#Seperti yang dijanjikan
#Sorry sebab update kali ni agak lewat. Aku baru kena vaksin. Hehe...Yang kena tu, mesti faham.
#Aku berusaha update dan tunaikan janji aku pada korang. Ada typo ke apa, sorry tau. Tangan aku masih sakit.
Mati?
"Hei, 05. Kau... Nampak masa depan Alex ke? "
Tasya diam. Hampir dia beredar, namun pergelangan tangannya tiba-tiba ditarik tanpa izin.
"Kalau kau dah nampak masa depan dia, kau patut protect dia! Alex suami kau! Kau nak dia mati?! " terkejut Anneliese dengan reaksi yang Tasya pamerkan.
"Kau berkawan dengan manusia tu bukan urusan aku! Takde yang lebih hina selain makhluk teragung seperti kita berteman dengan golongan terbawah!" jerkah Tasya, garang.
"Kau memang teruk en? Kau Tasya atau tak sekarang, kau tak patut tinggalkan kitorang semualah! Kitorang semua ahli keluarga yang risaukan kau tapi kau sesenang macam tu je tinggalkan kitorang semua! Tinggalkan Alex! Tinggalkan anak-anak kau! Kalau ada sesuatu yang terjadi pada Alex esok, aku takkan maafkan kau sampai bila-bila!" marah Anneliese.
Dia ingin menangis. Dia rasa sebak melihat kesungguhan Alex memujuk Tasya dan macam mana risaunya Raisha serta Scarlet saat mama mereka hilang tanpa kata.
05 tetap 05. Teriak macam mana pun, 05 takkan kesah apatah lagi perkara tersebut melibatkan manusia.
"Pergi. "
Bersama ayat itu, Tasya menolak dada Anneliese sekali gus menyebabkan perempuan itu lesap dan muncul ke tempat lain. Sedar lokasinya telah diubah, Anneliese tergamam. Macam tak percaya Tasya baru halau dia. Woi, mentang-mentang dah terer guna kuasa!
Takpe, takpe. Bila Liese dah dapat ingatan dia balik, dia hantar 05 gi hati yang single. Eh, gi bulan! Biar panas hati minah tu!
Dahlah tolak dada orang serupa nak cari pasal. Tolak tu biarlah lembut sikit. Sakit boobs Anneliese dibuatnya. Bengkak karang, Anneliese claim duit berjuta-juta dari Tasya. Keluarga tak keluarga, Anneliese tak kira.
Oh, ya. Anneliese kat mana erk?
"Arghhhh!! "
Boom! Ketipah payung!
"Luciana, tepi! Argh! Ping... Pinggang aku! "
Entah dari mana Luciana datang lepastu sesedap muka dia nak landing kat atas badan Anneliese. Patah pinggang Liese, Luciana makhluk kedua dia nak claim duit.
Lantak dialah jadi penjaga sekalipun. Ingat senang nak betulkan pinggang yang dah patah? (Senang Liese sebab kau ada Mia).
"Ma... Maaf tuan! 05 tendang bontot saya. Dengan Alex sekali saya tertarik. Nampaknya, 05 sengaja nak halau kami berdua," adu Luciana.
"Kau ingat kau sorang? Aku pun dia halau sekali tau. Tsk! Balik nanti, aku habaq kat Eiji. Biar Tasya kena marah. Hmph! "
"Betul tu betul! " sokong Luciana.
"Jap, mana Alex? "
"Rasanya tadi... "
"Aku kat sini, " sampuk Alex sambil menuruni sebatang pokok rimbun.
Lah landing kat pokok rupanya. Lebih teruk dari Luciana. Nasib baik pokok tu tak tinggi.
"Kau okay tak? " prihatin Anneliese.
"5 minit korang berborak, 5 minit juga aku tersangkut kat atas pokok ni."
Anneliese menayang barisan gigi putihnya dengan muka tak bersalah. Bukan diorang sengaja nak biarkan Alex lelama kat atas tu. Cuma... Hehe. Biasalah orang pompuan.
YOU ARE READING
The Last Survivor
ActionSemuanya bermula daripada DIA YANG TAK DIKETAHUI ASAL USULNYA. Wujudnya cerita pertama disebabkan makhluk ini. Apakah cara untuk kalahkan DIA? Siapakah DIA yang sebenarnya? Atau lebih tepat mampukah mereka kalahkan DIA? "Kumpulkan semua orang kita."...