#100 comments baru aku update tau.
Tap! Tap! Tap!
Berhenti. 04 mengetap gigi tanda berang. Dia sudah hilang kesabaran menahan perangai menjengkelkan lelaki yang sejak tadi mengikutinya mencari tumbuhan aneh jauh di dalam perut bumi. Bila 04 berhenti, lelaki itu juga turut berhenti.
Okay cukuplah dia bagi muka kat Faiq! Laki ni dah melampau!
"Kau jangan sampai aku bunuh, tak guna! " meledak jua kemarahan 04.
"Awak marah saya ke? " polos Faiq menyoal.
Eh, tak. Mana 04 marah. Kau tak nampak 04 tengah belai kau dengan kasih sayang? Gila! Dah sah-sahlah darah orang berderau! Yang kau sebok nak ikut orang ke hulur ke hiliaq ni pasal apa? Dah lama tak makan penampaq? Eh, penulis pula yang panas.
"Kau blah sekarang! " halau 04.
"Tapi kita kan kawan? "
"Eh, bodoh! Sape nak kawan dengan kau hah?" jengil 04, bengis.
Faiq menggaru kepala yang tak gatal. Dia mendekati 04 tanpa was-was.
"Saya ikhlas nak kawan dengan awak. Awak tak nak ke? "
04 merengus. Dia mengeluarkan bebola bewarna jingga dari genggaman tangannya lantas diserang ke arah wajah Faiq. Berharap sangat laki tu terbuang lepastu mati katak kat sana.
Namun seperti yang dijangka, Faiq pantas mengelak lalu kembali memandang 04 dengan wajah yang naif. Berdecit jelek terus 04. Bencinya pada Faiq semakin meluat-luat. Dahlah kaki ikut orang. Tampar kang!
"Awak tahu tak.. Awak boleh kuatkan lagi kuasa awak kalau awak... "
"Diam! Kau... Kau makhluk lemah! Kau tak perlu ajar aku! " gertak 04.
Faiq diam seketika. Walaupun dah masuk minggu kedua Faiq mengekori 04 ke sana ke sini, tetap hati wanita tersebut sukar dipujuk. Keras sangat nak sentuh. Dahlah cakap gaya jantan. Sikit-sikit ugut nak bunuh. Nasib baiklah Faiq kita ni jenis sabar orangnya.
"Kalau kau dekat dengan aku lagi sekali, aku bunuh kau, " ugut 04.
Saat dia melangkah setapak, tiba-tiba Faiq membuka suara sekali gus membuatkan 04 mematikan pergerakan.
"Jadi, kenapa tak buat? "
04 menoleh.
"Apa kau kata? " serius 04 merenung Faiq.
"Kenapa awak tak buat? Awak tahu... Dah lama saya ikut awak. Tapi tak pernah pun awak keluarkan kuasa sebenar awak untuk serang saya. Lagipun, awak pengikut DIA. Biasanya pengikut DIA, tak bagi muka kat makhluk lain," hujah Faiq, rasional.
04 tersentak. Kalau difikirkan semula, betul juga kata Faiq. Asal 04 boleh pula layan laki ni? Siap berbual macam... Kawan. Bukan 04 tak pernah serang Faiq, actually dah banyak kali.
Tapi laki sekor ni je yang pandai nak mengelak. Lepastu siap bagi komen yang 04 guna kuasa dia ala kadar. Sah-sahlah 04 tak bersungguh-sungguh. Baginya, bila-bila masa saje dia boleh bunuh Faiq. Cuma malas.
Tak larat dan bazir tenaga dia. Faiq dapat elak pun sebab tuah mungkin. Takpe, ada masa 04 betul-betul guna kuasa dia sampai Faiq mati.
"Lantak aku. Kenapa? Kau dah tak sabar nak mati ke? "
04 menuju ke arah Faiq lalu dagu pemuda tersebut ditongkat bersama senyuman sinis. Faiq yang sepi hanya mampu terkebil-kebil. Tak semena-mena lelaki itu tertawa kecil sehingga menyebabkan 04 mengerutkan dahi.
YOU ARE READING
The Last Survivor
ActionSemuanya bermula daripada DIA YANG TAK DIKETAHUI ASAL USULNYA. Wujudnya cerita pertama disebabkan makhluk ini. Apakah cara untuk kalahkan DIA? Siapakah DIA yang sebenarnya? Atau lebih tepat mampukah mereka kalahkan DIA? "Kumpulkan semua orang kita."...