23

428 11 0
                                    

Pov Maikel

Ik zet een stap naar achter "en nu jij Koen. Vertel me maar eens waarom jij je zo gedraagt" zeg ik. Hij kijkt naar me en ik ben er van overtuigd dat hij eerst de informatie moet verwerken die ik hem net voor zijn voeten heb gegooid. Maar fuck hij vroeg er om.

Kun je niet meer praten Koen? We beginnen met iets makkelijks "vertel me maar eens waarom je je auto hebt weg gedaan. Geen antwoord "oke volgende vraag, waarom heb je elke week een ander?" weer geen antwoord "waarom gedraag je je als een klootzak Koen?" Ik weet dat ik hem uit zijn tent sta te lokken en ik weet dat dit niet de goede manier is, maar hij liet mij net praten dus hij moet ook

"H..h.. het komt door jou" stottert hij zacht "alles komt door jou. De auto is weg omdat hij me elke dag herinnerde aan hoe mooi jij hem vond. Mijn humeur gaat elke dag die je weg bent wat verder achter uit. De meisjes zijn om me af te lijden van wat ik echt wil" zegt hij.

"En wat is dat Koen? Wat is het dat je zo graag wilt dat je je als een klootzak kunt gedragen" zeg ik. Hij kijkt naar me en dan gaan zijn ogen naar iets achter me "ik weet dat ze er staan Koen, maar ik heb net mijn geheimen op tafel gegooid en nu ben jij aan de beurt. Dus?"

Hij kijkt terug naar mij en trekt dan zijn mond open "Ik wil jou" zegt hij dan. Dat is wat ik wilde horen. Ik zet een stap naar hem toe leg mijn hand in zijn nek en kus hem. Eerst lijkt hij te schrikken van mijn actie, maar dan kust hij me terug. Hij legt zijn handen op mijn heupen en likt met zijn tong over mijn lip.

Ik trek me terug voor hij de kus kan verdiepen "je vrienden staan achter ons" zeg ik "dat weet ik, maar dat kan me even niet schelen" zegt hij. "En bedankt jongens" zegt Joost "iemand nog bier?" Ik knik ik kan wel even wat alcohol gebruiken. Ik laat Koen los en ga op de bank zitten. Nu de adrenaline uit mijn lichaam is voel ik me ineens dood moe.

"Gaat het?" vraagt Max "je ziet een beetje bleek" zegt hij "ik ben moe" zeg ik "dus ik ga even zitten." Hij komt naast me zitten "dat was erg dapper van je wat je net deed" zegt hij "zo voelt het anders niet" zeg ik zacht "je hebt het goed gedaan Maikel" hij klopt een keer op mijn schouder en staat dan op.

"Max? wist jij dit?" vraagt Koen waarop Max knikt "ja al sinds hij is weg gegaan" zegt hij. Koen kijkt hem strak aan "en je hebt dit niet verteld omdat?" Max haalt zijn schouders op "omdat het niet mijn verhaal is" zegt hij "verdomme ik weet nu niet of ik het moet laten zitten of dat ik nog meer drama moet maken vanavond maar dan met jou" zucht Koen.

"Ik stel voor dat je lekker gaat zitten en dat we er nog wat leuks van maken" stelt Sander voor. Zonder tegenstribbelen gaat Koen op de bank zitten. Er zit wel wat afstand tussen ons, maar ik voel zijn warmte mijn lichaam binnendringen.

Pov Koen.

Deze avond is dood vermoeiend geweest. En nu de rust is weder gekeerd en we allemaal op een rustige manier met elkaar praten komt er pas echt binnen wat hij net zei "Maikel? Wat is er gebeurd?" vraag ik "ik weet dat ik het jullie en vooral jou moet vertellen, maar mag dat alsjeblieft een andere keer?" vraagt hij "ik ben zo moe."

Hij zit met zijn ogen dicht en leunt met zijn hoofd achterover. Ik kijk naar hem en zie hem in slaap vallen op mijn bank "moet ik hem wakker maken en thuis brengen?" vraagt Max "nee laat hem maar liggen" zeg ik "wat is er met hem gebeurd Max" vraag ik "dat weet ik niet" zegt hij "ik weet alleen de grote lijnen. Eigenlijk wat hij net vertelde."

"Het is nogal wat" zeg ik "dat is het zeker" zegt Joost "en wat nu?" vraagt Levi "ik weet het niet Levi, dit brengt wel heel veel met zich mee" zeg ik. Max knikt "ik weet dat hij terug kon komen omdat zijn vader is opgepakt en hij zijn handlanger verlinkt heeft" begint Max "nu zijn vader vast zit kan hij weinig meer doen naar de buitenwereld."

De jongens gaan nadat ze hun biertje op hebben allemaal naar huis. Ik draai de deur achter ze dicht en loop naar mijn slaapkamer om een deken te pakken voor Maikel. Ik leg de deken over hem heen en een kussen onder zijn hoofd "slaap lekker" fluister ik voor ik naar mijn kamer ga en op bed ga liggen.

"Koen?" Ik word wakker van Maikel die mijn naam fluistert "ja?" vraag ik "mag ik bij jou liggen?" vraagt hij. Ik doe het licht aan en kijk naar hem. Hij staat naast mijn bed, zijn ogen rood en opgezwollen "wat is er?" vraag ik "nachtmerrie" zegt hij.

Ik schuif op en sla de deken terug zodat hij erbij kan komen liggen. Hij schuift naast me en gaat zo liggen dat onze armen elkaar raken. "Dank je wel Koen" fluistert hij. Ik pak zijn hand en haak mijn vingers er doorheen "het is al goed, ga maar slapen" zeg ik.

Het eerste dat me opvalt als ik een beetje bij mijn positieven kom is de geur die in mijn huis hangt. Volgens mij is Maikel een ontbijt aan het maken. Ik trek een broek aan en loop naar de keuken "Jezus, wat stinkt hier zo" grijns ik "sorry" zegt hij. Hij staat bij de prullenbak een pan met aangebakken ei leeg te gooien "heb je een ei laten aanbranden?" vraag ik waarop hij beschaamd zijn hoofd laat hangen "ja"

"Het geeft niet maik" zeg ik "het gaat om het idee" grijns ik. "Zal ik iets in elkaar knutselen?" Hij knikt "als we het ontbijt willen overleven is dat misschien wel slim" zegt hij. Ik lach om zijn opmerking "zet jij anders maar wat muziek op" zeg ik terwijl ik naar de radio wijs "de USB zit er nog in geloof ik" zeg ik. Hij knikt en loopt weg om hem aan te zetten, maar dan weet ik weer dat ik alleen maar Ed luister. Fuck

"Maikel?" Roep ik "laat maar, het gaat wel zonder muziek" maar het is al te laat. Ik hoor de muziek aan springen en hoor dat Ed halverwege how would you feel is met zingen.

We were sitting in a parked car
Stealing kisses in the front yard
We got questions we shouldn not ask.

Automatisch begin ik mee te zingen met het nummer. Het is één van mijn favoriete.


Mijn heden en verleden 18+ ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu