lütfen Ferit kızmak yok ,tekrar ediyorum ,kimsenin özel hayatı kimseyi ilgilendirmez. Ama senin bu kadına karşı olan ilgin Mete'nin dikkatini çekmiş, oda bunları bana söyledi.''

''Aymira doğru söylüyor Ferit ,sen kendi halinde bir insandın, bu kadını gördükten sonra ve onun hakkında konuşurken sözlerinde bir tuhaflık seziyorum, şunu açıkça söylemek istiyorum ki sen karşılıksız bir aşkın peşindesin arkadaşım''

''Lütfen bu saçma sapan konuyu kapatalım. Burada oturmuş benim o kişiye karşı ilgim olduğundan bahsediyorsunuz. İş artık o kadar ileriye taşınmış ki aşık olduğumdan bahsediyorsunuz .Size sadece şunu söylemek istiyorum ,böyle bir şey yok ,onunla sadece bir arkadaş gibi konuştuk, ve lütfen bu konuyu kapatalım''..

             Bir ses....

-.....''.Hey bakın aşağıdan dumanlar yükseliyor ,galiba bir ev yanıyor''...

FERİDEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin