81

468 11 1
                                    

Pov Koen.

Zodra ik zeg dat ik zelf mijn gelofte wil zeggen draait mijn hoofd overuren. Er is zoveel wat ik wil zeggen dat het even duurt voor ik de belangrijkste dingen eruit kan halen. De ambtenaar wacht tot ik iets zeg en Luuk doet precies hetzelfde. Hij heeft een prachtige glimlach op zijn gezicht staan.

"Lieve Luuk,

Ik wil je bedanken voor het feit dat je zo verschrikkelijk veel geduld met me hebt gehad. Ik weet dat ik niet de makkelijkste ben geweest toen je bij me in trok, maar ik heb je altijd gewaardeerd ook al leek dat niet altijd zo.

Weet je nog die zoen van een paar jaar geleden? Toen wist ik al dat je bijzonder was, omdat je me toen dingen vertelde die alleen een hele goede vriend zou doen.

Er is niemand op deze planeet die voor mij zo bijzonder is als jij. Al is Sam wel een grote concurrent" grijns ik.

"Luuk, ik wil je zeggen, dat ik nog nooit zoveel van iemand heb gehouden als dat ik van jou doe. Die nacht dat jij het zat was en mij een keuze gaf waardoor onze levens voorgoed zouden veranderden was de op één na beste beslissing die ik ooit had kunnen maken. Met je trouwen is de beste beslissing die ik ooit zal maken.

Je zei me net dat je trots op me bent en dat is eigenlijk wat ik tegen jou wilde zeggen, omdat ik het heel knap vind hoe jij in het leven staat. Je bent altijd vrolijk en er is niemand door wie jij je naar beneden laat halen.
Je vertrekt in je eentje naar Amerika waar je een jaar blijft, maar ik ben zo verdomd blij dat je terug kwam.
Luuk, er is niemand op deze hele fucking planeet met wie ik liever oud wil worden dan met jou.

Luuk zijn ogen zijn waterig en ze kunnen niet voller staan met trots dan dat ze nu zijn. Jozef komt aanlopen met onze ringen en geeft ons er allebei één. Luuk pakt mijn hand en voor hij een ring om mijn vinger schuift zegt hij luid en duidelijk: "Ik geef je deze ring, als symbool en teken, van mijn liefde en trouw, voor jou."

De ring voelt zwaar rond mijn vinger omdat ik niet gewend ben om ringen te dragen. Ik pak zijn hand en kijk hem aan. "Ik geef je deze ring, als symbool en teken, van mijn liefde en trouw, voor jou" zeg ik voor ik de ring om zijn vinger schuif.

"Jullie mogen elkaar nu kussen" zegt de trouwambtenaar. Dat laat Luuk zich geen tweede keer zeggen. Hij trekt me naar zich toe en kust me. Onze kus is zacht, lief en loopt over van de liefde die we voor elkaar voelen.

Zodra de ceremonie voorbij is komt mijn moeder naar me toe "gefeliciteerd lieverds" zegt ze voor ons allebei een kus op onze wangen drukt. Zijn moeder is de tweede die ons feliciteert. Mijn zusjes volgen met onze vaders er achteraan.

"Gefeliciteerd jongens" zegt Joost. Die ons allebei knuffelt "bedankt" zeg ik. "Nu jullie nog" grijnst Luuk. Sander word een beetje rood en houdt zijn hand omhoog. "Joost heeft me vorige maand gevraagd" zegt hij. Mijn ogen worden groot "en dan zeggen jullie niks!" roep ik uit "nee, dit is jullie moment. Het is heel bijzonder dat je dit ook met Jozef kan delen koen en daar ga ik niet tussen zitten" zegt hij.

De muziek gaat aan en zodra ik de eerste tonen hoor van de muziek pak ik Luuk zijn hand vast en trek hem tegen me aan om met hem te dansen "Ik hou van je je echtgenoot" zeg ik voor ik hem kus. Hij kust me terug en draait mijn hoofd een beetje waardoor hij de kus kan verdiepen "ik kan niet wachten om alleen met je te zijn straks" zegt hij "je ziet er echt heel erg knap uit in je pak" zegt hij. Ik laat mijn handen naar zijn kont zakken en knijp er zacht even in "jij ook" zeg ik.

We feesten de rest van de avond met de mensen die belangrijk voor ons zijn. En natuurlijk is Sam er ook bij. Hij hoort nu bij ons gezin. Mila en Benthe vinden hem ook leuk. Ze spelen met hem en hebben plezier voor drie. Jozef komt naar me toe "wil je met me me dansen" vraagt hij. Ik knik en loop met hem mee de dansvloer op.

"Ik had nooit verwacht dat ik nog zo zou kunnen dansen met je zonder dat mijn hart in duizend stukjes zou breken" zeg ik "alles is goed nu Jozef, alles is nu zoals het moet zijn" zeg ik. Hij knikt "ja dat is zo. Ik ben blij dat je eindelijk gelukkig bent Koen" zegt hij "er is niemand die ik het meer gun dan jou." Ik glimlach naar hem "ik hou van je Jozef, dat heb ik altijd al gedaan en dat zal ik altijd blijven doen" zeg ik. "Ik ook van jou" zegt hij voor hij me nog een knuffelt "ga nu maar terug naar je man voor hij me in elkaar slaat" grijnst hij.

De avond loopt op zijn einde en samen met Luuk en Sam loop ik naar het huisje. Ik installeer Sam beneden bij de bank met een dekentje. En Luuk neem ik mee naar de slaapkamer "zo echtgenoot, nu we getrouwd zijn kunnen we." hij laat me niet uitpraten maar drukt zijn lippen op de mijne.

Hij trekt mijn jasje uit en gooit het op de grond. Hij maakt mijn blouse open en trekt mijn broek uit. Gevolgd door zijn eigen kleding. "Ik verlang zo erg naar je" mompelt hij "ik heb al een stijve sinds je in je pak voor me stond vanmiddag" zegt hij. Hij kust me voor hij andere dingen met me doet die ik niet hardop zal zeggen.

Die nacht is de eerste nacht van de vele dat we de liefde bedrijven als echtgenoten.

Alleen een heel bijzonder persoon kan je gelukkig maken wanneer je heel diep in een put zit. En ik ben er zo trots op dat ik oprecht kan zeggen dat Luuk alles is wat ik ooit heb gezocht in een partner. Ik kan niet wachten tot we ons leven kunnen gaan leven samen.

Mijn heden en verleden 18+ ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu