13

453 11 0
                                    

Ik pak mijn shirt van de grond voor ik hem aantrek. Zonder nog iets te zeggen loop ik de deur uit. Mijn auto gaat van het slot en ik stap in "fuck!" Roep ik door mijn auto heen wtf is er net gebeurd. Waarom deed ik dat. Waarom reageert hij zo. Ik start mijn auto en rij weg.

Als ik thuis kom vraag ik mijn zusjes of ze naar het park willen waar ze dolenthousiast op reageren. Ik heb snel wat gedronken en ga gelijk de deur weer uit. "Gaan we lopen of met de auto?" vraag ik. "Lopen" zegt Mila "het is lekker weer" ik geef haar gelijk en pak daarna haar hand. Benthe legt haar hand ook in de mijne en zo lopen we alle drie naar het park.

Mijn zusjes zijn aan het spelen bij de speeltoestellen en ik zit op een bankje naar ze te kijken. Ondanks dat ze een tweeling zijn lijken ze helemaal niet op elkaar. Ze zijn wel 12 jaar jonger dan ik, maar dat maakt me niet uit. Ik vind het net zo leuk als hun om ze mee te nemen naar het park. Alleen ga ik dat natuurlijk nooit vertellen.

Ik zit een beetje op mijn telefoon te kijken als ik hem bijna laat vallen van schrik omdat hij ineens af gaat

Maik: waar ben je?

Ik: waarom? Zodat je me weer weg kunt sturen?

Maik: nee ik wil met je praten

Ik: ik nu even niet met jou.

Maik: alsjeblieft Koen

Ik: nee ik ben druk met mijn zusjes. Laat me met rust

Ik zie dat hij offline gaat en niet meer terug komt. Ik zet de app uit "Mila, Benthe? Kom eens even" roep ik ze. Ze komen allebei aangerend "ga eens even bij elkaar staan zodat ik een mooie foto van jullie kan maken" zeg ik. De meisjes gaan dicht bij elkaar staan en trekken allebei een gekke bek waardoor ze hard moeten lachen.

Op dat moment maak ik een foto van ze. ik kijk er naar en word er spontaan vrolijk van. Ze staan er allebei breed lachend op en kijken allebei in de camera. Hij is perfect "dank je wel dames. Zullen we zo nog iets lekkers halen?" vraag ik ze.

We lopen naar een snoep winkel in de buurt en laat ze allebei één snoepje kiezen "niet tegen mama zeggen hè" zeg ik. Ze schudden allebei hij hoofd "nee we zweren het" zegt Benthe "goed zo, dat zijn mijn meisjes" zeg ik.

Mila pakt mijn hand "Koen? Waarom komt Anne nooit meer langs?" vraagt ze. "Dat komt omdat Anne mij niet meer leuk vind" zeg ik "Anne wilt nu haar tijd met iemand anders door brengen" leg ik uit. "Is Maikel dan nu je vriendinnetje" vraagt Benthe "nee Benthe, Maikel is gewoon een vriend" zeg ik. Of nou ja dat was hij denk ik.

Wanneer we aan het avond eten zitten begint Benthe te mopperen dat ze vol zit "maar moppie, je hebt amper iets op" zegt mijn vader "maar het komt door het snoepje van koen" zegt ze dan wat mij een boze blik van mijn moeder oplevert "Koen, je weet best dat ze niet mogen snoepen voor het eten" ik knik "het was half 3 mam. Ik dacht dat het nog wel kon." Benthe kijkt me schuldig aan "sorry nu heb ik ons geheim verklapt" zegt ze zacht. "Dat geeft niet Benthe" stel ik haar gerust.

Die avond lig ik al vroeg op bed. Ik ben er klaar mee voor vandaag. Ik sluit mijn ogen en hoop dat morgen beter word. Maar met mijn geluk weet je het maar nooit.

De volgende ochtend maakt mijn moeder me wakker "kom je bent te laat Koen" zegt ze. Mijn ogen vliegen open en meteen spring ik op uit bed en ren naar mijn kast om er kleren uit te pakken. Ik kijk niet eens wat het is maar ik trek het aan en ren naar de badkamer om mijn tanden te poetsen.

"Ik heb brood in je tas gedaan" zegt mijn moeder als ze me mijn tas aan geeft "dank je" zeg ik voor ik de deur uit ren. Bij mijn auto blijf ik staan er ligt een briefje onder mijn ruitenwisser. Ik haal het er onder uit en stop het in mijn zak.

Op school ben ik een paar minuten te laat wanneer ik bij de klas kom. Ik klop aan en ga snel op mijn plaats zitten. De lerares doet net of ze me niet gezien heeft en gaat door met de les. Ik pak mijn boeken en probeer zo goed mogelijk op te letten. Max zit voor me die probeert mijn aandacht te krijgen maar ik negeer hem. We kletsen wel als we pauze hebben.

Na de volgende les is het eindelijk zo ver ik loop naar de kantine en zoek de rest van mijn vrienden "koen?" Ik draai me om en kijk in het gezicht van Anne "moet dit?" zeg ik geïrriteerd "ja en ik wil dat je naar me luistert" zegt ze "wat moet je Anne" zeg ik "ik weet dat het stom is" zegt ze "maar ik meende wat ik zei van het weekend." Ze kijkt me aan.

"Ik ga je geen orgasmes meer geven Anne, ik weet nu dat ik beter af ben zonder jou" zeg ik "en bovendien ben ik bezet" maak ik haar nog eens duidelijk. Ze begint te lachen "als je het over Maikel heb, die heeft vanmorgen zijn spullen gepakt en is weg gereden dus ik weet niet hoe serieus dat was, maar volgens mij herhaald de geschiedenis zich" lacht ze "maar ik ben bereid alles te vergeten als jij dat ook bent" zegt ze. "Val dood Anne" zeg ik voor ik me omdraai en weg loop.

Als eerste kom ik Luuk tegen "hey, wat moest ze nou weer?" vraagt hij "hetzelfde gezeik als zaterdag" vertel ik hem "oh, als je er maar niet intrapt" zegt hij "nee don't worry dude" zeg ik. Ik geef hem een klap op zijn schouder en ga in de kantine aan een tafel zitten. "Hier dit liet je liet vallen" zegt Luuk. Hij geeft me een briefje aan. Ik pak het aan en vouw het open

Koen,
Het spijt me maar ik moet een tijdje weg.
Vergeet me alsjeblieft dat is het beste
voor ons allebei.
X. Maikel

Dus Anne heeft toch gelijk dat hij weg is. Dat is pas een ware vriendschap. Gewoon weg lopen als het even niet uit komt. "fuck you Maikel" mompel ik. Ik maak een propje van het papier en gooi het in de prullenbak.

Mijn heden en verleden 18+ ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu