49: MERAJUK

1.5K 276 241
                                    

#Excited lah nak update cepat-cepat. Idea datang mencurah-curah.

"Arghhhhh!! 03! 03!!! Pejuang setia DIA! Makhluk lagenda yang dah banyak penggal kepala makhluk lain! Penipu yang kejam! Jahil tak berperikemanusiaan!"

Jasmine cepat-cepat bangun meleraikan tangan Roland lalu bersembunyi di belakang Ethan. Pucat lesi wajahnya melihat figura Mia Aurora yang muncul secara mengejut.

Dia yakin! Diorang dah kena serang!

"Lari semua!! "

Depan semua, Jasmine terjerit terlolong sebijik puntianak. Tingkahnya diperhati hairan oleh semua orang.

"Weh, weh minah! Kau pehal? " soal Ethan, geram .

"03! Awak tak kenal 03?! Dia nak bunuh kita semua! Dia pernah berhadapan seribu musuh berseorangan dan hancurkan mereka tak sampai 5 saat! Dia jadikan kepala makhluk yang terkuat sebagai koleksi dia! Dia mencuri! Dia pembunuh! Dia ketua segala makhluk kejahatan atas nama DIA! Dia rosakkan semua benda yang kitorang sayang! Dia JAHAT! "

Krikk.. Krikk.. Krikk...

Mia Aurora tertawa kecil. Ala-ala gaya comel, dia melekapkan kedua-dua tangannya persis gadis ayu.

"Terima kasih puji aku. Haha, kau dah tahu pasal aku ya? Tapi masih berani sentuh hak aku hmm? Haha kau memang BERANI."

Sebaik saja Roland bangun, Mia Aurora berpusing menuju ke arah sofa. Dia menghenyakkan punggung bersama senyuman yang amat manis sekali.

"Korang semua mesti penat. Duduk. Jasmine kan? Haha, silakan duduk, " jemput Mia Aurora.

Jasmine menelan air liur. Bila semua orang bergerak mencari tempat duduk masing-masing, Jasmine masih setia berdiri. Gila! Tak mungkin dia akan duduk berhadapan dengan 03.

"Duduklah, Jas. Mia tak makan oranglah, " yakin Grey mengajak.

Jasmine terkedu. Mi... A? Mia? Macam pernah dengar. Saat itulah Jasmine rasa dunianya akan berakhir tak lama lagi.

"Kau bukan Mia. "

"Aku yakin Mia tengah tunggu aku. "

"Kita kena balik sebelum Mia bangun."

Air liur ditelan pahit. Kata-kata Roland kembali terngiang-ngiang di telinganya. Eiji 01. Jadi, Mia tu 03?!

ARGHHHHH!!

"Duduklah sini, Jasmine. Ke... Kau nak aku dudukkan kau? "

Suara seram Mia Aurora menyentak lamunan Jasmine. Takut punya pasal, Jasmine terpaksa ikut. Dia duduk di sebelah Tazaki Eiji yang sedang berbual bersama Honey.

Dalam pada itu, Roland memberanikan diri dengan menepuk perlahan lutut isterinya bersama deheman kecil.

"Kau dah sihat? "

Zappp!!

Renungan tajam Mia Aurora membuatkan Roland tak jadi menyoal lagi. Dia diam memandang ke depan. Memang tak syak lagi, hari ni merupakan hari terakhir dia muncul dalam cite ni.

"Sa... Saya minta maaf, " tunduk Jasmine.

Lebih baik dia ucap maaf dulu sebelum 03 mengamuk. Matilah dia malam ni.

"Maaf ? Haha. Aku tak faham maksud kau, " Mia Aurora tersenyum lebar seraya menuangkan air dari jag ke dalam cawan.

Jasmine semakin takut. Serius, dia rasa tak selamat ! Mia Aurora pandang dia tanpa berkedip! Lepastu asyik senyum menyeringai.

The Last SurvivorWhere stories live. Discover now