70: KEPULANGAN 02

1.5K 243 163
                                    

#Vote and comment

Mata sememangnya boleh menipu tapi dalam kes Tasya, tu tak mungkin terjadi. Apa yang dilihat Tasya bakal berlaku pada masa hadapan kelak. Dia tahu gerangan yang benar-benar setia pada pihak kebaikan dan juga gerangan yang sekadar BERLAKON setia.

"Jauhkan diri kau dari aku."

Putri Risha terpinga-pinga saat terdengar suara dingin Tasya. Yang peliknya, anak mata Tasya tajam merenung Roland. Roland cuma nak hulurkan makanan pada Tasya, takkan benda tu pun Tasya naik baran?

"Hentikan gurauan kasar macam tu Tasya. Kang tak pasal-pasal anak aku ingat kau cakap betul, " tegur Putri Risha, tak senang hati.

"Aku tak bergurau. Aku tak suka lelaki ni ada dengan kita. Ini bukan tempat dia, " sambung Tasya lagi.

Alex berdehem lalu membisikkan sesuatu kepada Tasya. Dia menegur supaya Tasya menjaga adap lagi-lagi bila Roland masih ada kat sini. Alex sendiri tak faham maksud Tasya.

Mungkin niat Tasya nak bergurau, cuma terlebih kasar. Yelah, dia kan versi 05 sekarang.

"R, jom lepak kat bilik aku lepas ni. Aku ada jumpa game baru weh, " sela Ethan sekali gus mengubah topik perbualan.

Roland mengangguk setuju. Dia anginkan saja tingkah Tasya yang baru memberikan dia jelingan maut.

"Kak Mia mana?" soal Riley sambil tunak matanya melilau mencari kelibat Mia Aurora.

Kut-kut Roland sembunyikan Mia Aurora kat dalam poket ke. Okay, tu gila.

"Dengan Alice. Dia tengah tidur sekarang," balas Roland acuh tak acuh.

Dalam pada itu, Roland dapat merasakan renungan tajam daripada Tasya. Rosilia yang berada di hujung meja pula turut memandangnya dengan tatapan tak senang.

"Aku ada berita baik untuk korang semua, " usul Rosilia.

"Apa dia Ros? " soal Mika.

"Xender dah bangun. Dia akan... "

"Dah bangun?! "

Zeunggg!!

Erhhh apa benda tu? Rosilia terkebil-kebil melihat aksi Putri Risha yang tak sabar-sabar berlari. Apesal pompuan tu tak guna kuasa je? Bukan kemain laju Putri Risha berlari erk. Tak sempat Rosilia nak habiskan ayat lagi.

"Daddy dah bangun?! "

"Along dah bangun! "

Rosilia mengiyakan dengan anggukan. Semua orang bergegas masuk ke dalam lif. Hanya Roland saja yang masih tekun dengan suapannya.

"Bapak kau dah bangun. Kau kecut ke? " sindir Tasya.

Roland membersihkan mulut lalu menolak kerusi. Usai kepala didongak, dia membalas renungan tajam Tasya dan Rosilia silih berganti.

"Bukan urusan aku. "

"Pengkhianat! " marah Tasya.

Roland buat-buat tak dengar. Dia memasukkan tangan ke dalam poket lalu masuk ke dalam perut lif. Sekejap lagi dia akan berlakon merindui Xender setelah sekian lama lelaki itu koma.

Rutin harian yang cukup merimaskan!

______________________________________

Wah, Aden dah serupa orang sakai. Jadi ini tempat yang bini dia dah pergi? Cantik tapi taklah secantik macam kat kawasan Alfa Kegelapan. Tempat ni suram, tenang dan agak mendamaikan. Oh, ya! Kira-kira kat mana Hutan Memori?

The Last SurvivorWhere stories live. Discover now