"Zullen we met een omweg naar huis lopen" vraagt Luuk. Ik knik en loop in de richting van het park. We lopen langzaam en wanneer hij me op het eerste bankje laat zitten wat we tegenkomen heb ik het idee dat er iets mis is.
"Luuk? Wat is er?" vraag ik. Hij gaat naast me zitten "vanmiddag toen ik mijn pak ging halen kwam ik Lucy tegen" zegt hij "oke?" zeg ik. Mijn stem klinkt raar "ze wilt iets met me gaan drinken om bij te praten" zegt hij.
"Wil jij dat ook?" vraag ik bang voor het antwoord "ik weet het niet" zegt hij "ze is ook uitgenodigd voor de bruiloft morgen" zegt hij "ga je met haar?" vraag ik "nee ik ga met jou" zegt hij wat mij laat zuchten van opluchting.
"Hey, geen paniek oké" zegt hij. Hij pakt mijn hand en wikkelt onze vingers in elkaar "ik ga nergens heen" zegt hij "dat heb ik toch beloofd" ik knik "ik wilde alleen maar zeggen dat ik haar gezien had" zegt hij "bedankt dat je het verteld" zeg ik.
"Ik vind je tekening echt heel mooi" zegt hij wat mij laat blozen. "Dank je wel" mompel ik "hij hangt boven mijn bed" zegt hij "het bed waar je nooit in ligt" vraag ik om hem te plagen "dat maakt niet uit, hij hangt er" zegt hij. "Kom we gaan naar huis, ik heb het koud" zeg ik "en morgen word een lange dag."
Die avond gaan we vroeg naar bed. Allebei in onze eigen gedachten verzonken. Ik denk dat we allebei hetzelfde denken, maar beide op een andere manier. En ik kan er niks aan doen, maar ik heb het gevoel dat mijn gelukkige dagen met hem zo langzamerhand op zijn.
Ik word wakker van mijn wekker die aangeeft dat het 8:00uur is. Ik maak Luuk wakker en ga de douche in. Wanneer hij warm is en ik eronder stap voel ik zijn lichaam achter me. Hij spuit wat douchegel op zijn handen en smeert mijn lichaam er mee in "goedemorgen" ik draai me naar hem toe om hem ook te wassen. We ruiken al weken hetzelfde omdat hij mijn spullen gebruikt, maar dat vind ik niet zo erg. Ik geniet van zijn aanwezigheid.
Om 10.00uur worden we bij max thuis verwacht omdat wij als getuigen ook op de foto moeten. Max gaat over een half uurtje zijn verloofde ophalen. "Ben je zenuwachtig?" vraag ik "ja" zegt hij "wat nou als hij zich bedenkt?" Hij loopt onrustig heen en weer "Max dat doet hij niet" zeg ik.
Luuk komt binnen "wat is er met hem?" vraagt hij "zenuwen" zeg ik "Max, het komt wel goed oke. Jullie zijn stapel gek op elkaar" zegt Luuk. Max kijkt naar zijn beste vriend, "ik ben blij dat jullie erbij zijn zonder jullie zou ik dit niet kunnen" hij trekt ons allebei in een knuffel en dan is het tijd om te gaan.
Max heeft een auto geleend van zijn neef die dus blijkbaar Dé Damon Verheggen is. De beroemde F1 coureur. Ik weet dat ze er eens mee hebben gereden op het circuit van Zandvoort voor hun eerste date. Levi bleef er die eerste weken maar over praten hoe geweldig hij het vond.
Ze zien er allebei prachtig uit. Allebei hebben ze een zwart kostuum aan met een rode stropdas. Wanneer ze uitstappen bij het gemeentehuis om daar te trouwen staan er een heleboel mensen te kijken. Levi wilde niet in een kerk trouwen omdat hij niet christelijk is en Max doet alles wat Levi wilt. Dus trouwen ze in het gemeentehuis.
De plechtigheid zelf is mooi. Er worden dingen verteld over Max en Levi die we allemaal al weten. Vooral de geintjes en gekke dingen die ze gedaan hebben worden verteld. Ik zit naar Luuk en twijfel of ik zijn hand moet pakken. Hij lacht naar me en rijgt dan zijn vingers door de mijne waardoor ik een beetje bloos.
Na de dienst is er een moment van het koppel feliciteren en genieten van een glas champagne. Ik sta met Joost en Sander te kletsen wanneer Joost me vraagt waar Luuk is. "Dat weet ik niet" zeg ik "ik heb hem al een tijdje niet gezien." Sander begint over iets anders en lijdt zo onze aandacht af van Luuk.
Het diner is luxe en blijkbaar eten we hetzelfde als wat hun tijdens hun eerste date aten wat ik dus stiekem super romantisch vind. "Waar was je?" vraag ik aan Luuk die vlak voor het diner ineens weer tevoorschijn kwam "naar de wc" zegt hij "en toen kwam ik Lucy tegen dus stonden we te kletsen." Ik voel dat hij iets voor me verzwijgt, maar ik ga er geen punt van maken dus glimlach ik naar hem en eet mijn eten op.
Het feest is luid en hard en ik denk dat ze onze hele examenklas hebben uitgenodigd. Al onze oude vrienden zijn er. Het hele voetbal elftal en Maikel en Tony komen ook net binnen. Ik sta met Mandy te kletsen. Ik vertel haar over Benthe die verliefd is op haar broertje Jordy en dat ze laatst een tekening voor hem heeft gemaakt.
"Is dat een tekening van een boom met een schommel eraan?" vraagt ze waarop ik knik "hij heeft hem boven zijn bureau geplakt" verteld ze met een grijns "hij zei dat hij hem heel mooi vind" ik lach om wat ze verteld. Ik ga Benthe hier echt genadeloos mee plagen.
"Hey" ik draai me om naar Maikel die naar me lacht "hey" zeg ik terug. Hij geeft me een knuffel en Mandy drie zoenen "hoe is het?" vraagt hij haar "goed met jou?" vraagt ze terug "goed, druk vooral" zegt ze "ik ga even naar de wc, tot straks."
Ze laat mij alleen met Maikel die een beetje zenuwachtig om zich heen kijkt "is er iets?" vraag ik "nou net toen wij binnenkwamen zag ik Luuk in de hal" zegt hij "hij stond te zoenen met Lucy." Hij kijkt naar me om mijn reactie te peilen "we hebben niks maikel" zeg ik "schei toch uit Koen, we weten allebei dat jullie smoorverliefd zijn op elkaar" zegt hij.
JE LEEST
Mijn heden en verleden 18+ ✅
RomanceDit is deel 3 en het laatste deel van de serie: een aanbod met gevolgen. Dit boek bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik. als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen.