55:KERJASAMA?

1.6K 271 192
                                    

#Vote and comment.

"Argh! "

"Sikit je lagi, Tuan Roland. Bertahan!"
Roland memejam mata rapat-rapat sambil mengetap rahang menahan kesakitan. Darah pada bahagian atas lengannya yang baru dihiris dengan pisau dibiarkan terus menitik di dalam gelas kertas bertutup.

Jasmine dengan Nancy pula dah serupa pasukan sorak. Sebok nak bagi kata-kata semangat agar Roland tidak terlalu fokusnya pada kesakitannya.

"Dah cukup! "

Gelas kertas diserahkan kepada Jasmine sebentar supaya Alice dapat sembuhkan luka Roland. Fikir-fikir balik, benda ni langsung tak masuk akal tapi sekurang-sekurangnya diorang cuba.

Kalau gagal, pepandailah Alice jadikan Jasmine sebagai makanan singa kat hutan. Sape suruh bagi fakehope? Tiber, salah Jasmine.

"Aku rasa ni dah cukup. Masa Mia minum dar .. erhh minuman ni nanti, kau jaga dia, Lice. Jangan sampai dia buka penutup gelas ni," peringat Roland, mendatar.

Alice faham. Dia sangat berharap plan gila diorang berjaya dan tak kantoi. Kalau kantoi awal-awal, Alice bersiap nak terjun laut. Lepastu, biar dia hilang seminggu sampai kemarahan Mia jadi reda. Ceh, auta lebih!

"Kita kena balik sekarang."

Roland setuju. Sebelum dia lesap bersama Alice, Jasmine dan Nancy melambaikan tangan untuk menghantar pemergian lelaki itu.

Selang sesaat, Roland muncul di hadapan sebuah pintu bilik. Kiri kanan ditoleh sebentar. Bukan kemain panjang lagi koridornya. Kalah-kalah istana kat dunia manusia. Roland akui kebanyakan makhluk kat dunia ni hidup serba mewah.

Teknologi dia pula perghh.. Takyah sembang lebat arh. Kalau manusia perlu ke kedai beli minuman, Nancy pula takat tekan-tekan sistem lepastu minuman tu muncul. Roland rasa dia patut lahir kat alam ni tapi malangnya dia tercampak dalam keluarga melayu. Tiber bodoh.

"Alice, aku nak cakap sikit dengan Mia. Kau boleh masuk lepas 5 minit," pesan Roland lalu masuk ke dalam bilik.

Pintu bilik terbuka sendiri doh. Yang boleh dibenarkan masuk cuma pemiliknya, Mia dan juga Roland. Alice takyahlah nak kata pemilik. Dia tu kan boleh muncul bila-bila masa guna kuasa. Begitu juga dengan bilik-bilik yang lain.

Usai kaki melangkah, Roland langsung tak terkejut dengan dekorasi bilik yang tampak sangat mahal. Fuh, tengok dari rekaan, confirm berjuta-juta duit dikeluarkan.

"Awak.. Awak dah balik? "

Tidak! Tidak! Aku keluar bah ni. Kau tidak nampakkah aku baru masuk? Eh, maaf penulis salah server. Terkeluar pula bahasa Sabah kita.

Roland melabuhkan punggung di tepi birai katil. Katilnya pula boleh memuatkan lima hingga enam orang. Kira bagus juga sebab Roland dah tak perlu hadap kaki busuk Mia tiap pagi. Minah tu tidur ala-ala jantan. Terkangkang sana sini.

Sejenak, sepi mencengkam suasana. Mia Aurora mendekati Roland lalu melentokkan kepalanya pada bahu si suami. Dia tahu Roland masih terasa hati. Muka mamat tu dah sebijik macam belimbing asam.

"Awak masih marah saya? "

Macam mana nak marah bila Mia dah mula menari-narikan jemarinya di atas dada Roland? Lemah lah macam ni weh! Kalau bab-bab digoda, Roland mundur dulu.

Tak! Tak boleh! Roland tak boleh kalah! Dia wajib marah Mia juga! Walau apapun yang terjadi, Roland kena...

"Awakkkk... Jangan marah saya. "

Shit! Roland tak kuat! Mia Aurora pula semakin menaikkan jemarinya pada bibir Roland. Serius doh, Roland tak kuat. Lagi-lagi bila Mia Aurora mengusap bibirnya dengan pandangan yang redup.

The Last SurvivorWhere stories live. Discover now