63: CABAR

1.4K 252 182
                                    

#150 comments baru aku update tau.

#Hah, sila.  Sila baca.

Tarik...

Hembus..

"Erhh... Tuan tengah buat apa? "

Alice hairan melihat posisi senaman yang dilakukan oleh Mia Aurora. Wanita itu bermeditasi di atas udara dengan kaki yang terkangkang luas. Dah pehal gaya macam ahli gimnastik pula ni? Buat kat atas lantai pun cukuplah.

"Alice, Alice. Aku dah kata selagi kau hidup dalam dunia ni, kau kena banyakkan belajar. Kan dah bodoh. Aku tengah buat senaman ringan sebagai persediaan aku nak bersalin. Kecik-kecik tak nak belajar, " geleng Mia, rasa simpati.

Alice diam merenung Mia. Tu senaman ringan tuan dia kata? Lagi satu, sape kata senaman tu dibuat oleh manusia? Mia sorang je yang Alice nampak buat benda gila macam ni. Boleh pula dia cakap Alice tak pandai. Uwargh! Nasib baik Alice dah biasa.

"Tapi saya tak pernah 'kecik' tuan. Saya tak membesar macam tuan. Saya penjaga."

Mia Aurora diam.

Krik.. Krik... Krik... Krikk..

"Lice,  mana minuman aku? Kau lupa erk? " dalih Mia Aurora.

"Ni dia, tuan, " hulur si penjaga.

Mia Aurora muncul di hadapan Alice lantas minuman tersebut berganti tangan.  Selesai air tersebut disedut, Mia Aurora menjilat tepi bibirnya dengan mata yang terpejam. Mantap!

"Hal ni kau tak bodoh. Kau memang pandai buat air untuk aku. Nanti aku naikkan gaji kau erk, " puji Mia lalu mengusap kepala Alice.

"Erhh tapi tuan tak pernah gajikan saya," balas Alice, janggal.

Mia Aurora buat-buat tak dengar. Dah memang dia tak pernah bagi gaji kat Alice, buat apa dia nak kecoh? Semua keperluan Alice dia dah sediakan. Siap bina rumah untuk penjaga tu. Terer en Mia jaga Alice?

"Mana suami aku? "

"Dia dalam bilik Xender. "

"Mamat tu tak bangun lagi? "

"Tak, tuan. "

"Agaknya dah mati kut. Aku tak rasa kita ada peluang nak selamatkan dia, " selamba Mia Aurora memberikan pendapat.

Alice hanya mempamerkan wajah kosong. Mulut tuannya memang kurang ajar tapi hati fuhh. Rama-rama pun boleh berenang kat situ. Dengan kau-kau sekali boleh sumbat dalam hati Mia. Tiber.

"Saya rasa Xender tak nak bangun dari koma. Tuan tak rasa ke lelaki tu sengaja nak rancang semua ni?" curiga Alice.

"Yes, memang Xender plan semua ni. Aku tahu dia ada gaduh dengan Lily tapi aku tak nak ambik tahu. Bangun atau tak, lantak dia. Kalau dia fikir pasal kita semua, dia akan bangun. "

Motto Mia Aurora senang je guys. Suka hati lah orang tu nak buat apa en. Kalau ada sikap timbang rasa, orang tu sendiri pandai fikir. Takyah nak serabutkan fikiran.

"Tapi tuan... Xender kena bangun. Kalau dia tak bangun, Tuan Roland yang kena urus semua hal. Tuan juga yang susah. "

Ni lah ciri-ciri makhluk reti guna otak! Bukan kepala kotak! 

Serta-merta mata Mia Aurora membulat teruja. Ya tak ya en! Kalau Xender bangun, takyahlah Roland susah nak ke hulur ke hiliaq. Mia juga yang untung. Dapatlah Roland manjakan dia tiap jam! Muahaha!

"Alice! Kau memang bijak! Mulai hari ni, sape je panggil kau bodoh, bagitau aku. Biar aku penggal kepala dia! "

"Tapi tuan baru je panggil saya..."

The Last SurvivorWhere stories live. Discover now