79

359 9 1
                                    

Pov Luuk.

Zodra hij binnenkomt ontspant mijn lichaam. Ik weet dat dit de juiste keuze is. Ik sta 1000% achter wat ik zo ga doen. En ik hoop Koen ook. Ik kijk hoe Jozef hem los laat en Koen op me afloopt "hallo" zegt hij als hij vlak voor me stil staat. Zijn aanwezigheid brengt een glimlach op mijn gezicht ik pak zijn handen en begin te praten.

"Koen, ik heb je hier heen laten komen omdat ik mijn leven met je wil delen. Ik besef me meer dan ooit dat ik nooit meer iets anders wil. Jij bent waar ik altijd naar op zoek ben geweest. Jij bent het voor me, mijn eindbestemming."

Ik laat zijn handen los en ga voor hem op mijn knie zitten.het doosje haal ik uit mijn zak en hou ik voor zijn neus. "Ik wil je vragen of je voor altijd bij me wilt blijven. En samen met mij oud wilt worden. Lieve Koen,

Wil je met me trouwen?"

Koen krijgt een grote glimlach op zijn gezicht en knikt "JA!" zegt hij voor hij me omhoog trekt en me stevig vast houdt "ik hou van je" zegt hij. Onze vrienden en familie staan achter hem naar ons te kijken dat weet hij alleen nog niet.

"Koen draai je eens om" zeg ik zacht. Hij kijkt naar me en drukt een kus op mijn lippen voor hij zich omdraait. Zodra hij iedereen ziet staan pakt hij mijn hand.hij houdt ze omhoog en roept kei hard "we zijn verloofd!" Ze beginnen allemaal te roepen en te klappen.

Koen zijn vader Piet loopt als eerst op hem af "gefeliciteerd jongen" zegt hij "maar het is niet de bedoeling dat jullie heel lang verloofd zijn" zegt hij. Koen kijkt hem even aan voor hij naar mij kijkt. Ik schraap mijn keel en kijk naar mijn verloofde "ik wilde je vragen of je vandaag met me wilt trouwen" zeg ik.

Ik zie zijn ogen groot worden "vandaag?" vraagt hij "wij staan er 100% achter als je besluit dat jullie het vandaag doen" zegt Piet dan "zijn jullie daarom hier?" vraagt hij aan zijn vader "ja, Luuk heeft ons vanmorgen vroeg gebeld en ons uitgenodigd hierheen te komen. Hij heeft me om jou hand gevraagd en die heb ik hem gegeven. Luuk is de ware voor jou Koen, dat zien wij allemaal." zegt piet.

Hij omhelst zijn vader stevig en draait zich daarna om naar mij. "Ik trouw met je" zegt hij "vandaag." Mijn gezicht splijt bijna open van geluk dat hij dit wilt doen. Ik sla mijn armen om hem heen en kus hem diep. Dit is zo verdomd lekker en ik kan niet wachten tot ik dit elke dag kan doen. Hij laat me abrupt los en kijkt me verschrikt aan "we moeten snel van alles gaan regelen" roept hij uit "Koen doe rustig" zeg ik.

"Ik heb de trouwambtenaar van Tony en Jozef gevraagd of hij ons wilt trouwen" zeg ik "vanavond zodra het gaat schemeren. Je zusjes zijn onze bruidsmeisjes, de ringen zijn geregeld. Het enige dat jij moet regelen is wie jij als getuigen wilt" zeg ik. Hij kijkt lang naar me voor hij me hand pakt en me mee trekt naar de mensen die staan te kijken.

Hij loopt als eerst naar Sander "Sander? Wil jij mijn getuigen zijn?" vraagt hij "heel graag Koen" zegt Sander. Koen trekt hem tegen zich aan en omhelst hem met één arm aangezien de andere mijn hand nog vast houdt. Hij glimlacht als hij hem los laat en loopt naar Jozef.

Jozef staat hand in hand met Tony naar ons te kijken. Zijn ogen liefdevol als hij naar zijn beste vriend kijkt "Jozef?" zegt Koen "wil je mijn getuigen zijn?" vraagt hij waarop Jozef knikt "ja Koen" zegt hij. Ook hij krijgt een eenarmige knuffel van koen "ik ben heel blij voor je koen" zegt Jozef zacht.

Hij loopt naar zijn ouders "pap, mam, ik wil jullie vragen of jullie me allebei weg willen geven?" vraagt hij. Zijn moeder snikt een beetje terwijl ze knikt. Zijn vader kijkt trots en knikt ook "natuurlijk Koen."

"Dan is er nog maar één ding wat we moeten doen" zeg ik. Ik laat Koen los en kijk naar Jozef. Hij glimlacht waterig, maar loopt met me mee. Hij kwam vanmorgen vroeg naar me toe dat hij Sam aan Koen wilt geven. Hij beseft dat Sam nooit zo gelukkig zal zijn bij hem als wanneer hij bij Koen is.

Hij heeft me huilend uitgelegd waarom Sam zo belangrijk voor hem is en ik vind het ontzettend moedig van hem dat hij dit doet. Ik heb hem wel honderd keer gevraagd of hij het zeker weet waarop hij steeds ja zei.

Pov Jozef.

Zodra Luuk me zijn plan uitlegde wist ik wat mijn cadeau voor Koen zijn zijn. Ik heb er vannacht goed met Anth over gepraat en we zijn allebei tot de conclusie gekomen dat dit het beste is voor Sam. Het breekt mijn hart dat hij weg gaat, maar ik zou nooit gelukkig zijn als ik weet dat hij liever bij iemand anders is.

Zodra we bij het huisje zijn en ik de deur open doe komt Sam op ons afgelopen. Anthony zijn ouders hebben hem in bad gedaan dus hij ruikt hartstikke lekker. Ik ga bij hem op de grond zitten en kriebel hem achter zijn oren "ben je klaar voor je nieuwe leven?" vraag ik. Sam kijkt van mij naar Luuk en daarna weer terug naar mij.

Hij drukt zijn kop tegen me aan zodra de tranen over me wangen lopen. Dit is het op één na moeilijkste dat ik ooit heb gedaan. Afscheid nemen van koen staat duidelijk op nummer één. "Wil je bij Koen en Luuk blijven?" vraag ik hem. Hij blaft een keer en kwispelt met zijn staart. Hij loopt naar de deur alsof hij niet kan wachten om naar Koen te gaan.

"Je weet dat je dit niet hoeft te doen hé?" vraagt Luuk me nog eens "jawel Luuk.je hebt toch gezien hoe hij is bij Koen. En bovendien heb je me beloofd dat jullie minimaal om de 3 maanden komen kamperen. Dus ik kan hem altijd nog zien wanneer jullie hier komen" zeg ik. "Dit is de juiste keuze voor hem, voor mij en voor Koen."

Ik doe de deur open en loop samen met Sam naar zijn nieuwe baasje.

Mijn heden en verleden 18+ ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu