- People's lives don't end when they die. It ends when they lose faith. -
Bummm!!
Semua tersentak! Kelibat Anneliese yang entah muncul dari mana berjaya mengejutkan semua orang. Apa yang lagi memeranjatkan Anneliese datang bersama tubuhnya yang berpusing-pusing di atas udara lalu terhempas kuat pada dinding istana. Hingga retak dinding tersebut dibuatnya.
"Liese!!"
Baru saja mereka ingin melangkah, Alice muncul bersama Luciana. Penjaga kepada 03 itu bertindak menurunkan angka nyawa kesemua ahli keluarga mafia menjadi 10%.
"Arghhhhh!!"
Masing-masing terduduk kesakitan. Ada yang sakit pinggang, tak jauh juga rasa sakit pada bahagian sendi. Ini semua disebabkan serangan tanpa amaran daripada Alice.
"Ali..Alice kenapa kau buat kitorang semua macam ni?" soal Ryan, tak percaya.
Uwarghhh!! Jangan kata gadis pujaan hatinya berubah jahat. Janganlah weh! Penulis please jangan memain dengan perasaan Ryan, boleh tak?
Alice tak menjawap. Dia memusingkan badannya pabila terasa angin menderu kuat datang bersama aura hijau gelap.
"Aku harap tiada siapa masuk campur dalam pertarungan tuan aku dan juga 02."
Usai berkata, Alice kembali menaikkan nyawa mereka pada angka asal. Kesakitan yang dialami mereka hilang serta-merta. Niat nak tengok keadaan Anneliese terpaksa dibatalkan bila mana Mia Aurora tampak menuju ke arah wanita itu bersama mata hitamnya.
Teruk Anneliese dikerjakan. Apa yang Mia dah buat semasa sistem komunikasi dimatikan tadi?
"Kau kata aku lemah?!" herdik 03.
Anneliese terbatuk-batuk darah. Darah pekat yang membanjiri wajahnya dibiarkan terus mengalir. Tak sangka dia dibelasah teruk oleh Mia Aurora.
"Ambik ni!!"
Di suatu tempat, menara berkembar Kuala Lumpur tiba-tiba bergegar kuat. Salah satu menara tersebut seakan-akan bergerak dibawa satu kuasa yang pastinya bewarna hijau gelap. Penduduk yang tinggal berdekatan berpusu-pusu masuk ke dalam rumah. Pelbagai spekulasi dibuat dan antaranya gempa bumi, tanah runtuh dan mungkin juga angkara DIA.
Tak lama kemudian, salah satu menara kembar tersebut bergerak ke atas lalu menuju ke sebuah lokasi. Orang ramai mula menangis, merayu dan tak lepas juga membaca doa agar diselamatkan. Perasaan takut menghurung diri masing-masing tatkala tanah yang dipijak bergegar kuat.
"Apa yang Mia cuba buat?" soal Grey pada Roland.
Roland terdiam. Dia sendiri takde idea pada ayat yang baru dituturkan oleh Mia Aurora. Apakah yang dimaksudkan oleh isterinya dengan ayat "ambik ni".
Akhirnya, segala persoalan mereka terjawap saat detik-detik mendebarkan muncul jua. Dari jauh, terdengar sesuatu benda besar menuju ke arah mereka tak ubah seperti meteor api.
"Gempa bumi!!" teriak Jethan, kalut.
Bummm!!
Atap istana hancur berkecai sebaik saja bucu menara kembar KLCC memasuki kawasan mereka. Sedar keluarga mafia tersebut dalam bahaya, Alice segera membuat tembok perlindungan bagi menjaga mereka.
Yang ngoknya, Mikami Brothers, Maisara dan Eryn sendiri tak mampu nak keluarkan kuasa masing-masing. Otak tetiba gagal berfungsi saat bumi bergegar kuat.
"Apa benda tu?!"
Gila tak terkejut! Menara tersebut menuju ke arah seseorang. Dan orang tersebut tak lain dan tak bukan, Anneliese! Mata Anneliese yang hampir terkatup kembali membuntang luas sejurus melihat ada benda besar tengah menuju ke arahnya.
YOU ARE READING
The Last Survivor
ActionSemuanya bermula daripada DIA YANG TAK DIKETAHUI ASAL USULNYA. Wujudnya cerita pertama disebabkan makhluk ini. Apakah cara untuk kalahkan DIA? Siapakah DIA yang sebenarnya? Atau lebih tepat mampukah mereka kalahkan DIA? "Kumpulkan semua orang kita."...