Hij stuurde me weg.. Hij heeft me gewoon weg gestuurd. Hoe groot is de fucking kans dat zijn eerste liefde hier zo voor zijn neus zou zitten. Ik had er nooit aan gedacht dat zijn verleden over tony zou gaan, maar ik wist ook niet dat Maikel uit België kwam. Ik pak een fles van tafel zonder te kijken wat er in zit en loop naar de rand van het water.
Ik ga zitten en een neem er een flinke slok van. Mijn keel brand dus het zal wel wodka of whisky zijn denk ik, maar ik heb geen zin om naar de fles te kijken. "Koen?" ik kijk om en zie Max staan "gaat het?" vraagt hij "ik weet het niet Max. Hoe groot is de kans nou dat hij zijn verleden hier zou tegenkomen?" vraag ik "vrij klein zou je denken inderdaad" zegt Max "ik heb even wat tijd voor mezelf nodig" zeg ik. Max knikt en loopt weg.
Ik denk niet dat ik me al een cm heb verplaatst als ik na een tijdje iemand naast me komt zitten. Het is Sander "gaat het?" vraagt hij zacht. Voor ik antwoord kan geven mompelt hij al verder "natuurlijk gaat het niet, goeie binnenkomer weer Sander" ik glimlach naar hem "het is oke Sander" zeg ik. "Ik red me wel, ga maar naar Joost" zeg ik "Joost is al naar bed" zegt hij "ik blijf bij jou, je bent mijn beste vriend en ik zie dat je me nodig hebt" zegt hij.
We zitten naast elkaar en zeggen niks tot hij een arm om me heen slaat en me dichter naar zich toe trekt "Kom maar liggen, ik ben bij je." Ik leg mijn hoofd op zijn schouder "wat moet ik ermee Sander?" vraag ik "dat weet ik niet Koen. Ik ken het verhaal van Maikel niet alleen wat hij vorige week naar je gilde" zegt hij "maar ik denk dat je hem met Tony moet laten praten. Hij is een onderdeel van zijn verleden" zegt Sander.
"Dat is waar ik bang voor ben" zeg ik "door hem is hij uit de kast gekomen en daardoor is zijn leven zo veranderd" vertel ik "ik dacht al zoiets" zegt hij dan zacht "je kunt echt naar bed hoor. Ik word echt niet boos" zeg ik "nee ik blijf hier" zegt hij waardoor ik het op geef. We zitten in stilte over het water uit te kijken als ik mijn ogen dicht voel vallen. "Ga maar slapen."
Ik word wakker met mijn hoofd op Sander zijn borst. Er ligt een deken over ons heen "goedemorgen" zegt Joost. Ik ga snel omhoog "oh shit Joost het spijt me het was niet mijn bedoeling om zo in slaap te vallen" zeg ik. Joost en Sander lachen allebei "relax Koen, het is niet erg. Ik geloof dat jij de enige bent op wie hij niet jaloers is" grijnst Sander wat hem een klap oplevert.
Ik sta op en loop naar onze tent. Ik zie dat maik er niet in ligt. Hij zal wel bij de rest zitten denk ik. Ik pak mijn toilettas en loop naar de douchjes. Ik was mijn gezicht doe mijn haar goed en poets mijn tanden. Wanneer ik klaar ben en naar buiten loop gaat mijn telefoon gaat over
Tony belt...
Ik: hey Tony.
Tony: hey, ik wilde even zeggen dat het niet mijn bedoeling was om voor problemen te zorgen. Ik had geen idee dat Maikel dezelfde persoon is als Jozef.
Ik: ja niet veel mensen weten dat
Tony: denk je dat hij met me wilt praten?
Ik: dat weet ik niet Tony dat zal je hem zelf moeten vragen
Tony: vind je het goed als ik de dag met jullie door breng. Ik ben vandaag vrij en ik wilde zoiezo al langs komen voor ik hem zag
Ik: prima Tony. Ik moet hangen. Zie je later
Ik hang snel op voor hij nog iets kan zeggen en loop terug naar de rest. Vandaag gaan we kanoën dus dat word leuk hoop ik. Mijn spullen gaan terug de tent en als ik richting de tafel kijk zie ik hem zitten. Hij zit naast Levi en Joost. Ze hangen over een papier heen. Ik loop naar ze toe en leg een hand op zijn schouder waardoor hij schrikt maar als hij ziet dat ik het ben verschijnt er een kleine glimlach op zijn gezicht.
"Wie gaan er allemaal mee?" vraag ik "iedereen" zegt Levi "dus we hadden gevraagd wie er bij wie wilt" hij geeft me een lijst aan waar alle namen op staan
Max-levi
Joost-sander
Maikel-koen
Nora-anne
Joanna-mandy"Tony belde me net op die wilde ook graag mee" zeg ik. Ik voel Maikel zich wat aanspannen onder mij maar hij zegt niks. "Kan ik even met je praten maik?" vraag ik hij knikt en staat op. We lopen naar de rand van het water en gaan daar zitten. "Hoe gaat het?" vraag ik "ik weet het niet" zucht hij "het was zo raar om hem weer te zien" zegt hij "dat snap ik, het is ook lang geleden" zeg ik "de kans is zo klein dat zoiets gebeurt" ga ik verder waarop hij knikt "daar dacht ik ook al aan ja" zegt hij dan.
Hij een tijdje stil als hij over het water kijkt "waar denk je aan?" mijn stem klinkt nieuwsgierig "gister toen hij me mijn hand schudde, toen ging er een tinteling door me heen" zegt hij "hij riep hetzelfde gevoel bij me op als toen ik 12 was" bekend hij wat mij laat beseffen dat ik geen schijn van kans meer maak.
"Misschien moet je met Tony gaan kanoën vandaag" zeg ik waarop hij gelijk nee begint te schudden "nee Koen, je weet hoe ik ben met vreemde "maar zo vreemd is hij niet maik. Hij is een belangrijk deel van je verleden" zeg ik "en misschien kun je hem vertellen wat er gebeurd is" stel ik voor.
Ik weet serieus niet waarom ik doe wat ik aan het doen ben. Ik stuur hem zo de armen van iemand anders in. En elk woord dat er uit mijn mond komt maakt dat ik steeds meer buikpijn krijg. "Het is goed Maikel, ik ga wel met iemand anders" zeg ik.
JE LEEST
Mijn heden en verleden 18+ ✅
RomanceDit is deel 3 en het laatste deel van de serie: een aanbod met gevolgen. Dit boek bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik. als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen.