Weken zijn er voorbij gegaan. Weken waarin ik harder heb gewerkt dan ooit te voren. Mijn vader is bang dat ik teveel hooi op mijn vork neem, maar dit is wat ik nu even nodig heb. Afleiding.
Luuk is een tijdje geleden bij me ingetrokken. Hij vertelde dat hij gek werd van zijn ouders. En omdat ik niet meer alleen wilde zijn heb ik hem gevraagd bij mij te wonen wat hij wel een leuk idee vond. Dus dat is waar we nu zitten op mijn bank naar één of andere hele slechte serie te kijken.
"Dus hoe gaat het nu met je Koen?" vraagt hij "het gaat wel" zeg ik. Hij houdt een kaartje in zijn hand "weet je het zeker?" vraagt hij. De eerste keer dat ik een kaartje kreeg van Maikel kwam ik een week mijn bed niet uit. De jongens hebben me letterlijk mijn bed uit getild "ja het gaat wel Luuk" zeg ik "het word weleens tijd dat ik over hem heen kom" zeg ik.
"Heb je hem gelezen?" vraagt Luuk "nee nog niet" zeg ik "ik weet niet hoe ik me ga voelen als ik hem lees dus wacht ik nog even voor jullie me weer uit mijn bed moeten tillen" zeg ik. Hij grijnst "nee nu ga ik er gewoon bij liggen" zegt hij "echt niet jij komt niet in mijn bed" zeg ik hem.
Ik pak het kaartje uit zijn hand en loop naar mijn kamer. De voorkant heb ik al uitgebreid bestudeerd. Er staat een foto op van de Londen eye. Ik trek mijn kleren uit en ga ik mijn bed liggen. Mijn vingers wrijven over de kaart in de hoop dat ik zijn aanraking kan voelen. Met een zucht draai ik de kaart om.
Zijn handschrift heeft de hele achterkant vol geschreven. Ook daar wrijven mijn vingers overheen. Maar ik voel niks. Alleen maar een leegte die me langzaam opvult.
Lieve Koen,
We zijn nu al een paar dagen in Londen. Ik heb mijn moeder en haar man ontmoet. Al is het wel raar dat ik zeg ontmoet want ik ken mijn moeder natuurlijk al lang maar goed je begrijpt wel wat ik bedoel toch?
Morgen gaan we terug naar de Ardennen. Heb ik je al verteld dat Anthony me een hond heeft gegeven? Het is een husky en zijn naam is Sam. Hij doet me aan jou denken. Jullie hebben hetzelfde karakter.
Ik hoop je snel weer te zien, ik mis je!
Kus Josef.Luuk komt mijn kamer binnen en komt naast me onder de deken liggen. Net als al die weken geleden in dat tentje "rustig maar Koen, het komt wel goed" zegt hij zacht. Hij wrijft over mijn rug terwijl ik huil. "H.h.hij.. h.he.heeft een h.ho.hond snotter ik "dat heb ik gelezen ja" zegt hij "wist je dat ze een stel waren?" vraagt hij me zacht. "Nee" snotter ik. Maar ergens had ik het wel verwacht. Ik had wel verwacht dat er gevoelens zouden zijn als ze zoveel tijd met elkaar doorbrachten.
Die week is een hel voor me. Luuk probeert me op te vrolijken en ik moet zeggen dat hij echt ontzettend zijn best doet. Langzaam maar zeker verdwijnt mijn verdriet wat meer naar de achtergrond. De kaartjes liggen in mijn nachtkastje zodat ik ze kan lezen wanneer ik daar behoefte aan heb. "We gaan vanavond uit" zegt Luuk tijdens het avondeten " en jij gaat mee" komt er achteraan. "Wie?" vraag ik "de jongens allemaal en een aantal meisjes" zegt hij.
Na het eten ga ik nog even douchen. Voor het eerst in weken doe ik wat moeite aan mijn uiterlijk. Ik heb een klein baardje die ik netjes bijwerk. Trek wat kleren aan die lekker zitten. Mijn haar gaat in model.
Ik loop de kamer in en kijk naar Luuk die naar mij kijkt "je ziet er goed uit" zegt hij "ik herkende je bijna niet" grijnst hij. "En bedankt hè" zeg ik met een zuur gezicht "ah kom op joh. We gaan het leuk hebben vanavond" zegt hij. Hij loopt langs me heen en gaat douchen.
Ik pak mijn telefoon en ga door mij. Social media heen waar zoals gewoonlijk niks bijzonders op staat "kom we gaan" ik trek een wenkbrauw op "nu al?" Hij knikt "we gaan eerst nog naar Joost en Sander. Hun huis inwijden. "Hebben ze een huis?" vraag ik "ja" zegt hij. Ik voel me meteen slecht "hey maak je geen zorgen, ze begrijpen het Koen. Ik heb verteld dat er een nieuw kaartje voor je was" zegt hij.
Wanneer we bij Joost en Sander aanbellen doet Sander de deur open "hey kom binnen" hij zet een stap opzij en laat ons binnen. "Gaat het?" vraagt hij me "ja het gaat wel" zeg ik. Ik knuffel hem en Joost. En besluit dan de rest ook maar te doen. Wat kan mij het schelen.
"Heb je zin om naar de club te gaan straks?" vraagt Max. "Ik moest mee van Luuk" zeg ik eerlijk "het is goed om af en toe eens het huis uit te komen" zegt hij waarop ik knik "dat is waar" zeg ik "want die hele week die ik buiten werk telt niet" komt er sarcastisch achteraan waardoor Max gaat lachen "dat is anders" zegt hij "tuurlijk" zeg ik.
De club is net als anders ontzettend druk en behoorlijk warm. We claimen een tafel en al snel zijn we met veel meer. Mandy komt naast me staan "hey" zegt ze "hey" zeg ik terug. Ik denk dat ze begrijpt dat ik niet in een praat stemming ben dus pakt ze mijn hand en trekt me mee naar de dansvloer.
We dansen een eindje uit elkaar tot er een rustig nummer komt. Ik heb geen zin om langzaam te dansen dus gebaar ik dat ik terug naar de tafel ga. Ze knikt en loopt naar een andere jongen. Ze doet maar het maakt me niet zoveel uit.
"Het is de bedoeling dat je het leuk hebt" zegt Luuk in mijn oor "dat heb ik ook" zeg ik "je liegt dat je barst" zegt hij "wat heb je nodig om hem te vergeten Koen" zegt hij "want ik vind het niet leuk om je zo te zien" zegt hij "je kan de tijd terug draaien en mij tegen houden om hem weg te sturen" zeg ik.
Hij blijft stil en kijkt naar me "ik ga naar huis, ik had niet mee moeten gaan ik ben niet in de stemming." Hij volgt me naar buiten "ik ga mee" zegt hij "nee je gaat terug naar binnen" zeg ik wat hij negeert en gewoon achter me aan loopt.
JE LEEST
Mijn heden en verleden 18+ ✅
RomanceDit is deel 3 en het laatste deel van de serie: een aanbod met gevolgen. Dit boek bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik. als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen.