73

376 9 0
                                    

Pov Luuk

We zitten allemaal stil aan tafel nadat Koen is weg gegaan. Hoe kon ik nou zo stom zijn. Het ging net zo goed. Ik heb er nooit over nagedacht om iets terug te sturen naar haar. Ik heb haar berichten niet eens gelezen, maar gelijk verwijderd. Elk bericht dat binnen kwam.

"Heb ik iets verkeerd gezegd?" vraagt Joost "nee Joost, ik ben dom geweest" zeg ik "alweer." De deur gaat open en Sam komt binnen lopen hij kijkt rond zich heen en komt bij mij zitten. Ik aai hem achter zijn oor "Koen is naar het meer" mompel ik tegen hem. Hij staat op en loopt het huisje uit. "Hoe weet je dat hij daar is?" vraagt Levi "Koen gaat altijd naar het meer als hij hier is" zeg ik.

"Wat is er?" vraagt Maikel die achter Sam aan naar binnen komt "Koen is boos" zeg ik "ik had hem niet verteld dat Lucy me steeds berichten stuurt, maar ik had geen kwaad in de zin. Ik heb de berichten niet eens gelezen" zeg ik "ik heb ze steeds gelijk verwijderd. Ik wil haar niet."

"Je had het hem moeten zeggen luuk" zegt Max "je moet geen geheimen hebben voor elkaar en zeker niet als hij al zo jaloers is op haar." Ik knik "ik weet het, maar ik dacht er niet bij na. Waarom moet ik toch altijd alles verpesten" zeg ik voor ik op sta en naar onze kamer loop.

Ik ga in ons bed liggen met mijn hoofd op zijn kussen en probeer mezelf rustig te houden "hij komt wel terug" mompel ik "hij komt wel terug". "Hij komt wel terug". "Hij komt wel terug." Ik zeg het maar ik geloof er niks van. Morgen is de bruiloft dus dan moet het opgelost zijn aangezien Lucy hier dan ook de hele dag rond hangt.

Pov Koen

Ik loop met mijn blote voeten door het water als Sam ineens aan komt rennen. Hij weet dat ik het niet leuk vind als hij springt dus doet hij dat niet meer. "Hey jochie, wat doe je hier?" vraag ik hem. Hij loopt met me mee door het water heen en weer tot ik andere voetstappen hoor.

"Koen?" het is Max "ja?" zucht ik "wees niet te hard voor hem, hij bedoelde het niet slecht" zegt Max "hij weet dat ze een no-go is Max en dan verzwijgt hij zoiets voor me" zeg ik "een relatie bouw je op met vertrouwen" laat ik hem weten "luister Koen, ik snap dat je boos bent, maar ze is niet belangrijk voor hem" zegt hij "jij bent dat wel." Ik kijk naar hem "wat bedoel je?" vraag ik "hij kwam hierheen, omdat jij hier was" zegt hij "hij zit hier al twee weken voor jou. Hij heeft haar berichten niet eens gelezen, maar gelijk verwijderd" zegt Max.

"Maar hij loog" zeg ik "luister een paar weken geleden hadden Levi en ik ruzie, omdat ik Nicole tegen was gekomen in de stad en dat heb ik hem niet verteld. Niet omdat ik het geheim wilde houden, maar puur omdat ik hem niet ongerust wilde maken. Hij nam het helemaal verkeerd op en dat leidde vervolgens tot een flinke ruzie" zegt hij "maar we hebben er goed over gepraat en uiteindelijk begreep ik zijn punt en hij het mijne. Je moet erover praten Koen" zegt hij.

Na een poosje heen en weer lopen ben ik het zat "ga je mee Sam" zeg ik. De hond blaft en rent een stukje voor me uit. Ik breng hem naar het huis van Maikel en Tony en klop op de deur "hey, had Luuk toch gelijk" vraagt Maikel "waarmee?" Maikel glimlacht naar me "hij vertelde Sam dat je bij het meer zou zijn en blijkbaar had hij gelijk" zegt hij "kom je binnen?" vraagt hij "nee, ik moet mijn vent op z'n lazer gaan geven" zeg ik voor ik richting mijn huisje loop.

"Hey Koen" Joost en Sander zitten nog op het terras in de zon "waar is Luuk?" vraag ik "op zijn kamer" zegt Joost "hij is er niet vanaf gekomen sinds het eten." Ik loop naar de kamer en doe de deur open. Ik zie Luuk liggen op het bed aan mijn kant. Hij slaapt. Ik trek de deken over hem heen en fluister dat ik van hem hou. Ik druk een kus op zijn haar en loop de deur uit.

"Hij slaapt" zeg ik "hij was net zo geschokt als jij" zegt Sander "ik weet zeker dat hij het niet kwaad bedoelde dat hij het niet verteld heeft" zegt hij dan "ik weet het Sander, maar hij weet dat ik moeite met haar heb" zeg ik "en ik weet dat het aan mij ligt, want ik vertrouw haar voor geen meter, maar Ik weet zeker dat ze hem in een hoekje drijft zodra ze een kans ziet" zeg ik.

"Dus hoe is het met jullie?" vraag ik "goed, ik ben geslaagd voor het eerste jaar van mijn opleiding" zegt Joost "hey! Wat goed gefeliciteerd" zeg ik "en jij?" vraag ik Sander "ik zit midden in mijn tentamens" zegt hij "dat is nog afwachten of je het haalt dan" zeg ik waarop hij knikt "en jij?" vraagt Joost me "ik ben partner geworden, ik run nu samen met mijn vader het bedrijf" zeg ik "da's gaaf" zegt Sander "ja, maar dat ben ik al een tijdje" zeg ik "ik heb het alleen nooit verteld. Luister jongens, ik wilde jullie nog zeggen dat ik jullie heel dankbaar ben dat jullie zoveel geduld met me gehad hebben. Ik weet dag ik de makkelijkste niet ben geweest en dat spijt me."

Ze wuiven het allebei weg "wij zijn er ook doorheen gegaan Koen" zegt Joost "het is nu alleen nog de vraag hoeveel je er voor over hebt om het goed te maken" zegt hij "alles" zeg ik "ik heb er alles voor over." Sander grijnst "ik had van mijn leven nooit gedacht dat jullie met elkaar zouden eindigen" zegt hij "ik ook niet Sander, maar het is wat het is en ik ben stapelgek op hem." Ze knikken allebei "hij ook op jou, hij straalde toen hij zei dat jullie een stel waren" zegt Joost "ik heb hem met lucy nooit zo gezien."

Mijn heden en verleden 18+ ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu