#100 comments baru aku update ye.
"Ehem!"
Mia Aurora menaikkan anak matanya memandang siling. Sedar Roland merenung tajam ke arahnya, wanita itu berpura-pura mengira jumlah mikroorganisma di atas siling. Ikutkan perkiraan mengarut dia, rasanya dah ada 200 ratus bakteria merebak kat sana. Fuh, nampak sangat Mia nak lari dari masalah.
"Asal kau buat semua ni?"
Mia Aurora berdehem lalu menggerak-gerakkan bahunya ke kiri ke kanan. Rasa bersalah pula.
"Buat apa? Saya cuma tengok siling je," muncung dia.
"Mia Aurora!"
Mia Aurora tersentak. Air liur ditelan kasar lantas kepalanya automatik mendongak ke arah si suami. Gerun dengar nada Roland yang dah naik seoktaf.
"20? Seriously?" soal Roland tak percaya. Entah dah berapa kali dia soal benda yang sama.
"Eh, serius lah. Mana ada main-main," jawap Mia.
"Mia!"
"Okay, okay. Ya, saya tahu saya silap. Tapi awak tak boleh judge saya macam tu je. Tu kan diri saya yang jahat dulu. Sekarang saya dah baik. Settle!" Mia Aurora tersengih bangga.
"Settle? Settle huh? Okay, okay. Camni erk game kau. Takpe. Aku cari 20 janda kat luar sana lepastu berfoya-foya depan kau. Amacam? Tu baru settle," giliran Roland tersengih geram.
Tak pasal-pasal Mia Aurora mengepal buku limanya lantas melancarkan tumbukan tepat pada sisi dinding. Bergegar satu istana dibuatnya tau. Jethan yang tengah lepak kat ruangan bawah habis berlari menjerit gempa bumi. Tak puas-puas dengan gempa bumi dia tu.
"Apa awak kata?! Janda?!" marah Mia.
"What? Adil apa?" Roland tak nak kalah. Sesekali dia tersenyum sinis agar darah si isteri naik.
"Hei, walaupun awak nampak handsome dengan senyuman sinis tu, awak ingat saya akan benarkan awak berpeleseran dengan janda entah anak berapa kat luar sana?!"
Mia Aurora menghentakkan kakinya lalu berhenti tepat di hadapan Roland. Sempat kakinya dijengket bagi menyampai ketinggian lelaki itu.
"Kalau kau tak suka, baik kau putuskan hubungan dengan diorang semua. Is that clear for you, Mia Borara?" serius Roland mengarah.
"Fine! Ingat orang tak nak buat ke?! Huh! Kalau awak tak suruh pun, saya memang nak buatlah!"
"Ceh, cakap dengan kaki aku bolehlah," jeling Roland.
"Apa awak cakap?!"
Roland buat-buat pekak. Malas nak layan perangai bini sekor ni. Entah apa lagi bahana Mia buat masa dia jadi jahat dulu. Kalau ye pun jahil sangat, takyahlah nak cop diri tu sebagai playgirl teragung. Muka je lawa tapi perangai ceh! Menghampakan!
"It's okay. Awak tak nak bercakap dengan saya en. Takpe, saya akan uruskan masalah ni sendiri! Tanpa pertolongan awak! Ada ubi...ada batas.. Esok esok bas terbabas. Awak tunggu. Saya pulang bawa kari babas! Hmph!"
Mia Aurora menghentak-hentak kakinya menuju ke luar bilik. Sikit pun Roland tak pandang dia walaupun Mia berpura-pura menangis. Mentang-mentang dah tinggal lama. Semua taktik licik Mia Aurora, Roland dah sedia maklum.
"Alice! Aliceeeeeee!!!" pekik Mia Aurora, lantang.
"Ya tuan?"
Alice muncul sekelip mata di hadapan Mia Aurora lalu wajah tuannya dipandang risau.
"Jom kita cari 20 jantan tu. Aku nak kau cari kat mana diorang berada sekarang!" arah sang tuan.
"Baik tuan. Erhh tuan tak apa-apa ke?"
YOU ARE READING
The Last Survivor
ActionSemuanya bermula daripada DIA YANG TAK DIKETAHUI ASAL USULNYA. Wujudnya cerita pertama disebabkan makhluk ini. Apakah cara untuk kalahkan DIA? Siapakah DIA yang sebenarnya? Atau lebih tepat mampukah mereka kalahkan DIA? "Kumpulkan semua orang kita."...