Ik loop samen met Maikel naar beneden en vind de rest van mijn familie in de keuken aan tafel "goedemorgen" zeg ik mijn ouders groeten ons terug. Mijn zusjes zitten allebei op een stoel wat te eten. Mila valt er bijna vanaf van door haar enthousiasme omdat ze Maikel ziet die op zijn beurt weer naar haar lacht en een aai over haar bol geeft "hoi lieverd, hoe gaat het?" vraagt hij "goed" zegt ze "we gaan vandaag naar het park" verteld ze blij "wat leuk" zegt Maikel "mijn moeder neemt mij nooit mee naar het park" hij kijkt sip wanneer hij dit zegt.
"Je mag wel met ons mee" zegt ze "toch mama" ze kijkt mijn moeder vragend aan "luister eens meisje, jullie zijn 5 ik denk echt niet dat je Koen en zijn vriend met jullie in het park willen spelen. Die zijn daar veel te groot voor" zegt ze tegen Mila. Ze trekt een pruillip "ga nou maar lekker eten, dan krijgen jullie straks misschien nog een ijsje."
Ik lach om haar reactie wanneer ze haar sippe bui van net weer is vergeten. Benthe heeft de hele tijd niks gezegd en heeft haar bordje al leeg wat mij weer trots laat zijn. Ik geef een kus op haar hoofd "je hebt het goed gedaan ben" zeg ik "ik heet Benthe" mokt ze "ben is een jongensnaam" ik knik "dat weet ik. Ik heb een vriend die zo heet en hij doet me altijd aan jou denken" zeg ik zacht.
Maikel schiet in de lach "laat het hem maar niet horen, die gast is groter en breder dan wij twee bij elkaar" grijnst hij. "Wij gaan" zegt mijn moeder "wij eten vanavond bij oma, dus kijk maar of je ook komt" zegt ze tegen mij "is goed mam" ze lopen de keuken uit en geven ons zo wat rust "ik vind je zusjes leuk" zegt Maikel "ik ook."
"Wat wil je eten?" vraag ik "doe maar wat" zegt hij. Ik kijk in de koelkast en zie wat eieren liggen waar ik spontaan zin in krijg. Ik doe wat olie in een pan en doe daarna de eieren erin. Gelukkig zijn alle dooiers nog heel. Ik zet 2 borden klaar met brood erop en strooi wat peper en zout over de eieren.
"zeg is het niet de bedoeling dat ik voor jou kook" zegt Maikel dan. Zijn vraag verward me "nee waarom?" Hij grijnst "ik moet jou toch voor mij laten vallen" hij geeft me een knipoog en gaat verder op zijn telefoon. Ik draai me weer terug naar de eieren en dat is maar goed ook want volgens mij zijn mijn wangen vuurrood.
"Verdomme!" Gilt hij ineens waardoor hij me laat schrikken "kut ,kut, kut" vloekt hij. Ik leg de eieren op de borden "wat is er?" vraag ik "iemand heeft een foto van mij online gezet" zegt hij "dat is toch niet zo erg" vraag ik "nee dat niet, maar wat er onder staat" hij draait zijn telefoon naar me toe en ik kijk wat er staat.
Ik zie een foto van hem van gisteravond. Hij lacht naar de camera "mooie foto?" Zeg ik. Hij zucht "kijk naar de tekst" zegt hij. Mijn blik gaat naar de tekst die eronder staat
Weet iemand wie deze lekkere dekhengst is?
Heel even probeer ik het nog tegen te houden, maar de lach die door mijn lichaam rolt is te sterk. Ik lach hard, echt heel erg hard. Ik zet de borden neer op tafel en lach verder terwijl ik door mijn brood snij. "Dit is echt fucking hilarisch" hik ik.
Ineens begint Maikel keihard te lachen. Hij schuift zijn telefoon over de tafel mijn kant op en als ik op zijn scherm kijk zie ik een foto van mezelf aan de achterkant met Maikel in mijn armen met de tekst
Hij ging er vandoor met zijn vriendje
"Dit ga je toch fucking niet menen" zeg ik. Maikel is ondertussen ook gestopt met lachen "volgens mij zijn we uit de kast" zegt hij. We eten ons brood op "dit is lekker" zegt hij "volgende keer verleid ik jou met mijn kook kunsten" grijnst hij "dus je wilt er echt mee doorgaan?" vraag ik. Hij knikt "wat kan er nou gebeuren? In het ergste geval wordt je verliefd op me."
"Oke ik heb een plan" begin ik. "Ik heb hier een lijst gevonden met vragen of iemand beter te leren kennen. Als ik ze nou eens uitprint, dan vullen wij het in." Zeg ik hem. Hij haalt zijn schouders op "dat is misschien wel een goed idee" ik print ze uit en geef er één aan Maikel. "Heb je een pen?" Ik gooi er één naar hem toe en vul dan mijn blad in.
Hij is eerder klaar dan ik en zit op zijn telefoon te wachten "oké ben je klaar?" vraagt hij "ja" ik geef hem mijn blad. Hij begint gelijk te lezen.
Hij grijnst "fifty shades huh?" Ik knik "heb je hem wel eens gezien?" vraag ik "nope" dat verklaard veel "dat word dus een film date" zeg ik. Hij kijkt op "valt dat onder het romantisch zijn" vraagt hij "nee, gast heb je Dakota Johnson wel eens gezien?" vraag ik. Hij schudt zijn hoofd "nee ik geloof het niet"
"Hey jij ook geen gtst" zegt hij. "Nee ik haat die serie" zeg ik "ik ook" zegt hij. "Dat liedje zegt me niks" ik lach "dat kan weleens kloppen, het is ouder dan wij twee bij elkaar" zeg ik.
"Wil je mijn lijst?" vraagt hij "ja, kom maar op" zeg ik
Ik begin te lezen en zie dan dat hij helemaal niet leest "lees je helemaal niks?" vraag ik "nee, ik vind het niet leuk" zegt hij. "Ik vind Ed Sheeran ook goed" zeg ik waardoor hij lacht. En dan zie ik het antwoord op de onderste vraag en voor ik weet wat ik doe gil ik uit volle borst
And so I wake in the morning and I step outside
And I take deep breath
And I get real high
And I scream from the top of my lungs
What's going on?Hij grijnst naar me en zingt dan door:
And I sing, hey, yeah, yeah-eah
Hey, yeah, yeah
I said, hey! What's goin' on?"Je bent echt gek" grijns ik "net zoals jij" zegt hij. "Je lijkt zo braaf, maar volgens mij zit er veel meer in jou dan je laat zien" zegt hij "misschien kom je er nog eens achter" lach ik "ben je nou met me aan het flirten?" Ik schud snel mijn hoofd "echt wel" grijnst hij.
JE LEEST
Mijn heden en verleden 18+ ✅
RomanceDit is deel 3 en het laatste deel van de serie: een aanbod met gevolgen. Dit boek bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik. als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen.