#Tadaaa!!
"Atas namamu Bonda, ku hapuskan segala suku penyembuh melainkan 03. Jika tak keberatan, boleh aku tahu penyebabnya?"
DIA yang kekal di dalam kegelapan diam seketika. Dalam keadaan samar-samar, The Master melihat DIA sedang melakukan sesuatu di atas telapak tangan.
Selang beberapa minit kemudian, beberapa bentuk manusia terhasil daripada jerami dan dibaringkan di atas lantai.
"Penderitaan adalah hidangan utama kepada kematian. "
The Master tersenyum sinis. Kata-kata DIA umpama bahasa yang sukar difahami, namun sebagai pengikut yang setia, The Master sudah arif maksud yang tersirat di sebalik bicara DIA.
03 sengaja dibiar hidup! Biar pengkhianat tu tahu balasan mengkhianati DIA yang teragung. Perlahan-lahan 'semangat' 03 akan direntap. Bila tiba masanya, The Master pasti nyawa 03 akan berakhir di tangan Bonda sendiri.
"Patutkah aku hapuskan puak yang lain? 01, 02, 04 dan 05 patut merasakan hal yang sama, " usul The Master, jahat.
"Usah kau khuatir, anakku. Makhluk hebat seperti engkau harus berehat. Biarkan makhluk lain saja yang uruskan mereka berempat, " ucap DIA.
The Master jadi pelik sebentar. Makhluk lain? Bagai mengerti persoalan yang membelenggu fikiran pengikutnya, DIA melemparkan jerami-jerami yang baru diciptakan ke atas lantai.
The Master terdiam. Hanya bibirnya meleretkan senyuman kejam. Kali ini, mereka berempat takkan dapat larikan diri lagi.
___________________________________
Istana Malaysia, 2027
"Asal semua berkumpul kat sini? Takde kerja lain ke? "
Xender memberikan teguran tatkala melihat sebilangan ahli keluarganya sedang berbual antara satu sama lain. Roland yang kebetulan datang bersama Xender mendongakkan kepala bila si ayah bersuara.
Betul. Semua orang tengah berdiri sambil bercakap sesuatu. Sekali sekala kedengaran nama Mia Aurora terselit sama.
"Kau kat mana bro? Kau tahu tak Mia kat luar sekarang?"
"Luar?! "
Roland rasa nak pecah kepala! Baru je kena tegur, dah mula balik perangai Mia. Memang degil lah bini dia tu! Hei, nasib baik cantik. Tiber.
"Habistu korang berkumpul sebab nak tengok Mia kat luar je? Masalah kat luar tu takkan nak biarkan bertangguh? " bebel Xender.
"Bro, tugas kau dan aku tak banyak beza. Tapi sekurang-kurangnya kita kena tahu apa yang jadi kat sekeliling kita, " balas Eiji, serius.
"Well, aku tak curi tulang sekarang. "
"Master! Dia baru bunuh semua makhluk yang ada kuasa penyembuh. Generasi terakhir yang tinggal cuma Mia sorang," sampuk Putri Risha, berat hati.
Roland dan Xender terkedu. Berita tersebut benar-benar mengejutkan mereka berdua! The Master baru apa?
"Kitorang baru je tengok Nanami tenangkan Mia masa Mia nak buat keputusan nak lawan Master. Tapi... sistem komunikasi tiba-tiba je tertutup masa Mia mengaduh sakit perut," tambah Qistina.
"Sakit perut? " monolog Roland, perlahan.
Ketika dia sibuk membuat kesimpulan tersendiri, tiba-tiba Nanami, Mia Aurora dan juga Alice muncul di tengah ruangan.
Wajah Alice tampak tenang manakala wajah Mia Aurora tampak biasa. Hanya Nanami yang sedikit nampak terganggu.
"Mia! Kau okay tak? "
YOU ARE READING
The Last Survivor
ActionSemuanya bermula daripada DIA YANG TAK DIKETAHUI ASAL USULNYA. Wujudnya cerita pertama disebabkan makhluk ini. Apakah cara untuk kalahkan DIA? Siapakah DIA yang sebenarnya? Atau lebih tepat mampukah mereka kalahkan DIA? "Kumpulkan semua orang kita."...