Pov Luuk
Ik zit te wachten tot Koen zich terug trekt en naar huis vlucht, maar tot nu toe doet hij het heel goed. Aan het begin van het etentje dacht Tony wel grappig te zijn door mij uit mijn tent te lokken, maar ik heb hem mooi een koekje van eigen deeg gegeven.
Sindsdien is de sfeer aan tafel leuk en gezellig. Ik luister vooral naar Maikel die veel verteld. Af en toe stelt een Koen een vraag waar hij dan antwoord op geeft. Mijn gedachten gaan naar de vraag van Tony of we een stelletje zijn. Ik heb echt geen idee wat ik daar op moet antwoorden.
Ik weet dat ik wel iets voor hem voel, maar ik weet niet of hij daar al klaar voor is. Hij moet eerst over Maikel heen komen voor hij aan iemand anders kan denken. Ik heb hem beloofd dat ik niet bij hem weg ga en dat is waar hij zich nu aan vast houdt. Ik denk dat als ik hem nu alleen laat dat hij er nog veel erger aan toe gaat zijn en dat dan niemand hem nog uit die put krijgt.
Ik voel Koen naast me verschuiven dat is een teken dat hij een beetje nerveus is. Ik laat mijn hand terug op zijn been zakken en wrijf er overheen om hem te laten weten dat ik er ben. Hij kijkt op van zijn bord naar Maikel haalt diep adem en vraagt dan wanneer de vonk is overgeslagen bij hun.
Iedereen aan tafel reageert erop. Tony legt beschermend een hand rond Maikel zijn stoel, ik schuif me dichter naar Koen toe en Maikel die zit naar Koen te kijken met een blik alsof hij elk moment kan gaan huilen. "Toen we onderweg naar Londen waren" zegt hij zacht "we kwamen er achter dat na al die jaren onze gevoelens voor elkaar nog steeds hetzelfde waren" zegt hij. Koen knikt "dat is leuk" zegt hij "ik moet even naar de wc" hij staat op en loopt weg.
"Dus jullie hebben niks?" vraagt Maikel aan mij "nee" zeg ik. "Hij kan niks nieuws beginnen als hij vast zit in het verleden." Hij knikt "dat is zo, ik begin te denken dat ik na de eerste keer beter nooit had terug moeten komen" zegt hij "jawel ik ben blij dat je het deed" zegt Koen die terug naast me komt zitten.
Ik bestudeer zijn ogen die er normaal uit zien. Hij heeft niet gehuild denk ik. Hij kijkt terug naar mij en legt zijn hand op mijn been "het gaat goed" zegt hij. Er gaat een golf van opluchting door me heen "Koen?" vraagt Maikel. Koen kijkt naar hem en vraagt wat er is "nou euhm, ik weet dat dit niet het meest ideale moment is, maar ik wilde je vragen of je mijn getuigen wilt zijn?"
Koen verstijft kort. Pakt zijn glas en drinkt hem in één keer leeg. Hij kijkt naar mij met een smekende blik om te laten zien dat hij me nodig heeft. Ik sla een arm om hem heen. Mijn andere hand leg ik op zijn been en hou hem zo dicht tegen me aan "zeg ja alsjeblieft" zegt Maikel zacht "je bent mijn allerbeste vriend en ik wil niet dat jij er niet bent" zegt hij.
Alle drie wachten we op wat Koen gaat zeggen. De spanning is om te snijden hier aan tafel. Hij beweegt zich wat van me af en kijkt Maikel recht in zijn ogen aan "als dat is wat jij wilt dan zal ik er zijn" zegt hij zacht. Maikel springt van zijn stoel loopt om onze tafel heen en trekt Koen uit mijn armen zo zijn armen in. "Je weet niet half hoe gelukkig je me nu maakt" zegt Maikel voor hij hem los laat.
Ik trek Koen terug bij mij waar hij hoort en leg gelijk mijn hand op zijn been waardoor Tony begint te lachen "lach niet" snauw ik "jou face stond net ook niet op zijn allermooist" waardoor Maikel ook gaat lachen "hij is nogal jaloers ja" zegt hij waarop ik in de lach schiet "kijk van je vent moet je het hebben" wrijf ik er nog even in.
Het eten is klaar en na dat we hebben afgerekend zeggen we gedag tegen Maikel en Tony en lopen hand in hand naar huis "wat is dit tussen ons Luuk?" vraagt Koen me "ik weet het niet" zeg ik "ik vind het leuk om bij je te zijn en ja Tony had gelijk ik ben jaloers op Maikel, omdat hij jou liefde heeft" zeg ik "had" zegt hij zacht "hij wilde het niet" komt er achteraan "ik wil het wel, wanneer jij er aan toe bent" zeg ik.
Als we thuis aan komen is het eerste dat ik doe een fles wijn pakken. Ik heb speciaal een fles van zijn lievelings wijn gehaald. Ik schenk twee glazen vol en ga naast hem op de bank zitten "hoe vond jij het gaan?" vraagt hij "ik was bang dat het je te veel zou zijn" zeg ik eerlijk "dat weet ik Luuk" zegt hij "het deed me niet zoveel" zegt hij zacht "ik had verwacht dat het pijn zou doen als ik zijn verhaal wist en hem met Tony zag, maar het deed me weinig" zegt hij "ik denk dat dat door jou komt Luuk" zegt hij.
"Ik ben blij dat te horen Koen" zeg ik. Ik hou mijn glas omhoog en toost met hem "op de toekomst" zeg ik voor we onze glazen tegen elkaar stoten. "Film?" vraag ik waarop hij knikt "ja doe maar iets" zegt hij. Ik kies één of andere film waar ik amper naar kijk, maar ik hoor hem niet klagen dus het zal wel goed zijn.
"Wil je nog wijn?" vraag ik "ik loop wel" zegt hij "ik moet naar de wc" hij staat op en loopt de gang in. Ik laat mijn hoofd achterover op de bank vallen en doe mijn ogen dicht ondanks dat het vandaag goed ging was het echt ontzettend vermoeiend. Ik begreep Tony zijn bui ook niet helemaal, hij gedroeg zich als een eikel en dat was onterecht.
JE LEEST
Mijn heden en verleden 18+ ✅
RomanceDit is deel 3 en het laatste deel van de serie: een aanbod met gevolgen. Dit boek bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik. als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen.