14

445 11 1
                                    

Er is veel gebeurd de laatste 11 maanden. We zijn allemaal geslaagd. We hebben allemaal wat extra lessen genomen omdat we heel veel gemist hadden, maar uiteindelijk heeft dat zijn vruchten afgeworpen voor ons allemaal.

Ik sta op het voetbalveld nog steeds met dezelfde groep, behalve Luuk die studeert nu in Amerika. Hij kreeg een kans die hij niet kon laten liggen. Hij en Lucy hebben er uiteindelijk een punt achter gezet, omdat Lucy geen lange afstands relatie wilde. Ik weet dat Luuk het er lang moeilijk mee heeft gehad en dat het nu sinds een maand of 4 weer wat beter met hem gaat.

En Maikel die al 11 maanden spoorloos is, sinds de dag dat ik het briefje kreeg heeft niemand nog iets van hem gehoord of gezien. Soms vraag ik me wel eens af waar hij heen is gegaan. Benthe vraagt soms nog wel eens naar hem en dan zeg ik haar dat ik ook niet weet waar hij is.

Anne heeft nog een paar weken achter me aan gelopen omdat ze het idee had dat ik haar wel terug wilde toen Maikel weg was. Dat dacht ze dus helemaal verkeerd. Ik was al klaar met haar het moment dat ze mij voor het blok zette en dat heb ik haar uiteindelijk goed duidelijk gemaakt.

De wedstrijd is net afgelopen en ik sta me nu aan te kleden met de rest van het team "Jo Koen, ga je vanavond mee naar die nieuwe club?" vraagt Max "ja natuurlijk, eens kijken of ik nog wat leuks kan scoren" grijns ik.

Jup dat ben ik. Tegenwoordig hou ik niet zoveel rekening meer met andere. Ik begrijp niet zo goed waarom. Mensen doen dat voor mij ook niet. Ik heb het laatste jaar meer one night stands gehad dan Max toen hij nog vrijgezel was. Niet dat ik er trots op ben, maar het mag gezegd worden.

De enige waar ik wel aan denk en rekening mee hou is mijn familie en dan voornamelijk mijn zusjes. Ze zijn nu 6 en niet veel veranderd. Ze zijn nog steeds allebei gek op me en ik op hun. We gaan elke zondag middag naar het park. Dat is er sinds die dag ook in blijven hangen en zolang de meisjes willen gaan dan ga ik mee.

"Ik zie jullie straks" zeg ik. Ik loop de kleedkamer uit en ga naar mijn auto. Ik heb mijn Mazda verkocht en heb er een Lexus voor in de plaats gekocht een lexus ES. Ik was gek op de Mazda, maar ik wilde een iets sportievere wagen. Nu ben ik verliefd op mijn nieuwe speeltje. Ik heb hem nu 2 maanden en hij rijd fantastisch.

 Ik heb hem nu 2 maanden en hij rijd fantastisch

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik kom thuis aan en stap het huis in. Een briefje op tafel dat ze bij oma zijn. Wat een verassing. Ik besluit me te douchen en om te kleden en nog even bij oma langs te gaan. Ik heb haar al een paar weken niet gezien dus het word wel weer eens tijd.

Ik trek een zwarte broek aan met een wit shirt en mijn leren jack. Spuit een luchtje en wat deo op en loop het huis weer uit. Ik stap mijn auto weer in en meteen hoor ik de tonen van Ed Sheeran door de auto. Nog zo'n klein dingetje dat is veranderd. Ik luister alleen nog maar naar Ed.

"Hallo" zeg ik wanneer ik de kamer bij oma binnen kom. Ze staat op en geeft me een knuffel "hallo jongen, dat is lang geleden" ik knik "ja dat vond ik ook" Mila komt op me af "hoi Koen" ze knuffelt met mijn been "hoi liefje" zeg ik haar "hoi Benthe, wat ben je aan het doen?" vraag ik "ik ben druk" zegt ze. "Laat haar maar, ze is een beetje boos" fluistert Mila "ze mocht geen snoepje van mama" zegt ze. Ik lach om haar en geef haar een aai over haar bol.

We zitten aan tafel wat te kletsen met z'n alle als mijn oma ineens vraagt wanneer ik eens een meisje mee neem "dat kan ook een jongen zijn oma" zegt Benthe wijs. Oh ja, nog een klein detail dat veranderd is het afgelopen jaar. Na Maikel kwam ik er achter dat ik bi ben. Ik heb het afgelopen jaar wel wat jongens gezoend, maar er was er nooit zo één als Maikel.

"Oh ja, die jeugd van tegenwoordig" zegt mijn oma "ik weet het niet oma, ik denk wanneer ik iemand tegen kom" zeg ik. Ze knikt tevreden met het antwoord. Ik eet mijn soep op en zeg dan dat ik weg moet. Ik geef oma een knuffel en mijn zusjes een kus.

Ik heb afgesproken met Max en Levi bij het café van Tom. Hij gaat mee stappen eerst was ik bang dat Sander dan pissed zou zijn, maar Tom heeft tegenwoordig zelf een vriendin dus Sander vind het nu wel best dat hij soms mee gaat. Vanavond gaat iedereen mee.

Zelfs alle meisjes komen terug voor vanavond. De meeste studeren ergens anders in Nederland, maar ze wilde wel weer eens een avondje uit. Ik zet mijn auto thuis en wacht dan tot max en Levi me op pikken. Net als ik mijn telefoon wil pakken komen ze aanrijden.

"Hey, nog gefeliciteerd trouwens" lach ik. Max en Levi hebben zich verloofd "wanneer is de grote dag?" vraag ik. Levi pakt Max zijn hand en draait zich stralend om "in de zomer" zegt hij. Max knijpt in zijn hand en lacht naar zijn verloofde. "Ik ben blij voor jullie" laat ik ze weten.

In de club is het behoorlijk druk en belachelijk warm, maar dat kan de pret niet bederven. De eerste die ik zie is Nora, ze komt op me afgelopen met een enorme glimlach op haar gezicht. Ik spreid mijn armen en druk haar stevig tegen me aan "hoi" zeg ik "hoi" ze drukt een zoen op mijn wang en trekt me mee naar de dansvloer. Mandy, Lucy, Joanna en Anne staan er ook al.

Ik zwaai naar ze en focus me dan op Nora. we dansen op de maat als Joost en Sander er ook bij komen staan. Ik zie Max, Levi, ben, Jasper en Joery nog bij tafel. Joery staat met iemand te praten en Max kijkt met een moeilijk gezicht mijn kant op. Ik besluit het te negeren en leg mijn aandacht terug op mijn danspartner.

Na een paar nummers is het tijd voor wat drinken. Ik loop de dansvloer af richting de bar "Koen?" Er ligt een hand op mijn arm. Ik draai me om en zie Max staan "Maikel is hier" valt hij dan met de deur in huis. Even ben ik aan de grond genageld door zijn woorden, maar haal dan mijn schouders op "I don't care Max." Ik ga naar de bar en bestel een whiskey voor mezelf.

Oke oke misschien doet het me toch meer dan ik toe wil geven. Maar er is geen haar op mijn hoofd die dat ooit zal laten merken. Maikel is verleden tijd.

Mijn heden en verleden 18+ ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu