"Dia takleh handle benda ni! Aku kena ada dengan dia! "
Luciana mara ke hadapan lalu cuba menjejaki lokasi Anneliese. Malangnya, tangan dia pula ditarik kasar oleh seseorang. Kelihatan Nanami menggeleng tanda menidakkan keputusan Luciana untuk melindungi wanita tersebut.
"Kau dah setuju takkan masuk campur, " peringat Nanami, tegas.
"Huh! Kau kata Liese takkan apa-apa. Kau kata Liese akan okay! Tengok apa jadi kat dia sekarang! Kau nak tunggu tuan aku mati? Kau nak?! " tengking Luciana, bengang.
"Hei, aku tahu apa yang aku buat. Lagipun kau cuma sorang penjaga. Kalau Liese mati, kau akan juga mati. Kau lindungi dia sebab kau takut mati! " tuduh Nanami tak berasas.
Luciana mengetap rahangnya menahan rasa geram. Diasak perasaan marah dia melepaskan tumbukan tepat ke arah wajah Nanami, namun hal sebaliknya pula yang berlaku. Penjaga kepada 02 itu terpelanting jauh sehingga mengenai dinding istana.
"Ana! Weh kau memang dah melampau lah sial! Kau nak bunuh semua orang dalam rumah ni ke?! " terjah Grey ke arah Nanami.
Pompuan tak pompuan, jangan sampai dia pula yang naik baran. Hatinya sakit melihat Luciana terbuang jauh daripada mereka. Dahlah first crush weh. Walaupun sampai sekarang Luciana tak pernah pandang dia, Grey tetap tak putus asa untuk menambat perhatian gadis itu.
Huhu sadis bhai. Luciana layan dia macam angin, ribut, tornado segala taufanlah yang ada dalam dunia ni. Bukan Grey tak perasan Luciana cuba menjauhkan dirinya daripada manusia seperti dia. Alasan takut jadi macam Maisara dengan Eryn.
"Aku tahu tugas aku, manusia. Kalau kau nak 02 terus hidup, percaya pada aku, " lembut Nanami memberikan nasihat.
Aden yang masih terkejut melihat adegan antara Luciana dan Nanami cuba mencerna situasi yang tengah berlaku. Ikutkan hatinya dah lama dia nak bawa Liese balik tapi Nanami kata ini semua demi kebaikan isterinya.
Grey pula kelihatan acah-acah hero. Dia berlari anak menuju ke arah Luciana lantas memberikan bantuan. Saat dia menghulurkan tangan ke arah Luciana, gadis tersebut tampak sedikit ragu-ragu apatah lagi bila melihat Grey tersengih miang.
Tanpa mengendahkan perasaan manusia tersebut, Luciana berdiri dengan kaki sendiri. Diabaikan Grey yang sudahpun mempamerkan riak wajah sedih. Macam biasa Luciana tak pernah kesah. Mungkin sampai bila-bila tak kesah.
"Awak ni memang sombong erk. Kacak macam ni pun awak tak nak, " tegur Grey bersama kepala yang digeleng perlahan.
Luciana buat-buat tak dengar. Dia menuju ke arah ruang utama semula lalu melabuhkan punggung di sebelah Tasya. Tajam anak matanya memandang Nanami seolah-olah tidak berpuas hati terhadap wanita itu.
"Pastikan tuan aku selamat. "
__________________________________
"DIAM! AKU KATA DIAM!! "
Anneliese menangis umpama kewarasannya telah hilang. Dia berpusing-pusing cuba mencari suara yang memanggil namanya. Semakin Anneliese mencari, semakin lebar senyuman jahat Hannah. Makhluk tersebut seakan-akan dapat mengawal perasaan takut mangsanya.
"Aku bukan pembunuh!! Aku tak bunuh sesiapa!! Ibuuu... Tolong Liese. Liese tak jahat, " rintihnya dalam tangisan.
Hannah mengukirkan senyuman seram. Sudah saatnya dia memasang perangkap utama buat Anneliese. Dia pasti 02 bakal menemui jalan buntu. Dia sangat yakin Anneliese akan jatuh ke dalam perangkap beruangnya. Tak lama kemudian, Hannah membentuk seorang manusia menggunakan kuasa ilusinya.
"Kau pasti kau tak bunuh sesiapa? " hasut Hannah, lagi.
Anneliese menggeleng pantas. Tak, dia baik! Aden sendiri kata dia baik! Mustahil orang macam dia dah bergelar pembunuh sejak dari kecil! Ia tak betul! Tiba-tiba telinga Anneliese terdengar suara seseorang.
YOU ARE READING
The Last Survivor
ActionSemuanya bermula daripada DIA YANG TAK DIKETAHUI ASAL USULNYA. Wujudnya cerita pertama disebabkan makhluk ini. Apakah cara untuk kalahkan DIA? Siapakah DIA yang sebenarnya? Atau lebih tepat mampukah mereka kalahkan DIA? "Kumpulkan semua orang kita."...