"Was het druk bij de Chinees?" vraagt mijn moeder "nee niet echt. Er waren 3 mensen voor ons denk ik" zeg ik. "We zagen Maikel" zegt Benthe dan. Mijn moeder kijkt me aan "ik wist niet dat hij terug was" zegt ze "ik ook pas sinds deze week" zeg ik. Mila kijkt naar me "komt hij ook nog?" haar blik vragend "nee Mila, hij komt niet" zeg ik "waarom niet" pruilt ze "het is niet eerlijk dat Benthe hem wel heeft gezien" zeurt ze.
"Jezus, wat hebben jullie toch met hem?" vraag ik "jullie doen net of hij één of andere beroemdheid is" zeg ik "Koen!" roept mijn moeder "ja wat?" zeg ik geïrriteerd "hij is een jaar weg, ik neem ze verdomme overal mee naartoe. Die klootzak besluit zijn kop weer te laten zien en ineens moet alles maar weer goed zijn" zeg ik "zo werkt dat niet mam."
We eten in stilte verder tot Max zijn mond open trekt "Koen?" vraagt hij "als het over Maikel gaat dan kun je je de moeite besparen Max" zeg ik. Ik kijk hem aan "Eerst komt hij naar de club zaterdag, dinsdag was hij ineens bij mijn werk en nu staat hij bij de Chinees" zeg ik "ik weet niet wat hij wilt, maar het word vervelend dat hij overal opduikt" laat ik ze weten.
"Misschien wilt hij jou" zegt Levi zacht "ja?" vraag ik "en waar was hij het afgelopen jaar dan? Waar was hij dat hij me niet kon bellen?" Ik kijk hem aan "misschien moet je hem dat zelf vragen" zegt Max. "Vinden jullie dat ook?" vraag ik Joost en Sander. "Ja" zegt Joost "ik vind dat je hem op z'n minst uit moet horen" zegt hij. "Ik weet ook niet waar hij was" zegt Sander "maar hij was een goede vriend van je" zegt hij.
"Wel meer ook" mompel ik "wat?" vraagt mijn vader "door hem besefte ik dat ik bi ben" zeg ik "we waren een keer bij hem thuis toen hij me ineens zoende" vertel ik "en ik vond het fijn" zeg ik "maar toen we wat verder gingen flipte hij ineens helemaal" zucht ik "hij stuurde me weg en daarna vertrok hij. Ik heb een jaar niks van hem gehoord" zeg ik "hij heeft me buiten gezet en is vertrokken" maak ik ze nog eens duidelijk.
"Ik verkocht mijn Mazda omdat de auto me steeds aan hem deed denken" zeg ik "Ed Sheeran is zijn lievelings artiest" maak ik ze duidelijk "alles wat ik het afgelopen jaar heb gedaan was met hem in mijn achterhoofd en ik haat het" zeg ik "ik wil me niet zo aan iemand geven." Mijn moeder legt een hand op de mijne "ik snap het Koen, maar" ik schud mijn hoofd "nee geen maar mam, de vorige keer heeft hij mijn ego gekrenkt. De volgende keer breekt hij misschien mijn hart en ik ben daar niet klaar voor" zeg ik.
Ik zet koffie voor iedereen. We hebben besloten dat we vanavond hier blijven om mijn huis in te wijden. Straks komen er ook nog wat andere mensen langs om wat te drinken. "Koen?" begint mijn moeder "we hebben nog iets voor je" zegt ze als ze me een pakket aangeeft. Ik maak het open en moet even goed slikken als ik zie wat het is.
"We willen dat je weet dat we je steunen wat je ook doet en dat we ontzettend trots op je zijn" zegt mijn moeder. "Ik heb al een spijker in de muur geslagen toen je weg was" zegt mijn vader. Hij wist naar de lege muur boven de bank. Ik loop er heen en hang het schilderij op.
"Ik vind het echt heel erg mooi" zeg ik. Ik omhels mijn vader en moeder en neem daarna mijn zusjes in een stevige knuffel "sorry dat ik net tegen jullie gilde" zeg ik tegen ze "het geeft niet koen" zegt Mila "jawel dat doet het wel. Ik mag niet tegen jullie gillen." Ik geef ze beide een kus en zet ze dan neer.
"Wij gaan er maar eens vandoor dan kunnen de meisjes zo naar bed" zegt mijn vader. Mijn ouders staan op en gaan naar de deur "bedankt voor alles" zeg ik "die vlag is het mooiste cadeau dat je me had kunnen geven." Mijn moeder trekt me tegen zich aan "ik hou van je Koen" zegt ze zacht "ik ook van jou mama" zeg ik.
"Iemand nog bier?" vraag ik. Ze schudden alle 4 ja dus loop ik naar de keuken om bier te halen. "Alsjeblieft" ik geef ze hun drinken en ga dan naast Max op de bank zitten "ga je Maikel ook nog uitnodigen vanavond?" vraagt hij "nee Max, vanavond niet" zeg ik. "Dat is jammer" zegt hij "hoezo?" vraag ik "nou omdat hij ons al de hele week alleen maar vragen stelt over jou" zegt Joost.
Sander knikt "ja heb ook al een aantal berichten gehad" zegt hij. "Ik ook" zegt Levi. "Ik zou hem gewoon uitnodigen" zegt Max "praat met hem Koen. Misschien pakt het beter uit dan je denkt" zegt hij. Ik pak mijn telefoon en stuur hem een bericht
Ik: kom je vanavond langs? Ik geef een klein feestje in mijn appartement.
Hij komt gelijk online. Ik zie hoe hij begint te typen.
Maikel: alleen als je het zeker weet?
Ik: nee maar soms moet je een gok nemen toch. Over een uur ben je welkom.
Maikel: je adres?
Ik: weet je dat niet?
Maikel: jawel, maar ik dacht ik vraag het ;-)
Ik: stalker!
Maikel: alleen bij jou koen!
Ik leg mijn telefoon weg en kijk dan naast me naar Max "wat?" vraag ik "hij vind je leuk Koen" zegt hij "echt niet" zeg ik "zulke dingen moet je niet zeggen." Max lacht "ik lieg niet hoor, zaterdag wilde hij bijna dat meisje van je aftrekken toen hij eenmaal wist dat het niet je vriendin was" zegt hij. Ik trek een wenkbrauw op "is dat zo" vraag ik waarop hij knikt "het verbaast me dat er geen gaten in je shirt zitten" grijnst hij.
Langzaam druppelen mijn vrienden binnen. Ik geef ze een tour door het appartement en bied ze wat te drinken aan. De meeste nemen een fles drank mee om me te feliciteren dus dat komt goed uit, want dan kunnen die gelijk open. Ik zie op de klok dat het al half 10 is als de bel gaat. Ik loop naar de voordeur en trek hem open. Daar staat Maikel "hallo" zegt hij "hoi kom binnen" ik zet een stap opzij en laat hem binnen.
JE LEEST
Mijn heden en verleden 18+ ✅
RomantizmDit is deel 3 en het laatste deel van de serie: een aanbod met gevolgen. Dit boek bevat gedetailleerde sex scènes en grof taalgebruik. als je daar niet tegen kunt moet je het niet lezen.