Ik laat ze alleen in de hal achter en loop terug de zaal in waar het feest is. Toen Luuk de wc in kwam zag ik het gelijk aan zijn gezicht dat Maikel gelijk heeft. Hij heeft inderdaad met Lucy gezoend. Ik vraag me af of er een klein stukje in zijn hoofd is die aan mij dacht toen haar tong in zijn mond zat.
Ik loop de dansvloer op en dans met Mandy en Nora om mezelf af te leiden van Luuk. Ik weet niet hoe ik me moet voelen nu. Ik weet dat we niet dat samen zijn, maar ik weet wel wat ik voor hem voel. En dat hij me geholpen heeft om over Maikel heen te komen daar ben ik hem voor altijd dankbaar voor.
Het einde nadert en ik ben niet meer van de dansvloer af geweest. Ik geloof dat ik met iedereen heb gedanst die ik ken. Zelfs met de moeder van Max die het waanzinnig naar haar zin heeft. Ik heb het ook leuk de momenten ik me op mijn danspartner concentreert en niet op mijn huisgenoot die de hele tijd bij mij in de buurt blijft hangen.
Hij staat aan de zijkant van de dansvloer met een biertje in zijn hand naast Sander. Joost staat naast mij te dansen want we weten allemaal dat Joost het geweldig vind om te dansen en de meisjes zijn er gek op met hem te dansen. "Kom Koen het is tijd om het bruidspaar uit te zwaaien" zegt Luuk.
Hij pakt mijn hand en trekt me mee naar buiten. Max en Levi staan te wachten bij dezelfde wagen als waar Max Levi mee op heeft gehaald vanmorgen. "Waar gaat de reis naar toe?" vraag ik wanneer ik Max een knuffel geef "we gaan naar de Maladiven" zegt hij "Jezus dat mag wat kosten" zeg ik. Hij haalt zijn schouders op "ik doe alles voor mijn man" grijnst hij. Ik grijns terug "je bent een softie geworden Max" zeg ik. Hij buigt zich naar me toe "dat ben ik altijd al geweest, maar als je dat doorverteld heb je een probleem." Hij geeft me een knipoog en gaat dan naar Luuk.
Ik zie dat ze nog even zacht met elkaar praten. Max wijst een paar keer naar mij zijn blik staat boos. Luuk laat zijn schouders hangen en zegt nog iets terug. Ik focus me op Levi "veel plezier" zeg ik "je boft met zo'n man aan je zijde" zeg ik "bedankt Koen" hij knikt naar Luuk "wanneer die sukkel het eindelijk doorheeft heb jij ook een goede" zegt hij. Ze stappen in de auto en rijden weg.
"Zullen we naar huis gaan" vraagt Luuk "ja" knik ik "even mijn jas halen binnen" laat ik hem weten. Ik loop terug naar binnen waar er nog mensen zijn blijven hangen. De muziek is uit en de lichten staan aan, maar er zijn altijd mensen die blijven hangen.
Mijn oog valt op Lucy die naar mij kijkt en vervolgens naar me toe komt "wat heb jij met Luuk?" vraagt ze "niks" zeg ik "ik wil hem terug" zegt ze dan "en dat zeg je tegen mij, omdat?" vraag ik "zodat je weet dat ik er regelmatig zal zijn" zegt ze "en aangezien hij bij jou woont dacht ik dat ik het je alvast zou laten weten." Ik pak mijn jas "je doet je best maar Lucy" zeg ik voor ik naar buiten loop.
Luuk staat op me te wachten "dat duurde lang" zegt hij "Lucy wilde kletsen" zeg ik. "Wat wilde ze?" vraagt hij "jou" zeg ik simpel voor ik in de auto stap en de moter start. Ik zet de muziek hard aan en wacht tot Luuk zijn gordel om heeft voor ik weg rij.
In mijn ooghoeken zie ik dat hij wat wilt zeggen, maar hij doet het niet. Ik neurie wat mee met de muziek en let op de weg voor me. Gelukkig is het heel rustig omdat het al zo laat is dus kan ik flink doorrijden. Wat normaal een rit van een half uur is heb ik nu in 20 minuten gedaan. Ik parkeer de auto, stap uit en loop naar mijn huis. Ik doe mijn auto op slot zodra ik zijn deur dicht hoor vallen en open mijn voordeur. Ik loop naar binnen en laat de deur wagenwijd open staan zodat Luuk ook binnen kan.
"Koen? Kunnen we er alsjeblieft over praten?" vraagt Luuk achter me "valt er iets te zeggen dan? Eigenlijk is het heel simpel" zeg ik "zij wil jou terug en wat jij er mee doet is jou probleem" zeg ik "maakt het uit wat ik wil?" vraagt hij "ja dat maakt wel degelijk uit Luuk" zeg ik "je moet doen wat je wilt en je hoeft daarvoor geen rekening te houden met mij" zeg ik wanneer ik naar de keuken loop en een glas wijn in schenk voor ons allebei.
Hij pakt een glas aan en neemt een slok "waarom doe je nou zo?" vraagt hij "waarom ben je boos?" Ik zucht "omdat het me kwetste toen Maikel me vertelde dat je je tong in haar keel had zitten" zeg ik. Zijn wangen worden rood "het spijt me" begint hij "niet doen" zeg ik dwars door hem heen "je hoeft niet te verontschuldigen voor een zoen waarvan wij allebei weten dat hij toch wel zou gebeuren. Ik weet dat ze je eerste liefde was en ik begrijp dat je het moeilijk vind, maar wees alsjeblieft eerlijk tegen me. Het is niet eens die zoen die me dwars zit" zeg ik.
"Wat me boos maakt is dat ik je gevraagd heb wat er aan de hand was en dat je zei dat er niks was terwijl je wist dat er wel iets was. Je vertrouwt me niet en dat maakt me boos" zeg ik "en nu ga ik me douchen en daarna ga ik naar bed" ik drink mijn glas in één keer leeg en laat hem achter in de keuken.
JE LEEST
Mijn heden en verleden 18+ ✅
RomanceDit is deel 3 en het laatste deel van de serie: een aanbod met gevolgen. Dit boek bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik. als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen.