40: TENANGLAH A-13, IRISNA

1.6K 260 160
                                    

#150 comments baru aku update tau.

China, hari ke-7

"Na... Nanami? "

Tasya menyentuh bahu Nanami. Jelas terasa getaran pada tubuh gurunya. Yang lebih menghairankan, Nanami tiba-tiba jatuh dan menangis. Tasya rasa serba-salah. Ikut pengiraannya yang benar lagi jitu, hari ni diorang akan balik ke Malaysia.

Takkanlah Nanami tak sanggup nak lepaskan dia kut? Tasya terkebil-kebil. Entah-entah Nanami sayang sangat kat dia sampai tak rela nak berjauhan atau berkongsi perhatian. Aww sweet sangat sensei kita yang sekor ni.

Tak tahu pangkal cite, Tasya tersipu-sipu malu. Ngrrrr! Dia tergedik-gedik mengetap bibirnya acah yakin sangat dah berjaya meneka.

"Iris... Irisna... " ucap Nanami, perlahan.

Senyuman kerang Tasya kian pudar. Dia terkebil-kebil saat Nanami menuturkan satu nama yang dikenalinya.

"Iris? Kenapa dengan Iris? " kerut Tasya, pelik.

"Saudariku, Irisna. Dia dah mati. "

Dua baris ayat berjaya menumbangkan keseimbangan Tasya. Apa yang dia takutkan, kini telah terjadi. Penglihatannya seminggu yang lalu akhirnya berlaku. Apa yang lebih mengecewakan, Tasya tak buat apa-apa walhal dia sendiri melihat takdir Irisna.

Mata Tasya semakin terbeliak luas bila teringat pada A-13. Jangan-jangan takdir kematian lelaki itu pun sama? Tak mungkin! Nanami sendiri jamin Irisna takkan biarkan sesiapa mati. Sebab tu Tasya ingat diorang semua akan selamat dan kekal berlatih kat sini. Sayang, segala-galanya sudah terlambat.

"Iris... "

_____________________________________

"Iris!  Irissss!! Arghhh!! Bangun Iris! Jangan tinggalkan aku!! "

Mia Aurora meronta-ronta memanggil roh Irisna. Apa yang lebih menyakitkan, kenangan ia bersama Irisna kembali memenuhi memori fikiran. Sakit dan kecewa pada masa yang sama sukar ditepis.

Dia menderita luar dan dalam. Terasa dunia seolah-olah memainkan perasaannya sekarang. Ke mana saja dia pergi, semua orang akan tinggalkan dia.

"HAHAHA! BODOH! kau Dewi Maha Mengetahui? Kau tentu terlepas pandang helah aku, Iris! " jerit The Master pada seluruh dunia.

Mendengar gelek megah sang musuh, tangis Mia Aurora berhenti sebentar. Dia bangkit lalu menapak ganas ke arah Master.

"Kau... Kau!! Syaitan sial aku pernah jumpa! Kau cakap nak aku, bodoh! "

"Tuan! "

Alice menahan tubuh Mia Aurora dengan memeluk kuat tuannya. Berkali-kali Mia Aurora meronta, namun Alice tetap kuatkan sistem pertahannya.

"Alice!  Lepaskan aku! Alice! "

"Tuan! Tolong jangan sia-siakan kematian Dewi Irisna. Saya yakin dia tak nak tengok tuan macam ni, " pujuk Alice dalam desakan.

"Bodoh!  Setan ni bunuh Iris! "

Alice semakin tak mampu menahan tubuh tuannya. Dia dapat rasakan kuasa Mia Aurora bila-bila masa akan keluar. Sedih, kecewa menghasilkan kemarahan yang tak terduga. Kala Alice hampir terlepas menahan Mia Aurora, datang dua cahaya dari atas langit secara mengejut.

Dua gerangan itu mendarat betul-betul di hadapan Alice dan Mia Aurora. Masing-masing mempamerkan wajah garang terutama Nanami. Melalui ekor mata, dia dapat melihat sisa darah Irisna yang melekat pada pakaian Mia Aurora serta melekat di atas tanah.

The Last SurvivorWhere stories live. Discover now