53

448 9 0
                                    

Pov Luuk.

Ik loop in de stad naar de winkel om mijn kostuum op te halen. Koen is begin van de week al geweest, maar de mijne was toen nog niet klaar. De bruiloft van Max en Levi is morgen al en ik ga er samen met Koen naar toe.

We hebben de afgelopen weten ontzettend veel tijd met elkaar doorgebracht. Niet alleen in bed, maar tegenwoordig doen we ook leuke dingen samen. De laatste tijd gaan we zelfs weer op stap met onze vrienden.

Ze zeggen allemaal dat het door mij komt dat hij zich weer als zichzelf gedraagd. En dat dat komt omdat hij verliefd op me is, maar zelf hebben we daar met geen woord over gerept. En eerlijk gezegd weet ik nog niet helemaal hoe ik me daarbij voel.

Nadat we met Maikel en Tony zijn gaan eten is Koen helemaal omgedraaid. Niet in één keer, maar ik kon merken dat hij echt zijn best deed om zichzelf weer te worden. Als hij in zijn vrije tijd niet bij mij is dan is hij met zijn zusjes op pad. Af en toe neemt hij ze mee naar huis en eten we iets met z'n vieren.

Ik weet ook dat hij regelmatig contact heeft met Maikel. Maikel heeft hem gevraagd of hij een aantal dingen wilde regelen voor zijn bruiloft en hij heeft zich er overheen gezet en ja gezegd. Wat ik wel knap vind van hem, want ik weet dat hij het af en toe wel lastig vind. Vooral als hij foto's ziet van Maikel en Tony die klef doen.

Ik loop de winkel in naar de kassa. Er staat een man achter "goedemiddag" zegt hij "hallo, ik kom mijn pak halen" zeg ik "is dat een pak voor de Verheggen bruiloft?" vraagt hij waarop ik knik "dan bent u de laagste die hem ophaalt" zegt hij "ja dat klopt, hij was van de week nog niet klaar" zeg ik.

De man loopt naar achter en op dat moment gaat het belletje boven de deur "ik ben terug" roept de stem. Ik draai me om en verstijf op mijn plek "Lucy?" Ze schrikt van mijn stem "hallo Luuk" zegt ze "wat doe jij hier?" vraag ik "ik werk hier" zegt ze "ik dacht dat jij in Amerika zat" zegt ze "ik ben al meer dan een jaar terug" zeg ik "oh, ga je naar de bruiloft van Max en Levi?" vraagt ze "ja ik kom mijn pak ophalen" zeg ik.

De man komt terug lopen met een zak "alsjeblieft, wanneer je thuis komt moet je hem uit de zak halen zodat er heen kreukels in komen" zegt hij "dat zal ik doen" zeg ik. "we moeten eens iets gaan drinken samen" zegt Lucy "waarom?" vraag ik een beetje in de war "om bij te praten natuurlijk" zegt ze "heb je nog steeds hetzelfde nummer?" Ik knik "ik bel je" zegt ze voor ze naar achter in de winkel loopt. Met een raar gevoel loop ik de winkel uit.

"Ben thuis" roep ik "ik ook" roept Koen "ik ook" dat is Mila "ik ben er ook" en daar hebben we Benthe. Ik glimlach wanneer ik de kamer in loop. Ze liggen op de grond alle drie met een vel papier voor zich. Ze zijn aan het kleuren "ik ga even mijn pak ophangen" zeg ik. 

Wanneer mijn pak in Koen zijn kast hangt ga ik terug naar de woonkamer "dag dames, wat zijn jullie voor moois aan het maken?" Mila tilt haar tekening op het is een hart met Koen zijn naam erin. Ze heeft het hart ingekleurd met regenboog kleuren "wauw, die is heel mooi" zeg ik.

"En jij?" vraag ik aan Benthe. Haar wangen kleuren rood wanneer ze me haar tekening laat zien. Het is een boom en er hangt een schommel aan. Ze heeft geprobeerd een poppetje op de schommel te tekenen, maar dat is niet helemaal gelukt. "Wie is dat?" vraag ik "dat ben ik" zegt ze.

Mila begint te lachen "en Jordy die gaat haar  duwen" zegt Mila. Benthe word nog roder "wie is Jordy?" vraag ik "dat is haar vriendje" zegt Mila "ze hebben gekust" zegt ze er nog achteraan. "Mila dat is genoeg" zegt Koen tegen haar. Mila gaat verder met haar tekening. Ik glimlach naar Benthe "ik vind het een mooie tekening" zeg ik.

"En wat ben jij aan het maken?" vraag ik Koen. Hij staat op en geeft zijn tekening aan mij als hij de keuken in loopt "we eten pannenkoeken, de meisjes mochten kiezen" zegt hij. Ik kijk naar zijn tekening en voel mijn keel dik worden. Het is werkelijk prachtig wat hij heeft gemaakt.

"Hij is mooi hè" vraagt Benthe "ja hij is prachtig" zeg ik "mama zegt dat jij Koen beter hebt gemaakt" zegt Mila zacht "ik denk dat hij dat zelf heeft gedaan" zeg ik zacht "ik was er alleen maar om hem te helpen

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

"Hij is mooi hè" vraagt Benthe "ja hij is prachtig" zeg ik "mama zegt dat jij Koen beter hebt gemaakt" zegt Mila zacht "ik denk dat hij dat zelf heeft gedaan" zeg ik zacht "ik was er alleen maar om hem te helpen." Benthe schudt haar hoofd "echt niet, jij hebt hem beter gemaakt door hem verliefd op je te laten worden" zegt ze.

"Ik ga hem ophangen" zeg ik. Ik loop met de tekening naar mijn kamer en hang hem met plakband aan de muur boven mijn bed. Ik laat mijn vingers er over heen gaan en glimlach naar de tekening. Ik loop naar de keuken en druk een kus op zijn wang "dank je wel, hij is prachtig" zeg ik.

Na een kwartier heeft hij een hele grote stapel pannenkoeken gebakken en eten we met z'n vieren alles op. "Ik ga ze na het eten thuis brengen" zegt Koen als hij naar me kijkt "ik ga mee. Ik heb je ouders al een tijdje niet gezien" zeg ik "ja leuk! Gaan we dan lopen?" vraagt Mila "ja het is lekker weer dus waarom ook niet" zegt Koen.

De wandeling naar hun huis is druk. "Ze hebben te veel suiker op denk ik" zeg ik "ik weet het" zegt Koen "ik geef ze altijd wat extra. Dan hebben mijn ouders veel plezier van ze" grijnst hij.

Mijn heden en verleden 18+ ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu