14: LATIHAN SENSEI NANAMI

2.5K 329 123
                                    

#100 comments baru author update ye.

"Awak tahu tak dalam dunia ni, kita ada 3 alam. Satu, alam sebenar. Dua, alam mimpi dan ketiga alam yang hanya ada makhluk istimewa je boleh masuk."

Anneliese termenung di balik kesuraman malam. Akalnya berfikir mengenai 'alam' yang selayaknya ia huni. Tempoh hari Anneliese dikejutkan dengan berita daripada Maisara pasal pintu dimensi. Terbuka atau tertutup, tiada siapa yang tahu.

Tapi adakah alam yang pernah Anneliese mimpikan sebelum ni adalah alam yang sama Maisara bahaskan? Kalau betul, ingatan Anneliese masih kuat mengenai figura seorang lelaki berpakaian hitam di dalam sebuah istana bersama seorang lagi wanita.

Lelaki tersebut menggelarkan dirinya sebagai 'beta'. Dalam bicaranya, dia sungguh kecewa saat kerajaannya diserang oleh Alfa Cahaya. (Extraordinary Wife)

"Liese strawberry, jom tidur."

Anneliese tersentak kecil. Sejurus kepalanya berpaling ke belakang, figura Aden yang sedang menghulurkan tangannya ke arah dia terhidang sepi. Lelaki itu mempamerkan air muka tenang.

"Okay."

Anneliese tersenyum tawar. Kalaulah dia pun macam Aden kan senang. Biarpun dah banyak onar yang berlaku di sekeliling mereka, naib tzar tersebut masih kelihatan selamba dan tak nampak risau langsung.

Itulah kelebihan yang Anneliese suka pada si encik suami. Kecuali dalam situasi Aden dah buat salah masih tetap tak tunjukkan muka menyesal. Hah, tu Anneliese geram. Rasa nak layangkan sepakan sudut pun ada. Hehe, tu pun kalau dia mampu.

Keesokan harinya, seluruh ahli keluarga mafia tersebut diarahkan untuk melangkah ke arah medan latihan pertempuran yang terletak di dewan istana. Biasanya waktu pagi raksasa takkan muncul menyerang. Bolehlah diorang luangkan masa bersama.

"Weh, siapa yang suruh kita berkumpul kat sini?" soal Ciko pada Alex.

Alex menaikkan kedua-dua bahunya tanda tak tahu.

"Aku."

Hampir serentak semua menoleh ke arah Nanami yang lengkap berpakaian T-shirt serta dikenakan seluar tracksuit hitam. Wanita itu memandang ke arah satu-persatu wajah yang berada di hadapannya. Nampak sangat mentah. Nanami tersenyum sinis.

Ini ke muka-muka yang nak selamatkan dunia sangat? Muka-muka jalan raya.

"Asal sensei panggil kitorang semua?" tanya Tazaki Eiji, kurang senang.

Ingatkan boleh tidur lama sikit pagi ni. Tup-tup kena panggil pula.

"Latihan aku dah sampai kemuncaknya. Aku nak kau 01, 02, 03, 04 dan 05 kalahkan aku. Jangan risau aku takkan gunakan sebarang senjata," senyum Nanami.

"Kalahkan apa?!"

Anneliese yang masih tekun memandang kawasan medan pertempuran seluas stadium bola sepak disiku lembut oleh Tasya. Alahai budak sekor ni. Boleh pula dia nak rasa takjub sekarang. Dia tak dengar ke nama dia disebut?

"Ya?" sahut Anneliese, naif.

"Tu. Nanami nak kita lawan dia," bisik Tasya, bimbang.

Anneliese terkebil-kebil. Lawan apa? Lawan pickupline? Ohh, boleh boleh. Last dia main, dia berjaya gelarkan diri dia sebagai juara. Sampai sekarang takde siapa boleh kalahkan dia. Muahaha! Korang ada?

"No! Kitorang tak nak lawan dengan kau. Genji..."

"Eiji," potong Tazaki Eiji pada bicara Putri Risha.

"Erhh okay Eiji. Eiji sendiri tak boleh kalahkan kau. Nak-nak pula kitorang ni?" bidas Putri Risha, tak bersetuju.

"Sebab tu aku sebut nama korang berlima supaya korang boleh kalahkan aku," seloroh Nanami, selamba.

The Last SurvivorWhere stories live. Discover now