#150 comments baru aku update tau
Seminggu yang lalu...
Ditangkap dan dicampak ke dalam kurungan, ya itulah situasi yang Faiza tengah hadap sekarang. Lepas dia diculik dan diberi ubat pelali, dia tersedar bila tubuhnya diseret bagai pelacur.
Masuk 2 hari ni, Faiza rasa tak bermaya. Siang dan malam, dia langsung tak tahu. Dia cuma berharap dan berdoa agar diselamatkan. Eiji, satu nama yang kerap meniti di bibirnya semenjak diorang berdua berpisah.
Tolonglah... Sesiapa yang ada kat luar, tolonglah bantu Faiza. Dia takut, rasa terasing dan nak balik. Tak kesahlah sape pun. Risha ke, Xender ke.. Faiza cuma nak balik. Dia rindu semua orang. Dia rindu Eiji. Dia rindu nak duduk kat istana.. Yang paling dia rindu, Zulkanain.
Entah apa yang Zulkanain buat tanpa dia dengan Eiji kat sisi. Tiba-tiba pagar kurungan dibuka oleh sistem kuasa dari luar. Faiza sekalipun tak nak bergerak walau pagar dah terbuka.
Sebab Faiza tahu... Makhluk yang buka makhluk tu bukan Eiji. Faiza takde niat nak bergerak selagi bukan Eiji yang bawa dia. Jeling pun Faiza tak nak tau.
"Masih tak nak berganjak? " soal Putera Edgar.
Putera Edgar ialah adik kepada Raja Habel. Yang membezakan diorang berdua adalah sifat. Raja Habel kejam dan suka rela menyerahkan diri pada DIA tapi bukan Putera Edgar.
Dia memang takde hati nak bersengkokol dengan pihak kejahatan tapi dia terpaksa memandangkan Raja Habel degil dan ugutnya untuk menyeksa rakyat. Diorang tak bersefahaman sejak kecil.
Raja Habel pun tak berapa suka dengan Putera Edgar sebab anggap yang Putera Edgar tu penyebab arwah mak diorang mati bersalin dulu. Well, Putera Edgar tak kesah kalau laki tu nak berdendam dengan dia sampai mati pun.
Yang jadi masalahnya sekarang ialah Tengku Nurfaiza. Beberapa hari yang lalu, Putera Edgar terserempak dengan Faiza. Pertama kali dia nampak makhluk yang begitu cantik dan mempesona sekali.
Memang tak hairan kalau Putera Edgar jatuh cinta dengan rupa Faiza sebab Faiza dapat kecantikan tu dari Tengku Lily. Ditambahkan pula dengan muka Tengku Zamil yang kacak. Semua keturunan Tengku Zamil memang muka-muka senang nak buat hati orang cair.
"Awak dah makan? " soal Putera Edgar, prihatin.
Bila dia cuba nak sentuh tangan Faiza, pompuan tu cepat-cepat menepis.
"Hei, aku tak tahu kau ni makhluk spesies apa! Jangan sentuh aku dan jauhkan diri kau dari aku! Kau tak layak! " hina Tengku Nurfaiza, sebal.
Putera Edgar sedikit terasa hati. Dia berundur setapak bila anak mata Tengku Nurfaiza tajam menikam bebola matanya.
"Saya minta maaf."
"Keluarkan aku dari sini. Aku takde masalah dengan korang semua! Aku nak balik! " bentak Faiza.
"Saya tahu dan saya dah cuba. Tapi Raja Habel tak nak awak keluar," sedih Putera Edgar.
Tengku Nurfaiza tersenyum mengejek.
"Aku dengar raja tu abang kandung kau. Apa kata kau suruh abang gila kau tu supaya lepaskan aku! Aku tak pernah kacau hidup dialah!"
Pening, pening. Cantik tapi sombong. Manis tapi kasar. Menawan tapi berbahaya. Boleh tahan juga perangai Nurfaiza. Putera Edgar sendiri tak tahu macam mana Nurfaiza boleh ada kat sini.
Setiap tahun akan ada ramai makhluk ditangkap untuk dipersembahkan oleh DIA. Ada juga makhluk yang bergelar gadis dirogol dan dipaksa mengandung supaya bila diorang bersalin nanti, bayi tu akan dikorbankan khas buat DIA.
YOU ARE READING
The Last Survivor
ActionSemuanya bermula daripada DIA YANG TAK DIKETAHUI ASAL USULNYA. Wujudnya cerita pertama disebabkan makhluk ini. Apakah cara untuk kalahkan DIA? Siapakah DIA yang sebenarnya? Atau lebih tepat mampukah mereka kalahkan DIA? "Kumpulkan semua orang kita."...