52: BUAT HAL LAGI

1.4K 250 145
                                    

#Vote and comment.

"Awak usap saya macam anjing. "

Roland menjentik dahi Mia Aurora. Ada ke patut cakap macam tu? Roland dahlah baik hati usap perut Mia Aurora supaya baby ni tak jadi sengal macam mama dia!

Gurau, gurau. Niat Roland cuma nak bagi Mia tenang. Tapi budak sekor ni banyak bunyi.

"I'm not human, R. Remember? Saya tak rasa sakit atau sensitif atau meragam macam ibu-ibu yang lain," peringat Mia Aurora.

"Dan aku manusia. Siapa tahu anak ni ikut macam daddy dia? Manusia," bantah Roland,  bijak.

"Kalau pun dia manusia macam awak, saya tetap ibu dia. Saya jaga dia, saya tahulah apa yang saya rasa, " Mia Aurora masih kuat mempertahankan diri.

Akhirnya, Roland bangun lalu berbaring di sisi Mia Aurora. Kepala pula ditongkat menggunakan tangan kanan. Kecik besar kecik besar je Mia ni.

"Boleh tak kau stop cakap yang kau ni bukan manusia?  Setahu aku 20 peratus badan kau adalah manusia. Jadi, kau masih ada gen manusia."

"Sikit. "

"Yes,  sikit. "

Roland menjatuhkan kepala lalu memanjakan Mia dengan mencubit pipi wanita tersebut. Mia ni tak macam orang mengandung tau. Tak meragam, tak muntah-muntah dan tak sensitif. Perangai gila je banyak sampai Roland sendiri pening nak layan.

"Betul ke kita nak keluar daripada tempat ni? " tanya Mia tiba-tiba.

"Tu yang aku dengar. Musuh-musuh diorang dibangkitkan semula oleh DIA. kalau kita kekal macam ni, kita akan mati, " lembut Roland menjawap.

"Berjumpa dengan pengikut Alfa Kegelapan bermaksud kita kena masuk ke dimensi kedua. Tempat tu tempat tinggal saya yang sebenar dan saya tak berapa rapat sangat dengan makhluk-makhluk kat situ, " tunduk Mia.

"Bukan ke makhluk-makhluk kat sana baik? "

Sambil-sambil itu Roland bermain dengan telinga Mia Aurora. Puas Mia tepis kegelian tapi Roland tetap nak usik. Maka, Mia biarkan saja.

"Sebelum saya berjumpa dengan awak, saya tak baik. "

"Tu dah pasti. "

"Tsk! Awak ejek saya ke?" dengus Mia, tersinggung.

Roland tertawa kecil.  Wajah Mia Aurora digomol-gomol sehingga Mia Aurora merengek rimas. Takleh bernafas. Tolong! Hahaha!

"Jap, kalau ikut pengiraan aku, rasanya kandungan kau dah masuk bulan yang ketiga kan? " teka Roland.

"Yupp.  Kenapa? "

"Asal perut kau tak membesar? " syak Roland.

Giliran Mia Aurora tergelak. Pipi si suami dicubit kiri kanan. Geram!

"Saya makhluk, R.  Saya boleh sembunyikan perut yang besar ni bila-bila masa yang saya nak. Takkan awak nak expect saya berlawan raksasa dengan perut yang membusung ke depan? "

Roland mengangguk faham. Ohhh, kira menyamar erk? Jadi, sepanjang Mia mengandung dia akan nampak macam tak mengandung. Wahh, teknik yang hebat! Jadi, pihak musuh yang lain takkan tahu Mia tengah bawa kandungan manusia.

"Tapi aku nak tengok perut kau membesar supaya aku tahu anak aku sihat. "

"Awak mesin kesihatan ke? "

"Nak kaki? "

"Gurau sikit, marah. "

Mia Aurora menyembamkan wajahnya pada dada Roland bila si suami mengecilkan mata. Takut kena marah, baik dia pura-pura tidur.  Nanti tak sia-sia Roland geletek dia sampai hajat laki tu tertunai.

The Last SurvivorWhere stories live. Discover now