Roland memejam mata sambil menyandar pada dinding. Walaupun dia macam tu, telinganya tetap mendengar suara-suara yang tekun berbual antara satu sama lain. Dia juga mendengar suara Putri Risha yang telah pulih seperti asal.
Hanya Anneliese yang masih pitam di bilik tidur ia. Seketika, Roland didatangi oleh seseorang. Tanpa mencelikkan mata, Roland membiarkan makhluk tersebut membuka bicara.
"Tak sangka jadi macam ni. Aku tak tahu 03 pun nak tolong sama. Setahu aku dia bukan jenis macam tu. Aku minta maaf, " kesal Nanami.
Roland menarik nafas sehela.
"Mia dah berubah. Aku suami dia. Aku tahu didik dia macam mana, " tutur Roland, dingin.
Nanami diam sejenak pabila Roland menuju ke arah Alice yang sedang memeriksa keadaan tuannya. Lama Alice duduk di samping Mia Aurora yang terbaring lemah sampaikan mereka semua jadi risau. Alice duk pejam lama-lama membuatkan seseorang tersengih lebar.
Siapa lagi kalau bukan Ryan. Bukan dia tak risau cuma kecantikan yang Alice miliki benar-benar buat hati Ryan terpana. Ugh! Kayak menusuk jantung gitu. Tapi sayang... Alice tu sama je macam Luciana. Tak pandang pada cinta manusia.
"Alice memang lawa en? " bisik Ryan pada Nethan.
"Euuwww bro. Asal gedik sangat kau ni? Kau jangan nak mengadalah. Kita dah janji takkan kahwin! Utamakan single, jauhi taken!" peringat Nethan, serius.
Ryan menjulingkan matanya ke atas. Asal dah sebijik iklan padah dadah pula ni? Arghh! Tak kesahlah. Janji dapat perhati wajah Alice lelama.
Aduhai, kenapa kau cantik sangat Lice? Kenapa kau bukan manusia? Kalau kau manusia, dah lama kita main kahwin-kahwin, bisik hati Ryan.
Tak lama kemudian, mata Alice terbuka secara mengejut. Reaksinya menyebabkan semua orang tertanya-tanya bimbang."Kenapa dengan Mia, Lice? " tanya Ethan, tak sabar.
Alice menelan air liur sebelum membuka mata.
"Tuan... Tuan bawa roh baru, " umum Alice bagai tak percaya.
"Roh baru? Maksud kau... Mia kena rasuk ke? " bingung Jethan.
Cakap biar siang sikit. Dalam kepala otak Jethan yang sempit ni, dia dah terbayang ucapara halau hantu yang perlu dihadiri oleh Mia Aurora nanti. Terdetik rasa kasihan terhadap wanita itu.
"Bodohlah kau ni! Maksud dia, Mia ni pregnant. Jadi dia... "
Grey terpinga-pinga dengan ayat yang baru ditutur oleh mulutnya. Jap, dia baru kata pregnant ke?
"Mia pregnant?!" ulangnya lagi, namun dengan nada yang terkejut.
Roland tergamam manakala lain terkejut bukan kepalang. Kalau makhluk lain yang periksa Mia Aurora, mungkin diorang boleh kata pemeriksaan tersebut tak betul. Malangnya, ia disahihkan oleh Alice sendiri, penjaga kepada Mia Aurora.
"Wait, wait, wait! Mia pregnant? Maksud kau pregnant yang perut besar sampai 9 bulan tu ke? " bingung Alex.
Ini lagi generasi bodoh. Bahana suka sangat ponteng kelas dulu.
"Yelah, hubby. Mia kita ni dah pregnant. Anak Roland, " tekan Tasya lalu mengusap bahu Roland yang tampak pegun tak bergerak.
Roland statik dengan keadaannya. Rasa tak mampu nak bergerak tetapi telinganya masih mampu mendengar ucapan tahniah yang tak henti-henti terpacul daripada bibir ahli-ahli keluarganya. Dia sangat happy tapi tak tahu nak bagi reaction camne.
"Erhh aku gembira Mia dah pregnant tapi en... Korang tahu pompuan pregnant ni perlu banyakkan rehat, takleh ke hulur hilir. Mia ni pula jenis suka benda lasak lepastu orang harapan yang handle semua raksasa kat luar tu. Kalau Mia erhh perlu rehat, habistu siapa nak handle raksasa yang akan datang nanti? Lagi-lagi kalau raksasa tu ada level kat atas kepala dia, " usul Riko, cerdik.
YOU ARE READING
The Last Survivor
ActionSemuanya bermula daripada DIA YANG TAK DIKETAHUI ASAL USULNYA. Wujudnya cerita pertama disebabkan makhluk ini. Apakah cara untuk kalahkan DIA? Siapakah DIA yang sebenarnya? Atau lebih tepat mampukah mereka kalahkan DIA? "Kumpulkan semua orang kita."...