Ik wandel door het bos dat aan het park grenst met Maikel en Sam. De rust die hier hangt is heerlijk. Het maakt mij vanbinnen ook rustig. Ik begrijp waarom Joost hierheen is gevlucht toen het slecht met hem ging.
Maikel verteld dat Sam het fijn vind om hier rond te rennen en spelen en dat hij hem één keer is kwijt geraakt toen hij achter een eekhoorn aan ging. "Uiteindelijk kwam hij vanzelf terug en zat hij helemaal onder de modder" lacht hij waarom ik ook lach "je had gelijk over Sam" zeg ik. Hij knikt "hij is net zo zorgzaam als jij bent" zegt Maikel.
"Zelfs bij mij slaapt hij niet in bed, niet dat dat mag van Anthony, maar toch. Het zag er wel heel schattig uit vanmorgen" zegt hij waardoor ik rood kleur "ben je op mijn kamer geweest?" vraag ik "ja ik kwam hem halen, maar hij wilde niet mee. Uiteindelijk heb ik het opgegeven en heeft Dean hem van je bed gehaald" zegt hij.
"Maikel?" vraag ik "denk jij nog wel eens terug aan ons?" Ik weet dat deze vraag gevaarlijk is, maar ik wil het weten. Ik heb het laatste jaar zo vaak aan hem gedacht en ik wil weten of dat andersom ook zo is. "In het begin deed ik niet anders" zegt hij "maar nadat ik steeds meer over mezelf leerde en oude plekken bezocht werd dat minder"
"Ik heb echt van je gehouden Koen, dat doe ik nog steeds, maar mijn liefde was op romantisch vlak niet genoeg om te blijven" zegt hij "ik weet dat dat rot klinkt en zo bedoel ik het niet, ik denk dat onze liefde uiteindelijk ook over was gegaan als ik was gebleven" zegt hij "achteraf ben ik heel erg blij met de keuze die ik gemaakt heb" zegt hij "en dat had ik zonder jou nooit kunnen doen."
Hij pakt mijn hand vast "ik vind het verschrikkelijk dat jij zoveel verdriet hebt gehad door mij Koen en ik zal er alles aan doen wat in mijn macht ligt om je gelukkig te maken" zegt hij. Ik geef een kneepje in zijn hand en laat hem dan los "ik ben erover heen" laat ik hem weten "dat weet ik" zegt hij.
"De eerste keer dat we elkaar weer zagen, zag je er echt heel slecht uit" zegt hij "ik schrok ervan. Ik heb me er heel slecht door gevoeld" zegt hij. "Toen begon het te veranderen tussen Luuk en mij" vertel ik "vlak voor jullie op mijn bank zaten toen was hij het zat. Hij dreigde mij een andere huisgenoot te zoeken als ik me niet zou vermannen."
"Op dat moment sliep hij al weken in mijn bed omdat ik dan beter sliep" vertel ik "blijkbaar huilde ik in mijn slaap, maar daar heb ik nooit iets van gemerkt. Op een gegeven moment kuste hij me en zei me dat ik hem moest gebruiken om jou te vergeten" ik glimlach bij de herinnering "daar is alles mee begonnen. Hij offerde zich op voor mij op een manier die ik nooit van hem had verwacht" zeg ik.
"We werden steeds closer en langzaam aan ging het beter met mij en veranderde mijn gevoel voor jou. Ik huilde niet meer wanneer ik je naam hoorde of als er weer een kaartje binnen kwam" vertel ik "hij maakte mijn hart weer heel. Het doet me heel veel pijn wat hij met Lucy heeft gedaan, maar ik zal hem altijd dankbaar blijven voor het lijmen van mijn hart" zeg ik.
"Je bent een goed mens Koen en ik weet zeker dat het wel goed komt tussen jullie. Zodra hij zijn verstand uit zijn reet haalt en zorgt dat hij hier komt" zegt hij. Ik kijk naar hem "hoe bedoel je dat precies?" vraag ik. Hij bijt op zijn lip "Max belde om te vertellen dat ze hierheen komen. Luuk ook" zegt hij "en waarom vertel je me dat nu pas!" Roep ik uit.
"Omdat je je druk maakt om niks" zegt hij "ik ga me douchen" zeg ik wanneer ik me omdraai. Ik loop terug naar de huisjes met een blaffende Sam achter me aan "blijf jij maar bij Maikel jochie" zeg ik maar hij loopt gewoon achter me aan "SAM! Kom hier" roept Maikel. Sam gromt en stopt met lopen. Ik aai hem over zijn hoofd "zodra ik klaar ben met douchen roep ik je" zeg ik zacht. Hij drukt zijn kop tegen me aan en huppelt naar Maikel die hem aait.
Ik schrob me goed schoon want ik wil natuurlijk wel goed voor de dag komen als Luuk komt. "Dean? Mag ik een shirt van je lenen?" vraag ik "de mijne zijn allemaal vies" hij knikt en haalt een shirt uit zijn kamer. Ik trek het aan en ruik zijn geur er aan "heb je deze aangehad?" vraag ik "ja, ik dacht dat we hem wel een beetje jaloers kunnen maken" grijnst hij. Ik schud mijn hoofd "jij bent echt heel erg" zeg ik "dat weet ik, maar ik denk dat het in dit geval wel mag na wat hij heeft gedaan." Ergens vind ik dat hij wel een punt heeft.
"Zullen we nog een tentje doen voor ze er zijn?" vraagt Dean "ja is goed" ik loop naar buiten en roep heel hard "SAM?" Dean kijkt me raar aan en ik haal mijn schouders op "ik heb beloofd dat ik hem zou roepen zodra ik klaar was met douchen" verklaar ik. Ik wacht tot ik in de verte een hond hoor blaffen. Zware poten stampen in het zand wanneer hij op me af rent. Ik zet me schrap en wacht tot hij bij me is.
"Niet springen" waarschuw ik hem als hij dichterbij komt. Hij gaat recht voor me op zijn kont zitten en steekt zijn poot in de lucht die ik aan pak "hallo jochie, waar is je baasje?" vraag ik. Hij draait zijn kop om in de richting waar hij vandaan kwam. Maikel staat op afstand te kijken en schudt zijn hoofd "hoe jij het voor elkaar krijgt hem niet te laten springen is mij een raadsel" zegt hij "die hond moet wel heel erg gek op je zijn."
JE LEEST
Mijn heden en verleden 18+ ✅
RomanceDit is deel 3 en het laatste deel van de serie: een aanbod met gevolgen. Dit boek bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik. als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen.