19

426 11 0
                                    

We komen aan bij mijn huis wanneer ik de  bezorgers van ikea aan zie komen. Ik stap uit de auto en draai de deur open. "Zal ik even helpen" vraag ik "nee meneer, maar dit is ons werk" zegt de man. Ik gok dat hij niet veel ouder is dan ik. Ik glimlach en wijs hem aan waar ik de spullen wil hebben. Terwijl de mannen de spullen uitladen zet ik samen met mijn moeder de bank in elkaar zodat de meisjes daar op kunnen zitten.

De mannen zijn net weg, de tafels zijn zo in elkaar gezet. Dus die doe ik als eerst. Ik heb drie van die kleine salontafels omdat mijn moeder ze mooi vond. Ik zelf had iets groters gekozen, maar ze wilde dat ik deze nam. Ze zei me zelfs dat ik ze van mijn ouders zou krijgen waar ik gelijk op geprotesteerd heb dat dat niet hoeft.

Mijn moeder gaat nog wat spullen uit de auto halen als ik de grote doos van de kast open maak. Gelukkig ben ik best handig ingesteld, anders was dit me nooit gelukt denk ik. "Hey Koen" ik draai me om en zie mijn moeder met Max, Levi, Joost en Sander staan. "Ik heb deze twee ook maar meegenomen" zegt Max "dacht dat het misschien wel handig zou zijn."

"Hey jongens" zeg ik "wat fijn dat jullie komen helpen" zeg ik. "Hoe was de wedstrijd?" Joost grijnst "gewonnen natuurlijk" zegt hij "we hebben een nieuwe speler" zegt hij dan. Ik zie Max zacht nee schudden, maar dat lijkt Joost niet veel uit te maken "hij hoort het te weten als teamlid" zegt Joost "wat moet ik weten?" vraag ik "Maikel is terug" zegt hij. Ik knik "zoiets dacht ik al" zucht ik "het zou te makkelijk zijn als hij gewoon naar een andere club ging he."

Benthe springt overeind van de bank en begint te gillen "waar is hij?" roept ze "gaan we naar hem toen Koen?" Ik schud mijn hoofd "nee ben dat gaat we niet" zeg ik "ik heb nog veel te doen hier." Ze laat zich weer op de bank zakken en trekt een pruillip "dit is stom" zegt ze "hey! En mijn cadeautje dan" roep ik verbaasd uit waardoor ze gaat giechelen "ik ga mama halen" zegt ze.

Samen met de jongens zetten we de andere spullen in elkaar, wanneer de kast op zijn plek staat sluit Sander mijn tv en PlayStation aan. Joost zorgt dat de wifi goed is en Max en Levi zetten de eet tafel in elkaar en pakken de stoelen uit. Nu iedereen mee helpt is het zo klaar. Ik kan oprecht zeggen dat ik een mooi appartement heb zo.

"Zullen we Chinees bestellen?" vraag ik "ik betaal om jullie te bedanken voor al jullie hulp" zeg ik

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


"Zullen we Chinees bestellen?" vraag ik "ik betaal om jullie te bedanken voor al jullie hulp" zeg ik. De jongens knikken en mijn moeder vind het ook goed. Die belt naar mijn vader dat hij hierheen moet komen als hij eten wilt. De Chinees brengt het niet aan huis dus ga ik het even halen.

"Mag ik mee?" vraagt Benthe "ja dat kan wel" zeg ik "jij ook Mila?" die schudt haar hoofd "nee ik blijf hier". Ik haal mijn schouders op en loop met Benthe de deur uit. "Ik denk dat we ook maar wat drinken moeten halen" zeg ik. "Dat heeft mama al gedaan" zegt Benthe "die is vanmiddag boodschappen gaan doen toen je druk bezig was." Ik kijk haar verbaasd aan "echt waar?" Ze knikt "oke, daar heb ik niks van gemerkt" zeg ik.

Bij de Chinees zijn er een paar wachtende voor me. Ik kijk wat op mijn telefoon en Benthe staat naast me rond zich heen te kijken

Maikel: mag ik Benthe gedag zeggen?

Ik kijk rond me heen en dan aan de andere kant van de Chinees zie ik Maikel staan. Voor ik het door heb knik ik ja en zie ik hem op me aflopen "hoi Benthe" zegt hij. Benthe tilt haar hoofd op en rent gelijk naar Maikel toe. Hij tilt haar op en trekt haar dicht tegen zich aan "hallo lieverd, hoe is het?" vraagt hij "goed, waar was je?" vraagt ze "ik moest een tijdje weg" zegt hij "Ik was in Groningen" verteld hij "maar ik vind het hier veel leuker" knipoogt hij.

"Hallo Koen" zegt hij wanneer hij zijn aandacht op mij focust "ook aan de Chinees huh?" zegt hij. Voor ik antwoord kan geven gaat Benthe me voor "ja, we hebben in Koen zijn nieuwe huis gewerkt vandaag en nu hebben we honger" zegt ze. Ik rol met mijn ogen bedankt Benthe. "Oh gaat Koen alleen wonen?" vraagt hij haar "ja ik heb een appartement hier vlakbij" zeg ik. Hij knikt "misschien mag ik het eens zien" het klinkt meer als een vraag dan een zin. Ik knik "misschien."

De Chinees roept ons nummer waardoor ik een stap naar voren zet om het aan te pakken. Ik draai me terug naar Maikel die Benthe nu op haar voeten zet "kom" zeg ik "mag maikel niet bij ons eten?" vraagt ze. Verdomme waarom moeten die kinderen je altijd zo voor het blok zetten. "vandaag niet Benthe" zegt hij dan. Ik kijk hem dankbaar aan voor ik Benthe achter me aan de deur uit trek.

"Wil je dat niet meer doen Benthe?" vraag ik. Ik ben serieus een beetje geïrriteerd omdat ze me zo voor het blok zette "wat niet?" vraagt ze. "Wat je net deed tegen Maikel. Je gaf me weinig keuze Benthe en dat is iemand voor het blok zetten. Dat is niet leuk" leg ik haar uit. Haar oogjes worden waterig "sorry Koen" zegt ze zacht.

"Hoe komt het eigenlijk dat je hem ineens zo leuk vind?" vraag ik. "Ik dacht dat jij mijn vriendinnetje was en dat alleen Mila was overgelopen." Ze haalt haar schouders op "ik vind hem leuk, omdat jij vrolijker was toen hij er was" zegt ze "en Mila vind hem niet leuk meer, omdat hij je verdrietig maakte." Ik til haar op en druk haar dicht tegen me aan "hoe komt het toch dat jullie zo wijs zijn" vraag ik haar.

Zo loop ik naar mijn huis. Met 2 zakken Chinees en Benthe in mijn armen. Ze heeft me wel aan het denken gezet door haar opmerking. Ben ik echt niet meer zo leuk als ze zegt. Ik dacht dat ik juist beter mijn best voor ze deed door met ze naar het park te gaan.

We stappen de kamer in en ik zie mijn vrienden in mijn nieuwe woonkamer zitten. "Hoi pap" zeg ik "het ziet er goed uit jongen" hij wijst rond zich heen "je mag trots zijn op jezelf" zegt hij. "Dank je wel" mompel ik. Ik neem de zakken mee naar de keuken om de bakjes uit de zakken te halen. Ik haal de deksels overal vanaf en zet de bakjes op tafel "tast toe iedereen" zeg ik.

Mijn heden en verleden 18+ ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu