#Chak! Cepat pula aku update malam ni.
#150 comments, sok malam aku update.
Mia Aurora menangis teruk. Sedar je dari pengsan, Mia tak cakap apa-apa pada Alice sampaikan Alice takde idea nak buat apa. Puas dipujuk, Mia tetap tak menjawap. Yang Alice tahu Roland tentu ada kaitan dengan kesedihan tuannya.
Yelah, orang terakhir yang Mia sebut sebelum pengsan tadi ialah Roland. Alice dah agak dah. Sejak Alice lahir, dia memang dah agak Roland lelaki yang bermisteri. (Actually, Alice tipu. Dia baru sedar masa Rosilia dengan Roland bercakap hari tu.)
Argh! Tetap dah sedar arh. Alice syak Roland tu ada kena mengena dengan DIA mungkin. Alice masih ragu-ragu juga sebab Roland tu tak nampak jahat. Kalau betul Roland tu berpihak dengan DIA, asal mamat tu fight dengan Master?
Siap pertaruhkan nyawa. Lagi satu, asal Roland tu baik sangat derma darah kat Mia walaupun Roland sendiri kena tahan sakit? Ingat manusia biasa macam Roland tu tahan ke hari-hari nak kena hiris pisau?
Alice berjeda. Jangan-jangan... Ini semua rancangan DIA untuk hancurkan diorang sekeluarga dari dalam? Kejap, kejap... Maksudnya Roland cuma berlakon? Pura-pura baik supaya diorang semua percayakan dia?
Okay, tu teori yang agak mengarut dan boleh dipertimbangkan. Whatever je lah. Selagi Mia tak cakap atau buat apa-apa, Alice percaya Roland tak jahat. Jarang orang handsome nak tipu kita. Ceh.
"Dah dua jam tuan menangis, tuan kena rehat. Sayu hati saya tengok tuan macam ni, " pujuk Alice.
Makin teresak-esak Mia Aurora menangis. Betullah orang kata en. Kalau kita pujuk, orang tu bukannya berhenti menangis. Makin gelabah Alice dibuatnya tambah-tambah lagi bila bahu Mia Aurora terhincut-hincut ke atas.
Ni nak buat apa ni? Nak ke kiri ke kanan? Alice bingung! Uwarghh! Dia pun nak join menangislah camni. Lepastu, satu dunia sekali ikut nangis.
"Al... Alice... "
"Ya, tuan?" cepat Alice menyahut.
"Panggil Ro... Roland."
Sekejap Alice mengerutkan dahi. Roland? Alice pun tak tahu mana laki tu lepak. Eish, patuh je lah. Hilang saja bayang Alice, Mia Aurora menyeka air mata. Bunyi kicauan burung menjengah di pendengaran.
Chirp! Chirp!
"Hei, Scott."
Masih ingat burung gagak yang singgah kat tepi tingkap bilik Mia hari tu? Sekarang burung tu dah jadi burung kesayangan Mia Aurora. Siap diberi nama lagi. Burung tu selalu singgah kat bilik Mia sebab dia rasa diketepikan.
Dia hitam dan gagak. Bila burung cantik yang lain sibuk berterbangan dengan bulu warna-warni masing-masing, Scott cuma hanya mampu lihat dari bawah. Takde sape nak berkawan dengan dia sebab bulu dia tak cantik. Takde warna.
Untung Mia faham bahasa dia. Pasal tu juga Scott selalu selalu pergi ke sini sebab cuma Mia yang sudi nak berkawan dengan dia.
Chirp! Chirp! (Kenapa menangis?)
Scott terbang masuk ke dalam bilik lalu mendarat di atas riba Mia Aurora. Dia diam memerhati Mia Aurora yang baru menyeka air matanya.
"Roland... 05 kata Roland bersubahat dengan DIA," beritahu Mia, letih.
Chirp! Chirp! ( Awak percaya?)
Mia Aurora terdiam. Percaya atau tak, Mia Aurora sendiri tak tahu. Masalahnya yang bagitau tu 05. Kau ingat 05 ada masa nak main-main? Semua orang tahu kuasa pompuan tu. Kalau dah itu Tasya nampak, sape Mia nak sangkalkan?
YOU ARE READING
The Last Survivor
ActionSemuanya bermula daripada DIA YANG TAK DIKETAHUI ASAL USULNYA. Wujudnya cerita pertama disebabkan makhluk ini. Apakah cara untuk kalahkan DIA? Siapakah DIA yang sebenarnya? Atau lebih tepat mampukah mereka kalahkan DIA? "Kumpulkan semua orang kita."...