Pov Luuk.
"We moeten iets doen" zeg ik "hij is zo verschrikkelijk verdrietig en ik weet niet wat ik er aan moet doen. Het breekt mijn hart elke keer als ik hem in zijn kamer hoor huilen" zeg ik tegen Max. "Ik weet het ook niet Luuk, ik had verwacht dat hij er nu wel overheen zou zijn, maar blijkbaar zat zijn liefde voor Maikel heel diep" zegt hij "Jozef" verbeter ik hem "er staat Jozef op de kaartjes."
Al een paar weken lig ik s'nachts bij Koen in bed. Hij zegt dat hij dan beter slaapt. Hij huilt in zijn slaap en ik geloof dat hij het zelf niet eens door heeft. Hij is helemaal gebroken door Maikel en ik vind het heel erg dat hij hierdoor heen moet terwijl Maikel in de Ardennen vrolijk zit te zijn met Tony.
"Denk je dat we ze bij elkaar moeten brengen" vraagt Max "nee ik denk dat het dan erger wordt" zeg ik "ik denk dat we iemand anders voor hem moeten vinden" zeg ik "en wie zou dat dan moeten zijn" vraagt Max "ja dat is een goeie" zeg ik. "Ik weet niet waar zijn voorkeur naar uit gaat" zeg ik "aangezien hij op allebei valt"
"We kunnen naar een club gaan?" Stelt Max voor "dat wilt hij niet dat heb ik al geprobeerd" zeg ik "er blijven weinig opties over zo" zegt hij. Ik knik "ik weet het. Ik denk dat ik voorlopig maar bij hem moet slapen" zeg ik "vind je het erg?" vraagt hij. Ik denk er even over na en schud dan mijn hoofd "nee niet echt."
Max drinkt zijn drinken op en staat op "ik moet Levi ophalen. We hebben een afspraak met de trouwambtenaar" zegt hij "het komt dichterbij" zeg ik "ja nog maar een paar weken" zegt hij "ik kan niet wachten tot hij mijn naam draagt, maar dat mag je niet tegen hem zeggen dat ik dat gezegd heb" zegt hij. "Mafkees, dat weet hij toch wel" zeg ik.
Ik besluit Koen zijn lievelingseten te koken voor vanavond: Surinaamse roti. Stiekem vind ik het ook erg lekker, maar dat weet hij niet. Ik zet net de laatste pan op tafel als de deur open en dicht gaat. "Hallo" zegt hij wanneer hij binnenkomt "hallo" zeg ik terug "ga zitten" ik wijs naar een stoel en zie dat hij gaat zitten. Ik zit tegenover hem en schep mijn bord vol.
"Koen?" vraag ik "wil je me vertellen hoe je je voelt" vraag ik hem. Hij zucht "en ik had net een goede dag vandaag" mompelt hij "het gaat prima Luuk" zegt hij dan. Ik kijk naar hem "we weten allebei dat dat gelul is Koen" zeg ik. Hij legt zijn bestek neer en kijkt terug "wat wil je Luuk" vraagt hij.
"Ik vind het verschrikkelijk om je zo te zien Koen, en ik weet niet wat ik eraan moet doen" zeg ik eerlijk "ik had verwacht dat je er nu wel overheen zou zijn en dat je verder zou gaan, maar elke keer als het wat beter lijkt te gaan dan stort je weer helemaal in" zeg ik.
Zijn ogen gaan steeds verder omlaag tot ze naar zijn bord kijken "kijk dit bedoel ik, je kunt er niet eens over praten" ik weet dat dit een gemene streek is, maar ik moet hem uit de comfort zone halen waar hij zichzelf in geplaatst heeft. "Je wilt dat ik bij je slaap om je te troosten, maar je kunt mij niet eens vertellen waar jij mee zit" zeg ik "wist je dat je huilt in je slaap?" doe ik er nog een schepje boven op "wist je dat ik elke nacht je tranen weg wrijf zodat het lijkt alsof er niks is gebeurt?"
Hij staat op en gooit zijn bord in de gootsteen voor hij naar zijn kamer loopt. De deur gaat zacht achter hem dicht. Ik zucht en eet wat van mijn eten. Ik pak een ander bord en schiep die vol voor Koen. Ik zet hem in de magnetron en ruim de rest op voor ik naar mijn kamer ga. Vandaag ga ik vroeg naar bed. Wat een klote dag vandaag.
Pov Koen.
Ik weet dat Luuk gelijk heeft en dat ik me erover heen moet zetten. Ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen. Misschien moet ik hem opzoeken. Zou het helpen om over hem heen te komen als ik zie dat hij wel gelukkig is of zou dat het alleen maar erger maken.
Ik loop van mijn kamer naar die van Luuk. Als ik wil kloppen hoor ik Luuk zacht praten "ik weet niet wat ik moet doen Max, ik probeerde met hem te praten, ik had zelfs zijn lievelingseten gemaakt, maar ik krijg er gewoon niks uit" zegt hij "nee ik denk niet dat het helpt als Maikel komt" hoor ik hem zeggen. "Ik ga hangen, vandaag was een lange dag. Tot snel" zegt hij en dan is het stil.
"Kom maar binnen Koen" roept hij. Ik doe zijn deur open "hoe wist je dat ik er was?" vraag ik "ik zag je schaduw onder de deur" zegt hij. Hij trekt zijn kleren uit en gaat onder de dekens liggen "kom" hij slaat de dekens terug en wacht tot ik naast hem lig. "Het spijt me dat je je zorgen maakt" zeg ik zacht "het spijt mij dat jij je zo voelt" zegt hij terug.
Hij zet zijn tv aan en zapt wat heen en weer. Ik lig mijn hoofd op schouder net als altijd en wacht tot de slaapbmenkomt halen. Niet snel daarna val ik inn slaap met zijn armen rond me heen.
Ik droom dat we in een club staan en dat ik sta te dansen met Mandy en Nora en dat ik ineens twee armen om me heen voel. Wanneer ik me omdraai zie ik Maikel staan. Hij lacht naar me en loopt dan van me weg zonder iets te zeggen. Ik ga achter hem aan en zie dat hij naar Tony loopt. Ik zie Tony hem vastpakken en hem zoenen recht voor mijn neus.
JE LEEST
Mijn heden en verleden 18+ ✅
RomanceDit is deel 3 en het laatste deel van de serie: een aanbod met gevolgen. Dit boek bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik. als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen.