4

595 11 1
                                    

"Je bent knap Koen" zegt Benthe wanneer ik de kamer in loop "dank je wel lieverd" zeg ik haar. Mila zit nog steeds bij Maikel op schoot. Nu lijkt ze nog kleiner omdat hij zo groot is. Hij is één van die jongens die breed en gespierd is en er niks voor hoef te doen. Ik ben zelf ook niet de kleinste en heb zelf ook behoorlijk wat spieren, maar ik ben niet zo breed als hij.

Regelmatig zie ik meisjes naar hem kijken en proberen zijn aandacht te trekken. Ergens snap ik het wel hij ziet er ook goed uit met zijn lichtrode haar en fel groene ogen. Ik zelf ben heel anders dan hij. Mijn haar is zwart en mijn ogen blauw "kun je het zien Koen?" vraagt Max "huh?" vraag ik "je zat bijna een gat in Maikel te staren" zegt hij. "Nee hoor" zeg ik "ik staarde in het niks en hij zat ervoor" verdedig ik mezelf.

Er klinkt een toeter voor het huis "dat is de taxi, Mila laat Maikel los we moeten gaan" Maikel geeft haar nog een knuffel en zet haar neer "ik kom snel weer langs" beloofd hij. We lopen mijn huis uit en stappen in de taxi. Het is een grote bus dus ik ga helemaal achterin zitten.

Max komt naast me zitten. Een rij voor ons zitten Sander en Joost, maar die zitten weer aan elkaar geplakt. De rij daarvoor zitten Levi en maikel te kletsen met elkaar en de chauffeur die van alles aan ze vraagt.

"wat was dat nou?" vraagt hij "wat?" zeg ik. Gewoon doen of ik dom ben misschien helpt het "dat staren naar Maikel" zegt hij "dat heb ik toch al gezegd" zeg ik. Max zucht "je denkt toch niet echt dat ik dat geloof hè" zegt hij "goed dan" zucht ik "ik dacht eraan dat Maikel en ik een wereld van verschil zijn qua uiterlijk" zeg ik "oké dat is zo" zegt Max "maar dat is toch niet erg?" vraagt hij "nee, maar ik bedacht me dat ik meisjes altijd naar hem zie staren. En ik wilde dat ze dat eens naar mij deden" beken ik dan.

Voor dat Max kan reageren gaat de deur open "we zijn er" roept Joost enthousiast. Er staat een kleine rij voor de deur en ik ga express bij Maikel staan zodat Max niks meer kan zeggen. Ik zie hem af en toe wel naar me kijken, maar dat gesprek is voor een andere keer. Vanavond ga ik zuipen tot we kruipen. Na vanmorgen met Anne is dat precies wat ik nu nodig heb.

Binnen loop ik gelijk door naar de bar en bestel voor iedereen een biertje "je kunt weglopen, maar dat betekend niet dat ik het op geef" zegt Max naast me "dat weet ik Max, maar kan het een andere keer alsjeblieft? Ik wil vanavond juist alles even vergeten oke?" Ik kijk hem aan en zie hem knikken "kom ik zal je helpen met dat bier" zegt hij.

De jongens hebben een tafel dicht bij de bar gevonden waar ze aan staan. Ik zet een tree bier op tafel en iedereen pakt er een glas uit. Max komt met nog een tree aanzetten "help jezelf jongens" zegt hij. Joost en Sander drinken snel hun bier op en gaan dan richting de dansvloer waar ze samen beginnen te dansen. Al snel staan er wat meisjes om hun heen die proberen om hun aandacht te trekken niet wetend dat het verspilde moeite is.

De hele avond ga ik van onze tafel naar de dansvloer door naar de wc om daarna naar de bar te gaan en weer terug naar onze tafel. De avond is druk, erg warm maar vooral heel gezellig. Onze tafel word steeds drukker met bekende gezichten tot ik Nora ineens zie staan. Het is al een eeuwigheid geleden sinds ik haar zag. Nora heeft eerder examen gedaan dan wij omdat ze gewoon te slim was voor onze school. De nerd. Ik wil naar haar toelopen maar stop in mijn beweging als ik zie dat ze naast Anne staat. Kut!

Ze ziet mij staan en zegt iets tegen Anne voor ze mijn kant ik loopt "hey Koen" zegt ze "sorry van Anne, ze wilde perse mee en ik wist geen goede reden om haar thuis te laten" zegt ze. Ze kijkt er een beetje triest bij "het is al goed Nora, hoe is het met jou?" vraag ik "ik heb je al een eeuwigheid niet gezien "goed, druk met mijn studie en jij?" vraagt ze "ik werk bij mijn vader wanneer ik niet op school ben" zeg ik. "Dat lijkt me leuk" zegt ze "als je een saaie kantoorbaan leuk vind" lach ik.

"Hoi Koen" ik kijk naast Nora en zie Anne staan "hoi" zeg ik "kunnen we even praten?" vraagt ze "nee ik ging net met Nora dansen" zeg ik voor ik Nora mee trek naar de dansvloer "wtf doet ze hier Nora?" vraag ik "oké goed dan. Ze blijft me maar lastig vallen met de bekende shit dat ze je zo mist en dat ze je terug wilt bla bla bla. Dus heb ik haar mee genomen zodat je het eens flink duidelijk kan maken dat ze dat had moeten bedenken voor ze haar benen open deed voor al het mannelijk volk in Eindhoven" zegt ze. Misschien moet ik inderdaad maar eens de discussie aan gaan. Het is wel niet de perfecte plek, maar ach je moet het doen met wat je hebt toch?

Wanneer er een nieuw nummer komt stop ik met dansen en loop ik terug naar onze tafel.
Anne staat er tegen aangeleund naar me te kijken "wat wil je Anne?" vraag ik "ik wil je terug" zegt ze. Ze zet een stap dichterbij en legt haar hand op mijn borst waardoor er kippenvel ontstaat op die plek. Ze ziet de reactie van mijn lichaam op haar en lacht zacht "ik mis je" zegt ze. "Was dat voor of na dat je de huig van Tom aan het likken was gister dat je dit bedacht?" vraag ik. Haar gezicht word wit "al sinds het uit is" zegt ze dan.

Dit word helemaal mooi "oh, dus toen jij je benen open deed voor elke willekeurige vent die voorbij liep dacht je aan mij?" vraag ik. Ze kijkt rond zich heen en weet duidelijk niet wat ze moet zeggen "terwijl ik me al maanden rot voel en bij mijn vriend in het ziekenhuis aan zijn bed zit en jij alles neukt wat los en vast zit moet dit het beter maken?" vraag ik.


Mijn heden en verleden 18+ ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu