အဆုံးမဲ့အာဏာ အပိုင္း ၅၅၁ ( စာစဥ္ ၄၁ ) စိတ္ဝိညာဥ္အားခ်ီကလန္ ဆိုတာက နန္ရွန္းၿမိဳ႕ႀကီးမွာရွိတဲ့ အဓိက ကလန္ ေလးခုထဲမွာ တစ္ခု အပါအဝင္ ျဖစ္ၿပီး သူတို႔ရဲ့ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝမွုက အဆင့္နိမ့္ေက်ာက္တုံး သန္းေထာင္ခ်ီ ရွိပါတယ္ ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါက ကလန္ရဲ့ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝမွု သက္သက္ပါပဲ ။ ကလန္ရဲ့ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝမွုက ကလန္သား တစ္ေယာက္ရဲ့ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝမွုနဲ႔ ႏွိုင္းယွဥ္လို႔ မရပါဘူး။အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး သုံးသန္း ဆိုတာက ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းလို ကလန္ရဲ့ အေတာက္ပဆုံး မ်ိဳးဆက္ေတာင္မွ သုံးဖို႔ မတတ္နိုင္တဲ့ ပမာဏ ျဖစ္ပါတယ္ ။' သည္လူက ခ်မ္းသာလွခ်ည္လား ''ခ်ီေကာင္းရဲ့ မ်က္လုံးေတြကလည္း အျပဴးသားပါပဲ ။သူ႔ရဲ့ လီဖူခ်န္းအေပၚ ထားရွိတဲ့ အျမင္ေတြကေတာ့ လုံးဝ ဆန႔္က်င္ဘက္ ေျပာင္းသြားခဲ့ပါၿပီ ။မိုးဦးက် စားေသာက္ဆိုင္မွာ တစ္ထိုင္တည္း အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး သုံးသန္းနီးပါး သုံးနိုင္တဲ့ လူက ႏွယ္ႏွယ္ရ လူေတာ့ မျဖစ္နိုင္ပါဘူး ။ လီဖူခ်န္းရဲ့ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝမွုက အနည္းဆုံး အဆင့္နိမ့္ စိတ္ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး သန္း၁၀၀ ရွိေလာက္ၿပီး တုကူးေရွာင္ႏြန္ထက္ေတာင္မွ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝ ေလာက္ပါတယ္ ။' ငါ့အစ္မက သည္လူကို အေတာ္စိတ္ဝင္စားေနပုံပဲ ။ ၾကည့္ရတာ ဒါက ငါ့အတြက္ အခြင့္အေရးမ်ားလား 'တစ္ေယာက္တည္း စဥ္းစားေနရင္းနဲ႔ ခ်ီကန္းရဲ့ မ်က္လုံးေတြက အေရာင္တစ္ခ်က္ ေတာက္သြားခဲ့ပါၿပီ ။ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစား႐ုံ.........သည္ေလာင္းကစား႐ုံကေတာ့ နန္ရွန္းၿမိဳ႕ရဲ့ အလယ္ဗဟိုပိုင္းမွာ တည္ရွိၿပီး အေရွ႕ဘက္ပိုင္းနဲ႔ သိပ္မေဝးလွပါဘူး ။" သခင္မေလးခ်ီ နဲ႔ သခင္ေလးခ်ီတို႔ပါလား ......။ မဂၤလာပါ ......မဂၤလာပါဗ်ာ ။ လာၾကပါ ...... သည္ဘက္ကို ႂကြပါခင္ဗ် "လီဖူခ်န္တို႔သုံးေယာက္ ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစား႐ုံရဲ့ အေရွ႕ကို ေရာက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ျပန္လည္ဝင္စားျခင္း နယ္ပယ္က ထိပ္သီးအခ်ိဳ႕ဟာ အေျပးအလႊား ေရာက္လာၾကၿပီး ခ်ီကၽြင္းကၽြင္း နဲ႔ ခ်ီေကာင္းတို႔ကို ႀကိဳဆိုၾကပါတယ္ ။ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက ေလသံျပတ္ျပတ္ျဖင့္" ငါတို႔ကို ေလးထပ္ေျမာက္ ပို႔ေပး"ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံ ဆိုတာက စုစုေပါင္း အထပ္ ဆယ္ထပ္ရွိတဲ့ အေဆာက္အဦး တစ္ခုပါပဲ ။ တစ္ထပ္ေျမာက္ကေန သုံးထပ္အထိကေတာ့ အဆင့္နိမ့္ အပိုင္းအျခားျဖစ္ၿပီး ေလးထပ္ကေန ေျခာက္ထပ္အထိကေတာ့ အလယ္အလတ္အဆင့္ အပိုင္းအျခား ျဖစ္ပါတယ္ ။ခုနစ္ထပ္ေျမာက္ကေန ကိုးထပ္အထိကေတာ့ အဆင့္ျမင့္ အပိုင္းအျခားျဖစ္ၿပီး ဆယ္ထပ္ေျမာက္ကိုေတာ့ ထိပ္သီး ပုဂၢိဳလ္ေတြကလြဲၿပီး တက္ေရာက္ခြင့္ မရွိပါဘူး ။ ရွင္းရွင္း ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံရဲ့ ဆယ္ထပ္ေျမာက္က တကယ့္သီးသန႔္ အပိုင္းအျခား ပါပဲ ။ ဒါေၾကာင့္ ခ်ီေကာင္းက လီဖူခ်န္းကို သီးသန႔္ အပိုင္းအျခားအေၾကာင္း မေျပာျပခဲ့တာပါ ။ေလးထပ္ေျမာက္ကို ေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ အေျခအေနကို အလ်င္အျမန္ အကဲခတ္လိုက္ပါတယ္ ။ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံက ဆယ္ထပ္ပဲ ရွိတယ္ ဆိုေပမယ့္လည္း အထပ္တိုင္းဟာ အခ်င္းဝက္ မီတာတစ္ရာပတ္လည္ နီးပါး ရွိပါတယ္ ။အဲသည္အတြက္ အထပ္တိုင္းဟာ အေတာ္ေလး က်ယ္ျပန႔္တယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္ ။ သည္ေလးထပ္ေျမာက္မွာေတာ့ အရြယ္အစား ပုံသဏၭာန္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတဲ့ သတၱဳတုံးေတြကို ခင္းက်င္း ျပသထားပါတယ္ ။ သည္သတၱဳတုံးေတြထဲက အေသးဆုံးကေတာ့ လူဦးေခါင္းအရြယ္ ရွိၿပီး အႀကီးဆုံးကေတာ့ အိမ္တစ္လုံးစာေလာက္ ရွိပါတယ္ ။ သည္သတၱဳတုံးေတြက အရြယ္အစား မတူညီေပမယ့္ တူညီတာတစ္ခုကေတာ့ သူတို႔ရဲ့ မ်က္ႏွာျပင္ေတြေပၚမွာ ေသြးေၾကာေတြလို ရွုပ္ယွက္ခတ္ေနတဲ့ အင္းကြက္ေတြ ရွိေနတာပါပဲ ။လီဖူခ်န္းတို႔ ေလးထပ္ေျမာက္ကို ေရာက္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ တိုက္ပြဲဝိညာဥ္နယ္ပယ္ ဆရာသခင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ရွိႏွင့္ေနၾကပါၿပီ ။ သူတို႔ထဲက တခ်ိဳ႕ကေတာ့ သတၱဳတုံးေတြကို လွည့္ပတ္ အကဲခတ္ေနၾကၿပီး တခ်ိဳ႕ကေတာ့ အခ်င္းခ်င္း တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးေနၾကပါတယ္ ။ သူတို႔အားလုံးရဲ့ မ်က္ႏွာေပၚမွာေတာ့ စိတ္လွုပ္ရွားမွုေတြနဲ႔ ေမၽွာ္လင့္မွုေတြက အထင္းသားပါပဲ ။" အဲဒါက ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံး ဆိုတာလား "လီဖူခ်န္းက အင္းကြက္ေတြနဲ႔ ျပည့္ေနတဲ့ လူတစ္ကိုယ္စာ သတၱဳတုံး တစ္တုံးကိုၾကည့္ၿပီး စိ္တ္ထဲကေန ေျပာလိုက္မိပါတယ္ ။သည္သတၱဳတုံးႀကီးရဲ့ အေရာင္က အစိမ္းေရာင္ဘက္ကို သန္းေနၿပီး မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာေတာ့ အင္းကြင္ေတြ အထင္းသားပါပဲ ။လီဖူခ်န္းက သည္အင္းကြက္ေတြထဲမွာ နက္နဲတဲ့ ဥပေဒသေတြ ပါဝင္ေနတာကို ခံစားမိေပမယ့္ အင္းကြက္ေတြက ေတာ္ေတာ္ေလး ပ်က္စီးေနခဲ့ပါၿပီ ။ အဲဒါက အပိုင္း တစ္ရာေလာက္ ကြဲထြက္သြားတဲ့ သိုင္းက်မ္းတစ္ခုလိုပါပဲ ။ သည္ဟာေတြကို ေလ့လာေနလို႔ကေတာ့ ဘာမွ ထူးထူးျခားျခား ရစရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး ။ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက လီဖူခ်န္းဘက္ကို လွည့္ၿပီး ရွင္းျပလိုက္ပါတယ္ ။"လီသခင္ေလး ...... ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြမွာက လိပ္ျပာ အသိစိတ္အာ႐ုံကို ပိတ္ပင္တဲ့ အစြမ္းရွိတယ္ ။ အဲသည္အတြက္ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြကို လိပ္ျပာအသိစိတ္အာ႐ုံနဲ႔ ျဖတ္ၿပီး ၾကည့္လို႔ မရဘူး ။အဲသည္အတြက္ တခ်ိဳ႕ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား ဝိဇၨာေတြက သတၱဳတုံးေတြေပၚမွာရွိတဲ့ အင္းကြက္ေတြကို ေလ့လာၿပီး အထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ရွိမရွိ ဆိုတာကို ခန႔္မွန္းၾကတယ္ ။ သည္သတၱဳတုံးမွာရွိတဲ့ အင္းကြက္ေတြကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ပ်က္စီးေနၿပီ ။ ကၽြန္မရဲ့ အေတြ႕အၾကဳံေတြအရ ဆိုရင္ေတာ့ သည္သတၱဳတုံးထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး မရွိေလာက္ဘူး ။ တကယ္လို႔ ရွိခဲ့ရင္ေတာင္မွ အဆင့္မမီတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးပဲ ။ တန္ဖိုးကလည္း အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး အနည္းငယ္ထက္ မပိုဘူး "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းရဲ့ သုံးသပ္မွုက မွန္ကန္တယ္လို႔ ဆ္ိုရပါမယ္ ။ သည္ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးရဲ့ တန္ေၾကးက အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၂သိန္း ရွိပါတယ္ ။တကယ္လို႔ သည္သတၱဳတုံးထဲမွာ အဆင့္မမီတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ပါခဲ့ရင္ေတာင္မွ အဲဒါက အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး အနည္းငယ္ထက္ ပိုရစရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး ။ ဒါက လုံးဝမတန္တဲ့ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမွုပါပဲ ။" အင္း...... ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္ၿပီ "လီဖူခ်န္းက ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္ပါတယ္။" လီသခင္ေလး...... ခင္ဗ်ားက အခုမွ သည္ကို ပထမဦးဆုံးအႀကိမ္ ေရာက္ဖူးတာဆိုေတာ့ အေတြ႕အႀကံဳ ရွိဦးမွာ မဟုတ္ဘူး ။ သည္လိုလုပ္ပါလား ။ က်ဳပ္က ခင္ဗ်ားကို ေကာင္းတဲ့ သတၱဳတုံးတစ္တုံး ေရြးေပးမယ္ ။ ရလာတဲ့ အက်ိဳးအျမတ္ကိုေတာ့ တစ္ေယာက္တစ္ဝက္ ခြဲယူၾကတာေပါ့ "ေဘးမွာ ရွ္ိေနတဲ့ ခ်ီေကာင္းကေတာ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြက္ုၾကည့္ၿပီး စိတ္မထိန္းနိုင္ေတာ့တဲ့ ပုံပါပဲ ။ သူက လီဖူခ်န္းကို ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစားလုပ္ဖို႔ ေသြးေဆာင္ပါေတာ့တယ္ ။" သခင္ေလးလီ ...... သူ႔စကားကို နားမေထာင္နဲ႔ ။ သူက အဓိပါၸယ္ မရွိတာေတြ ေျပာေနတာ ။ ေရွာင္ေကာင္း ...... နင္ဘာျဖစ္လို႔ အဓိပါၸယ္ မရွိတာေတြ ေျပာေနတာလဲ "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက ခ်ီေကာင္းကို လွမ္းဟန႔္လိုက္ပါတယ္ ။ခ်ီေကာင္းကေတာ့ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကို လုံးဝ ဂ႐ုမစိုက္ပါဘူး ။ သူက လီဖူခ်န္းကို ေသြးေဆာင္ဖို႔ပဲ အာ႐ုံစိုက္ေနပါေတာ့တယ္ ။" သခင္ေလးလီ ...... က်ဳပ္စကားကို နားေထာင္တာ မမွားဘူးေနာ္ ။ က်ဳပ္ဆိုတဲ့ ခ်ီေကာင္းက သည္ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံမွာ နည္းနည္း နာမည္ရွိတယ္ ။ တစ္ခါတုန္းကဆိုရင္ က်ဳပ္က အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး တစ္သိန္းသုံးၿပီး အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ခုနစ္ရာတန္တဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးတစ္တုံးေတာင္ ရခဲ့ဖူးတယ္ "" ၿပီးေတာ့ ဘာဆက္ျဖစ္ေသးလဲ ။ နင္အဲသည္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံးေတြ အကုန္လုံး ရွုံးသြားၿပီး ေအာက္ခံေဘာင္းဘီေတာင္ မဝတ္နိုင္ေတာ့တဲ့အထိ မြဲသြားတာ မဟုတ္ဘူးလား "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကေတာ့ သူမရဲ့ ေမာင္ျဖစ္သူ ခ်ီေကာင္းကို အေတာ္ေလး စိတ္တိုေနခဲ့ပါၿပီ ။" အဲဒါက ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့ တြက္ခ်က္မွု နည္းနည္း လြဲသြားလို႔ပါဗ်ာ ။ အစ္မက ဘယ္လိုျဖစ္ေနတာလဲ ။ သူစိမ္းတစ္ေယာက္ အေရွ႕မွာ ေမာင္ျဖစ္သူ မေကာင္းေၾကာင္း ေျပာေနတာလား "ခ်ီေကာင္းကလည္း ေဒါသ ထြက္ေနတာပါပဲ ။ သူ႔ရဲ့ အစ္မျဖစ္သူက သူ႔ရဲ့ အစီအစဥ္ကို ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီး လုပ္ေနတာ မဟုတ္ပါလား ။" ေတာ္ေတာ့ ။ေရာ့......သည္မွာ အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၅သိန္း ။ဒါယူၿပီး နင့္ဟာနင္ ေလၽွာက္သြားၾကည့္ေနလိုက္ေတာ့ ။ ငါတို႔ကို လာမရွုပ္နဲ႔ "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက ခ်ီေကာင္းရဲ့ အျပဳအမူေတြကို လုံးဝ ဆက္ၿပီး သည္းမခံနိုင္ေတာ့ပါဘူး ။ အဲသည္အတြက္ သူမက ခ်ီေကာင္းကို သိုေလွာင္အိတ္တစ္အိတ္ ပစ္ေပးလိုက္ပါေတာ့တယ္ ။" အဆင့္နိမ့္ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၅သိန္းလား ။ မဆိုးပါဘူး ။ ဟမ့္......အစ္မ ေစာင့္ၾကည့္ေနလိုက္ ။ ကၽြန္ေတာ္ သည္တစ္ခါ အရင္က ရွုံးထားသမၽွအျပင္ အျမတ္ပါရေအာင္ လုပ္ျပမယ္ "အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၅သိန္း ရၿပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ ခ်ီေကာင္းဟာ ႏွာေခါင္းတစ္ခ်က္ ရွုံ႔လိုက္ၿပီး လီဖူခ်န္းတို႔ ဆီကေန ထြက္သြားခဲ့ပါၿပီ ။" သခင္ေလးလီ ...... ကၽြန္မရဲ့ ေမာင္က အျမဲတမ္း အဲသည္လို ေဆာင့္ႂကြားႂကြား ေနတတ္ပါတယ္ ။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး သူ႔ရဲ့ အျပဳအမူေတြအတြက္ စိတ္မရွိပါနဲ႔ "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက လီဖူခ်န္းကို ေလသံတိုးတိုးနဲ႔ ေတာင္းပန္စကား ဆိုလိုက္ပါတယ္ ။လီဖူခ်န္းက လက္ကာျပလိုက္ၿပီး" ဟား......ဟား...... ရပါတယ္ဗ်ာ ။ ဒါက လူငယ္ေတြရဲ့ သဘာဝပါပဲ ။ ေရွာင္ေကာင္းက အရမ္း ငယ္ေသးေတာ့ သူ႔ရဲ့ အျပဳအမူေတြကို နားလည္ေပးနိုင္ပါတယ္ "လီဖူခ်န္းရဲ့ စကားေၾကာင့္ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းဟာ တစ္ခ်က္ ေၾကာင္သြားတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္ ။ သူမက စိတ္ထဲကေန "အရမ္း ငယ္ေသးတယ္ ......ဟုတ္လား ။ သူ႔ရဲ့ ပုံက ေရွာင္ေကာင္းထက္ အသက္ႀကီးတဲ့ပုံေတာင္ မရွိဘူး ။ ဒါကို သူက ေရွာင္ေကာင္းကို အရမ္းငယ္ေသးတယ္လို႔ ေျပာေနေသးတာလား " လို႔ေတာင္ တြးလိုက္မိပါေသးတယ္ ။" သခင္မေလးခ်ီ ...... ကၽြန္ေတာ္ သည္နားမွာ နည္းနည္းပါးပါး ေလၽွာက္ပတ္ၾကည့္လိုက္ဦးမယ္ ။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ခြင့္ျပဳပါဦး "လီဖူခ်န္းက သူ႔ေနာက္ကို တစ္ေယာက္ေယာက္ လိုက္ေနတာကို မႀကိဳက္ပါဘူး ။ အဲသည္အတြက္ သူက ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကို ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းနဲ႔ ခြင့္ေတာင္းလိုက္ပါတယ္ ။" ရပါတယ္...... သခင္ေလးလီ ။ သြားၾကည့္ပါရွင္ ။ ကၽြန္မလည္း နည္းနည္းပါးပါး ကံစမ္းဖို႔ စဥ္းစားထားတာနဲ႔ အေတာ္ပါပဲ "သည္ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံကို ေရာက္လာၿပီးမွေတာ့ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းဟာ သည္အတိုင္း နည္းနည္းပါးပါး ကံမစမ္းဘဲ ျပန္ဖို႔ စိတ္ကူး မရွိပါဘူး ။ အဲသည္အတြက္ သူမက လီဖူခ်န္းကို လမ္းခြဲသြားပါေတာ့တယ္ ။" သည္လိုလုပ္ပါလား ...... သခင္ေလးလီ ။ သခင္ေလးက သည္နားမွာပဲ ေလၽွာက္ပတ္ၾကည့္ေနလိုက္ေလ ။ ကၽြန္မက ဟိုဘက္ျခမ္းကို သြားလိုက္မယ္ "" ဟုတ္ကဲ့ပါဗ်ာ "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္း ထြက္ခြာသြားၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ သူ႔ရဲ့ လိပ္ျပာအသိစိတ္အာ႐ုံကို ထုတ္လိုက္ၿပီး သူ႔ေရွ႕မွာ ရွိေနတဲ့ လူတစ္ကိုယ္စာ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးကို ဆန္းစစ္လိုက္ပါတယ္ ။လီဖူခ်န္းရဲ့ လိပ္ျပာ အသိစိတ္အာ႐ုံဟာ အနိမ့္ဆုံးအေနနဲ႔ လက္ေရြးစင္ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္တစ္ပါးကို ယွဥ္လို႔ ရေနပါၿပီ ။ လူေတြက သည္ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြကို ဥပေဒသ ေျပာင္းလဲျခင္း နယ္ပယ္က ဧကရာဇ္ေတြေတာင္မွ ၾကည့္ျမင္နိုင္ဖို႔ ေျပာၾကေပမယ့္လည္း လီဖူခ်န္းက မယုံပါဘူး ။ အဲသည္အတြက္ သူက လက္ေတြ႕စမ္းသပ္ခ်င္ပါေသးတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ သူက သူ႔ရဲ့ လိပ္ျပာအသိစိတ္အာ႐ုံကို ထုတ္လိုက္တာပါ ။' လူေတြေျပာတဲ့ အတိုင္းပဲ 'လက္ေတြ႕စမ္းသပ္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ေကာင္းကင္ဘုံသတၱဳတုံးထဲမွာ ဘာရွိသလဲ ဆိုတာကို ဥပေဒသ ေျပာင္းလဲျခင္း ဧကရာဇ္ေတြေတာင္မွ ၾကည့္ျမင္ရ ခက္ခဲေနရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းကို လီဖူခ်န္းတစ္ေယာက္ ေကာင္းေကာင္းႀကီး နားလည္ သေဘာေပါက္သြားခဲ့ပါၿပီ ။လီဖူခ်န္းရဲ့ လိပ္ျပာအသိစိတ္အာ႐ုံနဲ႔ဆိုရင္ သူက ေကာင္းကင္ဘုံသတၱဳတုံးထဲကို တစ္စင္တီမီတာေလာက္သာ ၾကည့္ျမင္နိုင္ပါတယ္ ။သည္တစ္မီတာေလာက္ ထူတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးထဲကို တစ္စင္တီမီတာေလာက္ ၾကည့္ျမင္နိုင္တာက ဘာမွ အလုပ္မျဖစ္ပါဘူး ။" အင္း...... ငါ့ရဲ့ စိတ္ဝိညာဥ္ စြမ္းအားကို ထုတ္သုံးၿပီး စမ္းၾကည့္ရက္ေကာ ရမလား မသိဘူး "လီဖူခ်န္းရဲ့ စိတ္ဝိညာဥ္ ခရမ္းႏုေရာင္ အျဖစ္ ေျပာင္းသြားၿပီးကတည္းက လီဖူခ်န္းဟာ အစြမ္းတစ္ခု ထပ္ရခဲ့ပါတယ္ ။အဲဒါကေတာ့ လီဖူခ်န္းအေနနဲ႔ စိ္တ္ဝိညာဥ္စြမ္းအားကို ထုတ္လႊတ္လိုက္ရင္ သူ႔ရဲ့ တစ္ဆယ္မီတာ ပတ္လည္မွာရွိတဲ့ အရာမွန္သမၽွကို အေသးစိတ္ ၾကည့္ျမင္နိုင္တာပါပဲ ။အဲဒါက လိပ္ျပာအသိစိတ္အာ႐ုံနဲ႔ ၾကည့္တာထက္ ဆယ္ဆ ပိုၾကည္လင္ ျပတ္သားပါတယ္ ။လီဖူခ်န္းအေနနဲ႔ ကံေကာင္းတယ္လို႔ပဲ ဆိုရပါမယ္ ။ သူ႔ရဲ့ လိပ္ျပာ အသိစိတ္အာ႐ုံက ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးရဲ့ တားဆီးပိတ္ပင္မွု ဥပေဒသ စြမ္းအားကို မေက်ာ္ျဖတ္နိုင္ခဲ့ေပမယ့္လည္း သူ႔ရဲ့ စိတ္ဝိညာဥ္စြမ္းအားကေတာ့ အလြယ္တကူပဲ ေက်ာ္ျဖတ္နိုင္ခဲ့ပါတယ္ ။ရႊစ္......လီဖူခ်န္း တစ္ေယာက္သာ ျမင္နိုင္တဲ့ ခရမ္းႏုေရာင္ စိတ္ဝိညာဥ္စြမ္းအားဟာ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးထဲကို တိုးဝင္သြားခဲ့ပါၿပီ ။အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးထဲမွာ ဘာရွိေနသလဲ ဆိုတာကို ၾကည့္ျမင္နိုင္စြမ္း ရွိလာပါေတာ့တယ္ ။ လက္ရွိ လီဖူခ်န္းရဲ့ အျမင္မွာေတာ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးဟာ ထုတ္ခ်င္းေပါက္ျမင္ေနရတဲ့ ဖန္သား တစ္ခုလိုပါပဲ ။ သူ႔ရဲ့ အၾကည့္ေအာက္မွာေတာ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံး ဘာလၽွို႔ဝွက္ခ်က္ကိုမွ မဖုံးကြယ္ထားနိုင္ေတာ့ပါဘူး ။လီဖူခ်န္းၾကည့္ေနတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးရဲ့ အလယ္ဗဟို တည့္တည့္မွာေတာ့ စိမ္းျပာေရာင္ ေက်ာက္သလင္းတုံးတစ္ခု ရွိေနပါတယ္ ။ အဲသည္ ေက်ာက္သလင္းတုံးရဲ့ အရြယ္အစားကေတာ့ ၾကက္ဥတစ္လုံုး သာသာပါပဲ ။' အဲဒါက ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ဆိုတာပဲ ျဖစ္ရမယ္ 'တကယ္လို႔ လီဖူခ်န္းက အ႐ူးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနရင္ေတာင္မွ အဲဒါဟာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို သိနိုင္ပါေသးတယ္ ။ ဒါေပမဲ့ သူက အဲသည္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးဟာ ဘယ္အတန္းအစားထဲကလဲ ဆိုတာကိုပဲ မသိနိုင္တာပါ ။" သည္ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးက ဘယ္ေလာက္လဲေဟ့ "လီဖူခ်န္းက အနီးနားမွာ ရွိေနတဲ့ အေရာင္းစာေရးတစ္ေယာက္ကို လွမ္းၿပီး ေမးလိုက္ပါတယ္ ။" သည္ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးရဲ့ တန္ဖိုးက အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ႏွစ္သိန္းႏွစ္ေသာင္းပါ ...... သခင္ေလး ။ ဒါေပမဲ့ သခင္ေလး ယူမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ႏွစ္ေသာင္း ေလ်ာ့ေပးလိုက္ပါမယ္ ။ သခင္ေလးအေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ႏွစ္သိန္းေပးရင္ ရပါၿပီ "အေရာင္းစာေရးကလည္း ဘယ္အခ်ိန္ကတည္းကေနၿပီး သည္ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးကို ေရာင္းခ်င္ေနတယ္ မသိပါဘူး ။ သူက လီဖူခ်န္းကို အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ႏွစ္ေသာင္းေတာင္ ေလ်ာ့ေပးလိုက္ပါေသးတယ္ ။" ဟုတ္ၿပီ ...... ငါသည္ဟာကို ယူမယ္ ။ ေရာ့ ......"လီဖူခ်န္းက အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ႏွစ္သိန္းကို ခပ္ျမန္ျမန္ပဲ ေပးေခ်လိုက္ပါတယ္ ။အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ သူဝယ္ထားတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးကို သိမ္းဆည္းၿပီး ေနာက္ထပ္ ေကာင္းကင္ဘုံးသတၱဳတုံး တစ္တုံး ရွိရာဆီကို ထြက္သြားခဲ့ပါၿပီ ။သူ႔ရဲ့ စိတ္ဝိညာဥ္ စြမ္းအားေၾကာင့္ လီဖူခ်န္းဟာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြ ရွိေနတဲ့ သတၱဳတုံးေတြကို အလြယ္တကူပဲ ၾကည့္ျမင္နိုင္ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ အဲသည္အတြက္ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား လုပ္တဲ့ေနရာမွာေတာ့ ဥပေဒသ ေျပာင္းလဲျခင္း နယ္ပယ္က ဧကရာဇ္ေတြေတာင္မွ သူ႔ကို ယွဥ္နိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံရဲ့ ေလးထပ္ေျမာက္မွာေတာ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိေနပါတယ္ ။ ခဏအၾကာမွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ ေနာက္ထပ္ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံး တစ္တုံးဆီကို ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါၿပီ ။သည္ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးကေတာ့ မီတာဝက္ေလာက္ပဲ ရွိၿပီး အင္းကြက္ေတြကေတာ့ အေတာ္ေလး ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ရွိေနပါေသးတယ္ ။ သည္သတၱဳတုံးကေန ျဖာထြက္ေနတဲ့ ဥပေဒသ စြမ္းအားကလည္း လီဖူခ်န္း အေစာပိုင္းက ဝယ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးထက္ ပိုသိပ္သည္းတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္ ။ သည္တစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းရဲ့ လိပ္ျပာ အသိစိတ္အာ႐ုံက သတၱဳတုံးထဲကို တစ္စင္တီမီတာေတာင္ ေဖာက္မဝင္နိုင္ပါဘူး ။တကယ္လို႔ လီဖူခ်န္းဆီမွာသာ ထြင္းေဖာက္ၾကည့္ျမင္နိုင္တဲ့ စိတ္ဝိညာဥ္စြမ္းအားသာ မရွိခဲ့ရင္ သူဟာ သည္သတၱဳတုံးကို ေသခ်ာေပါက္ ဝယ္မိမွာပါပဲ ။ဒါေပမဲ့ အခုေတာ့ လီဖူခ်န္းဆီမွာ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြကို ထြင္းေဖာက္ ၾကည့္ျမင္နိုင္တဲ့ စိတ္ဝိညာဥ္ စြမ္းအား ရွိေနခဲ့ပါတယ္ ။သူ႔ရဲ့ စိတ္ဝိညာဥ္စြမ္းအားနဲ႔ ထိုးေဖာက္ ၾကည့္ၿပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ ေခါင္းတခါခါ ျဖစ္သြားခဲ့ရပါၿပီ ။ ဒါက အမွိုက္သာသာ သတၱဳတုံးပါပဲ ။ သည္ထဲမွာက ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးရဲ့ အစအနေတာင္ မရွိပါဘူး ။' ၾကည့္ရတာ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြက ဥပေဒသ စြမ္းအားအေပၚမူတည္ၿပီး ခန႔္မွန္းလို႔ မရဘူးပဲ ။ ဥပေဒသ စြမ္းအား သိပ္သည္းတိုင္းလည္း အထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ရွိမေနပါလား 'စိတ္ထဲကေန ေတြးလိုက္ၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၃သိန္းတန္တဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးကို လက္ေလ်ာ့ကာ ေနာက္ထပ္ တစ္ေနရာဆီ ထြက္သြားပါေတာ့တယ္ ။အဆုံးမဲ့အာဏာ ၅၅၂ ( စာစဥ္ ၄၁ )တုကူးေရွာင္နန္ေလးထပ္ေျမာက္မွာ ခင္းက်င္းျပသထားတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံး အေရအတြက္ကေတာ့ တစ္ေထာင္နီးပါးပါပဲ ။ ဒါေပမဲ့လည္း ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ပါဝင္ႏွုန္းကေတာ့ သတၱဳတုံး တစ္ရာမွာ ႏွစ္ခု ၊သုံးခုေလာက္သာ ရွိပါတယ္ ။လီဖူခ်န္းအေနနဲ႔ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးကို ထြင္းေဖာက္ၾကည့္နိုင္တဲ့ သူ႔ရဲ့ စြမ္းရည္ေပၚသြားမွာကိုေတာ့ စိုးရိမ္ေနစရာ လိုမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူက ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ပါဝင္တဲ့ သတၱဳတုံးေတြအျပင္ အျခား သတၱတုံးေတြကိုပါ ေရြးၿပီး ဝယ္ခဲ့လို႔ပါပဲ ။ သူက စုစုေပါင္း ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံး ၅၈တုံး ဝယ္ၿပီး က်သင့္တန္ဖိုးအေနနဲ႔ အဆင့္နိိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၁၈သန္းေက်ာ္ ေပးေခ်ခဲ့ရပါတယ္ ။' အင္း...... ငါးထပ္ေျမာက္ကိုလည္း တစ္ခ်က္ေလာက္ တက္ၾကည့္ဦးမွ 'အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ရဲ့ လမ္းျပမွုနဲ႔ ငါးထပ္ေျမာက္ကို တက္သြားခဲ့ပါၿပီ ။ေလးထပ္ေျမာက္နဲ႔ ယွဥ္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ငါးထပ္ေျမာက္မွာရွိတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြဟာ အေပၚယံ အျမင္အားျဖင့္ ပိုေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္ ။ ဒါေပမဲ့ ေစ်းကလည္း မနည္းလွပါဘူး ။ ငါးထပ္ေျမာက္မွာရွိတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြရဲ့ ေစ်းႏွုန္းက ေလးထပ္ေျမာက္မွာ ရွိတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြရဲ့ ႏွစ္ဆနီးပါး ရွိပါတယ္ ။" အိုး......သခင္ေလးလီ ။ ခင္ဗ်ားေကာ သည္အထပ္ကို ေရာက္လာတာလား ။ အေတာ္ပဲဗ်ိဳ႕ ။ ခင္ဗ်ားကို မိတ္ဆက္ေပးရဥိီးမယ္ ။ ဒါက တုကူးေရွာင္နန္တဲ့ ။ နန္ရွန္းၿမိဳ႕ရဲ့ အဓိက ကလန္ႀကီးေလးခုျဖစ္တဲ့ တုကူးကလန္ရဲ့ မ်ိဳးဆက္ေပါ့ဗ်ာ ။ နန္ရွန္းၿမိဳ႕ရဲ့ လူငယ္မ်ိဳးဆက္ထဲမွာ အစြမ္းအထက္ဆုံး ဆိုရင္လည္း မမွားဘူးဗ်ိဳ႕ "" အစ္ကိုေရွာင္နန္...... သည္က သခင္ေလးကေတာ့ လီဖူခ်န္းတဲ့ "ခ်ီေကာင္းကေတာ့ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံရဲ့ ငါးထပ္ေျမာက္ကို ဘယ္အခ်ိန္ကတည္းက ေရာက္ေနတယ္ မသိပါဘူး ။ သူက လီဖူခ်န္းကို ျမင္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ လွမ္းေခၚလိုက္ၿပီး သူ႔ေဘးမွာ ရွိေနတဲ့ အနက္ေရာင္ ဝတ္စုံဝတ္ ႐ုပ္ေခ်ာေခ်ာ လူငယ္နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ပါတယ္ ။" ခ်ီေကာင္း...... မင္းရဲ့ အစ္မက ဘယ္ေရာက္ေနတာလဲ "တုကူးေရွာင္နန္ကေတာ့ လီဖူခ်န္းကို ဂ႐ုမစိုက္တဲ့ ပုံပါပဲ ။ သူက ခ်ီေကာင္းကိုပဲ အေရးစိုက္ၿပီး စကားေျပာေနပါတယ္ ။" ဟုတ္သားပဲ ။ သခင္ေလးလီ ...... က်ဳပ္ရဲ့ အစ္မေကာဗ် "ခ်ီေကာင္း မွတ္မိသေလာက္ ဆိုရင္ေတာ့ သူတို႔ လမ္းခြဲတုန္းက သူ႔ရဲ့ အစ္မျဖစ္သူဟာ လီဖူခ်န္းနဲ႔ အတူတူ က်န္ေနခဲ့တာပါ ။ ဒါေၾကာင့္ သူက လီဖူခ်န္းကို ေမးလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္ ။" ဟမ္ "ခ်ီေကာင္းရဲ့ စကားကို အၾကားမွာေတာ့ တုကူးေရွာင္နန္ဟာ ေၾကာင္အမ္းအမ္း ျဖစ္သြားခဲ့ပါၿပီ ။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ သူက လီဖူခ်န္းဘက္ကို လွည့္ၾကည့္လိုက္ပါတယ္ ။' သည္ေကာင္က ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းနဲ႔ အတူတူ ရွိေနခဲ့တာလား 'လီဖူခ်န္းက ျပဳံးလိုက္ၿပီး "က်ဳပ္လည္း ေသခ်ာ မသိဘူးဗ် ။ က်ဳပ္အထင္ေတာ့ သခင္မေလးခ်ီက ေလးထပ္ေျမာက္မွာပဲ ရွိေနေလာက္ေသးတယ္ "" ဟုတ္လား ။ အစ္ကို ေရွာင္နန္ ဒါဆိုရင္ေတာ့ စိတ္မပူနဲ႔ေတာ့ ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့ အစ္မ သည္ကို မၾကာခင္ ေသခ်ာေပါက္ ေရာက္လာလိမ့္မယ္ ။ ဒါနဲ႔ စကားမစပ္ဗ်ာ ။ အစ္ကိုေရွာင္နန္နဲ႔ အတူ ပါလာတဲ့ ေလာင္းကစားဝိဇၨာကို ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အဲသည္တၱဳတုံးကို ၾကည့္ေပးဖို႔ အကူအညီ ေတာင္းေပးလို႔ ရမလား "လီဖူခ်န္းရဲ့ အေျဖကို ရၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ခ်ီေကာင္းက တုကူးေရွာင္နန္ကို လွမ္းေျပာလိုက္ပါတယ္ ။ သူရည္ညႊန္းတဲ့ သတၱဳတုံးဆိုတာကေတာ့ သူတို႔အနားမွာ ရွိေနတဲ့ တစ္မီတာခြဲ အရြယ္ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးပါပဲ ။" အႀကီးအကဲလ်ဴ...... သူ႔ကို တစ္ခ်က္ေလာက္ ကူၿပီး ၾကည့္ေပးလိုက္စမ္းပါ "တုကူးေရွာင္နန္က ခ်ီေကာင္းရဲ့ အကူအညီေတာင္းခံမွုကို မျငင္းပါဘူး ။ သူက ေဘးနားမွာ ရွိေနတဲ့ အဘိုးအိုဘက္ကိုလွည့္ၿပီး အမိန႔္ေပးလိုက္ပါတယ္ ။အဲသည္အဘိုးအိုရဲ့ မ်က္လုံးေတြကေတာ့ စူးရွေတာက္ေျပာင္ေနၿပီး သူ႔ကို ၾကည့္ရတာက ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစားမွာ အေတာ္ေလး ဝါရင့္ေနပုံပါပဲ ။ သူက နိမ့္ခ်ေသာ ေလသံနဲ႔ ေျပာလာခဲ့ပါတယ္ ။" က်ဳပ္က ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစား ဝိဇၨာဆိုတဲ့ နာမည္ကိုေတာ့ မခံယူဝ့ံပါဘူး ။ က်ဳပ္က သည္အတိုင္း အေတြ႕အႀကံဳ နည္းနည္းပါးပါးပဲ ရွိတာပါ ။ ဒါေပမဲ့ က်ဳပ္က သခင္ေလးခ်ီအတြက္ သည္သတၱဳတုံးကို ၾကည့္ေပးပါ့မယ္ "ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစား ေလာကမွာေတာ့ ထူးခၽြန္တဲ့ လူပုဂၢိဳလ္ေတြကို ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား ကၽြမ္းက်င္သူေတြလို႔ ေခၚေလ့ ရွိပါတယ္ ။ အဲသည္ သူေတြက ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြကို ဝယ္ယူရာမွာ ကိုယ္ပိုင္ဟန္နဲ႔ ေလ့လာကာ ဝယ္ယူေလ့ ရွိၾကၿပီး ဆယ္ႀကိမ္မွာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး တစ္ႀကိမ္ ၊ ႏွစ္ႀကိမ္ေလာက္ပါေအာင္ ဝယ္ယူနိုင္တဲ့ သူေတြပါ ။ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား ဝိဇၨာေတြကေတာ့ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား ကၽြမ္းက်င္သူေတြထက္ ပိုအဆင့့္ျမင့္ပါတယ္ ။ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား ဝိဇၨာေတြက အလြယ္တကူနဲ႔ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြကို ဝယ္ယူေလ့ မရွိပါဘူး ။တကယ္လို႔ သူတို႔ ဝယ္ၿပီဆိုရင္လည္း အဲသည္သတၱဳတုံုးထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ရွိဖို႔ ရာခိုင္ႏွုန္းက အေတာ္ေလး မ်ားေနလို႔ပါပဲ ။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ဆိုရင္ေတာ့ သူတို႔ဟာ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံး သုံးတုံး ဝယ္ယူတိုင္းမွာ တစ္တုံးဟာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ပါဝင္တဲ့ သတၱဳတုံး ျဖစ္ေနေလ့ ရွိပါတယ္ ။သည္ေနရာမွာ တစ္ခ်က္ သိထားရမွာကေတာ့ ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစား ကၽြမ္းက်င္သူေတြေကာ ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစား ဝိဇၨာေတြကပါ သူတို႔ရဲ့ နာမည္ ဂုဏ္သိကၡာကို အင္မတန္ တန္ဖိုးထားတယ္ ဆိုတာပါပဲ ။ အဲသည္အတြက္ သူတို႔က အနည္းဆုံး ၃၀ရာခိုင္ႏွုန္း ဒါမွမဟုတ္ ၄၀ ရာခိုင္ႏွုန္းေလာက္ မေသခ်ာဘဲနဲ႔ ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစားကို မျပဳလုပ္ၾကပါဘူး ။" ဟား......ဟား...... ။ တကယ္လို႔ အႀကီးအကဲလ်ဴကို ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား ဝိဇၨာလို႔ မသတ္မွတ္ရင္ သည္နန္ရွန္းၿမိဳ႕မွာ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား ဝိဇၨာ တစ္ေယာက္မွ ရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးဗ်ိဳ႕ "ခ်ီေကာင္းက အႀကီးအကဲလ်ဴကို ေျမႇာက္ပင့္ ေျပာဆိုလိုက္ပါတယ္ ။" ဟား......ဟား...... ခ်ီသခင္ေလးကေတာ့ သည္အဘိုးႀကီးကို ေျမႇာက္ပင့္လြန္းေနပါၿပီ ။ အင္း...... ဘယ္တတ္နိုင္မလဲ ။ ခ်ီသခင္ေလးက သည္ေလာက္အထိ က်ဳပ္ကို ယုံၾကည္မွု ရွိေနမွေတာ့ က်ဳပ္က သခင္ေလးကို တစ္ခ်က္ကူၿပီး ၾကည့္ေပးရေတာ့မွာေပါ့ "အႀကီးအကဲလ်ဴရဲ့ မ်က္ႏွာကေတာ့ ဘာမွ မေျပာင္းလဲသြားပါဘူး ။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ရဲ့ မ်က္လုံးေတြကေတာ့ ဂုဏ္ယူဝံ့ႂကြားမွုေၾကာင့္ ေတာက္ေျပာင္လာခဲ့ပါၿပီ ။စကားဆုံးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ အႀကီးအကဲလ်ဴဟာ ခ်ီေကာင္း ၾကည့္ေစခ်င္တဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးအနားကို ေလၽွာက္သြားၿပီး သတၱၱဳတုံးရဲ့ မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ ရွိေနတဲ့ အင္းကြက္ေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာဆန္းစစ္ပါေတာ့တယ္ ။အခ်ိန္အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ ေလ့လာဆန္းစစ္ၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ အႀကီးအကဲလ်ဴက" သည္သတၱဳတုံးမွာ ရွိေနတဲ့ အင္းကြက္ေတြက အေတာ္ေလး ထသ္ရွားျပတ္သားတယ္ ။ ဒါေပမဲ့ သိပ္အရွင္းႀကီးေတာ့ မဟုတ္ဘူး ။ က်ဳပ္အျမင္အရ ဆိုရင္ေတာ့ သည္သတၱဳတုံးထဲမွာ အခဲတစ္ခဲ ေသခ်ာေပါက္ ရွိလိမ့္မယ္ ။ ပုံမွန္အားျဖင့္ ဆိုရင္ေတာ့ သည္လို သတၱဳတုံးေတြဟာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံုး ရွိဖို႔ ရာခိုင္ႏွုန္းမ်ားတဲ့ သတၱၱဳတုံးေတြပဲ ။ သည္အဘိုးႀကီးက ခ်ီသခင္ေလးကို သည္သတၱဳတုံး ဝယ္ဖို႔ အႀကံေပးလိုပါတယ္ ""အိုး...... တကယ္လားဗ် "ခ်ီေကာင္းရဲ့ ႏွလုံးခုန္သံေတြကေတာ့ စတင္ ျမန္လာခဲ့ပါၿပီ ။သူ႔ေရွ႕မွာ ရွိေနတဲ့ သတၱဳတုံးဟာ အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ေလးသိန္းခြဲ တန္ဖိုး ရွိပါတယ္ ။ တကယ္လို႔ သူ႔အေနနဲ႔ သည္သတၱဳတုံးထဲကေနၿပီး အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး တစ္တုံး ရခဲ့မယ္ ဆိုရင္ေတာင္မွ အဲသည္တန္ဖိုးဟာ နည္းမွာမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒါက အနည္းဆုံး သူ႔အရင္းရဲ့ ဆယ္ဆပါပဲ ။" သခင္ေလးခ်ီ ...... သည္သတၱဳတုံးမွာ ရွိေနတဲ့ အင္းကြက္ေတြက အေတာ္ေလး ထင္ရွားျပတ္သားတာေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္ ။ ဒါေပမဲ့ အထဲမွာ ျဖစ္တည္ေနတဲ့ အခဲက ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးအျဖစ္ ဖြဲ႕စည္းၿပီးၿပီလားဆိုတာကေတာ့ မေသခ်ာဘူးေနာ္ ။ ေသခ်ာ စဥ္းစားပါဦး ။ အဲဒါက ခင္ဗ်ားကို အေတာ္ေလး ဆုံးရွုံးေစလိမ့္မယ္ "အဲသည္အခ်ိန္မွာပဲ အသံတစ္သံက ခ်ီကန္းရဲ့ နားထဲကို တိုးဝင္လာခဲ့ပါတယ္ ။အဲသည္အသံ ပိုင္ရွင္ကေတာ့ လီဖူခ်န္းပါပဲ ။လီဖူခ်န္းရဲ့ စကားေတြက အေတာ္ေလး ယုတၱိရွိတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္ ။ ဒါေပမဲ့လည္း လီဖူခ်န္းက သူ႔ဆီမွာ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား အေတြ႕အႀကံဳ မရွိဘူးလို႔ သူ႔ကို ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္ ။ အဲသည္အတြက္ ခ်ီေကာင္းက လီဖူခ်န္းရဲ့ ေျပာစကားကို မယုံရဲပါဘူး ။ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ ခ်ီေကာင္းက အႀကီးအကဲလ်ဴရဲ့ စကားကိုပဲ နားေထာင္ၿပီး အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ေလးသိန္းခြဲတန္တဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးကို ဝယ္လိုက္ပါေတာ့တယ္ ။လီဖူခ်န္းကေတာ့ ခ်ီေကာင္းကို ဆက္ၿပီး တားမေနေတာ့ပါဘူး ။ ဒါက ခ်ီေကာင္းရဲ့ ပိုင္ဆိုင္မွုပါပဲ ။ ခ်ီေကာင္းက သည္သတၱဳတုံးကို ျဖတ္ၿပီး ရွုံးသြားရင္လည္း သူ႔ရဲ့ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံးေတြပဲ ဆုံးရွုံးရမွာပါ ။လီဖူခ်န္းအတြက္ကေတာ့ ဘာမွ ဆုံးရွုံးစရာ မရွိပါဘူး ။" က်ဳပ္အတြက္ သည္သတၱဳတုံးကို ျဖတ္ေပးစမ္းပါ "ခ်ီေကာင္းက အေတာ္ေလး စိတ္ျမန္လက္ျမန္ ရွိသူလို႔ ဆိုရပါမယ္ ။သူက လီဖူခ်န္းလို သတၱဳတုံးကို သိမ္းဆည္းမေနဘဲ ေဘးနားမွာ ရွိေနတဲ့ သတၱဳတုံး ျဖတ္တဲ့ေနရာကို တန္းသြားလိုက္ၿပီး သူ ဝယ္ထားတဲ့ သတၱဳတုံးကို ျဖတ္ခိုင္းလိုက္ပါတယ္ ။ဒါကလည္း ခ်ီေကာင္းရဲ့ အမွားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး ။ သူ႔ဆီမွာက သူ႔အစ္မ ေပးထားတဲ့ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၅သိန္းသာ ရွိတာပါ ။အဲသည္အတြက္ သူ႔အေနနဲ႔ သည္သတၱဳတုံးကို မျဖတ္ရင္ ေနာက္ထပ္ ရင္းႏွီးစရာ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ ၿပီးေတာ့ သူက သည္သတၱဳတုံးထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ရွိမယ္လို႔ အပိုင္ တြက္ထားခဲ့တာလည္း ျဖစ္ပါတယ္ ။" ေဟ့...... ဟိုဘက္မွာ တစ္ေယာက္ေယာက္က သတၱဳတုံးျဖတ္ဖို႔ ျပင္ေနၿပီ ။ အျမန္သြားၾကည့္ရေအာင္ "" ဟုတ္လား...... ။ စိတ္ဝင္စားစရာပဲ ။ သြားၾကတာေပါ့ "တစ္စုံတစ္ေယာက္က ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံး ျဖတ္ေတာ့မယ္ ဆိုတာကို ၾကားသိၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ လူေတြဟာ ဝိုင္းအုံလာခဲ့ၾကပါၿပီ ။သည္လို သတၱဳတုံး ျဖတ္တဲ့ ျမင္ကြင္းဟာ လူေတြအတြက္ ပညာယူဖို႔ အေကာင္းဆုံး အခ်ိန္ပါပဲ ။တကယ္လို႔ သတၱဳတုံးထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ရွိေနခဲ့မယ္ ဆိုရင္ သူတို႔ေတြဟာ အဲသည္ ျဖတ္လိုက္တဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးရဲ့ အင္းကြက္ေတြကို ေလ့လာၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။တကယ္လို႔ သတၱဳတုံးထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ရွိမေနခဲ့ရင္ေတာ့ သူတို႔ဟာ အဲသည္ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေပၚက အင္းကြက္ေတြ အလြတ္ က်က္မွတ္ၾကမွာပါ ။ ေနာက္တစ္ခါ သည္လို အင္းကြက္မ်ိဳးနဲ႔ ဆင္တဲ့ သတၱဳတုံးကို ေတြ႕ရင္ အလြယ္တကူ မဝယ္မိေစဖို႔ေပါ့ ။ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြဟာ အလြန္မာေက်ာတဲ့ အရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္ ။ တကယ္လို႔ သာမန္ တိုက္ပြဲဝိညာဥ္နယ္ပယ္ ဆရာသခင္ တစ္ေယာက္က သည္ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြကို ပိုင္းျဖတ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ အားကုန္ မသုံးဘဲနဲ႔ လုံးဝ မရနိုင္ပါဘူး ။အဲသည္အတြက္ ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစား႐ုံေတြက သူတို႔ရဲ့ ေလာင္းကစား ႐ုံေတြမွာ သတၱဳတုံးသီးသန႔္ ျဖတ္တဲ့ ဓားေတြကို ဝယ္ယူထားေလ့ ရွိပါတယ္ ။ အဲသည္ဓားေတြရဲ့ တန္ဖိုးကလည္း အေတာ္ေလး ေစ်းႀကီးတဲ့ အထဲမွာ ပါပါတယ္ ။ သတၱၱဳတုံးျဖတ္ ဓားေတြနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြကို ျဖတ္ဖို႔အတြက္ အားသိပ္စိုက္စရာ လိုေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ သတၱၱဳတုံးျဖတ္ ဓားေတြက ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱၱဳတုံးေတြကို အလြယ္တကူပဲ ႏွစ္ပိုင္း ျခမ္းပစ္နိုင္ပါတယ္ ။" ခ်ီသခင္ေလး ...... ဒါဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ စၿပီး ျဖတ္ပါေတာ့မယ္ "သတၱဳတုံုးျဖတ္သမားက ခ်ီေကာင္းကို အသိေပးလိုက္ပါတယ္ ။" ေအး...... ျဖတ္ျဖတ္ ။ ျမန္ျမန္သာ ျဖတ္စမး္ကြာ "ခ်ီေကာင္းက အေတာ္ေလး စိတ္လွုပ္ရွားေနခဲ့ပါၿပီ ။သူက လုံးဝကို စိတ္မရွည္ေတာ့ပါဘူး ။' သည္သတၱၱဳတုံးထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ရွိေနမွ ျဖစ္မယ္ 'သူက စိတ္ထဲကေန က်ိတ္ၿပီး ေျပာလိုက္ပါေသးတယ္ ။ရႊပ္......ခ်ီေကာင္းဆီက ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ရၿပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ သတၱၱဳတုံးျဖတ္ သမားဟာ သတၱၱဳတုံးျဖတ္ျခင္း လုပ္ငန္းကို စတင္ပါေတာ့တယ္ ။ သည္ျဖတ္ခ်က္က အေတာ္ေလး ေသသပ္တဲ့ ျဖတ္ခ်က္ပါပဲ ။ အဲဒါက ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳေက်ာက္တုံးကို တိတိရိရိ ပိုင္းျဖတ္ၿပီး ႏွစ္ပိုင္းအျဖစ္ ေျပာင္းသြားေစပါတယ္ ။ဒါေပမဲ့ သတၱဳတုံးရဲ့ အလယ္ဗဟိုမွာေတာ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ရွိမေနခဲ့ပါဘူး ။" ေသစမ္း...... ကံဆိုးၿပီဟ "" အေျခအေနက မဟန္ေတာ့ဘုး "" ဘာေတြ ေလာေနၾကတာလဲ ။ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြက သတၱၱဳတုံးရဲ့ အလယ္ဗဟိုမွာပဲ ျဖစ္တည္တတ္တာမွ မဟုတ္တာ ။ တျခားေနရာေတြမွာလည္း ရွိရင္ ရွိေနမွာေပါ့ဟ "" မွန္တယ္ ။ သည္သတၱၱဳတုံးေပၚမွာ ရွိေနတဲ့ အင္းကြက္ေတြက အေတာ္ေလး ထင္ရွားျပတ္သားေနတယ္ ။ က်ဳပ္အျမင္အရ ေျပာရရင္ သည္သတၱဳတုံးထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ရွိေနဖို႔က အနည္းဆုံး ရ၀ ရာခိုင္ႏွုန္းပဲ ။ ေတာက္...... အေစာပိုင္းတုန္းက သည္သတၱဳတုံးကို ဝယ္လိုက္ရမွာကြာ "လူေတြက တျဖည္းျဖည္း ပိုၿပီး စု႐ုံး ေရာက္ရွိလာၾကသလို ေဆြးေႏြးမွုေတြကလည္း စတင္ အစပ်ိဳးလာခဲ့ပါၿပီ ။ရႊပ္......ရႊပ္............ရႊပ္........................သတၱဳတုံုးျဖတ္သမားကေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆးပဲ သတၱဳတုံးကို တစ္ခ်က္ၿပီးတစ္ခ်က္ ပိုင္းျဖတ္ေနပါတယ္ ။ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြက သတၱဳတုံုးေတြထက္ ဆယ္ဆမက မာေက်ာတယ္ဆိုတာ အားလုံး အသိပါပဲ ။ အဲသည္အတြက္ သတၱဳတုံုးျဖတ္ဓားနဲ႔ေတာင္မွ သူဟာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကို ထိခိုက္ပ်က္စီးေအာင္ လုပ္နိုင္စရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး ။ အဲဒါေၾကာင့္ပဲ သူက စိတ္ေအးလက္ေအးနဲ႔ သတၱဳတုံးကို ပိုင္းျဖတ္ေနခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ရႊပ္......ရႊပ္............ရႊပ္...........................၁၀၈ႀကိမ္တိတိ ပိုင္းျဖတ္ၿပီးသြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးရဲ့ အရိပ္အေယာင္က ေပၚမလာေသးပါဘူး ။ခ်ီေကာင္းရဲ့ မ်က္ႏွာကေတာ့ အေတာ္ေလး ျဖဴေလ်ာ့ေနခဲ့ပါၿပီ ။ဒါေပမဲ့ သူက ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကို ေမၽွာ္လင့္မိေနဆဲပါပဲ ။သည္သတၱဳတုံးရဲ့ တန္ဖိုးက အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ေလးသိန္းခြဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ခ်ီေကာင္း ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား မလုပ္ခင္ကဆိုရင္ သည္ပမာဏဟာ သူ႔အတြက္ ဘာမွမဟုတ္တဲ့ ပမာဏ တစ္ခုပါပဲ ။ ဒါေပမဲ့ အခုေတာ့ အဲသည္လို မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး ။ သူက အခုအခ်ိန္မွာ ပိုင္ဆိုင္တာဆိုလို႔ ဘာဆိုဘာမွ မရွိေတာ့တဲ့ အေျခအေနပါ ။ ဒါက သူ႔ရဲ့ ေနာက္ဆုံး အသက္ကယ္ က်ဴရိုးေလး တစ္မၽွင္လို႔ေတာင္ ဆိုရင္ ဆိုလို႔ ရေနပါၿပီ ။၃၆၀ႀကိိမ္တိတိ ပိုင္းျဖတ္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ခ်ီေကာင္းဟာ သူ႔ရဲ့ ေနာက္ဆုံး ေမၽွာ္လင့္ခ်က္ကို စြန႔္ပစ္လိုက္ပါေတာ့တယ္ ။ အခုဆိုရင္ သူ႔ရဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးဟာ လက္ညႇိုးတစ္ေခ်ာင္း အထူသာ ရွိတဲ့ သတၱဳ အပိုင္းအစေတြဘဝ ေရာက္ေနခဲ့ပါၿပီ ။ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ရွိေနဖို႔ ဆိုတာက လုံးဝ မျဖစ္နိုင္ေတာ့ပါဘူး ။' ဟင္း...... အစတုန္းကတည္းက သည္အဘိုးႀကီးစကား နားမေထာင္ဘဲ သခင္ေလးလီရဲ့ စကား နားေထာင္လိုက္ရင္ အေကာင္းသားကြာ 'ခ်ီေကာင္းက အျပစ္တင္တဲ့ မ်က္လုံးေတြနဲ႔ အႀကီးအကဲလ်ဴကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ပါတယ္ ။အႀကီးအကဲလ်ဳရဲ့ မ်က္ႏွာကလည္း လုံးဝ မေကာင္းေတာ့ပါဘူး ။ သူက သည္သတၱဳတုံးထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ရွိေနလိမ့္မယ္လို႔ ခ်ီေကာင္းကို အာမခံထားတာ မဟုတ္ပါလား ။တုကူးေရွာင္နန္ကေတာ့ ခ်ီေကာင္းကို လိပ္ျပာ အသိစိတ္အာ႐ုံနဲ႔ ဆက္သြယ္ၿပီး ႏွစ္သိမ့္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနပါတယ္ ။" ခ်ီေကာင္း...... ဘာမွ စိတ္ဓာတ္က်မေနနဲ႔ ။ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား ဆိုတာက သည္လိုပဲ ။ သည္ေလာင္းကစားမွာက ၁၀၀ ရာခိုင္ႏွုန္း ေသခ်ာတယ္ဆိုတာ ဘယ္တုန္းကမွ မရွိဖူးဘူး ။ ဥပေဒသ ေျပာင္းလဲျခင္းနယ္ပယ္ ဧကရာဇ္ေတြေတာင္မွ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏွုန္း မွန္ေအာင္ ထိုးေဖာက္ ၾကည့္နိုင္တာမွ မဟုတ္တာ ။ ဟုတ္တယ္မလား ။ အဲသည္ေတာ့ အႀကီးအကဲလ်ဴကို အျပစ္ျမင္ မေနနဲ႔ ။ မင္းရဲ့ ကံကိုမွ မေကာင္းတာလို႔ပဲ ေတြးၿပီး စိတ္ေျဖလိုက္ေတာ့ "' ေတာက္ ...... အခုမွေတာ့ ဘာတတ္နိုင္ေတာ့မွာလဲ ။ ငါကိုမွ ပါးစပ္ယားၿပီး သည္ေကာင့္ကို အကူအညီ သြားေတာင္းမိတာကိုး 'ခ်ီေကာင္းကေတာ့ အႀကီးအကဲလ်ဴနဲ႔ တုကူးေရွာင္နန္ကို ေျပးၿပီး ထိုးပစ္ခ်င္ေနပါၿပီ ။ ဒါေပမဲ့လည္း မေကာင္းတတ္တဲ့အတြက္ သူက အံကို တင္းတင္းက်ိတ္ၿပီးသာ သူ႔ရဲ့ ေဒါသေတြကို မ်ိဳသိပ္လိုက္ရပါေတာ့တယ္ ။' ဒါနဲ႔ ေနပါဦး ။ လီဖူခ်န္းတစ္ေယာက္ ဘယ္ေရာက္သြားပါလိမ့္ 'ခ်ီေကာင္းက လီဖူခ်န္းကို ႐ုတ္တရက္ သတိရမိလိုက္တဲ့အတြက္ ရွာလိုက္ခ်ိန္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းကို ရွာမေတြ႕ေတာ့ပါဘူး ။အဆုံးမဲ့အာဏာ အပိုင္း ၅၅၃ ( စာစဥ္ ၄၁ )အညံ့စား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးခ်ီေကာင္းတစ္ေယာက္ လီဖူခ်န္းကို ရွာေနတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ တစ္ျခား တစ္ေနရာကို ေရာက္ရွိေနခဲ့ပါၿပီ ။' သတၱဳတုံးေတြထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ပါဝင္မွုႏွုန္းက ေလးထပ္ေျမာက္ထပ္ သည္မွာ ပိုမ်ားေနပါလား 'လီဖူခ်န္းက ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံရဲ့ ငါးထပ္ေျမာက္မွာရွိတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြကို ေလၽွာက္ပတ္ ၾကည့္ရွုေနရင္းနဲ႔ စိတ္ထဲကေန ေတြးလိုက္မိပါတယ္ ။ေလးထပ္ေျမာက္မွာတုန္းကေတာ့ သတၱဳတုံး တစ္ရာမွာမွ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ပါဝင္မွုက ႏွစ္တုံးကေန သုံးတုံးအထိပဲ ရွိခဲ့တာပါ ။ဒါေပမဲ့ ငါးထပ္ေျမာက္မွာေတာ့ အဲသည္လို မဟုတ္ပါဘူး ။ သည္အထပ္မွာက သတၱဳတုံး တစ္ရာမွာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ပါဝင္မွု သုံးတုံးကေန ေလးတုံးအထိ ရွိပါတယ္ ။လက္ရွိ လီဖူခ်န္း ေလ့လာမိသေလာက္ ဆိုရင္ေတာ့ သည္ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြေပၚက အင္းကြက္ေတြမွာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ရွိမရွိ ဆိုတာကို သိနိုင္ဖို႔အတြက္ တိက်ေသခ်ာတဲ့ စည္းမ်ဥ္းတစ္ခုေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ ရွိမွာပါပဲ ။ ဒါေပမဲ့ စိတ္ပ်က္စရာ ေကာင္းတာက သည္အင္းကြက္ေတြဟာ မျပည့္စုံၾကပါဘူး ။ ဒါေၾကာင့္လည္း လူေတြက ခန႔္မွန္းရ ခက္ခဲေနရတာပါ ။ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံး ၃၀ေက်ာ္ ဝယ္ၿပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ လီဖူခ်န္းရဲ့ အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံးေတြဟာ လုံးဝ ကုန္သေလာက္နီးပါး ျဖစ္သြားခဲ့ပါၿပီ ။သူ႔ဆီမွာက အဆင့္နိမ့္ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး သန္း၄၀ေက်ာ္သာ ရွိတာ မဟုတ္ပါလား ။" လီဖူခ်န္း ...... ရွင္က သည္မွာကိုး "အသံရွင္ကေတာ့ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းပါပဲ ။ သူမက လီဖူခ်န္းကို ဘယ္ကေန ဘယ္လို သတိျပဳမိသြားတယ္ မသိပါဘူး ။ သူမရဲ့ အေနာက္ဘက္ မလွမ္းမကမ္းမွာေတာ့ ခ်ီေကာင္း ၊ တုကူးေရွာင္နန္ နဲ႔ အႀကီးအကဲလ်ဴတို႔ လိုက္ပါလာၾကပါတယ္ ။တူကုးေရွာင္နန္ကေတာ့ လီဖူခ်န္းကို ျမင္ေတြ႕လိုက္ရတဲ့အတြက္ အေတာ္ေလး မေပ်ာ္ ၊ မရႊင္ ျဖစ္သြားခဲ့ရပါၿပီ ။ အေစာပိုင္းတုန္းက သူနဲ႔ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းဟာ အေတာ္ေလး စကားေကာင္းေနခဲ့တာပါ ။ဒါေပမဲ့လည္း လီဖူခ်န္းကို ေတြ႕လိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းဟာ သူ႔ကို လ်စ္လ်ဴရွု သြားခဲ့ပါတယ္ ။" အိုး......ခ်ီသခင္မေလးေကာ သည္ကို ေရာက္လာၿပီလား "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက စတင္ ႏွုတ္ဆက္လာတဲ့အတြက္ လီဖူခ်န္း အေနနဲ႔လည္း သည္အတိုင္း မေနသာေတာ့ပါဘူး ။အဲသည္အတြက္ သူက ျပဳံးၿပီး ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကို ျပန္ႏွုတ္ဆက္လိုက္ပါတယ္ ။ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက ခင္မင္ရင္းႏွီးေသာ အမူအယာျဖင့္ လီဖူခ်န္းကို ေမးလိုက္ပါတယ္ ။" အေျခအေန ဘယ္လိုလဲ ။ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံး ဘယ္ေလာက္ ရွင္ဝယ္ၿပီးၿပီလဲ "လီဖူခ်န္းက ေခါင္းတစ္ခ်က္ ခါလိုက္ၿပီး ျပန္ေျဖလိုက္ပါတယ္ ။"ကၽြန္ေတာ္လား ...... ဘယ္ေလာက္မွာ မဝယ္ရေသးပါဘူးဗ်ာ ။ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထင္ေတာ့ ဒါဇင္အနည္းငယ္ေလာက္ပါပဲ "" ဒါဇင္အနည္းငယ္...... ဟုတ္လား "လီဖူခ်န္းရဲ့ စကားကို ၾကားလိုက္ရတဲ့ လူအားလုံးဟာ ပါးစပ္အေဟာင္း ျဖစ္သြားခဲ့ၾကပါၿပီ ။ အဲသည္လူေတြထဲမွာေတာ့ တုကူးေရွာင္နန္လည္း အပါအဝင္ပါပဲ ။ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံး ဒါဇင္ အနည္းငယ္ကို ဝယ္ဖို႔အတြက္ ေပးေခ်ရမယ့္ တန္ဖိုးဟာ မနည္းလွပါဘူး ။အဲဒါက အနည္းဆုံး အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၄၀နီးပါးေလာက္ ရွိနိုင္ပါတယ္ ။" သည္က ညီအစ္ကို...... ညီအစ္ကိုက ဘာေတြ စားထားသလဲေတာ့ မသိဘူး ။ ဒါေပမဲ့ သည္လို ျပက္လုံးမ်ိဳးကိုေတာ့ မထုတ္စမ္းပါနဲ႔ဗ်ာ "တုကုေရွာင္နန္က မယုံသကၤာတဲ့ ေလသံနဲ႔ လီဖူခ်န္းကို ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။ သူ႔ရဲ့ အျမင္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ ဒါဇင္နဲ႔ခ်ီတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြကို ဝယ္ယူနိုင္တဲ့အထိ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝစရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး ။ လီဖူခ်န္းက ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းရဲ့ အာ႐ုံစိုက္မွုကို လိုခ်င္တဲ့အတြက္ တမင္သက္သက္ ႂကြားဝါေျပာဆိုေနတာပဲ ျဖစ္ရပါမယ္ ။လီဖူခ်န္းကေတာ့ တုကူးေရွာင္နန္ကို ရွင္းျပမေနပါဘူး ။ သူက သူဝယ္ယူထားတဲ့ ပမာဏကို အမွန္အတိုင္း ေျပာလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ယုံတာ ၊ မယုံတာကေတာ့ တစ္ဖက္လူရဲ့ သေဘာအတိုင္းပါပဲ ။" သခင္ေလးလီ ...... သခင္ေလးက ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစားအေၾကာင္း ဘာမွလဲ မသိဘဲနဲ႔ ဘာျဖစ္လို႔ အဲေလာက္ အမ်ားႀကီး ဝယ္လိုက္ရတာလဲ ။ အဲသည္သတၱဳတုံးေတြထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး တစ္တုံးမွ ရွိမေနရင္ ဘယ္လို လုပ္မလဲ "လီဖူခ်န္းရဲ့ ေျပာစကားကို တုကူးေရွာင္နန္က မယုံေပမယ့္ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းနဲ႔ ခ်ီေကာင္းတို႔ကေတာ့ ယုံၾကည္ၾကပါတယ္ ။လီဖူခ်န္းက ေသရည္တစ္ခါ ေသာက္ဖို႔အတြက္ေတာင္မွ အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး သုံးသန္းနီးပါး သုံးခဲ့တာ မဟုတ္ပါလား ။ အဲသည္လိုလူမ်ိဳးအေနနဲ႔ သတၱဳတုံး ဒါဇင္အနည္းငယ္ေလာက္ကို ဝယ္ယူဖို႔အတြက္ ဘာအခက္အခဲမွ ရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ဒါေပမဲ့လည္း သူတို႔ ေမာင္ႏွမက လီဖူခ်န္း အခုလို သုံးလိုက္တဲ့အတြက္ အနည္းငယ္ စိုးရိမ္ေနၾကပါတယ္ ။ဒါက သန္းဆယ္နဲ႔ခ်ီတဲ့ အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံးေတြပါ ။ တကယ္လို႔သာ လီဖူခ်န္း ဝယ္လိုက္တဲ့ သတၱဳတုံးေတြထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး တစ္တုံးမွ ရွိမေနရင္ေတာ့ အဲသည္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံးေတြ အားလုံးဟာ ဇာတ္လမ္း ျပတ္ပါၿပီ ။ အဲဒါက အလဟႆ ျဖဳန္းတီးတာနဲ႔ ဘာမွ ကြာျခားမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။' ခ်မ္းသာလိုက္တဲ့ေကာင္ကြာ 'ခ်ီေကာင္းကေတာ့ စိတ္ထဲကေန အားက်စြာနဲ႔ ေျပာလိုက္မိပါတယ္ ။အေစာပိုင္းကေတာ့ သူက တုကူးေရွာင္နန္ကို အေတာ္ေလး အထင္ႀကီးခဲ့မိတာပါ ။ သူက တုကုးေရွာင္နန္ရဲ့ ေနာက္ခံအင္အားနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ ခ်မ္းသာႂကြယ္မွုဟာ ထိပ္တန္းလို႔ ယုံုၾကည္ခဲ့တာလည္း ျဖစ္ပါတယ္ ။ဒါေပမဲ့လည္း အခုေတာ့ သူဟာ အဲသည္လို မယုံၾကည္ေတာ့ပါဘူး ။ လီဖူခ်န္းက ေနာက္ခံအင္အား အရာမွာ တုကူးေရွာင္နန္ကို ယွဥ္နိုင္ခ်င္မွ ယွဥ္နိုင္ေလာက္ေပမယ့္ ကိုယ္ပိုင္ခ်မ္းသာႂကြယ္မွု အရာမွာေတာ့ အျပတ္အသတ္ သာပါတယ္ ။ၿပီးေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ အေစာပိုင္းတုန္းက သူ႔ကို ကူညီဖို႔ တစ္ႀကိမ္ ႀကိဳးစားခဲ့ပါေသးတယ္ ။ သူကသာ မိုက္ၿပီး လီဖူခ်န္းရဲ့ စကားကို မယုံၾကည္ခဲ့တာပါ ။" လီဖူခ်န္း...... ေက်းဇူးျပဳၿပီး သည္သတၱဳတုံးကို တစ္ခ်က္ ၾကည့္ေပးပါလား "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက သတၱဳတုံး တစ္တုံးကို ဝယ္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ ။ အခု သူမက ေနာက္ထပ္ တစ္တုံး ဝယ္ဖို႔ ျပင္ေနတာပါ ။ၿပီးေတာ့ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းဟာ လီဖူခ်န္းကို လီသခင္ေလးလို႔ေတာင္ မေခၚေတာ့ပါဘူး ။ သူမက လီဖူခ်န္းနဲ႔ အေတာ္ေလး ရင္းႏွီးေနသလို ေျပာဆိုဆက္ဆံေနပါေတာ့တယ္ ။လီဖူခ်န္းကလည္း မျငင္းဘဲ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းျပတဲ့ သတၱဳတုံးကို ၾကည့္ေပးလိုက္ပါတယ္ ။ဒါက ေရတေကာင္း သာသာေလာက္သာ ရွိတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံး တစ္တုံးပါပဲ ။ သတၱဳတုံးေပၚမွာ ရွိေနတဲ့ အင္းကြက္ေတြကေတာ့ အေတာ္ေလး ပ်က္စိီးေနခဲ့ပါၿပီ ။ ဒါေပမဲ့လည္း အဲဒါက အလြန္ သိပ္သည္းတဲ့ ဥပေဒသ စြမ္းအားကို ထုတ္လႊတ္ေနဆဲျဖစ္ပါတယ္ ။ သည္အတိုင္း အျမင္အရ ဆိုရင္ေတာ့ သည္သတၱဳတုံးကို ဝယ္ဖို႔ သင့္၊မသင့္ ဆိုတာက အေတာ္ေလး ဝိေရာဓိ ျဖစ္စရာလို႔ ဆိုရပါမယ္ ။လီဖူခ်န္းက ဘာမွ မေျပာရေသးခင္မွာပဲ တုကူးေရွာင္နန္က ဝင္ေျပာလာခဲ့ပါတယ္ ။"ကၽြင္းကၽြင္း ...... အစ္ကို႔ေဘးနားမွာ ရွိေနတဲ့ အႀကီးအကဲလ်ဴက ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစား ဝိဇၨာ တစ္ေယာက္ပဲ ။ သူက ညီမကို အမ်ားႀကီး အႀကံေပးနိုင္တယ္ ။ ညီမအေနနဲ႔ သည္လို ဝါသနာရွင္ တစ္ေယာက္ဆီကေနၿပီး အႀကံဉာဏ္ ေတာင္းေနစရာ မလိုပါဘူး "စကားဆုံးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ တုကူးေရွာင္နန္က အႀကီးအကဲလ်ဴဘက္ကို လွည့္လိုက္ၿပီး ခပ္တိုးတိုး မွာလိုက္ပါတယ္ ။" အႀကီးအကဲလ်ဴ...... ခ်ီသခင္မေလးကို အကူအညီ ေပးလိုက္ ။ တစ္ခုေတာ့ မွတ္ထား ။မေလာနဲ႔ ...... ခါတိုင္းထက္ ပိုေစ့ေစ့စပ္စပ္လုပ္ ''" ဟုတ္ကဲ့ပါ ...... သခင္ေလး ။ ကၽြန္ေတာ္ အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားေပးပါ့မယ္ "အႀကီးအကဲလ်ဴကလည္း လူပါးတစ္ေယာက္ပါပဲ ။ သူက တုကူးေရွာင္နန္ရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး ရိပ္စားမိပါတယ္ ။ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက တုကူးေရွာင္နန္ရဲ့ ကမ္းလွမ္းမွုကို မျငင္းပယ္လိုက္ပါဘူး ။ သူမက အႀကီးအကဲလ်ဴ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာဆန္းစစ္ဖို႔အတြက္ ေဘးကို ဖယ္ေပးလိုက္ပါတယ္ ။၁၅မိနစ္ေလာက္ ေလ့လာၿပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ အႀကီးအကဲလ်ဴက ေလသံ တိုးတိုးနဲ႔ သူ႔ရဲ့ အျမင္ကို ေျပာလာခဲ့ပါၿပီ ။" သည္သတၱၱဳတုံးေပၚမွာ ရွိတဲ့ အင္းကြက္ေတြကေတာ့ အေတာ္ေလး ပ်က္စီးေနခဲ့ၿပီ ။ ဒါေပမဲ့ သည္သတၱဳတုံးေပၚမွာ သက္ေရာက္ေနတဲ့ ဥပေဒသ စြမ္းအားကေတာ့ သာမန္ထက္ကို ပိုသိပ္သည္းေနတယ္ ။ က်ဳပ္အျမင္မွာေတာ့ သည္သတၱဳတုံးထဲမွာ အစိုင္အခဲ တစ္ခုထက္မက ရွိေနေလာက္မယ္ ။ အဲဒါက ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး တစ္တုံးထက္ ပိုရွိနိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အဓိပါၸယ္ပဲ ။ သည္သတၱဳတုံးက အက်ိဳးအျမတ္ရဖို႔ ၅၀ရာခိုင္ႏွုန္းထက္ ေသခ်ာတယ္ ။ဒါေပမဲ့ သခင္မေလးခ်ီကေတာ့ အဲသည္အတြက္ စြန႔္စားရဲပါ့မလား မသိဘူး "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကေတာ့ ဘာမွ ျပန္မေျပာေသးဘဲ လီဖူခ်န္းဘက္က္ို အရင္ လွည့္ၾကည့္လိုက္ပါတယ္ ။လီဖူခ်န္းက မသိမသာေလး ေခါင္းခါျပလိုက္ပါတယ္ ။ အဲဒါက မဝယ္သင့္ဘူးဆိုတဲ့ အဓိပါၸယ္ပါပဲ ။အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက ၿပံဳးလိုက္ၿပီး" ထားလိုက္ပါေတာ့ ။ ကၽြန္မအေနနဲ႔ သည္သတၱဳတုံးကို စြန႔္စားၿပီး မဝယ္ရဲဘူး ။ ေနာက္ထပ္ သတၱဳတုံး တစ္တုံးကို ေျပာင္းၾကည့္တာပဲ ေကာင္းပါတယ္ " လို႔ အႀကီးအကဲလ်ဴကို ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။တုကူးေရွာင္နန္ရဲ့ မ်က္ႏွာကေတာ့ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို မည္းေမွာင္သြားခဲ့ပါၿပီ ။သူက ခ်ီကၽြင္းကၽြင္း ဘာျဖစ္လို႔ အခုလို ေျပာလာခဲ့သလဲ ဆိုတာကို မျမင္စရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး ။ သူမက လီဖူခ်န္း ေခါင္းခါျပလိုက္လို႔သာ သည္သတၱဳတုံးကို ဝယ္ယူဖို႔ ျငင္းပယ္လိုက္တာပါ ။သူမက အႀကီးအကဲလ်ဴလို ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစားဝိဇၨာရဲ့ စကားကိုေတာင္ လီဖူခ်န္းရဲ့ စကားကိုသာ နားေထာင္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ အဲဒါက တုကူးေရွာင္နန္အတြက္ အေတာ္ေလး ေဒါသ ထြက္စရာပါပဲ ။အႀကီးအကဲလ်ဴရဲ့ မ်က္ႏွာကလည္း သိပ္ၿပီး မေကာင္းလွေတည့ဘူးလို႔ ဆိုရပါမယ္ ။ သူက ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းအတြက္ သည္ေက်ာက္တုံးကို အေတာ္ေလး အားစိုက္ၿပီး ၾကည့္ရွုေလ့လာ ေပးခဲ့တာပါ ။ ဒါေပမဲ့လည္း အဆုံးသတ္မွာေတာ့ သူမက သူ သုံးသပ္ေပးတဲ့ သုံးသပ္ခ်က္ေတြကို ပယ္ရွားၿပီး သတၱၱဳတုံးကို ဝယ္ယူဖို႔ ျငင္းဆန္သြားခဲ့ပါတယ္ ။ ဒါက သူ႔ရဲ့ ႀကိဳးစားအားထုတ္မွုကို သေရာ္ေနတာနဲ႔ ဘာမွ မကြာျခားပါဘူး ။" စိတ္မပူနဲ႔ ......ကၽြင္းကၽြင္း ။ အစ္ကို သည္သတၱဳတုံးကို ဝယ္လိုက္မယ္ ။ သည္သတၱဳတုံးကို ျဖတ္ၿပီးလို႔ အထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ပါေနရင္လာ္း အစ္ကိုက ညီမကို လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေသခ်ာေပါက္ ျပန္ေပးမယ္ "တုကုးေရွာင္နန္က အတင္း ဖ်စ္ညႇစ္ကာ ၿပံဳးလိုက္ၿပီး ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကို ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကေတာ့ ခပ္ယဲ့ယဲ့ေလးသာ ျပန္ၿပံဳးျပလိုက္ၿပီး ဘာမွေတာ့ ျပန္မေျပာလိုက္ပါဘူး ။သူမအေနနဲ႔ သည္သတၱၱဳတုံးကို မဝယ္လိုက္တာက အေၾကာင္းအရင္း ႏွစ္ခ်က္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။ပထမ အခ်က္ကေတာ့ သူမက လီဖူခ်န္းဟာ သူမ်ားနဲ႔ မတူဘဲ အေတာ္ေလး ထူးျခားေနတယ္လို႔ ခံစားေနမိလို႔ပါပဲ ။ လီဖူခ်န္းက သူမကို ေခါင္းခါျပေနမွေတာ့ သူ႔ဆီမွာ ခိုင္မာတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ယုံၾကည္မွု ရွိလို႔ပဲ ျဖစ္ရပါမယ္ ။ အဲဒါမွ မဟုတ္ရင္ လီဖူခ်န္းက သူမကို မဝယ္ဖို႔ အခ်က္ျပမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ဒုတိယ အခ်က္ကေတာ့ ခ်ီေကာင္းဟာ အေစာပိုင္းတုန္းက လီဖူခ်န္း သူ႔ကို တားခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းကို သူမကို ေျပာျပထားလို႔ပါပဲ ။အဲဒါက လီဖူခ်န္းဟာ အေၾကာင္းအရင္း တစ္စုံတစ္ရာ မရွိဘဲ မဝယ္ဖို႔ တားမွာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာကို ေဖာ္ျပေနတာ ျဖစ္ပါတယ္ ။" လီဖူခ်န္း...... ေက်းဇူးျပဳၿပီး ကၽြန္မအတြက္ သတၱဳတုံး ႏွစ္တုံးေလာက္ ေရြးေပးပါလား "႐ုတ္တရက္ ဆိုသလို ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက လီဖူခ်န္းကို အကူအညီ ေတာင္းလာခဲ့ပါတယ္ ။" ကၽြန္ေတာ္ကလား "လီဖူခ်န္းက အနည္းငယ္ ေၾကာင္အမ္းအမ္း ျဖစ္သြားခဲ့မိပါၿပီ ။ သူက ခ်ီကၽြင္းကၽြင္း အကူအညီေတာင္းတာကို လက္ခံရမလား ဒါမွမဟုတ္ ျငင္းပယ္ရမလား ဆိုတာကို ေဝခြဲမရပါဘူး ။"သခင္မေလးခ်ီ...... ဝါသနာရွင္ တစ္ေယာက္ကို သတၱဳတုံး ေရြးခ်ယ္ခိုင္းတာက ေကာင္းတဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ မဟုတ္ပါဘူး ။ သခင္မေလးရဲ့ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံးေတြ ဆုံးရွုံးသြားနိုင္ပါတယ္ "'အႀကီးအကဲလ်ဴက အလ်င္အျမန္ ကန႔္ကြက္လိုက္ပါတယ္ ။ဒါေပမဲ့ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကေတာ့ သူ႔ရဲ့ ကန႔္ကြက္စကားကို ဂ႐ုမစိုက္တဲ့ပုံပါပဲ ။ သူမက ေခါင္းခါလိုက္ၿပီး ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။" ရတယ္...... အဲဒါက အေရးမႀကီးဘူး ။ ကၽြန္မက သည္ေလာင္းကစား႐ုံကို တစ္ခါတေလမွ လာတာေလ ။ အဲသည္ေတာ့ ရွုံးလည္း အဆင္ေျပပါတယ္ "တစ္ဖက္သားက သူ႔အေပၚမွာ သည္ေလာက္ ယုံၾကည္ေနမွေတာ့ လီဖူခ်န္အေနနဲ႔ မျငင္းပယ္ရက္ေတာ့ပါဘူး ။သူက သက္ျပင္းတစ္ခ်က္ ခ်လိုက္ၿပီး ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။" သခင္မေလးခ်ီ ...... ေက်းဇူးျပဳၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ေနာက္ကို လိုက္ခဲ့ေပးပါလား ။ ကၽြန္ေတာ္က သိပ္မဆိုးတဲ့ သတၱဳတုံး ႏွစ္တုံးကို ျမင္ထားတယ္ ။ ကံေကာင္းရင္ အဲသည္ သတၱဳတုံုးေတြထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးတစ္တုံးေလာက္ ရွိရင္ ရွိေနမွာပါ "စကားဆုံးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ ငါးထပ္ေျမာက္ရဲ့ အတြင္းပိုင္း တစ္ေနရာကို ဦးေဆာင္ၿပီး ထြက္သြားခဲ့ပါၿပီ ။ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းနဲ႔ ခ်ီေကာင္းတို႔ကလည္း လိုက္ပါသြားၾကပါတယ္ ။တုကူးေရွာင္နန္ နဲ႔ အႀကီးအကဲလ်ဴတို႔ကလည္း သည္အတိုင္း က်န္ရစ္ မေနခဲ့ၾကပါဘူး ။ သူတို႔ကလည္း လိုက္သြားၾကတာပါပဲ ။သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ သူတို႔ဟာ သတၱဳတုံးႏွစ္ခု အနားကို ေရာက္လာခဲ့ၾကပါၿပီ ။လီဖူခ်န္းက ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းအတြက္ သတၱဳတုံးႏွစ္ခုလုံးမွာ ေကာင္းကင္တုံးေက်ာက္တုံး ပါဝင္ေနတာမ်ိဳးကို ေရြးခ်ယ္ေပးဖို႔ စိတ္ကူးမရွိပါဘူး ။ အဲဒါက ထင္မထားတဲ့ ျပသနာေတြကိုပဲ ဖိတ္ေခၚလာပါလိမ့္မယ္ ။ အဲသည္အတြက္ တစ္တုံးမွာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ပါဝင္ၿပီး တစ္တုံးမွာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး မပါဝင္တဲ့ သတၱဳတုံး ႏွစ္တုံးကို ေရြးခ်ယ္ေပးတာက အေကာင္းဆုံးပါပဲ ။" ဟုတ္ၿပီေလ ။ ကၽြန္မ ႏွစ္ခုစလုံးကို ယူလိုက္မယ္ "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက တစ္စကၠန႔္ေလးေတာင္မွ ေတြေဝေနျခင္း မရွိပါဘူး ။ သူမက ခ်က္ခ်င္းပဲ လီဖူခ်န္း ေရြးေပးတဲ့ သတၱဳတုံးႏွစ္တုံးကို ဝယ္ဖို႔ ျပင္လိုက္ပါတယ္ ။အႀကီးအကဲလ်ဴကေတာ့ ႏွာေခါင္းရွုံ႔လိုက္ၿပီး" သခင္မေလးခ်ီ ...... သခင္မေလး အေနနဲ႔ ျပန္ၿပီး စဥ္းစားရင္ ပိုၿပီး ေကာင္းပါလိမ့္မယ္ ။ သည္သတၱဳတုံး ႏွစ္တုံးစလုံးမွာ ရွိေနတဲ့ အင္းကြက္ေတြက အေတာ္ေလး က်ိဳးတိုးက်ဲတဲ ျဖစ္ေနပါၿပီ ။သည္လို သတၱဳတုံးေတြထဲမွာ အစိုင္အခဲ ျဖစ္တည္မွုႏွုန္းက ၁၀ရာခိုင္ႏွုန္းထက္ မပိုပါဘူး "လီဖူခ်န္းကလည္း ျပန္ေျပာပါတယ္ ။" အင္းကြက္ေတြ က်ိဳးတိုးက်ဲတဲ ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတိုင္း အထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး မရွိဘူးလို႔ ဆိုလိုတာမွ မဟုတ္တာ ။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ သတၱဳတုံးရဲ့ ျပင္ပသြင္ျပင္ လကၡဏာက အလကား သက္သက္ပဲ "" ဟုတ္ၿပီေလ ။ ဒါဆိုရင္လည္း သည္အဘိုးႀကီးက ေစာင့္ၾကည့္ပါဦးမယ္ "အႀကီးအကဲလ်ဴက ဘာမွဆက္ၿပီး မေျပာေတာ့ပါဘူး ။ သူက ထြက္ေပၚလာမယ့္ ရလဒ္ကိုပဲ ေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္ပါေတာ့တယ္ ။ သူ႔အေနနဲ႔ ရလဒ္ ထြက္ေပၚလာတာကို ေစာင့္ၾကည့္ၿပီးမွ လီဖူခ်န္းကို ေလွာင္ေျပာင္ ၊ သေရာ္ရင္လည္း ေနာက္မက်ေသးပါဘူး ။သည္သတၱဳတုံး ႏွစ္တုံးရဲ့ တန္ဖိုးကေတာ့ အဆင့္နိမ့္ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၅သိန္းပဲ ရွိပါတယ္ ။ သည္တန္ဖိုးက ခ်ီကၽြင္းကၽြင္း အေစာပိုင္းက ဝယ္ခဲ့တဲ့ သတၱဳတုံးထက္ေတာင္မွ အဆင့္နိမ့္ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၅၀၀ပဲ ပိုမ်ားတာပါ ။ ဒါက အေတာ္ေလး တန္တယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္ ။ဒါေပမဲ့လည္း တစ္ဖက္မွာေတာ့ အဲဒါက သည္သတၱဳတုံး ႏွစ္တုံးဟာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ရွိနိုင္ေခ် သိပ္မျမင့္ဘူးလို႔ ေဖာ္ျပေနတာလည္း ျဖစ္ပါတယ္ ။" ကၽြင္းကၽြင္း...... ညီမ ဘာျဖစ္လို႔ အဲသည္ သတၱဳတုံး ႏွစ္ခုကို အခု မျဖတ္တာလဲ ။ အစ္ကိုက သည္ညီအစ္ကိုလီဆီမွာ ဘယ္ေလာက္ ကၽြမ္းက်င္မွု ရွိသလဲဆိုတာ အရမ္း သိခ်င္ေနမိၿပီ ။ သူ႔ရဲ့ ေလ့လာသုံးသပ္မွုနဲ႔ အခ်က္အလက္ေတြက အေျပာသက္သက္ ဟုတ္လား ၊မဟုတ္လား ဆိုတာကို ၾကည့္ၾကရေအာင္ "တုကူးေရွာင္နန္ကေတာ့ လီဖူခ်န္းကို ေလွာင္ေျပာင္ဖို႔ အေတာ္ေလး စိတ္ေစာေနပုံပါပဲ ။ သူက ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကို သတၱဳတုံး ျဖတ္ဖို႔အတြက္ တိုက္တြန္းေနပါတယ္ ။အမွန္အတိုင္း ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက သည္သတၱဳတုံး ႏွစ္တုံးကို ခ်က္ခ်င္း မျဖတ္ခ်င္ေသးပါဘူး ။ တကယ္လို႔ သည္သတၱဳတုံးေတြထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ရွိေနရင္ ဘာမွမျဖစ္ေပမယ့္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ရွိမေနရင္ေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ တူကူးေရွာင္နန္တို႔ရဲ့ ေလွာင္ေျပာင္ျခင္းကို ခံရပါလိမ့္မယ္ ။ဒါေပမဲ့လည္း လီဖူခ်န္းက သူမ မထင္မွတ္ထားတာကို ေျပာလာခဲ့ပါတယ္ ။" ျဖတ္ၾကည့္ရေအာင္ ...... သခင္မေလးခ်ီ ။ အမွန္အတိုင္း ေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္လည္း သတၱဳျဖတ္တာကို တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးေသးဘူး ။ အခုေတာ့ အခြင့္အေရး ရၿပီေပါ့ "" ဟုတ္ၿပီေလ ။ ဒါဆိုလည္း ျဖတ္ၾကတာေပါ့ "လီဖူခ်န္းကိုယ္တို္င္က တိုက္တြန္းလာမွေတာ့ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကလည္း ျငင္းမေနေတာ့ဘဲ ေခါင္းညိတ္လိုက္ပါတယ္ ။သတၱဳျဖတ္မယ္ဆိုတဲ့ သတင္း ပ်ံ႕ႏွံ့သြားတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ မ်ားျပားလွတဲ့ လူအုပ္ႀကီးဟာ ငါးထပ္ေျမာက္မွာ စု႐ုံး ေရာက္ရွိလာၾကပါၿပီ ။" အိုး...... ခ်ီသခင္မေလးက အဲသည္ သတၱဳတုံး ႏွစ္တုံးကို တကယ္ႀကီး ဝယ္သြားတာလား ။ အဲသည္သတၱဳတုံး ႏွစ္တုံးက ဘယ္သူမွ စိတ္မဝင္စားလို႔ သည္အထပ္မွာ ရွိေနတာ ၾကာလွၿပီ မဟုတ္လား "" မင္းေျပာတဲ့ ခ်ီသခင္မေလး ဆိုတာက ခ်ီကလန္ရဲ့ နတ္မိမယ္ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းလား ။ အားပါးပါး......သူမက ထိရက္စရာ မရွိေလာက္ေအာင္ ေခ်ာလြန္းလွပါတယ္ကြာ ။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူမက နန္ရွန္းၿမိဳ႕ရဲ့ အလွနတ္သမီးလို႔ ေက်ာ္ၾကားေနတာကိုး ။ မင္းတို႔ ၾကည့္ၾကစမ္း ။သူမရဲ့ ႐ုပ္ရည္သြင္ျပင္ နဲ႔ ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္ဝါက လုံးဝ အျပစ္အနာအဆာ မရွိဘူးကြ "သည္ကိုေရာက္လာတဲ့ လူေတြထဲက တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံး ျဖတ္တာကို စိတ္မဝင္စားဘဲ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းရဲ့ အလွေအာက္မွာသာ နစ္ေမ်ာေနၾကပါတယ္ ။" ခ်ီသခင္မေလး...... သခင္မေလးက သည္သတၱဳတုံးကို ျဖတ္မွာ ေသခ်ာပါသလား "သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားက ေမးလာခဲ့ပါၿပီ ။" ေသခ်ာတယ္ "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကလည္း တိုတိုတုတ္တုတ္ပဲ ျပန္ေျဖလိုက္ပါတယ္ ။ရႊပ္......ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းရဲ့ စကားအဆုံးမွာေတာ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးဟာ ႏွစ္ပိုင္း ျပတ္သြားခဲ့ပါၿပီ ။ဘယ္အပိုင္းမွာမွ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ရွိမေနခဲ့ပါဘူး ။ဒါေပမဲ့လည္း သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားက တည္ၿငိမ္စြာနဲ႔ပဲ သတၱဳတုံးကို ထပ္ၿပီး လွီးျဖတ္ေနျပန္ပါတယ္ ။ သူက အေတြ႕အႀကံဳရွိတဲ့ သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားဆိုတာ အသိသာႀကီးပါပဲ ။ရႊပ္......ရႊပ္......ရႊပ္......သတၱဳတုံးႏွစ္ပိုင္းဟာ တျဖည္းျဖည္း ေသးသထက္ ေသးငယ္လာခဲ့ပါၿပီ ။ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ သတၱတုံး ႏွစ္ပိုင္းဟာ ထမင္းစားပန္းကန္လုံးေလာက္ပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္ ။ ဒါေပမဲ့လည္း ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးရဲ့ အရိပ္အေယာင္ကေတာ့ တစ္စြန္းတစ္စေတာင္ ေပၚမလာေသးပါဘူး ။" ၾကည့္ရတာ ဒါက အမွိုက္ပဲထင္တယ္ "" ေသခ်ာတာေပါ့ကြ ။ သည္လို သတၱဳတုံးထဲမွာသာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ရွိေနမယ္ဆိုရင္ သည္အထပ္မွာ ရွိေနတဲ့ သတၱဳတုံးေတြတိုင္းမွာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ရွိေနေတာ့မွာေပါ့ "လူေတြအားလုံးကေတာ့ ေခါင္းတယမ္းယမ္း ျဖစ္ေနၾကပါၿပီ ။ပထမ သတၱၱဳတုံးမွာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး မရွိတာ ေသခ်ာသြားတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ တုကူးေရွာင္နန္က လီဖူခ်န္းကို စၿပီး ေလွာင္ေျပာင္ပါေတာ့တယ္ ။" ညီအစ္ကိုလီ ...... ၾကည့္ရတာ ညီအစ္ကိုရဲ့ ေရြးခ်ယ္မွု မမွန္ဘူးနဲ႔တူတယ္ "" ကၽြင္းကၽြင္း...... ေနာက္ဆိုရင္ သည္လို ေလႀကီးတဲ့ လူမ်္ိုးနဲ႔ မသိကၽြမ္းမိေအာင္ ေနဦး ။ အဲဒါက ညီမကို ပိုေကာင္းေစလိမ့္မယ္ ။အစ္ကိုေျပာတာ ယုံလိုက္ ။ အစ္ကိုက သည္လို ေလပဲရွိၿပီး ႂကြားဝါေျပာဆိုတတ္တဲ့ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ဖူးၿပီ ။ သည္လိုလူေတြမွာကာ တကယ့္အစစ္အမွန္စြမ္းရည္ဆိုလို႔ ဘာမွမရွိဘူး"အႀကီးအကဲလ်ဴကလည္း ဝင္ၿပီး ေထာက္ခံပါတယ္။" ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား ဆိုတာက ဗဟုသုတ အမ်ားႀကီးလိုတဲ့ ေလာင္းကစား တစ္ရပ္ပဲ ။ တခ်ိဳ႕လူေတြကေတာ့ အင္းကြက္ေလးေတြ နည္းနည္းပါးပါး ၾကည့္တတ္႐ုံနဲ႔ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ဟုတ္လွၿပီ ထင္ေနၾကတာ ။ ဒါေပမဲ့ တကယ္တမ္းက်ရင္ေတာ့ သူတို႔က ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစားနဲ႔ ပက္သက္ၿပီး ဘာဆိုဘာမွ မသိေသးဘူး "ဒါေပမဲ့လည္း ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကေတာ့ လီဖူခ်န္းဘက္ကပါပဲ ။" သတၱဳတုံးျဖတ္လို႔ ရွုံးတယ္ဆိုတာက သာမန္ပဲ မဟုတ္ဘူးလား ။ အႀကီးအကဲလ်ဴကေကာ သတၱဳတုံးျဖတ္တာ မရွုံးဖူးဘူးလား "" ဒါ......ဒါကေတာ့ "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းရဲ့ စကားေၾကာင့္ အႀကီးအကဲလ်ဴဟာ ဘာျပန္ေျပာလို႔ ေျပာရမွန္း မသိေတာ့ပါဘူး ။ အတန္ၾကာမွ သူက ျပန္ေျပာလာခဲ့ပါတယ္ ။" သည္အဘိုးႀကီးကလည္း သတၱဳတုံးျဖတ္တာ ႐ူံးဖူးတာပါပဲ ။ ဒါေပမဲ့ သည္အဘိုးႀကီးက သတၱဳတုံးတစ္တုံးကို လက္လႊတ္စပယ္ မၾကည့္ဖူးပါဘူး "" သခင္မေလးခ်ီ ...... ေနာက္တစ္တုံးကို ဆက္ၿပီး ျဖတ္ရမွာလားဗ် "အဲသည္အခ်ိန္မွာပဲ သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားက ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကို ထပ္ၿပီး ေမးလာခဲ့ျပန္ပါတယ္ ။" ျဖတ္လိုက္ "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းေတာင္ ဘာမွ မေျပာလိုက္ရပါဘူး ။ လီဖူခ်န္းက ၾကားကေနဝင္ၿပီး ဒုတိယ သတၱဳတုံးကို ျဖတ္ဖို႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။" ဟုတ္ကဲ့ပါ "ရႊပ္...... ရႊပ္......ရႊပ္......သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားရဲ့ လုပ္ေဆာင္မွုက အေတာ္ေလး ျမန္တယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္ ။ သူက မ်က္စိတစ္မွိတ္ အတြင္းမွာပဲ ဒုတိယ သတၱဳတုံးကို ႏွစ္ပိုင္းျခမ္းၿပီး အခ်က္ေရ ၁၀၀ေက်ာ္ ပိုင္းျဖတ္ပစ္လိုက္ပါတယ္ ။စိတ္မေကာင္းစရာပါပဲ ။ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးရဲ့ အရိပ္အေယာင္က လုံးဝ ေပၚမလာခဲ့ပါဘူး ။" အားလုံး လူစုခြဲၾကေတာ့ေဟ့ ။ သည္တစ္တုံးကလည္း အမွိုက္ပဲ ။ သည္သတၱဳတုံးထဲမွာလည္း ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ရွိမွာ မဟုတ္ဘူး "သတၱဳတုံး ျဖတ္တာကို ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကတဲ့ လူေတြကေတာ့ လူစုခြဲဖို႔ ျပင္ေနၾကပါၿပီ ။တုကူူးေရွာင္နန္နဲ႔ အႀကီးအကဲလ်ဴတို႔ကေတာ့ က်ိတ္ၿပီး ၿပံဳးေနၾကပါတယ္ ။' အေစာပိုင္းတုန္းက သည္ေကာင္က ငါ့ကို ရမ္းၿပီး တားလိုက္တာလား 'ခ်ီေကာင္းကလည္း လီဖူခ်န္းကိုၾကည့္ၿပီး ေဝခြဲမရ ျဖစ္ေနပါတယ္။လီဖူခ်န္းကေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆး ရွိေနဆဲပါပဲ ။ သူက ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးနဲ႔ သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားရဲ့ ဓားခ်က္ဟာ ေတြ႕ဆုံဖို႔အတြက္ တစ္ေပေလာက္သာ လိုေတာ့တာကို ျမင္ေနရတာ မဟုတ္ပါလား ။ရႊပ္......ရႊပ္......ရႊပ္......သတၱဳတုံးက တျဖည္းျဖည္း ေသးလာခဲ့သလို ေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့ လူေတြရဲ့ ေမၽွာ္လင့္ခ်က္ကလည္း တျဖည္းျဖည္း ေမွးမွိန္လာခဲ့ပါၿပီ ။ထန္......အဲသည္အခ်ိန္မွာပဲ သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားရဲ့ ဓားဟာ တစ္ခုခုနဲ႔ ထိမိတဲ့အသံ ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္ ။" အဲဒါ ဘာအသံလဲ "ထြက္သြားဖို႔ ျပင္ေနၾကတဲ့ လူေတြဟာ အသံေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္း ျပန္လွည့္လာခဲ့ၾကပါၿပီ ။ သူတို႔ရဲ့ မ်က္လုံးေတြထဲမွာေတာ့ အ့ံၾသမွုေတြက အထင္းသားပါပဲ ။" အဲဒါက သတၱၱဳျဖတ္ဓားနဲ႔ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ထိမိရင္ ထြက္လာတတ္တဲ့ အသံမ်ိဳးပဲ "လူတစ္ေယာက္က စိတ္လွုပ္ရွားစြာနဲ႔ ေျပာလာခဲ့ပါတယ္ ။" သခင္မေလးခ်ီ...... သည္ထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး တစ္တုံး ရွိေနပါတယ္ "သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားကလည္း ေျပာလာခဲ့ပါၿပီ ။ သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားအျဖစ္ ႏွွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လုပ္ခဲ့တဲ့သူဟာ သတၱဳျဖတ္ဓားနဲ႔ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ထိမိတဲ့ အသံကို မမွတ္မိစရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး ။ သူက အထဲမွာ ရွိေနတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးဟာ ဘယ္အတန္းအစားထဲကလဲ ဆိုတာကိုပဲ မေျပာနိုင္တာပါ ။" ဟုတ္လား...... ဒါဆိုရင္လည္း ဆက္ျဖတ္ေလ "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကေတာ့ အခုမွပဲ ၿပံဳးနိုင္ပါေတာ့တယ္ ။ေခတၱခဏ အၾကာမွာေတာ့ လက္သီးဆုပ္ တစ္ဝက္ေလာက္ ရွိတဲ့ စိမ္းျပာေရာင္ ေက်ာက္တုံးတစ္တုံးဟာ လူတိုင္းရဲ့ေရွ႕ကို ေရာက္လာခဲ့ပါၿပီ ။သည္ေက်ာက္တုံးရဲ့ သန႔္စင္မွု အရည္အေသြး နဲ႔ ေက်ာက္သားအရ ဆိုရင္ေတာ့ ဒါက အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးပါပဲ ။ ဒါေပမဲ့လည္း သည္ေက်ာက္တုံးက အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြထဲမွာေတာင္မွ အေတာ္ေလး အရည္အေသြး ေကာင္းတဲ့အထဲမွာ ပါတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္ ။" ခ်ီသခင္မေလးခင္ဗ်ား...... ကၽြန္ေတာ္က သည္ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကို အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၅၀၀ နဲ႔ ဝယ္ယူလိုပါတယ္ "" ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ၅၅၀ ေပးပါမယ္ "" မန္လ်ိဳစန္း...... မင္းက ငါ့ကိုလာၿပီး ၿပိဳင္ေနတာလား "" ငါက မင္းကို ဘာလို႔ မင္းကို ၿပိဳင္ရမွာလဲ ။ ငါက သခင္မေလးခ်ီကို ေစ်းမွန္ ေပးေနတာကြ ။ မင္းက သည္လို အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့ ေက်ာက္ကို အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၅၅၀တည္းနဲ႔ လိုခ်င္ေနတာလား ။ ဆုေတာင္းလိုက္ေလ "ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္း နားလည့္တဲ့ လူႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းရဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကို အၿပိဳင္အဆိုင္ ေစ်းေပးၿပီး ကမ္းလွမ္းေနၾကပါၿပီ ။အဆုံးမဲ့အာဏာ အပိုင္း၅၅၄ ( စာစဥ္ ၄၁ )အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး" ေတာင္းပန္ပါတယ္ရွင္...... ကၽြန္မက သည္ေက်ာက္တုံးကို သုံးစရာ ရွိေနလို႔ပါ "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက ကမ္းလွမ္းမွုေတြကို ပယ္ခ်လိုက္ပါတယ္ ။ဟာသပါပဲ ။ သူမကိုယ္တိုင္ေတာင္မွ အခုခ်ိန္အထိ အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး တစ္တုံးကို မပိုင္ဆိုင္ဖူးေသးပါဘူး ။ ဒါက္ို သူမက ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး တျခားသူေတြကို ေရာင္းေပးနိုင္မွာလဲ ။သည္ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးနဲ႔ဆိုရင္ သူမက ေနာင္တစ္ခ်ိန္ သိုင္းပညာေတြ ေလ့က်င့္တဲ့ ေနရာမွာ သိပ္ၿပီး ခက္ခက္ခဲခဲ ေလ့က်င့္ရေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ သည္ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးက သူမကို အနည္းဆုံး ၁၅ရာခိုင္ႏွုန္းေလာက္ ပိုသက္သာ သြားေစနိုင္ပါတယ္ ။" လီဖူခ်န္း ...... ေက်းဇူးအမ်ားႀကီး တင္ပါတယ္ေနာ္ "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက လီဖူခ်န္းကို သူမရဲ့ သမင္ပ်ိဳုမ်က္လုံးလို ရႊန္းလဲ့တဲ့ မ်က္လုံးအစုံနဲ႔ ၾကည့္လိုက္ၿပီး ေက်းဇူးတင္စကား ဆိုလိုက္ပါတယ္ ။သူမက လီဖူခ်န္းဟာ သည္သတၱဳတုံးေတြကို ခန႔္မွန္းၿပီး ဝယ္ခိုင္းတာျဖစ္မယ္လို႔ လုံးဝ မယုံၾကည္ပါဘူး ။ လီဖူခ်န္းဆီမွာက လၽွို႔ဝွက္ခ်က္ တစ္ခု ရွိေနတာပဲ ျဖစ္ရပါမယ္ ။" အစ္ကိုႀကီးလီ...... လုပ္ပါဦး ။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလည္း သတၱဳတုံး ႏွစ္တုံးေလာက္ ေရြးေပးပါဦးဗ်ာ "ခ်ီေကာင္းကေတာ့ လီဖူခ်န္းကို အစ္ကိုႀကီးလီလို႔ေတာင္ စၿပီး ေခၚေနခဲ့ပါၿပီ ။သူ႔ရဲ့ မ်က္စိေရွ႕မွာတင္ အစ္မျဖစ္သူက အဆင့္နိမ့္ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၅သိန္း ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံၿပီး အနည္းဆုံး အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၅၀၀ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး တစ္တုံး ရသြားခဲ့ၿပီ မဟုတ္ပါလား ။ အဲသည္ အက်ိဳးအျမတ္က ဆယ္ေတာင္ ရွိပါတယ္ ။လီဖူခ်န္းက ျပဳံး႐ုံပဲ ၿပံဳးေနခဲ့ၿပီး ဘာမွ ျပန္မေျပာခဲ့ပါဘူး ။ေဘးနားမွာရွိတဲ့ တုကူးေရွာင္နန္နဲ႔ အႀကီးအကဲလ်ဴတို႔ရဲ့ မ်က္ႏွာေတြကေတာ့ ၿပိဳေတာ့မယ့္မိုးလို ေမွာင္မည္းေနခဲ့ပါၿပီ ။အႀကီးအကဲလ်ဴဆိုရင္ ဘာေျပာလို႔ ေျပာရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့တဲ့ ပုံပါပဲ ။ အတန္ၾကာမွ သူက ေျခာက္ကပ္ကပ္ ေလသံျဖင့္" အဲဒါက ေလာင္းကစားသမားေတြရဲ့ စစခ်င္း ကံေကာင္းမွုပါပဲ ။ ေလာင္းကစား စစခ်င္း လုပ္ခ်ိန္မွာ သည္လိုကံေကာင္းမွုမ်ိဳးကို လူတိုင္း ႀကံဳဖူးတာပဲ မဟုတ္ဘူးလား "" ဟုတ္တာေပါ့ ။ ဒါက ကံေကာင္းမွု သက္သက္ပဲ ။ ေရာ့......ငါ့ရဲ့ သတၱဳတုံးကိုလည္း ျဖတ္ၾကည့္စမ္း "တုကူးေရွာင္နန္ကလည္း သည္အတိုင္း ရပ္ၾကည့္ မေနနိုင္ေတာ့ပါဘူး ။သူက အေစာပိုင္းက သူဝယ္ထားတဲ့ သတၱဳတုံးကို ထုတ္ၿပီး သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားေရွ႕ကို ခ်ပစ္လိုက္ပါၿပီ ။" ဟုတ္ကဲ့ပါ...... တုကူးသခင္ေလး "သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားကလည္း ဝမ္းပန္းတသာနဲ႔ပဲ ေျဖလိုက္ပါတယ္ ။သူက တစ္စုံတစ္ေယာက္အတြက္ သတၱဳတုံး တစ္တုံး ျဖတ္ေပးရတိုင္းမွာ ျဖတ္ခအျဖစ္ အဆင့္နိမ့္ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၁၀၀ ရတဲ့သူပါ။ အဲသည္အတြက္ သူ႔အေနနဲ႔ သတၱဳတုံး ျဖတ္ရေလေလ ပိုၿပီး အက်ိဳးအျမတ္ ရေလေလပါပဲ ။တုကူးေရွာင္နန္ရဲ့ သတၱဳတုံးကေတာ့ အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၈သိန္းေတာင္ တန္ပါတယ္ ။" အင္း...... သည္သတၱဳတုံးက မဆိုးဘူး "" ဟုတ္ပဗ်ာ ။ သတၱဳတုံးေပၚက အင္းကြက္ေတြလည္း ေတာ္ေတာ္ ထင္ရွားေနေသးတာပဲ "ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစား ကၽြမ္းက်င္သူ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ တုကူးေရွာင္နန္ရဲ့ သတၱဳတုံးကို ၾကည့္ၿပီး ေခါင္းတဆတ္ဆတ္ ညိတ္ေနၾကပါၿပီ ။ သူတို႔ရဲ့ အျမင္မွာေတာ့ သည္သတၱဳတုံးက အထဲမွာ ေကာင္းကင္ေက်ာက္တုံး ပါဝင္ဖို႔အတြက္ အခြင့္အလမ္း ေတာ္ေတာ္ေလးမ်ားတဲ့ သတၱဳ တစ္တုံး ျဖစ္ပါတယ္ ။တကယ္လို႔သာ သည္သတၱဳတုံးက ေအာင္သြားခဲ့မယ္ဆိုရင္ အထဲမွာပါတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးဟာ တစ္တုံးေတာင္ မကနိုင္ပါဘူး ။ အဲဒါက အနည္ဆုံး ႏွစ္တုံးပါပဲ ။အေစာပိုင္းတုန္းကေတာ့ တုကူးေရွာင္နန္ဟာ အနည္းငယ္ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾက ေနခဲ့ပါေသးတယ္ ။ ဒါေပမဲ့ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သူ႔ရဲ့ သတၱဳတုံးအေပၚမွာ ေကာင္းမြန္တဲ့ ထင္ေၾကးေတြ ေပးေနတာကို ၾကားရၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ သူ႔ရဲ့ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမွုေတြဟာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ပါၿပီ ။ရႊပ္......သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားက သူ႔ရဲ့ ပထမဆုံး ျဖတ္ခ်က္ကို စတင္လိုက္ပါေတာ့တယ္ ။္ထန္......ပထမဆုံး ျဖတ္ခ်က္မွာပဲ သတၱဳျဖတ္ဓား နဲ႔ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ထိမိတဲ့ အသံကို လူတိုင္းက ၾကားလိုက္ရပါတယ္ ။" ေအာင္ၿပီ ။ သည္သတၱၱဳတုံးက ေသခ်ာေပါက္ ေအာင္ၿပီ "''တုကူးသခင္ေလးက သည္တစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ အျမတ္ အမ်ားႀကီး ရေတာ့မယ္ ထင္တယ္ေဟ့ ။ ၾကည့္ရတာ သည္သတၱဳတုံးထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး တစ္တုံးမက ရွိေနတယ္ဆိုတာ ေသခ်ာသြားၿပီ ။ သူ႔ရဲ့ အက်ိဳးအျမတ္ကေတာ့ အနည္းဆုံး အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး တစ္ေထာင္ပဲ "အနီးအနားမွာရွိတဲ့ လူေတြအကုန္လုံးကေတာ့ စိတ္လွုပ္ရွားေနၾကပါၿပီ ။တုကူးေရွာင္နန္ရဲ့ မ်က္ႏွာကလည္း လုံးဝ ၿပံဳးၿဖီးေနတာပါပဲ ။သူ႔အတြက္ကေတာ့ အက်ိဳးအျမတ္က အေၾကာင္း မဟုတ္ပါဘူး ။အဓိကက သူ႔အေနနဲ႔ လီဖူခ်န္းကို သာလြန္ဖို႔ပါပဲ ။ႏွစ္ခုစလုံး ဆိုရင္ေတာ့ ပိုၿပီး ေကာင္းတာေပါ့ေလ ။သူက နားလည္ရခက္တဲ့ အၿပံဳးၿပံဳးလိုက္ကာ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းဘက္ကို လွွည့္ၾကည့္လိုက္ၿပီး ေျပာလိုက္ပါေသးတယ္ ။"ကၽြင္းကၽြင္း ...... ေတြ႕လား ။ ညီမအေနနဲ႔ သူေျပာတာ နားမေထာင္ဘဲ ေနခဲ့ရင္ သည္သတၱဳတုံးက ညီမအပိုင္ ျဖစ္ေနေလာက္ၿပီ ။ ဒါေပမဲ့ စိတ္မပူပါနဲ႔ ။ တကယ္လို႔သာ သည္သတၱဳတုံးထဲကေန ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး သုံးတုံး ရခဲ့ရင္ ညီမကို အစ္ကိုက တစ္တုံး လက္ေဆာင္ေပးပါ့မယ္ "တုကူးေရွာင္နန္က သေဘာထားႀကီးစြာနဲ႔ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးအားလုံးကို ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကို ေပးဖို႔ေတာ့ စိတ္ကူးမရွိပါဘူး ။ တကယ္လို႔ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက သူ႔ရဲ့ ဇနီး ၊မယား ဆိုရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့ ။" မလိုပါဘူး ။ ကၽြန္မဆီမွာ တစ္တုံး ရွိၿပီးသားပဲ "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက ခပ္ျပတ္ျပတ္ ေလသံနဲ႔ ျငင္းပစ္လိုက္ပါတယ္ ။သူေရြးခ်ယ္ေပးလိုက္တဲ့ သတၱဳတုံးက ေအာင္သြားၿပီဆိုမွပဲ အႀကီးအကဲလ်ဴဟာ ၿပံဳးနိုင္ပါေတာ့တယ္ ။ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစားဝိဇၨာ တစ္ေယာက္အတြက္ကေတာ့ သူ႔ရဲ့ နာမည္ ဂုဏ္သိကၡာကို ထိန္းသိမ္းနိုင္ဖို႔က အေရးအႀကီးဆုံးပါပဲ ။ၿပီးေတာ့ သူက တုကူးကလန္အတြက္ အလကား လုပ္ေပးေနတာ မဟုတ္ပါဘူး ။ တုကူးကလန္က သူ႔ကို အဖိုးအခအျဖစ္ တစ္ႏွစ္မွာ အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၅သန္း ေပးေနတာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ တကယ္လို႔သာ သူ႔ရဲ့ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား ခန႔္မွန္းျခင္းက မၾကာခဏ လြဲေနမယ္ဆိုရင္ျဖင့္ တုကူးကလန္ဟာ သူ႔ကို ဆက္ၿပီး အလုပ္ခန႔္ထားေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ အဲဒါက သူ႔ရဲ့ နာမည္ ဂုဏ္သိကၡာကို က်ဆင္းေစတဲ့အျပင္ သူ႔ရဲ့ အနာဂတ္ အလားအလာကိုပါ ထိခိုက္ေစပါလိမ့္မယ္ ။အဲသည္အခ်ိန္မွာပဲ သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားက ေျပာလာခဲ့ပါတယ္ ။"တုကူးသခင္ေလး...... အဲဒါက အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး မဟုတ္ဘူး ။ အဲဒါက အဆင့္မမီတဲ့ လက္သီးတစ္လုံးသာသာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးပါ "" ဘာ...... အဆင့္မမီတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ဟုတ္လား "ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြကိုက ည့ံ ၊ နိမ့္ ၊အလယ္အလတ္ ၊ ေကာင္း နဲ႔ ထိပ္တန္း ဆိုၿပီး အတန္းအစား ငါးမ်ိဳး ခြဲျခားထားတာပါ ။အဆင့္မမီတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကေတာ့ အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကိုေတာင္ မယွဥ္နိုင္ပါဘူး ။ အဲဒါက အလြန္ဆုံးရမွာ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၁၀တုံးပါပဲ။ရွင္းရွင္း ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဒါက အက်ိဳးအျမတ္ ရနိုင္တဲ့ ရင္းႏွိီးျမဳပ္ႏွံမွု မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး ။ ဒါက မွားယြင္းတဲ့ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမွုပါပဲ ။ လုံးလုံးႀကီး ရွုံးသြားတဲ့ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမွု မဟုတ္တာပဲ ေတာ္ေသးတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္ ။" ဒါ......ဒါက "အေစာပိုင္းတုန္းက ၿပံဳးၿဖီၿဖီး လုပ္ေနခဲ့တဲ့ တုကုကူးေရွာင္နန္ရဲ့ မ်က္ႏွာကေတာ့ ပ်က္ယြင္းေနခဲ့ပါၿပီ ။အဆင့္မမီတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး......အဆင့္မမီတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးဆိုတာက သူ႔အတြက္ေတာ့ လုံးဝ အမွိုက္ပါပဲ ။ သူက အဆင့္မမီတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ဆယ္တုံး ရရင္ေတာင္မွ ဂ႐ုစိုက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။" ဆက္ျဖတ္စမ္း "တုကုးေရွာင္နန္ရဲ့ ေအးစက္စက္ အသံက ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္ ။တကယ္လို႔သာ သည္သတၱဳတုံးထဲမွာ အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ရွိေနခဲ့မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သူဟာ အရွက္ကြဲေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။" ဟုတ္ကဲ့ပါ ...... တုကူး သခင္ေလး "သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားက နဖူးေပၚက စီးက်ေနတဲ့ ေခၽြးေတြကို တစ္ခ်က္ သုတ္လိုက္ၿပီး သူ႔ရဲ့ သတၱဳျဖတ္ဓားကို ေျမႇာက္လိုက္ပါတယ္ ။ထန္......ဓားခ်က္ အနည္းငယ္ အၿပီးမွာေတာ့ သတၱဳျဖတ္ဓားနဲ႔ တစ္စုံတစ္ခု ထိမိတဲ့ အသံက တစ္ဖန္ျပန္ၿပီး ထြက္ေပၚလာခဲ့ ျပန္ပါၿပီ ။" သည္တစ္ခါေတာ့ အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ျဖစ္ပါေစကြာ "'တုကူးေရွာင္နန္က သတၱဳတုံးကို လုံးဝ မမွိတ္မသုန္ ၾကည့္ေနၿပီး ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္ ။မသိရင္ေတာ့ သူ႔ရဲ့ အၾကည့္ေတြက သတၱဳတုံးကို ထိုးေဖာက္သြားေတာ့မလိုပါပဲ ။လူအုပ္ထဲမွာ ရွိေနတဲ့ လီဖူခ်န္းကေတာ့ က်ိတ္ၿပီး ရယ္ေနမိပါတယ္ ။သူက သည္သတၱဳတုံးကို အေစာႀကီးကတည္းက ထြင္းေဖာက္ ၾကည့္ၿပီးခဲ့ပါၿပီ ။ သည္သတၱဳတုံးထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြ မရွိဘဲ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးအျဖစ္ ျဖစ္တည္စ ျပဳေနတဲ့ ေက်ာက္တုံးေလး သုံးတုံးသာ ရွိေနတာပါ ။ အဲသည္ေက်ာက္တုံး သုံးတုံးထဲမွာဆိုရင္ အႀကီးဆုံးက လက္သီးတစ္ဆုပ္ထက္ မပိုပါဘူး ။ က်န္တဲ့ ႏွစ္တုံးကေတာ့ လက္သီးဆုပ္တစ္ဝက္ အရြယ္ နဲ႔ ၾကက္ဥတစ္လုံးအရြယ္သာ ရွိပါတယ္ ။အဲသည္ေက်ာက္တုံး အားလုံးရဲ့ တန္ဖိုးကလည္း အလြန္ဆုံးမွ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၂၀ပါပဲ ။ အဲသည္တန္ဖိုးက ဘယ္လိုမွ အရင္းေတာင္ ျပန္ရနိုင္စရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး ။" စိတ္မေကာင္းစရာပါပဲ ...... တုကူးသခင္ေလး ။ ဒါကလည္း အဆင့္မမီတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးပါပဲ "သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားရဲ့ အသံက ထြက္ေပၚလာျပန္ပါတယ္ ။" လခြီးတဲ့မွပဲကြာ "တုကုူးေရွာင္နန္က လက္သီးႏွစ္ဖက္ကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ထားလိုက္မိပါၿပီ ။" အထဲမွာ ေနာက္ထပ္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးတစ္တုံး ရွိေလာက္ေသးတယ္ မဟုတ္လား "အႀကီးအကဲလ်ဴရဲ့ အသံကလည္း မဝ့ံမရဲ ထြက္လာခဲ့ပါတယ္ ။အမွန္အတိုင္းေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အႀကီးအကဲလ်ဴက တုကူးေရွာင္နန္ထက္ေတာင္မွ ပိုၿပီး စိတ္လွုပ္ရွားေနခဲ့ပါၿပီ ။" အဲသည္အဘိုးႀကီးစကား နားမေထာင္လိုက္မိတာ ေတာ္ေသးတယ္ေနာ္ မမ ။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ အေတာ္ေလး ရွုံးေနေလာက္ၿပီ "ခ်ီေကာင္းကေတာ့ သူ႔အစ္မျဖစ္သူအနားကပ္ၿပီး ေျပာေနပါတယ္ ။သူက အစကတည္းက အႀကီးအကဲလ်ဴကို အျမင္ၾကည္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး ။ အႀကီးအကဲလ်ဴရဲ့ ခန႔္မွန္းမွု ေကာင္းက်ိဳးေၾကာင့္ သူဟာ သူ႔ရဲ့ အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ေလးသိန္းခြဲ ဆုံးရွုံးခဲ့ရတာ မဟုတ္ပါလား ။ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက အသံတိုးတိုးနဲ႔ ခ်ီေကာင္းကို သတိေပးလိုက္ပါတယ္ ။" ေနာက္ဆိုရင္ နင္ တုကူးေရွာင္နန္နဲ႔ အေပါင္းအသင္း လုပ္တာကို ေလ်ာ့ ။ သူက တကယ္တမ္းမွာ ဘာမွ မဟုတ္ဘူး "" စိတ္မပူပါနဲ႔ မမ ။ ကၽြန္ေတာ္က ေနာက္ဆိုရင္ အစ္ကိုလီနဲ႔ပဲ အေပါင္းအသင္းလုပ္ေတာ့မွာပါ ။ ကၽြန္ေတာ္က မမ သတိမေပးရင္ေတာင္ အဲသည္ တုကူးေရွာင္နန္ဆိုတဲ့ေကာင္ကို မေပါင္းဖို႔ စဥ္းစားထားၿပီးပါၿပီ "ခ်ီေကာင္းက လီဖူခ်န္းကို သူ႔ရဲ့ ေရႊသစ္ပင္ ၊ ေငြသစ္ပင္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားခဲ့ၿပီးပါၿပီ ။ အဲသည္အတြက္ သူက ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကို ရဲရဲႀကီး အာမခံလိုက္ပါတယ္ ။" နင္......နင္...... "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက ေဒါသတႀကီးနဲ႔ ခ်ီေကာင္းဘက္ကို လွည့္ၾကည့္လိုက္ပါတယ္ ။ သူမအေနနဲ႔ကေတာ့ သူမရဲ့ ေမာင္ျဖစ္သူ ဘာႀကံေနသလဲ ဆိုတာကို မသိစရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး ။ထန္......ေနာက္ထပ္ ျဖတ္ပိုင္းမွု တစ္ရာ အၿပီးမွာေတာ့ တတိယေျမာက္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးဟာ ထြက္ေပၚလာခဲ့ျပန္ပါၿပီ ။အဲသည္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကလည္း အဆင့္မမီတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးပါပဲ ။ အဲဒါက ၾကက္ဥတစ္လုံးေလာက္သာ ရွိၿပီး အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး သုံးတုံးထက္ ပိုတန္ဖိုးရွိစရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး ။' ေသလိုက္စမ္းပါေတာ့ကြာ 'တုကူးေရွာင္နန္က စိတ္ထဲကေန က်ိတ္ၿပီး ညည္းတြားလိုက္မိပါတယ္ ။ သူက ခ်ီကၽြင္းကၽြင္း နဲ႔ လီဖူခ်န္းတို႔ရဲ့ ေလွာင္ရယ္သံေတြကိုေတာင္ နားထဲမွာ ၾကားေယာင္မိေနသလိုပါပဲ ။' ေတာက္...... သည္အဘိုးႀကီး 'တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ သူက အႀကီးအကဲလ်ဳကို ေဒါသတႀကီးနဲ႔ လွည့္ၾကည့္လိုက္ပါတယ္ ။အႀကီးအကဲလ်ဴကေတာ့ တုကူးေရွာင္နန္ရဲ့ အၾကည့္ကို မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး တျခားတစ္ဖက္ကို လွည့္ေနခဲ့ပါၿပီ ။ ၿပီးေတာ့ သူက စိတ္ထဲကေန က်ိတ္ၿပီး ေျပာေနမိပါတယ္ ။" တုကူးသခင္ေလးက ငါ့ကို ဘာလို႔ ေဒါသတႀကီးနဲ႔ ၾကည့္ေနရတာလဲ ။ ငါက သူ႔ကို သည္သတၱဳတုံးထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး တစ္တုံးထက္ ပိုရွိဖို႔ အခြင့္အလမ္း မ်ားတယ္လို႔ပဲ ေျပာခဲ့တာ မဟုတ္ဘူးလား ။ အဲဒါက အနည္းဆုံးေတာ့ အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ျဖစ္ရမယ္လို႔ အာမခံခဲ့တာမွ မဟုတ္တာ ။ ၿပီးေတာ့ တကယ္လည္း ငါခန႔္မွန္းထားသလို အထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြ ရွိေနတာပဲေလ "" တုကူး သခင္ေလးခင္ဗ်ား...... ကၽြန္ေတာ္က သည္အဆင့္မမီတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး သုံးတုံးကို အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၂၁တုံးနဲ႔ ဝယ္ယူဖို႔ ကမ္းလွမ္းလိုပါတယ္ "လူတစ္ေယာက္ကေတာ့ တုကူးေရွာင္နန္ကို စတင္ၿပီး ကမ္းလွမ္းလာခဲ့ပါၿပီ ။အဲသည္လူ ဘာလုပ္ဖို႔ ႀကံေနသလဲ ဆိုတာကို လူတိုင္းအေနနဲ႔ မသိစရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး ။ သူက တုကူးေရွာင္နန္နဲ႔ ရင္းႏွီးခင္မင္ခ်င္ေနတာ အသ္ိသာႀကီးပါပဲ ။ ဒါေၾကာင့္လည္းသူက တုကူးေရွာင္နန္ရဲ့ အဆင့္မမီတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးေတြကို ေပါက္ေစ်းထက္ပိုၿပီး ကမ္းလွမ္းခဲ့တာပါ ။တုကူးေရွာင္နန္က စိတ္တိုေနတဲ့ ေလသံျဖင့္ ျပန္ေျဖလိုက္ပါတယ္ ။" ငါသည္ဟာေတြကို မေရာင္းဘူး ။ဒါေတြက လက္ဝတ္ရတနာေတြအျဖစ္ ေျပာင္းလိုက္လို႔ ရေသးတယ္ "တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ သူက လီဖူခ်န္းဘက္ကို လွည့္လိုက္ၿပီး ေျပာလိုက္ပါေသးတယ္ ။" ဒါနဲ႔ ညီအစ္ကိုလီ......အေစာပိုင္းတုန္းက ခင္ဗ်ား သတၱဳတုံး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဝယ္ခဲ့တယ္ဆို ။ လုပ္စမ္းပါ ။ တစ္တုံးေလာက္ ျဖတ္ၾကည့္ပါလား ။ က်ဳပ္နဲ႔ ကၽြင္းကၽြင္းတို႔လည္း ပိုၿပီး အျမင္က်ယ္သြားတာေပါ့ "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကေတာ့ စိတ္ထဲကေနၿပီး တုကူးေရွာင္နန္ကို က်ိန္ဆဲေနခဲ့ပါၿပီ ။ သည္တုကူးေရွာင္နန္က လီဖူခ်န္းကိုပါ ေရာၿပီး သူ႔လို အရွက္ကြဲဖို႔ ႀကံစည္ေနတာ မဟုတ္ပါလား ။' သည္တုကူးေရွာင္နန္က တကယ္ အရွက္မရွိတာပဲ ။ သူက သူမ်ားကိုပါ အရွက္ခြဲဖို႔ ႀကိဳးစားေနေသးတယ္ 'ဒါေပမဲ့လည္း လီဖူခ်န္းက မျငင္းခဲ့ပါဘူး ။" ဟုတ္ၿပီေလ ။ ျဖတ္ၾကည့္ရတာေပါ့ ။ ခင္ဗ်ား မေျပာလည္း က်ဳပ္က ျဖတ္ဖို႔ စဥ္းစားေနတာဗ် "လီဖူခ်န္းက သူ႔ရဲ့ အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး အကုန္လုံးကို ေျပာင္တလင္းခါေအာင္ သုံးပစ္လိုက္ခဲ့ ၿပီးပါၿပီ ။ အခုသူ႔ဆီမွာက အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၃၀၀၀ နီးပါးသာ ရွိပါေတာ့တယ္ ။ အခုအခ်ိန္က သူ႔အေနနဲ႔ သူသုံးလိုက္တဲ့ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံးေတြကို ျပန္ရွာရမယ့္ အခ်ိန္ပါပဲ ။အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ သူက ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံး ငါးတုံးကို ထုတ္ၿပီး သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားကို ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။" ေက်းဇူးျပဳၿပီး ဒါေတြအားလုံးကို ျဖတ္ေပးစမ္းပါ "" ဟုတ္ကဲ့ပါ ...... သခင္ေလး "သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားက ရိုေသက်ိဳးႏြံစြာနဲ႔ ျပန္ေျဖလိုက္ပါတယ္ ။အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားက သူ႔ရဲ့ သတၱဳျဖတ္ လုပ္ငန္းစဥ္ကို စတင္လိုက္ပါၿပီ ။ရႊပ္......ရႊပ္......ရႊပ္......ပထမ သတၱဳတုံးကို ဒါဇင္နဲ႔ခ်ီၿပီး ပိုင္းျဖတ္လိုက္ေပမယ့္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြရဲ့ အရိပ္အေယာင္ကို မေတြ႕ရေသးပါဘူး ။ ဓားခ်က္ တစ္ရာေက်ာ္ ပိုင္းျဖတ္ၿပီးတဲ့ အခါမွာလည္း ထူးမျခားနားပါပဲ ။ဓားခ်က္ ႏွစ္ရာေက်ာ္ ပိုင္းျဖတ္ၿပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ လူတိုင္းဟာ သည္သတၱဳတုံးကို လက္ေလ်ာ့လိုက္ၾကပါၿပီ ။ သည္သတၱဳတုံးထဲမွာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ရွိေနဖို႔ဆိုတာက ဘယ္လိုမွ မျဖစ္နိုင္ေတာ့ပါဘူး ။ၿပိဳေတာ့မယ့္မိုးလို ျဖစ္ေနတဲ့ တုကူးေရွာင္နန္ရဲ့ မ်က္ႏွာအမူအယာကလည္း အခုမွပဲ ျပန္ၿပီး ၿပံဳးလာနိုင္ပါေတာ့တယ္ ။ သူက လီဖူခ်န္း အခုလို အေျခအေနကို ဟားတိုက္ဖို႔ ေစာင့္ေနတာ မဟုတ္ပါလား ။ တကယ္လို႔သာ သတၱဳတုံး ငါးတုံးစလုံးက လုံးဝ အရွုံးေတြပဲဆိုရင္ လီဖူခ်န္းဟာ သူ႔မ်က္ႏွာကို ဘယ္မွာ ထားရမွန္း သိေတာ့မွာေတင္ မဟုတ္ပါဘူး ။သည္လိုနဲ႔ပဲ လီဖူခ်န္းရဲ့ ပထမဆုံး သတၱဳတုံးဟာ အရွုံးျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေသခ်ာသြားခဲ့ပါၿပီ ။လီဖူခ်န္းကေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆး ရွိေနဆဲပါပဲ ။သူက ဘာကိုမွ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမွု မရွိပါဘူး။လီဖူခ်န္းက သူ႔အေနနဲ႔ လူျမင္ကြင္းမွာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးပါတဲ့ သတၱဳတုံးတိုင္းကို ျဖတ္လို႔မရဘူး ဆိုတာကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး သေဘာေပါက္ပါတယ္ ။ တကယ္လို႔သာ သူက အဲသည္လို လုပ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ လူတိုင္းက သူ႔ဆီမွာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးေတြ ရွိ၊မရွိ သိနိုင္တဲ့ နည္းတစ္ခု ရွိတယ္ဆိုတာကို သိသြားပါလိမ့္မယ္ ။ အဲဒါက ျပသနာကို ဖိတ္ေခၚလိုက္တာနဲ႔ အတူတူပါပဲ ။တကယ္လို႔ သူက ဥပေဒသ ေျပာင္းလဲျခင္းနယ္ပယ္ ဧကရာဇ္တစ္ပါးဆိုရင္ေတာ့ ဒါက ျပသနာ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ ဒါေပမဲ့ အခုေတာ့ သူက တိုက္ပြဲဝိညာဥ္နယ္ပယ္ ဆရာသခင္ တစ္ပါးသာ ျဖစ္ေနပါေသးတယ္ ။သူ႔ရဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးကို ထိုးထြင္းၾကည့္ျမင္နိုင္တဲ့ အေၾကာင္းသာ ေပၚေပါက္သြားခဲ့မယ္ဆိုရင္ အင္အားႀကီး အဖြဲ႕အစည္း တခ်ိဳ႕က သူ႔ကို ဖမ္းဆီးၿပီး သူတို႔အတြက္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြ ရွာေဖြေပးဖို႔ အတင္းအက်ပ္ ခိုင္းေစၾကမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ အဲဒါဆိုရင္ေတာ့ သူဟာ ဘဝတစ္ေလၽွာက္လုံး လြတ္လပ္မွုကို ခံစားရေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ဒုတိယေျမာက္ သတၱဳတုံး နဲ႔ တတိယေျမာက္ သတၱဳတုံးကလည္း ပထမ သတၱၱဳတုံးနဲ႔ မျခားနားလွပါဘူး ။" ဟီး...ဟီး...ဟီး..."အႀကီးအကဲလ်ဴကေတာ့ က်ိတ္ၿပီး ရယ္ေနခဲ့ပါၿပီ ။သတၱဳတုံး သုံးတုံး ျဖတ္ၿပီးတဲ့အထိ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး တစ္တုံးမွ မေတြ႕ေသးဘူး ဆိုတာက ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစားမွာ လီဖူခ်န္းဟာ သူ႔ေလာက္ အေတြ႕အႀကံဳ မႂကြယ္ဝေသးဘူးဆိုတဲ့ သေဘာပါပဲ ။ ရွင္းရွင္းေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ လီဖူခ်န္းက သူ႔ကို ယွဥ္နိုင္တဲ့အဆင့္ မဟုတ္ပါဘူး ။အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားဟာ စတုတၳေျမာက္ သတၱဳတုံးကို စတင္ ျဖတ္ပိုင္းပါေတာ့တယ္ ။" ထန္ "၆၈ခ်က္ေျမာက္ ပိုင္းျဖတ္မွုမွာေတာ့ သတၱဳျဖတ္ဓားနဲ႔ တစ္စုံတစ္ရာ ထိမိတဲ့ အသံတစ္သံက ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါၿပီ ။" အဲဒါက အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး တစ္တုံးပါ ...... သခင္ေလး "သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားကလည္း စိတ္လွုပ္ရွားစြာနဲ႔ ဆိုလာခဲ့ပါတယ္ ။" ေအာင္သြားၿပီေဟ့ ။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အဲသည္လူငယ္ေလးရဲ့ သတၱဳတုံးက ေအာင္သြားၿပီဟ ။ သူ႔ရဲ့ကံက ေတာ္ေတာ္ေလး ေကာင္းတာပဲ "" ငါကေတာ့ အဲသည္ေက်ာက္တုံးရဲ့ အရြယ္အစားကိုပဲ သိခ်င္ေနမိတယ္ေဟ့ "သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားရဲ့ ကၽြမ္းက်င္စြာ ပိုင္းျဖတ္မွု ေအာက္မွာေတာ့ စိမ္းျပာေရာင္ သလင္းေက်ာက္တုံးရဲ့ ထိပ္ပိုင္းဟာ လူတိုင္းေရွ႕ကို ေပၚထြက္လာခဲ့ပါၿပီ ။ အဲဒါက အႀကီးစား ဖလားခြက္ တစ္လုံုးထက္ ပိုေသးစရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး ။" အားပါးပါး...... အဲဒါက ဖလားခြက္ အႀကီး တစ္လုံးစာပဲဟ ။ အဲဒါႀကီးက အနည္းဆုံး အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ႏွစ္ေထာင္ တန္ေနၿပီ "အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ႏွစ္ေထာင္ဆိုတာက အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး သန္း၂၀နဲ႔ ညီမၽွပါတယ္ ။ အဲသည္အတြက္ လီဖူခ်န္းရဲ့ အျမတ္ဟာ အနည္းဆုံး အဆငါးဆယ္ပါပဲ ။" အေရွ႕က ရွုံးသြားတဲ့ သတၱဳတုံးသုံုးတုံးကို အသာထားဦး ။ သည္ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ သတၱဳတုံး ဆယ္တုံးေလာက္ေတာင္ ရွုံးလို႔ ရတယ္ဟ ။ ဟူး......ဟူး...... သည္ေကာင္ေလးရဲ့ ကံေကာင္းမွုကေတာ့ အ့ံမခန္းပဲေဟ့ "လူေတြအားလုံးကေတာ့ လီဖူခ်န္းရဲ့ကံကို အားက်ေနၾကပါၿပီ ။" ေသစမ္း...... ေသလိုက္စမ္းပါလားကြာ ။ လခြီးပဲ ။ သည္ေကာင့္ရဲ့ ကံက အဲေလာက္ေတာင္ ေကာင္းရတာလား "တုကူးေရွာင္နန္ကေတာ့ လီဖူခ်န္းကို စိတ္ထဲကေန က်ိန္ဆဲေနပါေတာ့တယ္ ။" သည္ကသခင္ေလး...... က်ဳပ္က သခင္ေလးရဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကို အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၂၁၀၀ ေပးၿပီး ဝယ္လိုပါတယ္ "ေက်ာက္အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကေတာ့ လီဖူခ်န္းကို စတင္ၿပီး ကမ္းလွမ္းလာခဲ့ပါၿပီ ။လီဖူခ်န္းက လက္ကာျပလိုက္ၿပီး ျငင္းလိုက္ပါတယ္ ။" စိတ္မေလာပါနဲ႔ .........ေနာင္ႀကီး ။ ေနာက္ထပ္ သတၱဳတုံးတစ္တုံး က်န္ပါေသးတယ္ ။ ဒါကို ျဖတ္ၿပီးမွ ေဆြးေႏြးၾကတာေပါ့ "လီဖူခ်န္းက ျငင္းလိုက္တဲ့အတြက္ ကမ္းလွမ္းတဲ့သူကလည္း ဆက္ၿပီး မေျပာေတာ့ပါဘူး ။ သူက ပိုင္ရွင္ မဟုတ္တဲ့အတြက္ အလိုက္သိရပါမယ္ ။" ညီေလးေျပာတာ မွန္ပါတယ္ ။ ေနာက္ဆုံး သတၱဳတုံးကို ျဖတ္ၿပီးမွ ေဆြးေႏြးတာ ပိုသင့္ေလ်ာ္ပါတယ္ "လူေတြအားလုံးက လီဖူခ်န္းေျပာတာကို အေပၚယံမွာ လက္ခံေပမယ့္ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ပဥၥမေျမာက္ သတၱဳတုံးမွာလည္း ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ရွိေနမယ္လို႔ ဘယ္သူမွ မယုံၾကည္ၾကပါဘူး ။သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားကေတာ့ သူ႔ရဲ့ အလုပ္ကို ဆက္ၿပီး လုပ္ေနဆဲပါပဲ ။ သူက ပဥၥမေျမာက္ သတၱဳတုံးကိုလည္း ေသသပ္ကၽြမ္းက်င္စြာနဲ႔ ပိုင္းျဖတ္ေနပါတယ္ ။ရႊပ္......ရႊပ္......ရႊပ္......ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံရဲ့ ငါးထပ္ေျမာက္မွာေတာ့ သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားရဲ့ ဓားခ်က္သံေတြကလြဲ တျခား ဘာသံမွ ၾကားမေနရေတာ့ပါဘူး ။ထန္......သတၱဳျဖတ္ဓားနဲ႔ တစ္စုံတစ္ခု ထိမိတဲ့ အသံက ထပ္ၿပီး ထြက္ေပၚလာျပန္ပါၿပီ ။အဲသည္အသံက တုကူးေရွာင္နန္အတြက္ အိပ္မက္ဆိုး တစ္ခုလိုပါပဲ ။ သူ႔ရဲ့ မ်က္ႏွာက " ပေထြးရိုက္တာကို ခံေနရတဲ့ မယားပါသားရဲ့ မ်က္ႏွာအလား " ရွုံ႔မဲ့ေနခဲ့ပါၿပီ ။ အႀကီးအကဲလ်ဴကလည္း ေခါင္းကို မေဖာ္ဝံ့ေတာ့ပါဘူး ။" ေနာက္ထပ္......ေနာက္ထပ္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး တစ္တုံးလား "" သည္ေကာင္ေလးရဲ့ ကံက ေကာင္းလြန္း မေနဘူးလား "ဝိုင္းဝန္းၾကည့္ရွုေနၾကတဲ့ လူေတြရဲ့ အသံကလည္း ကၽြတ္စီ ညံေနခဲ့ပါၿပီ ။" အဲ......အဲဒါက အနိမ့္စား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္......ေက်ာက္တုံး "အဲသည္အခ်ိန္မွာပဲ သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားက တုန္ယင္စြာနဲ႔ ေျပာလာခဲ့ပါတယ္ ။ သူက သတၱဳတုံးထဲကေနၿပီး အိပ္မက္ဆန္လွတဲ့ စိမ္းျပာႏုေရာင္ အလင္းတန္းေတြကို ေတြ႕လိုက္ရတာ မဟုတ္ပါလား ။" ဘာ...... အဲဒါက အနိမ့္စား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးလား "" ျမန္ျမန္ ...... ျမန္ျမန္လုပ္ပါဟ ။ ငါတို႔ အဲသည္ေက်ာက္တုံးကို ျမင္ရဖို႔ မေစာင့္နိုင္ေတာ့ဘူး "လူေတြအားလုံးကေတာ့ လုံးဝ စိတ္မရွည္ၾကေတာ့ပါဘူး ။အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ သတၱၱဳတုံးျဖတ္သမားဟာ ဂ႐ုတစိုက္နဲ႔ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကို သတၱဳတုံးထဲကေနၿပီး ျဖတ္ယူလိုက္ပါေတာ့တယ္ ။႐ုတ္တရက္ ဆိုသလိုပဲ စိမ္းျပာႏုေရာင္ ေက်ာက္သလင္းတုံးေလး တစ္တုံးဟာ လူတိုင္းေရွ႕ကို ေပၚထြက္လာခဲ့ပါၿပီ ။ အဲဒါက လက္သီး တစ္ဆုပ္စာေလာက္ကို ရွိပါတယ္ ။သည္ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးရဲ့ ၾကည္လင္ေတာက္ပမွု နဲ႔ လွပမွုကေတာ့ လူေတြအားလုံးကို ဆြဲေဆာင္သြားခဲ့ပါၿပီ ။ လူတိုင္းက သူတို႔ရဲ့ အၾကည့္ကို ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးဆီကေနၿပီး မခြာနိုင္ၾကေတာ့ပါဘူး ။" အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ။ အဲဒါက တကယ္ႀကီး ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးပဲ "" အိုး...... ေကာင္းကင္ဘုံ"အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြဆိုတာက အင္မတန္ ရွားပါးတဲ့ အရာေတြပါပဲ ။ သည္ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံမွာဆိုရင္ အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ေပၚထြက္မလာတာက ႏွစ္လနီးပါး ရွိေနပါၿပီ ။ ၿပီးေတာ့ အရင္တစ္ေခါက္တုန္းက ေပၚထြက္လာတဲ့ အဆင့္နိမ္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးက ၾကက္ဥတစ္လုံး အရြယ္ေလာက္သာ ရွ္ိတာပါ ။ အဲဒါက လီဖူခ်န္းရဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကို ဘယ္လိုမွ မယွဥ္နိုင္ပါဘူး ။" ေတာက္...... သည္ေကာင္က ကံေကာင္းလြန္းလွခ်ည္လား ။ မျဖစ္ဘူး ။ ငါသည္ေက်ာက္တုံးကို မရရေအာင္ ဝယ္ရမယ္ "တုကုးေရွာင္နန္ရဲ့ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ေလာဘ ၊ေဒါသ ၊ေမာဟေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္လာခဲ့ပါၿပီ ။အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ သူက လီဖူခ်န္းကို လိပ္ျပာ အသိစိတ္အာ႐ုံနဲ႔ လွမ္းၿပီး ဆက္သြယ္လိုက္ပါေတာ့တယ္ ။" ညီအစ္ကိုလီ ...... က်ဳပ္က သည္အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးကို အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ငါးေထာင္နဲ႔ ဝယ္ယူဖို႔ ကမ္းလွမ္းခ်င္ပါတယ္ ။ သည္ေစ်းက နည္းေကာင္း နည္းေနပါလိမ့္မယ္ ။ ဒါေပမဲ့ က်ဳပ္က ညီအစ္ကိုလီက တုကူးကလန္ရဲ့ ဧည့္သည္ေတာ္ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ထူးကို ထပ္ၿပီး ေပးပါဦးမယ္ ။ ညီအစ္ကိုလီ ဘယ္လို သေဘာရပါသလဲ "တကယ္လို႔သာ တစ္ေယာက္ေယာက္က တုကူးေရွာင္နန္ရဲ့ ကမ္းလွမ္းမွုကို ၾကားလိုက္ရရင္ေတာ့ စိတ္ထဲကေန လွမ္းၿပီး က်ိန္ဆဲမိမွာ အမွန္ပါပဲ ။သူက အနည္းဆုံး အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး တစ္ေသာင္း တန္ဖိုးရွိတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကို တစ္ဝက္ေစ်းနဲ႔ဝယ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာမဟုတ္ပါလား ။ သည္တုကုးေရွာင္နန္ဆိုတဲ့ သေကာင့္သားက လုံးဝကို အရွက္မရွိေတာ့ပါဘူး ။အဆုံးမဲ့အာဏာ အပိုင္း ၅၅၅ ( စာစဥ္ ၄၁ )အႀကံအစည္မ်ား" အိုး...... ေကာင္းကင္ဘုံ ။ သည္ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ႏွစ္တုံးက အလယ္အလတ္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး တစ္ေသာင္းနဲ႔ ႏွစ္ေသာင္းၾကား တန္ဖိုး ရွိတာေပါ့ ။ အဲဒါက အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံးနဲ႔ တြက္မယ္ဆိုရက္ သန္း တစ္ရာနဲ႔ သန္းႏွစ္ရာၾကားေတာင္ ရွိတာပါလား ။ မျဖစ္ဘူး ။ ငါ့သူ႔ကို အခုထက္ပိုၿပီး ရိုရိုေသေသ ဆက္ဆံရမယ္ "ခ်ီေကာင္းရဲ့ မ်က္လုံးေတြကေတာ့ အေရာင္ေတာက္ေနခဲ့ပါၿပီ ။ခ်ီကလန္ရဲ့ အေရးပါတဲ့ မ်ိဳးဆက္ျဖစ္တာေတာင္မွ သူဟာ တစ္ႏွစ္မွအဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး သန္းအနည္းငယ္သာ သုံးနိုင္တာပါ ။ ဒါေပမဲ့ လီဖူခ်န္းကေတာ့ တစ္ထိုင္တည္းနဲ႔ပဲ အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး သန္းရာခ်ီကို ရွာျပလိုက္နိုင္တာ မဟုတ္ပါလား ။"သည္က ညီငယ္ေလး...... အစ္ကိုတို႔ လက္ဖက္္စိမ္း ပြဲ႐ုံက ညီငယ္ေလးရဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ႏွစ္တုံးကို အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး တစ္ေသာင္းခြဲနဲ႔ ဝယ္ယူဖို႔ ကမ္းလွမ္းလိုပါတယ္ "" က်ဳပ္တို႔ အထိီးက်န္ခန္းမက အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး တစ္ေသာင္းေျခာက္ေထာင္နဲ႔ ကမ္းလွမ္းလိုပါတယ္ "ေဒသတြင္း အင္အားစုေတြရဲ့ သက္ဆိုင္သူေတြကေတာ့ သူ႔တို႔ရဲ့ ကမ္းလွမ္းမွုေတြကို စတင္ လာခဲ့ပါၿပီ ။သူတို႔ေတြက သည္ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံကို လာေနက် ေဖာက္သည္ေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူတို႔အေနနဲ႔ သည္ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးႏွစ္တုံးရဲ့ တန္ဖိုးကို မသိစရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး ။အပိုေတြ ေျပာတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး ။ သည္ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ႏွစ္တုံးဟာ တကယ္တမ္း လိုအပ္ေနသူေတြကို ေရာင္းခ်မယ္ဆိုရင္ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ႏွစ္ေသာင္းနဲ႔ေတာင္ အလြယ္တကူ ေရာင္းခ်နိုင္ပါတယ္ ။" ကၽြန္ေတာ္က အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးကိုေတာ့ ေရာင္းပါမယ္ ။ ဒါေပမဲ့ အနိမ့္စား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကိုေတာ့ မေရာင္းပါဘူး ။ကဲ...... ေစ်းစေပးလို႔ ရပါၿပီ "လီဖူခ်န္းဆီမွာက အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၃၀၀၀ နီးပါး ရွိေနပါေသးတယ္ ။ အဲသည္အတြက္ သူက ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံးေတြကို သိပ္အေရးတႀကီးေတာ့ မလိုအပ္ေသးပါဘူး ။" ၂၁၅၀ ""၂၁၈၀ "" ၂၂၀၀ "" ၂၃၀၀ "အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးက ဖလားခြက္ႀကီး တစ္ခြက္ေလာက္သာ ရွိေပမယ့္လည္း လူေတြကိုေတာ့ ဆြဲေဆာင္ေနဆဲပါပဲ ။" ၂၅၀၀"" က်ဳပ္တို႔ အထီးက်န္ ခန္းမက အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၂၅၀၀ ကမ္းလွမ္းလိုပါတယ္ ။ သည္ထပ္ပိုေပးမယ့္သူ ရွိရင္ေတာ့ က်ဳပ္က ေနာက္ဆုတ္ေပးပါမယ္ "တိုက္ပြဲဝိညာဥ္နယ္ပယ္ အဆင့္၉ေရာက္ေနတဲ့ လူႀကီးတစ္ေယာက္က ေလးနက္တည္ၾကည္စြာနဲ႔ ေျပာလာခဲ့ပါတယ္ ။ ၾကည့္ရတာေတာ့ အဲဒါက သူတတ္နိုင္တဲ့ ေနာက္ဆုံးေစ်း ျဖစ္ပုံပါပဲ ။" အား ...... ၂၅၀၀ ကေတာ့ မ်ားလြန္းတယ္ ။ အဲေလာက္္ဆိုရင္ အျမတ္က ဘယ္ေလာက္မွ က်န္မွာ မဟုတ္ဘူး ။" ထားလိုက္ေတာ့...... ၂၅၀ဝ ထက္ ပိုေပးဖို႔ကေတာ့ က်ဳပ္လည္း မတတ္နိုင္ဘူး "လူေတြအားလုံးက လက္ေလ်ာ့သြားခဲ့ၾကပါၿပီ ။"၂၆၀၀ "အဲသည္အခ်ိန္မွာပဲ ႐ုတ္တရက္ဆိုသလို ေစ်းေပးတဲ့ အသံတစ္သံက ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္ ။ အသံပိုင္ရွင္ကေတာ့ တုကူးေရွာင္နန္ပါပဲ ။လီဖူခ်န္းက တုကူးေရွာင္နန္ကို ၾကည့္လိုက္ၿပီး ေမးလိုက္ပါတယ္ ။" ခင္ဗ်ားက လက္ငင္း ေခ်မွာလား "တုကူးေရွာင္နန္ကလည္း ယုံၾကည္မွု အျပည့္ပါပဲ ။" စိတ္မပူနဲ႔ ။ က်ဳပ္ဆီမွာ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ရ၀၀၀ ပါလာတယ္ ။ ၂၆၀၀ ေလာက္က စကားထဲ ထည့္ေျပာစရာ မလိုဘူး"တုကူးကလန္က ခ်ီကလန္နဲ႔ မတူညီဘဲ ကြဲျပားျခားနားပါတယ္ ။သူတို႔ေတြက ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား ေလာကမွာ နက္ရွိုင္းစြာ က်င္လည္ေနၾကသူေတြပါ ။ မဟုတ္လို႔ကေတာ့ သူတို႔အေနနဲ႔ အႀကီးအကဲလ်ဴလို ေလာင္းကစားဝိဇၨာ တစ္ေယာက္ကို အခေၾကးေငြေပးၿပီး ေခၚယူထားမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။တုကုးေရွာင္နန္ ကိုယ္တိုင္ကလည္း တုကူးကလန္ရဲ့ ေလာင္းကစား စီးပြားေရးမွာ ကိုယ္စားျပဳနိုင္သူ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူဟာ သည္ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံကို အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ေထာင္ခ်ီသယ္လာၿပီး အျမဲလိုလို လာေလ့ ရွိတာပါ ။" ဟုတ္ၿပီေလ ။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ သည္ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးက ခင္ဗ်ားဟာပဲ "လီဖူခ်န္းက သူ႔ရဲ့ အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကို တုကူးေရွာင္နန္ကို ယူဖို႔ ခြင့္ေပးလိုက္ပါတယ္ ။" ေရာ့ "တုကူးေရွာင္နန္ကလည္း သိုေလွာင္အိတ္ တစ္အိတ္ကို လီဖူခ်န္းဆီ ပစ္ေပးလိုက္ပါတယ္ ။ လီဖူခ်န္း တစ္ခ်က္ ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ အထဲမွာ ရွိေနတဲ့ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံးေတြဟာ ၂၆၀၀ အတိအက်ပါပဲ ။" ညီအစ္ကိုလီ ...က်ဳပ္က သည္အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးအျပင္ အနိမ့္စား ေက်ာက္တုံးကိုလည္း လိုခ်င္ေသးတယ္ "အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးကို သိမ္းဆည္းၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ တုကူးေရွာင္နန္က လီဖူခ်န္းကို လိပ္ျပာ အသိစိတ္အာ႐ုံနဲ႔ ဆက္သြယ္ၿပီး ေျပာလိုက္ပါေသးတယ္ ။" ေတာင္းပန္ပါတယ္ ။က်ဳပ္သည္ေက်ာက္တုံးကို တျခား တစ္ေနရာမွာ သုံးစရာ ရွိေနလို႔ပါ "လီဖူခ်န္းကေတာ့ လုံးဝ မေရာင္းခ်ပါဘူး ။ တကယ္လို႔ သူ႔အေနနဲ႔ ေရာင္းခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာင္မွ တုကူးေရွာင္နန္ကလြဲၿပီး တျခားသူကိုပဲ ေရာင္းခ်မွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။" ညီအစ္ကိုလီ......အဲဒါက ဘာသေဘာလဲ ။ က်ဳပ္က သည္အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကိုေတာင္မွ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၂၆၀၀ ေပးဝယ္ထားတာေနာ္ "တုကူးေရွာင္နန္ရဲ့ မ်က္ႏွာကေတာ့ မည္းေမွာင္သြားခဲ့ပါၿပီ ။လီဖူခ်န္းကေတာ့ ရယ္စရာ ဟာသျပက္လုံး တစ္ခုကို ၾကားလိုက္ရသလို ခံစားလိုက္ရပါတယ္ ။" ေနစမ္းပါဥိီး ။ က်ဳပ္က သည္အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံးကို ခင္ဗ်ားကို ေရာင္းပါမယ္လို႔ ဘယ္တုန္းက ေျပာခဲ့မိလို႔လဲ "" လီဖူခ်န္း...... မင္းကိုယ့္အဆင့္ကိုယ္သိရင္ ေကာင္းမယ္ ။ ငါက ဘာျဖစ္လို႔ အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး တစ္တုံးကို အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၂၆၀၀ ေပးၿပီ ဝယ္ခဲ့သလဲ ဆိုတာကို မင္းလည္း ရိပ္မိမွာပဲ ။ ႐ူးခ်င္ေယာင္ ေဆာင္မေနနဲ႔ "တုကူးေရွာင္နန္ကေတာ့ စၿပီး လီဖူခ်န္းကို ၿခိမ္းေျခာက္လာခဲ့ပါၿပီ ။အမွန္အတိုင္း ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဖလားခြက္ႀကီး တစ္ခုသာသာ ရွိတဲ့ အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကို အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၂၆၀၀ ေပးၿပီး ဝယ္တယ္ဆိုတာက အရွုံံးမရွိပါဘူး ။ အဲဒါက အျမတ္ နည္းသြား႐ုံသာ ရွိတာပါ ။" ခင္ဗ်ား ဆက္ၿပီး မေျပာေတာ့တာ ပိုေကာင္းမယ္ ။ က်ဳပ္က ခင္ဗ်ားကို အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ေရာင္းပါမယ္လို႔ မေျပာခဲ့သလို ခင္ဗ်ားကို ဝင္ၿပီး ေစ်းအၿပိဳင္ေပးပါလို႔လည္း မေျပာခဲ့ဖူးဘူး ။ ခင္ဗ်ားမေက်နပ္ဘူးဆိုရင္ က်ဳပ္ရဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးကို ျပန္ေပးခဲ့ ။ က်ဳပ္ ခင္ဗ်ားကို ျပန္အမ္းေပးလိုက္မယ္ "" လီဖူခ်န္း...... မင္းက ငါ့ကို တကယ္ပဲ ဆန႔္က်င္ရဲတာလား "တုကူးေရွာင္နန္က သတ္ျဖတ္ျခင္း အေငြ႕အသက္ေတြကို ထုတ္လႊတ္လာခဲ့ပါၿပီ ။" မင္းက ဘယ္လို ထင္လို႔လဲ "လီဖူခ်န္းက တုကူးေရွာင္နန္ကို စကားေကာင္းေကာင္း ျပန္ေျပာခ်င္စိတ္ မရွိေတာ့ပါဘူး ။ အဲသည္အတြက္ သူက ဘုပဲ ျပန္ေတာပါေတာ့တယ္ ။တစ္ဖက္လူက သူ႔ကို အနိုင္က်င့္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာ အသိသာႀကီး မဟုတ္ပါလား ။သည္လိုလူမ်ိဳးကို စကားေကာင္းေကာင္း ျပန္ေျပာရင္လည္း အလကားပါပဲ ။" ေအး......ဟုတ္ၿပီ ။ မင္း...... သည္ကိစၥေၾကာင့္ ေနာင္တ မရပါေစနဲ႔ "တုကူးေရွာင္နန္က လီဖူခ်န္းကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ုၿပီး ေျပာလာခဲ့ပါတယ္ ။ သူ႔ရဲ့ မ်က္လုံးထဲမွာေတာ့ လူသတ္ခ်င္တဲ့ အရိပ္အေယာင္ေတြ အျပည့္ပါပဲ ။ သူက သူ႔ရဲ့ သတ္ျဖတ္ျခင္း အေငြ႕အသက္ေတြကို လုံးဝ ဖုံးကြယ္ထားျခင္း မရွိေတာ့ပါဘူး ။" မင္းက ငါ့ကို လာၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္ေနတာလား ။ မင္းသိထားဖို႔က ငါဆိုတဲ့ေကာင္က ဘယ္တုန္းကမွ ေနာင္တ မရဖူးဘူးကြ 'လီဖူခ်န္းကလည္း တုကူးေရွာင္နန္ကို မ်က္လုံးခ်င္း ဆိုင္ၾကည့္ၿပီး ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။" ေကာင္းတယ္ ...... သိပ္ေကာင္းတယ္ ။ လီဖူခ်န္း......သည္ေန႔ကေတာ့ ငါအရွုံးနဲ႔ပဲ ေနာက္ဆုတ္ေပးလိုက္မယ္ ။ ေအး...... ဒါေပမဲ့ မင္းသည္ေန႔ကစၿပီး ေကာင္းေကာင္း ေနရေတာ့မယ္ မထင္နဲ႔ "စကားအဆုံးမွာေတာ့ တုကူးေရွာင္နန္ဟာ ခ်ာခနဲ လွည့္ၿပီး ထြက္ခြာသြားခဲ့ပါၿပီ ။သူတို႔ႏွစ္ေယာက္စလုံးက လိပ္ျပာ အသိစိတ္အာ႐ုံနဲ႔ ဆက္သြယ္ေျပာေနၾကတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ တျခားသူေတြကေတာ့ သူတို႔ဘာေျပာေနသလဲ ဆိုတာကို မသိၾကပါဘူး ။ဒါေပမဲ့လည္း သူတို႔က တုကူးေရွာင္နန္ရဲ့ ညိဳပုပ္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ဟာ အျငင္းပြားေနၾကတယ္ ဆိုတာကို ရိပ္မိလိုက္ၾကပါတယ္ ။" တုကူးေရွာင္နန္နဲ႔ ရန္စရွိတာက ေကာင္းတဲ့ အရာေတာ့ မဟုတ္ဘူး "" က်ဳပ္ကေတာ့ ခင္ဗ်ားသူ႔ကို စိုးရိမ္ေပးေနစရာ မလိုဘူးလို႔ ထင္တယ္ ။ ခင္ဗ်ား ၾကည့္လိုက္ေလ ။ အဲသည္ေကာင္ေလးက ခ်ီကလန္ရဲ့ သခင္မေလးနဲ႔ေကာ သခင္ေလးနဲ႔ပါ အေတာ္ေလး ရင္းႏွီးေနတာ မေတြ႕ဘူးလား ။ ခ်ီကလန္က သူ႔ရဲ့ေနာက္မွာ ရွိေနမွေတာ့ တုကူးကလန္ စိုးရိမ္ေနဖို႔ဆိုတာ လိုမွ မလိုတာ "လူေတြကေတာ့ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ေဆြးေႏြးေနၾကပါတယ္ ။" လီဖူခ်န္း...... ရွင့္အေနနဲ႔ သတိထားမွ ရမယ္ေနာ္ ။ တုကူးေရွာင္နန္က ရွင့္ကို ျပသနာရွာမွာ အေသအခ်ာပဲ "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကေတာ့ အေတာ္ေလး စိုးရိမ္ေနတဲ့ ပုံပါပဲ ။လီဖူခ်န္းက ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္ပါတယ္ ။" ေက်းဇူးပါ ...... ခ်ီသခင္မေလး ။ က်ဳပ္သတ္ိထားပါ့မယ္ "တုကူးကလန္က နန္ရွန္းၿမိဳ႕ရဲ့ အဓိကကလန္ ေလးခုထဲက တစ္ခု ျဖစ္တဲ့အတြက္ မ်ားျပားလွတဲ့ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္ေတြ ရွိေကာင္း ရွိပါလိမ့္မယ္ ။ ဒါေပမဲ့ သူတုုိ့ရဲ့ အစြမ္းအထက္ဆုံး အဖြဲ႕ဝင္က အလြန္ဆုံးရွိမွ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ အလယ္အလတ္ အဆင့္ေလာက္မွာပါပဲ ။ သူတို႔ေတြက သက္တံနီဂိုဏ္းနဲ႔ ယွဥ္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဘာမွ မဟုတ္ပါဘူး ။အဖြဲ႕အစည္း ခြန္အားခ်င္း ယွဥ္မယ္ဆိုရင္ျဖင့္ နန္ရွန္းၿမိဳ႕စား စံအိမ္ေတာင္မွ သက္တံနီဂိုဏ္းကို ယွဥ္နိုင္စရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး ။ၿမိဳ႕စားစံအိမ္ရဲ့ အစြမ္းအထက္ဆုံးဆိုတဲ့ အဖြဲ႕ဝင္ေတာင္မွ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ အဆင့္ျမင့္ပိုင္းမွာသာ ရွိတာ မဟုတ္ပါလား ။သက္တံနီဂိုဏ္းမွာက အနည္းဆုံး အဆင့္ျမင့္ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္၅ပါး ရွိတဲ့အျပင္ သက္တံနီဘုရင္ရဲ့ တန္ခိုးအစြမ္းကလည္း မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ အထြတ္အထိပ္မွာ ရွိတယ္လို႔ မွတ္ယူနိုင္ပါတယ္ ။သတ္မွတ္ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္း ၊စည္းကမ္းေတြေၾကာင့္ သက္တံနီဂိုဏ္းဟာ ၿမိဳ႕စားစံအိမ္ကို ထိပ္တိုက္ မေတြ႕ရဲေပမယ့္ တုကူးကလန္ကိုေတာ့ ထိပ္တိုက္မေတြ႕ရဲစရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး ။ဒါေပမဲ့လည္း လီဖူခ်န္းက သက္တံနီဂိုဏ္းက သက္တံနီဂိုဏ္း ၊ သူကသူ ဆိုတဲ့ အခ်က္ကိုေတာ့ ေကာင္းေကာင္းႀကီး နားလည္ပါတယ္ ။ သူ႔အေနနဲ႔ အခ်ိန္တိုင္းမွာ သက္တံနီဂိုဏ္းကို အားကိုးေနလို႔ မရပါဘူး ။ ကိစၥေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုေတာ့ သူကိုယ္တိုင္ပဲ ေျဖရွင္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။" သည္ၿမိဳ႕မွာ ငါ့ကို ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ ေပးမယ့္ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုေတာ့ လိုေနၿပီ "အေတြးတစ္ခု ဝင္လာၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကို လွည့္ၿပီး ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။" ခ်ီသခင္မေလး...... သခင္ေလးတို႔ရဲ့ ခ်ီကလန္က သည္အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးကို စိတ္ဝင္စားလား မသိဘူး "သူ႔ရဲ့ သိုေလွာင္အိတ္ထဲမွာက အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ငါးတုံး ရွိေနပါေသးတယ္ ။ အဲသည္အတြက္ တစ္ခုေလာက္ ထုတ္ေရာင္းလိုက္တာက ဘာျပသနာမွ မရွိပါဘူး ။ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက အ့ံၾသစြာျဖင့္ ေမးလာခဲ့ပါတယ္ ။" ရွင္က ကၽြန္မတို႔ ခ်ီကလန္ကို ေရာင္းေပးမလို႔လား "လီဖူခ်န္းက ျပဳံးၿပီး ျပန္ေျဖလိုက္ပါတယ္ ။" အင္း...... သခင္မေလးတိုု႔ စိတ္ဝင္စားမယ္ဆိုရင္ေပါ့ "" စိတ္ဝင္စားတာေပါ့ရွင္ "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကလည္း အခြင့္အေရးကို လက္လႊတ္မခံပါဘူး ။အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးေတြဆိုတာက မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္ေတြအတြက္ေတာင္မွ အသုံးဝင္တဲ့ အရာေတြ မဟုတ္ပါလား ။ ၿပီးေတာ့ နန္ရွန္းၿမိဳ႕ တစ္ခုလုံးမွာေတာင္မွ အဲသည္ေက်ာက္တုံးေတြဟာ တစ္ႏွစ္မွာ ဒါဇင္အနည္းငယ္သာ ထြက္ေပၚလာေလ့ ရွိတာပါ ။ အဲသည္အတြက္ ဘယ္ကလန္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးေတြကို ဝယ္ယူခြင့္ ရမယ္ဆိုရင္ အေကာင္းဆုံး ႀကိဳးပမ္းၾကမွာပါပဲ ။" ဒါေပမဲ့ အခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ ကၽြန္မဆီမွာ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး အဲသည္ေလာက္မ်ားမ်ား မပါလာဘူးရွင့္ "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက ေတာင္းပန္တဲ့ ေလသံနဲ႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။လီဖူခ်န္းက လက္ကာျပလိုက္ၿပီး" ရပါတယ္ ။ သိပ္ၿပီးမေလာပါနဲ႔ ။ သခင္မေလး အဆင္သင့္မွပဲ ဆက္ေျပာတာေပါ့ "" အစ္ကိုႀကီးလီ...... အစ္ကိုက အစ္မအတြက္ေတာင္ သတၱဳတုံး ႏွစ္တုံး ေရြးေပးခဲ့ေသးတာပဲ ။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလည္း တစ္တုံးေလာက္ ေရြးေပးပါဦး"ေဘးမွာရွိေနတဲ့ ခ်ီေကာင္းကေတာ့ သူ႔ရဲ့ စိတ္ကို ဘယ္လိုမွ ခ်ဳပ္မတည္းနိုင္ေတာ့ပုံပါပဲ ။လီဖူခ်န္းက စကားကို ႀကိဳကာထားလိုက္ပါတယ္ ။" က်ဳပ္က ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစားမွာ နည္းနည္း ပါရမီ ပါတာပဲ ရွိတာေနာ္ ။ က်ဳပ္က အခ်ိန္တိုင္းမွာ ေအာင္ျမင္မယ္လို႔ အာမ မခံဘူး ။ ဒါေပမဲ့ ခင္ဗ်ားမွာ အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး သန္းအနည္းငယ္ ရွိရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ား အျမတ္ ရနိုင္တဲ့ သတၱဳတုံး တစ္တုံးေလာက္ ရဖို႔ အခြင့္အေရးရွိတယ္ "သူက အေစာပိုင္းကေလးကတင္ပဲ လူေတြကို ပါးစပ္ အေဟာင္းသား ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ ။ သူ႔အေနနဲ႔ အခုဆက္ၿပီး လုပ္ျပလိုက္မယ္ ဆိုရင္ ဘာေတြ ျဖစ္ကုန္မလဲဆိုတာ ႀကိဳၿပီး မေတြးနိုင္ပါဘူး ။" အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး သန္းအနည္းငယ္လား "ခ်ီေကာင္းက မ်က္လုံးေလး ကလယ္ကလယ္ ျဖစ္သြားခဲ့ပါၿပီ ။ သူ႔မွာက အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ေသာင္းဂဏန္းေလာက္သာ က်န္ရွိေတာ့တာ မဟုတ္ပါလား ။ခ်ီကြင္းကၽြင္းက သူမရဲ့ ေမာင္ျဖစ္သူကို ဆက္ၿပီး ၾကည့္မေနနိုင္ေတာ့ပါဘူး ။ အဲသည္အတြက္ သူမက သိုေလွာင္အိတ္တစ္လုံး ပစ္ေပးလိုက္ပါတယ္ ။" ေရွာင္ေကာင္း...... သည္ထဲမွာ အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး သုံးသန္းပါတယ္ ။ ဒါနဲ႔ဆိုရင္ နင့္အေႂကြးက ရွစ္သန္း ရွိေနၿပီေနာ္ ။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ နင္ငါ့ကို ျပန္ဆပ္ဖို႔ မေမ့နဲ႔ "" ဆပ္မွာ......ဆပ္မွာ ။ မဆပ္မွာကိုေတာ့ လုံးဝ မပူနဲ႔ မမ "ခ်ီေကာင္းက ဝမ္းသာအားရနဲ႔ ကတိေပးလိုက္ပါတယ္ ။အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္း နဲ႔ ခ်ီေကာင္းတို႔ဟာ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြကို ဝယ္ဖို႔ ထြက္ခြာသြားခဲ့ ၾကပါၿပီ ။" ဒါက မဆိုးဘူး "" သည္ဟာလည္း မဆိုးဘူး "" ၿပီးေတာ့ သည္ဟာ "အခ်ိန္အနည္းငယ္ အတြင္းမွာပဲ ခ်ီေကာင္းရဲ့ အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး သုံးသန္းဟာ ကုန္သြားပါေတာ့တယ္ ။ မကုန္လို႔လည္း မရပါဘူး ။ လီဖူခ်န္းက သူ႔အတြက္ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံး ရတုံးေတာင္ ေရြးေပးလိုက္တာ မဟုတ္ပါလား ။အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ သတၱဳတုံးျဖတ္ဖို႔ အခ်ိန္ကို က်ေရာက္လာခဲ့ပါၿပီ ။ပထမဆုံး သတၱဳတုံးကေတာ့ လုံးဝ ရွုံးပါတယ္ ။ဒုတိယေျမာက္ သတၱဳတုံးကေတာ့ မေအာင္ပါဘူး ။တတိယေျမာက္ သတၱဳတုံးမွာလည္း ရွုံးဆဲပါပဲ ။စတုတၳေျမာက္ သတၱဳတုံးကလည္း ဘာမွ မထူးပါဘူး ။ပဥၥမေျမာက္ သတၱဳတုံးမွာေတာ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးတစ္တုံး ပါလာခဲ့ပါတယ္ ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါက ခြက္တစ္ခြက္ သာသာေလာက္သာ ရွိတဲ့အတြက္ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၃၀၀၊၄၀၀ေလာက္ထက္ ပိုမရပါဘူး ။ဆ႒မေျမာက္ သတၱဳတုံး နဲ႔ သတၱေျမာက္ သတၱဳတုံးေတြကလည္း လုံးဝကို ရွုံးတာပါပဲ ။အဆုံးမွာေတာ့ ခ်ီေကာင္းရဲ့ ရင္ႏွိီးျမဳပ္ႏွံမွုဟာ အျမတ္ တစ္သန္းနီးပါးနဲ႔ပဲ အဆုံးသတ္လိုက္ရပါေတာ့တယ္ ။ခ်ီေကာင္းကေတာ့ အေတာ္ေလး မခံခ်ိ ၊ မခံသာ ျဖစ္ေနခဲ့ပါၿပီ ။သူက လီဖူခ်န္းကို အျပစ္တင္တဲ့ မ်က္လုံးေတြနဲ႔ လိုက္ၾကည့္ေနပါတယ္ ။သူက သူ႔အစ္မလို တစ္ထိုင္တည္းနဲ႔ အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ရွစ္သန္းနဲ႔ ဆယ္သန္းၾကား အျမတ္ရမယ္လို႔ ထင္ထားခဲ့တာပါ ။ ဒါေပမဲ့ အဆုံးသတ္မွာေတာ့ သူက အျမတ္ နည္းနည္းပဲ ရလိုက္တာ မဟုတ္ပါလား ။ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကေတာ့ သူမရဲ့ ေမာင္ျဖစ္သူ အေၾကာင္း သိတဲ့အတြက္ အေရးကို စိုက္မေနပါဘူး ။ သူမက ခ်ီေကာင္းကို မာန္မဲၿပီးေတာ့ေတာင္ ဆူလိုက္ပါေသးတယ္ ။" ေရွာင္ေကာင္း...... ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစားဆိုတာ လြယ္တယ္လို႔ နင္ထင္ေနတာလား ။နင္သည္ေလာက္ ျမတ္တာေတာင္ ေတာ္ေသးတယ္လို႔ ဆိုရမယ္ ။ နင္အရင္တုန္းကဆိုရင္ အရင္းေတာင္ ျပန္မရဘူး မဟုတ္လား ။ နင္ဘာျဖစ္လို႔ သခင္ေလးလီကို အျပစ္တင္တဲ့ မ်က္လုံးေတြနဲ႔ လိုက္ၾကည့္ေနတာလဲ "" ဟုတ္ပါတယ္ ......ဟုတ္ပါတယ္ ။ အစ္မေျပာတာ မွန္ပါတယ္ "သူ႔ရဲ့ အစ္မ ျဖစ္သူက မာန္မဲေျပာဆိုလာၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ခ်ီေကာင္းက လီဖူခ်န္းကို အျပစ္တင္တဲ့ မ်က္လုံးေတြနဲ႔ လိုက္မၾကည့္ရဲေတာ့ပါဘူး ။အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ သူတို႔သုံးေယာက္ဟာ ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစား႐ုံရဲ့ ေျခာက္ထပ္ေျမာက္ကို တက္သြားၾကပါေတာ့တယ္ ။လီဖူခ်န္းကေတာ့ အေတာ္ေလး စိတ္ဓာတ္က်သြား ခဲ့ပါၿပီ ။ အေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ သည္အထပ္မွာက အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ၃တုံးသာ ရွိေနလို႔ပါပဲ ။ အဲသည္အေရအတြက္က ငါးထပ္ေျမာက္ကထပ္ေတာင္ နည္းေနေသးတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္ ။" မတတ္နိုင္ဘူးေလ ။ ရွိတာ ဝယ္ရမွာပဲ "အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ တုံ႔ဆိုင္းေနျခင္း မရွိဘဲ ေျခာက္ထပ္ေျမာက္က ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ပါဝင္တဲ့ သတၱဳတုံးေတြအျပင္ အျခား သတၱဳတုံးေတြကိုပါ ဝယ္ပစ္လိုက္ပါေတာ့တယ္ ။ လီဖူခ်န္းက သည္သတၱဳတုံးေတြ အတြက္ကိုေတာ့ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ေျခာက္ေထာင္နီးပါး သုံးခဲ့ရပါတယ္ ။ဒါေပမဲ့ သူက အဲသည္သတၱဳတုံးေတြကိုေတာ့ မျဖတ္ခဲ့ပါဘူး ။ တကယ္လို႔သာ သူက သတၱဳတုံးေတြကို ျဖတ္လိုက္မယ္ ဆိုရင္ သူ႔ရဲ့ အစြြမ္းကို လူေတြက ရိပ္စားမိသြားပါလိမ့္မယ္ ။" အင္း...... ခုနစ္ထပ္ေျမာက္မွာ ဆိုရင္ေကာ ဘယ္လိုအေျခအေန ရွိမလဲ ။ အလယ္အလတ္အဆင့္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြမ်ား ရွိေနမလား "လီဖူခ်န္းက ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစား႐ုံရဲ့ ခုနစ္ထပ္ေျမာက္ကို တက္ဖို႔ စဥ္းစားလိုက္ေပမယ့္လည္း အဲသည္အႀကံအစည္ကို အလ်င္အျမန္ပဲ ျပန္ဖ်က္လိုက္ပါတယ္ ။သူ႔ဆီမွာက အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံးေတြ သိပ္မက်န္ေတာ့ပါဘူး ။တကယ္လို႔ သူက ခုနစ္ထပ္ေျမာက္ကို တက္သြားခဲ့ၿပီး အဲသည္မွာ အလယ္အလတ္အဆင့္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြ ရွိေနတာကို ျမင္ရင္ သူက သူ႔ဆီမွာ ရွိတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြကို ျဖတ္ၿပီး ဝယ္ေတာ့မွာပါ ။ အဲသည္လို ျဖစ္သြားခဲ့ရင္ လူေတြက သူ႔ရဲ့ စြမ္းရည္ကို ရိပ္မိသြားပါလိမ့္မယ္ ။ အဲသည္အတြက္ အခုအခ်ိန္မွာ ခုနစ္ထပ္ေျမာက္ကို မတက္ေသးတာက အေကာင္းဆုံးပါပဲ ။အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ သူတို႔သုံးေယာက္ဟာ ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစား႐ုံကေန ထြက္ခြာၿပီး လမ္းခြဲလိုက္ၾကပါေတာ့တယ္ ။*********----------***********----------************ထင္းရွူးကၽြန္း ဧည့္ရိပ္သာ......သည္ဧည့္ရိပ္သာကေတာ့ နန္ရွန္းၿမိဳ႕ရဲ့ ထိပ္တန္း ဧည့္ရိပ္သာေတြထဲက တစ္ခုဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး ။ဧည့္ရိပ္သာရဲ့ အေနာက္ဘက္မွာေတာ့ သိီးသန႔္ ၿခံဝင္းေလးေတြ ရွိေနၿပီး အဲသည္ၿခံဝင္းထဲက အခန္းတစ္ခုမွာေတာ့ လီဖူခ်န္း ရွိေနပါတယ္ ။လီဖူခ်န္းကေတာ့ အေတာ္ေလး အလုပ္မ်ားေနတဲ့ ပုံပါပဲ ။သူက ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးတစ္တုံးကို ရိုက္ခြဲေနပါတယ္။" ကြဲစမ္း "ဘန္း......သတၱဳတုံးဟာ လီဖူခ်န္းရဲ့ ရိုက္ခ်က္ကို လုံးဝ မခံနိုင္ပါဘူး ။ ေပါက္ကြဲသံနဲ႔အတူ စိမ္းျပာေရာင္ ေက်ာက္တုံး တစ္တုံးဟာ ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါၿပီ ။အဲဒါက လက္တစ္ဝါးစာေလာက္ ရွိတဲ့ အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးပါပဲ ။" သည္ေက်ာက္တုံးထဲမွာ ဘယ္လို နက္နဲတဲ့ ဥပေဒသေတြ ရွိေနလဲဆိုတာ ဆန္းစစ္ၾကည့္ဦးမွ "လီဖူခ်န္းက ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကို ကိုင္ကာ မ်က္လုံး မွိတ္လိုက္ၿပီး အာ႐ုံခံလိုက္ပါတယ္ ။အခ်ိန္အတန္ၾကာမွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ မ်က္လုံး ျပန္ဖြင့္လာခဲ့ပါၿပီ ။" အိုး...... တကယ္ မယုံၾကည္ခ်င္စရာပဲ ။ သည္ေက်ာက္တုံးထဲမွာက ဓားတာအို ဥပေဒသေတြကလြဲၿပီး က်န္တဲ့ ဥပေဒသေတြက အေတာ္ေလး သိပ္သည္းေနတယ္ ။ သည္ေက်ာက္တုံးေတြနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းကင္အဆင့္ ဓားကြက္ေတြကို ပိုၿပီး တီထြင္နိုင္မွာပဲ "ေကာင္းကင္အဆင့္ ဓားကြက္ တစ္ကြက္က လီဖူခ်န္းအတြက္ လုံေလာက္တဲ့ အရာ မဟုတ္ပါဘူး ။ တကယ္လို႔သာ သူ႔အေနနဲ႔ အလြန္အမင္း အစြမ္းထက္တဲ့ ရန္သူနဲ႔ ႀကံဳရမယ္ ဆိုရင္ ေခြးေျပးဝက္ေျပး ေျပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။အစတုန္းကေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ ေကာင္းကင္အဆင့္ ဓားကြက္ေတြ ထပ္ၿပီး ဖန္တီးဖို႔အတြက္ အႀကံအစည္ မရွိေတာ့တာ အမွန္ပါပဲ ။ ဒါေပမဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကို ေလ့လာၿပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ သူက ေကာင္းကင္အဆင့္ ဓားကြက္ေတြကို ထပ္ၿပီး တီထြင္ဖန္တီးဖို႔ အႀကံ ရလာခဲ့ပါၿပီ ။ သည္ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းကင္အဆင့္ ဓားကြက္ေတြ ထပ္ၿပီး ဖန္တီးဖို႔အတြက္ ဆိုတာက သိပ္အခက္အခဲ ရွိလွမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။အဆုံးမဲ့အာဏာ အပိုင္း ၅၅၆ ( စာစဥ္ ၄၁ )ေကာင္းကင္အဆင့္ ဓားသိုင္းသုံးကြက္ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး အတြင္းမွာ ရွိတဲ့ နက္နဲတဲ့ ဥပေဒသေတြကို နားလည္သေဘာေပါက္ဖို႔ဆိုရင္ လိပ္ျပာ အသိစိတ္အာ႐ုံနဲ႔ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကို ခ်ိတ္ဆက္မိဖို႔ လိုပါတယ္ ။လိပ္ျပာ အသိစိတ္အာ႐ုံက ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္မိသြားၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ အထဲမွာ ရွိေနတဲ့ ဥပေဒသေတြကို သုံးသပ္ဆင္ျခင္ဖို႔အတြက္ ဘာအခက္အခဲမွ ရွိေနေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ၿပီးေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးနဲ႔ ပက္သက္တဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ကိုလည္း သိရွိလာခဲ့ပါေသးတယ္ ။ အဲဒါကေတာ့ လိပ္ျပာ အသိစိတ္အာ႐ုံ နဲ႔ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးဟာ သုံးရက္သာ ခ်ိတ္ဆက္လို႔ ရတယ္ ဆိုတာပါပဲ ။ အခ်ိန္သုံးရက္ ၿပီးသြားရင္ေတာ့ အဲသည္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးဟာ ဘာမွ သုံးစားလို႔ မရေတာ့တဲ့ ေက်ာက္တုံးတစ္တုံး ျဖစ္သြားေတာ့မွာပါ ။" က်န္တဲ့ သတၱဳတုံးေတြကိုလည္း အျမန္ ျဖတ္ရမယ္ "လီဖူခ်န္းက သူ႔ရဲ့ သိုေလွာင္အိတ္ထဲမွာ ရွိေနတဲ့ သတၱဳတုံးေတြကို ထုတ္ယူလိုက္ပါေတာ့တယ္ ။ရႊပ္......ရႊပ္......ရႊပ္......အခ်ိန္အနည္းငယ္ အတြင္းမွာပဲ သူဟာ သတၱဳတုံး တစ္ရာေက်ာ္ကို ထုတ္ယူၿပီး သူ႔ရဲ့ ခ်ီအတြင္းအားနဲ႔ ဓားဆႏၵကို ေရာစပ္ကာ ျဖတ္ေတာက္ပစ္လိုက္ပါၿပီ ။ အဲသည္ သတၱဳတုံးေတြကေနၿပီး အညံ့စား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ၁၅၈ တုံးနဲ႔ အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ၈တုံးကို လီဖူခ်န္း ရခဲ့ပါတယ္ ။အဲသည္ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြရဲ့ တန္ဖိုးကေတာ့ အနည္းဆုံး အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး သုံးသိန္းပါပဲ ။အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး သုံးသိန္း ဆိုတာကေတာ့ အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး သန္းသုံးေထာင္နဲ႔ ညီမၽွပါတယ္ ။သာမန္ အေျခအေနေတြမွာ ဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္သူကမွ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံးေတြကို အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံးေတြနဲ႔ လဲလွယ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အလယ္အလတ္ အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံးေတြက အခ်ိန္ေနရာ မေရြး အသုံးျပဳနိုင္ၿပီး အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံးေတြကေတာ့ အခ်ိန္ေနရာ မေရြး အသုံး မျပဳနိုင္လို႔ပါပဲ ။ဥပမာအားျဖင့္ ျပရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစား႐ုံကိုပဲ ျပရမွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံရဲ့ ခုနစ္ထပ္ေျမာက္ကေနစၿပီး ေနာက္ပိုင္းအထပ္ေတြဟာ အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံးေတြကို အသုံးျပဳၿပီး ဝယ္ယူခြင့္ မေပးထားပါဘူး ။ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္း နဲ႔ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းတို႔ဟာ သူတို႔ ခ်ိန္းထားၾကတဲ့အတိုင္း မိုးဦးက် စားေသာက္ဆိုင္မွာ ေတြ႕ဆုံၾကပါေတာ့တယ္ ။" လီဖူခ်န္း...... သည္ထဲမွာ ပါတာက အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး တစ္ေသာင္းရွစ္ေထာင္ပဲ ။ ကၽြန္မတို႔ ခ်ီကလန္ကေတာ့ သည္ထက္ပိုၿပီး ေစ်းမေပးနိုင္ေတာ့ဘူး "မိုးဦးက်စားေသာက္ဆိုင္ ၁၅ထပ္ေျမာက္ရဲ့ သိီးသန႔္ခန္း တစ္ခုထဲမွာေတာ့ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းဟာ လီဖူခ်န္းကို သိုေလွာင္အိတ္ တစ္အိတ္ လွမ္းေပးေနပါတယ္ ။" မဆိုးပါဘူး ။ သည္ေစ်းက လက္ခံခ်င္စရာပါပဲ "လီဖူခ်န္းက ေစ်းကို ထပ္ၿပီး တိုးမေတာင္းပါဘူး ။ သူက ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းေပးတဲ့ ေစ်းႏွုန္းကိုပဲ လက္ခံလိုက္ပါတယ္ ။" ေက်းဇူးပါ "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းရဲ့ မ်က္ႏွာက ဝင္းပသြားခဲ့ပါၿပီ ။ဧကရာဇ္ ေကာင္းကင္ ကုန္းေျမတိုက္ႀကီးမွာ ကလန္တစ္ခု ေရရွည္ ရပ္တည္ဖို႔ဆိုတာက မလြယ္လွပါဘူး ။ အဲသည္အခ်က္ကိုေတာ့ ခ်ီကလန္ရဲ့ သခင္မေလးျဖစ္တဲ့ သူမက ေကာင္းေကာင္းႀကီး သိထားပါတယ္ ။အေပၚယံအားျဖင့္ ၾကည့္လိုက္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ နန္ရွန္းၿမိဳ႕ဟာ အဓိက ကလန္ႀကီး ေလးခုရဲ့ ထိန္းခ်ဳပ္မွုေအာက္မွာ ရွိေနတာ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ ။ ဒါေပမဲ့လည္း တကယ့္တကယ္တမ္းမွာေတာ့ အဓိက ကလန္ႀကီး ေလးခုထက္ အနည္းငယ္သာ နိမ့္က်တဲ့ ကလန္ေတြ ရွိေနဆဲပါပဲ ။ အဲသည္ကလန္ေတြဟာ အဓိက ကလန္ႀကီးေလးခုရဲ့ ေနရာကို ဝင္အစားထိုးဖို႔အတြက္ အျမဲလိုလို စူေနၾကတာပါ ။တကယ္လို႔သာ အဲသည္ ကလန္ေတြထဲကေနၿပီး အလြန္အမင္း အစြမ္းထက္တဲ့ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္တစ္ပါး ထြက္ေပၚလာခဲ့မယ္ဆိုရင္ အဲဒါက အဓိက ကလန္ႀကီး ေလးခုအတြက္ ၿခိမ္းေျခာက္မွုႀကီး တစ္ရပ္ ျဖစ္လာမွာ အေသအခ်ာပါပဲ ။အခ်က္အလက္က်က် ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ရာစု ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက နန္ရွန္းၿမိဳ႕ကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ အဓိက ကလန္ႀကီး ေလးခုဟာ ယခုလက္ရွိ ကလန္ေလးခု မဟုတ္ပါဘူး ။ ခ်ီကလန္ ကိုယ္တိုင္ေတာင္မွ သည္အဓိက ကလန္ႀကီး ေလးခုထဲကို လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္၂၀၀ေလာက္ကမွ ဝင္နိုင္ခဲ့တာပါ ။ကလန္တစ္ခုအတြက္ အဆက္အသြယ္ ၊ ရင္းျမစ္ပစၥည္းေတြနဲ႔ အလားအလာက အေရးႀကီးတယ္လို႔ ဆိုေလ့ ရွိၾကပါတယ္ ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါေတြထက္ ပိုအေရးႀကီးတာကေတာ့ ကလန္ရဲ့ ေရွ႕ကေန မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ေပးမယ့္ မူလနယ္ပယ္ ဘုရင္တစ္ပါးပါပဲ ။တကယ္တမ္း ကလန္ခ်င္း ထိပ္တိုက္ေတြ႕ေတာ့မယ္ဆိုရင္ အစြမ္းအထက္ဆုံး အဖြဲ႕ဝင္ေတြကသာ အေျဖကို အဆုံးအျဖတ္ ေပးနိုင္တာ မဟုတ္ပါလား ။ခ်ီကၽြင္းကၽြင္း အခုဝယ္လိုက္တဲ့ အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးက တစ္တုံးတည္း ဆိုေပမယ့္ အဲဒါက ကလန္ရဲ့ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္ကို ဥပေဒသေတြအေၾကာင္း ပိုၿပီး နားလည္သေဘာေပါက္ေစနိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္ ။ ကံေလးမ်ား နည္းနည္းပါးပါး ေကာင္းခဲ့မယ္ဆိုရင္ အဲသည္ မူလနယ္ပယ္ ဘုရင္ဟာ ပိုၿပီးေတာင္ အစြမ္းထက္ရင္ ထက္လာဦးမွာပါ ။ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကို ေသရည္တစ္ဝိုင္း ဧည့္ခံၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ဟာ လမ္းခြဲလိုက္ၾကၿပီး လီဖူခ်န္းကေတာ့ သူတည္းခိုရာ ထင္းရွုးကၽြန္း ဧည့္ရိပ္သာကို ျပန္လာခဲ့ပါေတာ့တယ္ ။***----****---****------****------*****-------*****သည္လိုနဲ႔ပဲ ေန႔ရက္ေတြဟာ တစ္ရက္ၿပီး တစ္ရက္ ကုန္လြန္သြားၿပီး အခ်ိန္အားျဖင့္ လဝက္ ေက်ာ္သြားခဲ့ပါၿပီ ။သည္အေတာအတြင္းမွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ၆တုံးကို စုပ္ယူခဲ့ၿပီး မ်ားျပားလွတဲ့ ဥပေဒသေတြကို နားလည္သေဘာေပါက္ခဲ့ပါတယ္။သူအမ်ားဆုံး နားလည္သေဘာေပါက္ခဲ့တာကေတာ့ မီးတာအို ဥပေဒသေတြနဲ႔ ဓားတာအို ဥပေဒသေတြပါပဲ ။က်န္တဲ့ ဥပေဒသေတြကို သူက သာမန္ပဲ ေလ့လာခဲ့တာပါ ။" ငါ့ရဲ့ လက္ရွိ ဥပေဒသ အေျခခံနဲ႔ဆိုရင္ ငါ့အေနနဲ႔ မီးတိမ္တိုက္တစ္ေထာင္ ေလာင္ကၽြမ္းျခင္း ဓားသိုင္းကို အေျခခံထားတဲ့ ေကာင္းကင္အဆင့္ ဓားကြက္တစ္ကြက္ကို တီထြင္လို႔ ရေနေလာက္ၿပီပဲ "တစ္ေန႔မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ သူနားလည္ သေဘာေပါက္ထားတဲ့ ဥပေဒသေတြကို ဆင္ျခင္သုံးသပ္ေနရင္းနဲ႔ ေတြးလိုက္မိပါတယ္ ။အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြက ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး အတန္းအစားထဲမွာ အနိမ့္က်ဆုံး ျဖစ္ေပမယ့္လည္း သူ႔အတြက္ေတာ့ အက်ိဳး ရွိေနဆဲပါပဲ ။" မဟုတ္ေသးဘူး ။ ငါ့အေနနဲ႔ ေလာဖို႔ မလိုေသးဘူး ။ ေနာက္ထပ္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးေတြထဲက ဥပေဒသေတြကို နားလည္ သေဘာေပါက္ၿပီးမွ ဓားကြက္ တီထြင္တာက ပိုၿပီး ေကာင္းလိမ့္မယ္ "ဒါေပမဲ့လည္း လီဖူခ်န္းက သူ႔အေနနဲ႔ ေလာဖို႔ မလိုေသးဘူးဆိုတာ စဥ္းစားလိုက္မိတဲ့အတြက္ တံခါးပိတ္ က်င့္ႀကံျခင္းကို ဆက္ၿပီး လုပ္ဖို႔ပဲ ဆုံးျဖတ္လိုက္ပါတယ္ ။ေနာက္ထပ္ အခ်ိန္တစ္လဟာ မသိလိုက္၊မသိဘာသာနဲ႔ပဲ ကုန္လြန္သြားခဲ့ ျပန္ပါၿပီ ။" ပထမဆုံး အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံ ၁၂တုံးကေတာ့ ငါ့အတြက္ အေတာ္ေလး အက်ိဳးရွိတယ္ ။ ဒါေပမဲ့ ၁၃တုံးေျမာက္ကေနစၿပီး ငါ့အတြက္ သက္ေရာက္မွု ႀကီးႀကီးမားမား မရွိေတာ့ဘူး ။ အခုငါက အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ၁၈ တုံးကိုေတာင္ အသုံးျပဳၿပီးသြားၿပီ ။ အေျခအေနက မသိမသာေလး တိုးတက္႐ုံပဲ ရွိေတာ့တယ္ ။ ၾကည့္ရတာ အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးေတြကပဲ ငါ့ရဲ့ ဥပေဒသ နားလည္မွုအေပၚ သက္ေရာက္မွု ရွိေတာ့မယ္ ထင္ပါရဲ့ "သက္ျပင္းတစ္ခ်က္ ခ်လိုက္ၿပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ သိုေလွာင္အိတ္ထဲကေနၿပီး အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး တစ္တုံးကို ထုတ္လိုက္ပါေတာ့တယ္ ။ အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြက သူ႔အတြက္ အက်ိဳးမရွိေတာ့မွေတာ့ ဆက္ၿပီး ဆင္ျခင္သုံးသပ္ေနလည္း အလကားပါပဲ ။အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းက သူ႔ရဲ့ လိပ္ျပာ အသိစိတ္အာ႐ုံကို ထုတ္လႊတ္လိုက္ၿပီး အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးရဲ့ မ်က္ႏွာျပင္ကို လႊမ္းျခဳံေစလိုက္ပါၿပီ ။ဝုန္း......ဝုန္း......ဝုန္း......ခပ္အုပ္အုပ္ ေပါက္ကြဲသံေတြ ထြက္ေပၚလာၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ မေရမတြက္နိုင္တဲ့ ျမင္ကြင္းေတြကို ျမင္လာခဲ့ရပါတယ္ ။အဲဒါေတြကေတာ့ ေရ ၊ မီး ၊ေလ ၊မိုးႀကိဳး ၊အလင္း ၊အေမွာင္ ၊ ေဆဘာ ၊ လွံ ၊ ဓား ၊ ပုဆိတ္ အစရွိသျဖင့္ စုံလို႔ပါပဲ ။" ဟင္...... ဒါ...... ဒါက...... ဒ႑ာရီထဲက မဟာတာအို ေပါက္ကြဲျခင္း မဟုတ္ဘူးလား "လီဖူခ်န္းက အေတာ္ေလး အ့ံအားသင့္သြားခဲ့ရပါၿပီ ။မဟာတာအို ေပါက္ကြဲျခင္း ျဖစ္စဥ္ဆိုတာက ဒ႑ာရီေတြထဲမွာသာ ေပၚလာေလ့ ရွိတာပါ ။ေျပာေလ့ရွိက်တာကေတာ့ ကမာ႓ႀကီးရဲ့ ပင္မရင္းျမစ္နဲ႔ အနီးကပ္ဆုံး ေနရာမွာ ေနရာတစ္ခု ရွိပါတယ္တဲ့ ။မဟာတာအို ေပါက္ကြဲျခင္း ျဖစ္စဥ္ကို ျမင္ေတြ႕ခြင့္ရတဲ့ သူေတြကေတာ့ အဲသည္ေနရာကို ေရာက္သြားသလို ခံစားရေလ့ရွိၿပီး ေကာင္းကင္နဲ႔ ေျမႀကီးရဲ့ နက္နဲတဲ့ တန္ခိုးအစြမ္းေတြကို ေခတၱခဏ ထိေတြ႕ခြင့္ ရၾကပါတယ္ ။သည္ေနရာမွာ တစ္ခု သိထားရမွာကေတာ့ ဥပေဒသ ေျပာင္းလဲျခင္း နယ္ပယ္က ဧကရာဇ္ေတြေတာင္မွ သူေတာ္စင္ နယ္ပယ္ကို မတက္လွမ္းနိုင္ေသးရင္ အဲသည္ေနရာကို သြားလို႔ မရဘူး ဆိုတာပါပဲ ။လီဖူခ်န္း ႀကံဳလိုက္ရတဲ့ မဟာတာအို ေပါက္ကြဲျခင္း ျဖစ္စဥ္ကေတာ့ အသက္ရွုခ်ိန္ တစ္ခါေလာက္သာ ၾကာလိုက္ၿပီး အလ်င္အျမန္ ျပန္လည္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ပါတယ္ ။" ၾကည့္ရတာ အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြက မဟာတာအို ေပါက္ကြဲျခင္း ျဖစ္စဥ္ကို အသက္ရွုခ်ိန္ တစ္ခါထက္ ပိုထိန္းသိမ္းထားနိုင္ပုံ မရွိဘူးပဲ ။ ဒါေပမဲ့ ထိပ္တန္း အရည္အေသြးရွိတဲ့ အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္လိုေနမလဲ မသိဘူး "လီဖူခ်န္းက စိတ္ထဲကေန ေတြးလိုက္မိပါတယ္ ။မဟာတာအို ေပါက္ကြဲျခင္း ျဖစ္စဥ္က အသက္ရွွုခ်ိန္ တစ္ခါေလာက္သာ ၾကာျမင့္ခဲ့ေပမယ့္ လီဖူခ်န္းအတြက္ကေတာ့ အေတာ္ေလး အက်ိဳးမ်ားသြားေစတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္ ။အဲဒါက အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ဆယ္တုံးကို စုပ္ယူရတာထက္ေတာင္မွ ပိုၿပီး အက်ိဳးမ်ားပါေသးတယ္ ။မဟာတာအို ေပါက္ကြဲျခင္း ျဖစ္စဥ္ အၿပီးမွာေတာ့ လီဖူခ်န္းက သူ႔ရဲ့ စိတ္ဝိညာဥ္ဟာ ယစ္မူးလာခဲ့ၿပီး ထုံက်ဥ္တဲ့ အေျခအေနကို ေရာက္သြားတာကို ခံစားလိုက္ရပါတယ္ ။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊အေထြေထြေသာ ဥပေဒသေတြဟာ သူ႔ရဲ့ စိတ္နယ္ပယ္ထဲမွာ ေပၚလာခဲ့ပါၿပီ ။အဲသည္ဥပေဒသေတြထဲမွာေတာ့ မီးတာအို ဥပေဒသေတြ နဲ႔ ဓားတာအို ဥပေဒသေတြဟာ တက္ႂကြ လွုပ္ရွားမွု အရွိဆုံးပါပဲ ။" အညႇာအတာမဲ့ ေမ်ာလြင့္မီးလၽွံ "႐ုတ္တရက္ ဆိုသလို လီဖူခ်န္းက သူ႔ရဲ့ လက္ညႇိုးနဲ႔ လက္ခလယ္ကို ပူးၿပီး ေလထဲကို ခုတ္ခ်လိုက္ပါတယ္ ။ရႊစ္.........အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ ၾကက္ေသြးေရာင္ ဓားအလင္းတန္းတစ္ခုဟာ ေလထုထဲမွာ ျဖစ္တည္လာၿပီး ၿခံဝင္းရဲ့ အကာအကြယ္ဝကၤပါ အစီအရင္ဆီကို တိုးဝင္သြားခဲ့ပါၿပီ ။ထင္းရွုးကၽြန္း ဧည့္ရိပ္သာရဲ့ ၿခံဝင္းေတြအားလုံးမွာ စီရင္ခင္းက်င္းထားတဲ့ ဝကၤပါတိုင္းဟာ အႀကိဳ အဆင့္ ရ ဝကၤပါေတြခ်ည္းပါပဲ ။ အဆင့္နိမ့္ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္ေတြေတာင္မွ သည္ဝကၤပါ အစီအရင္ကို ဖ်က္ဆီးခ်င္တယ္ဆိုရင္ အားကုန္သုံးမွ ျဖစ္နိုင္ပါလိမ့္မယ္ ။ လီဖူခ်န္းကေတာ့ မီးလၽွံေႁမြ ဓားကိုေတာင္ မသုံးဘဲ သူ႔ရဲ့ လက္ေခ်ာင္းေတြကိုသာ သုံးလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ အဲသည္အတြက္ သူ႔ရဲ့ တိုက္ခိုက္မွုက ဝကၤပါ အကာအကြယ္ အစီအရင္ကို ထိခိုက္ပ်က္စီးေစဖို႔ စြမ္းေဆာင္နိုင္ျခင္းေတာ့ မရွိပါဘူး ။ဒါေပမဲ့လည္း အဲဒါက ဝကၤပါကိုေတာ့ တုန္ခါသြားေစပါေသးတယ္ ။" အညႇာအတာမဲ့ ေမ်ာလြင့္မီးလၽွံက ပိုၿပီး အစြမ္းထက္လာပါလား "မ်က္လုံးဖြင့္လာတဲ့ လီဖူခ်န္းရဲ့ မ်က္လုံးေတြကေတာ့ ေတာက္ပေနခဲ့ပါၿပီ ။အရင္တုန္းကဆိုရင္ သူ႔ရဲ့ အညႇာအတာမဲ့ ေမ်ာလြင့္မီးလၽွံက ေကာင္းကင္အဆင့္ ဓားဆႏၵ ပါဝင္တယ္ ဆို႐ုံေလးသာ ရွိခဲ့တာပါ ။ဒါေပမဲ့ အခုေတာ့ ဓားဆႏၵက ပိုၿပီး အရိုင္းဆန္လာၿပီး ဓားကြက္ရဲ့ အဆင့္အတန္းကလည္း အလုံးစုံ တတ္သိနားလည္ျခင္း အဆင့္ကို ေရာက္လာခဲ့ပါၿပီ ။ သည္အတိုင္း ဆက္ၿပီး တိုးတက္ေနမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ တစ္ဖက္ကမ္းခပ္ တတ္ေျမာက္ျခင္း အဆင့္ကို ေရာက္ဖို႔အတြက္ေတာင္မွ သိပ္ၾကာေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။အဲဒါက လီဖူခ်န္းရဲ့ အစြမ္းကို တိုက္ရိုက္ သက္ေရာက္မွု ရွိေစတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္ ။တကယ္လို႔ အရင္တုန္းက လီဖူခ်န္းကို သာမန္ အစြမ္းထက္တဲ့ မဟာဆရာသခင္ တစ္ပါးလို႔ သတ္မွတ္မယ္ဆိုရင္ အခု လီဖူခ်န္းကိုေတာ့ ထိပ္တန္းအဆင့္ မဟာဆရာသခင္ တစ္ပါးအျဖစ္ သတ္မွတ္လို႔ ရေနပါၿပီ ။ထိပ္တန္းအဆင့္ မဟာဆရာသခင္ေတြဟာ တန္ခိုးအစြမ္းနည္းတဲ့ အဆင့္နိမ့္ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္ေတြနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္တိုက္ခိုက္နိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္ ။ သူတို႔က မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္ေတြကို အနိုင္ယူဖို႔ရာ အထိေတာ့ တတ္စြမ္းမွာ မဟုတ္ေပမယ့္ တစ္ကြက္တည္းနဲ႔ေတာ့ အသက္ေပ်ာက္သြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။..................မိုးဦးက် စားေသာက္ဆိုင္ ......" ေရာ့သည္မွာ အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ငါးတုံး "လီဖူခ်န္းက သူ႔ရဲ့ သိုေလွာင္အိတ္ထဲက ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ငါးတုံးကို ထုတ္ယူလိုက္ၿပီး ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းဆီ လွမ္းေပးလိုက္ပါတယ္ ။တျခားသူေတြအတြက္ ဆိုရင္ေတာ့ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၁၈၀၀ ဆိုတာက အေတာ္ေလး မ်ားတဲ့ ပမာဏ တစ္ခုပါပဲ ။ ဒါေပမဲ့ လီဖူခ်န္းကေတာ့ အဲဒါေတြက သိပ္ၾကာၾကာခံမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ခံစားမိေနပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူက ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကို ေနာက္ထပ္ အညံ့စား ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ငါးတုံး ထပ္ေရာင္းဖို႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္တာပါ ။ က်န္တဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးေတြကိုေတာ့ သူက တျခားၿမိဳ႕ေတြမွာ ေရာင္းဖို႔ စဥ္းစားထားပါတယ္ ။" ေက်းဇူးပါပဲ......လီဖူခ်န္း "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြကို လက္ခံလိုက္ၿပီး လီဖူခ်န္းကို သိုေလွာင္အိတ္တစ္အိတ္ ျပန္ေပးလိုက္ပါတယ္ ။သည္အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ငါးတုံးအတြက္ကိုေတာ့ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၈၀၀၀နဲ႔ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္က ေစ်းညႇိထားခဲ့ ၿပီးပါၿပီ ။" လီဖူခ်န္း...... ရွင္သိရဲ့လား ။ ရွင္က နန္ရွန္းၿမိဳ႕မွာ အေတာ္ေလး နာမည္ႀကီးေနၿပီရွင့္ ။ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ရွင့္ကို ေက်ာက္တူံး ေလာင္းကစားဝိဇၨာဆိုၿပီး ေခၚေနၾကၿပီ ။ ခစ္...ခစ္...ခစ္ "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက ခိုးခိုးခစ္ခစ္ ရယ္လိုက္ၿပီး လီဖူခ်န္းကို ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။သူမေျပာတာက တကယ့္ သတင္း အမွန္ေတြပါပဲ ။လီဖူခ်န္းက ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံး တစ္ရာေက်ာ္ကို အဆင့္နိမ့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး သန္းတစ္ရာနီးပါး ေပးၿပီး ဝယ္သြားတဲ့ သတင္းဟာ နန္ရွန္းၿမိဳ႕ထဲမွာ အေတာ္ေလး ပ်ံ႕ေနၿပီ မဟုတ္ပါလား ။လီဖူခ်န္းက ေခါင္းခါလိုက္ၿပီး ျပန္ေျဖလိုက္ပါတယ္ ။" မသိပါဘူးဗ်ာ ။ ကၽြန္ေတာ္က အခုတေလာ သိပ္မအားလို႔ အျပင္မထြက္ျဖစ္ဘူးဗ် "အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ဟာ လမ္းခြဲၿပီး ျပန္သြားၾကပါေတာ့တယ္ ။............ရႊပ္......ရႊပ္......ရႊပ္...... ရႊီး......ရႊီး......ထင္းရွုးကၽြန္း ဧည့္ရိပ္သာရဲ့ သိိီးသန႔္ၿခံဝင္းတစ္ခုထဲမွာေတာ့ လူငယ္တစ္ေယာက္ဟာ သူ႔ရဲ့ လက္ေခ်ာင္းေတြကို ဓားအသြင္ အသုံးျပဳၿပီး ဓားသိုင္း ကစားေနပါတယ္ ။ အဲသည္လူငယ္ကေတာ့ လီဖူခ်န္းပါပဲ ။" ေလာင္ကၽြမ္းျခင္းဓား "ဖန္း......ဖန္း......ဖန္း.......လီဖူခ်န္းက သူ႔ရဲ့ လက္ကို တစ္ခ်က္ ေဝွ႕ယမ္းလိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ဘယ္ကေနဘယ္လို ေပၚလာမွန္း မသိတဲ့ ၾကက္ေသြးေရာင္ ဓားအလင္းတန္းေတြဟာ ေလထုကို အဆက္မျပတ္ ေပါက္ကြဲသြားေစခဲ့ပါၿပီ ။ သည္ေပါက္ကြဲမွုက ဟင္းလင္းျပင္ ေလဟာနယ္ကိုေတာင္မွ တုန္ဟီးသြားေစသလိုပါပဲ ။လီဖူခ်န္းက သည္ေလာင္ကၽြမ္းျခင္းဓားကိုေတာ့ မီးတိမ္တိုက္တစ္ေထာင္ ေလာင္ကၽြမ္းျခင္း ဓားသိုင္းကို အေျခခံၿပီး တီထြင္ဖန္တီး ထားခဲ့တာပါ ။ ဒါက ေကာင္းကင္အဆင့္ ဓားကြက္ ဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး ။သည္ဓားကြက္က ေလထုကို သိပ္သည္းေစနိုင္သလို ေပါက္ကြဲေစနိုင္စြမ္းလည္း ရွိပါတယ္ ။" ေတာက္ ...... ၾကယ္ပ်ံဓားသိုင္းကို အေျခခံၿပီး ေကာင္းကင္အဆင့္ဓားကြက္အျဖစ္ ဖန္တီးလို႔ မရတာ နာတယ္ကြာ "လီဖူခ်န္းက မေက်မခ်မ္း ေရရြတ္လိုက္ပါတယ္ ။ၾကယ္ပ်ံဓားသိုင္းက လီဖူခ်န္းအတြက္ေတာ့ အထူးသီးသန႔္ ဓားသိုင္းတစ္ခုပါပဲ ။ သူက သည္ဓားသိုင္းကို ဟိုးယခင္ကတည္းကေန အခုခ်ိန္အထိ ေတာက္ေလၽွာက္ သုံးလာခဲ့တာပါ ။ အဲသည္အတြက္ သူ႔အေနနဲ႔ ၾကယ္ပ်ံဓားသိုင္းကို အေျခခံၿပီး ေကာင္းကင္အဆင့္ ဓားကြက္တစ္ကြက္ ဖန္တီးခ်င္တာက မလြန္လွပါဘူး ။" ေကာင္းကင္စက္ကြင္း ဓားအကာအကြယ္ "လီဖူခ်န္းက ၾကယ္ပ်ံဓားသိုင္းကို အေျခခံၿပီး ေကာင္းကင္အဆင့္ ဓားကြက္တစ္ကြက္ မဖန္တီးနိုင္ခဲ့ေပမယ့္လည္း သူက ေကာင္းကင္စက္ကြင္း ဓားသိုင္းကို အေျခခံၿပီးေတာ့ ေကာင္းကင္အဆင့္ ဓားကြက္တစ္ကြက္ ဖန္တီးနိုင္ခဲ့ပါတယ္ ။ဒါေပမဲ့ ေကာင္းကင္စက္ကြင္း ဓားသိုင္းဟာ ဘယ္ဓာတ္ သေဘာ၊သဘာဝကိုမွ အားမေပးတဲ့အတြက္ သည္ေကာင္းကင္စက္ကြင္း ဓားအကာအကြယ္ ဓားကြက္မွာက ဓားတာအို ဥပေဒသေတြကလြဲၿပီး တျခား ဥပေဒသေတြ ပါဝင္ေနျခင္း မရွိပါဘူး ။လီဖူခ်န္းက သူ႔ရဲ့ လက္ေခ်ာင္းနဲ႔ စက္ဝိုင္းတစ္ခု ေရးဆြဲလိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ အလႊာအထပ္ထပ္ ထပ္ထားတဲ့ ဓားအကာအကြယ္တစ္ခုဟာ ေလထုထဲမွာ ျဖစ္တည္လာခဲ့ပါၿပီ ။သည္ဓားကြက္မွာက တစ္ဖက္လူကို စတင္တိုက္ခိုက္နိုင္တဲ့ အရိပ္အေယာင္ေတြ လုံးဝ ရွိမေနပါဘူး ။အဲသည္အတြက္ သည္ဓားကြက္ဟာ ခုခံဖို႔ကို အသားေပးထားတဲ့ ဓားကြက္ဆိုတာ အသိသာႀကီးပါပဲ ။အခုဆိုရင္ လီဖူခ်န္းဟာ ေကာင္းကင္အဆင့္ ဓားကြက္ သုံးကြက္ကို ပိုင္ဆိုင္ထားခဲ့ပါၿပီ ။သည္ဓားကြက္ သုံးကြက္ထဲမွာေတာ့ အညႇာအတာမဲ့ ေမ်ာလြင့္မီးလၽွံက အလုံးစုံ တတ္သိနားလည္ျခင္း အဆင့္ကို ေရာက္ေနၿပီျဖစ္ၿပီး ေလာင္ကၽြမ္းျခင္းဓားနဲ႔ ေကာင္းကင္စက္ကြင္း ဓားအကာအကြယ္ကေတာ့ တတ္သိနားလည္ျခင္း အဆင့္မွာသာ ရွိေနပါေသးတယ္ ။" အင္း...... ငါတံခါးပိတ္ၿပီး က်င့္ႀကံေနတာ အေတာ္ေလး ၾကာေနၿပီ ။ အဲသည္ေတာ့ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံရဲ့ ခုနစ္ထပ္ေျမာက္ကို တစ္ခါေလာက္ တက္ဖူးတယ္ရွိေအာင္ သြားတက္ၾကည့္ဦးမွ "ခ်ီကလန္ကေန အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၂၆၀၀၀ ကို ရထားတဲ့ လီဖူခ်န္းဟာ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံရဲ့ ခုနစ္ထပ္ေျမာက္ကို တက္ဖို႔အတြက္ အေတာ္ေလး စိတ္ပါေနခဲ့ပါၿပီ ။သည္တစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ သူ႔ရဲ့ အဓိက ပစ္မွတ္က အလယ္အလတ္အဆင့္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါေပမဲ့ အညံ့စား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြ နဲ႔ အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြကို ေတြ႕ရင္လည္း သူက ဝယ္ဦးမွာပါပဲ ။ေျပာမယ့္သာ ေျပာရတာပါ ။ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံမွာက အလယ္အလတ္အဆင့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ရွိမွ ရွိရဲ့လားေတာင္ မသိပါဘူး ။ သူသိထားသေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ နန္ရွန္းၿမိဳ႕မွာက သုံးႏွစ္ေနမွ အလယ္အလတ္အဆင့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး တစ္တုံး ေပၚေလ့ရွိတာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံကို ေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ ခုနစ္ထပ္ကို တစ္ခါတည္း တန္းၿပီး တက္သြားလိုက္ပါတယ္ ။" ဆရာေလးလီ ေရာက္လာၿပီေဟ့ "" အိုး...... အဲဒါက ေလာင္းကစားဝိဇၨာလီ မဟုတ္ဘူးလား "" မဂၤလာပါ ...... ဝိဇၨာလီ ။ သည္ကို မေရာက္လာတာ အေတာ္ ၾကာေနၿပီေနာ္ "လီဖူခ်န္း ေရာက္လာတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ လူေတြက သူ႔ကို မွတ္မိသြားၿပီး လာေရာက္ ႏွုတ္ဆက္ၾကပါေတာ့တယ္ ။လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္လက သတၱဳ ျဖတ္ရာမွာ အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးတစ္တုံး ေအာင္သြားတဲ့ လီဖူခ်န္းကို လူေတြက မေမ့ေသးၾကပါဘူး ။အမွန္အတိုင္း ဆိုရင္ေတာ့ လီဖူခ်န္း ေက်ာက္ေအာင္သြားတဲ့ သတင္းဟာ နန္ရွန္းၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕လုံးကိုေတာင္ အုတ္အုတ္က်က္က်က္ ျဖစ္သြားေစခဲ့တယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္ ။ အဖြဲ႕အစည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာဆိုရင္ အဲသည္ေက်ာက္ကို ဝယ္ဖို႔အတြက္ လီဖူခ်န္းကို အေမွာင္ထဲကေန မ်က္စိေဒါက္ေထာက္ၿပီး ၾကည့္ေနခဲ့ၾကတာပါ ။ ေနာက္ပိုင္း လီဖူခ်န္းက သူေအာင္ခဲ့တဲ့ေက်ာက္ကို ခ်ီကလန္ဆီ ေရာင္းလိုက္ၿပီ ဆိုမွသာ အဲသည္ အဖြဲ႕အစည္းေတြက လက္ေလ်ာ့သြားၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္ ။'ဟာ ...... ဘယ္လို ျဖစ္ရတာလဲကြာ 'လီဖူခ်န္းကေတာ့ အေတာ္ေလး စိတ္ေလေနခဲ့ပါၿပီ ။ နဂိုမူလတုန္းကေတာ့ သူက ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြကို တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ဝယ္သြားဖို႔ ႀကံစည္ထားခဲ့တာပါ ။ ဒါေပမဲ့ အခုေတာ့ အဲသည္ အႀကံအစည္ဟာ အလုပ္ျဖစ္မယ့္ပုံမွာ ရွိမေနေတာ့ပါဘူး ။အဲသည္အတြက္ သူက က်ိတ္ၿပီး ညည္းတြားလိုက္မိပါတယ္ ။" ေက်ာ္ၾကားရတာက တစ္ခါတစ္ရံမွာ မေကာင္းပါလား "အဆုံးမဲ့အာဏာ အပိုင္း ၅၅၇ ( စာစဥ္ ၄၁ )တုကူးက်န္းရန္ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစား႐ုံရဲ့ ခုနစ္ထပ္ေျမာက္မွာ ရွိတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံး အေရအတြက္ကေတာ့ ေျခာက္ထပ္ေျမာက္ရဲ့ တစ္ဝက္ကို မရွိပါဘူး ။ ဒါေပမဲ့ သည္ခုနစ္ထပ္ေျမာက္မွာ ရွိေနတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြ အားလုံးဟာ အျပင္ပန္း သြင္ျပင္လကၡဏာမွာ အျပစ္ေျပာဖြယ္ မရွိေအာင္ လွပလြန္းပါတယ္ ။ၿပီးေတာ့ သတၱဳတုံးေတြရဲ့ တန္ဖိုးကလည္း အနည္းဆုံး အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး တစ္ရာပါပဲ ။လီဖူခ်န္းက သူ႔ရဲ့ စိတ္ဝိညာဥ္စြမ္းအားကို ထုတ္ၿပီး စူးစမ္းေလ့လာလိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ခုနစ္ထပ္ေျမာက္မွာက ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ပါဝင္မွုႏွုန္း ပိုမ်ားေနတာကို သိလိုက္ရပါတယ္ ။ သည္အထပ္မွာက သတၱဳတုံး တစ္ရာမွာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ေလးတုံးကေန ငါးတုံးအထိ ပါဝင္ေနပါတယ္ ။ ၿပီးေတာ့ အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကလည္း ရတုံးေအာက္ ေလ်ာ့နည္းျခင္း မရွိပါဘူး ။ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းက သည္အထပ္မွာရွိတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံးေတြ ပါဝင္တဲ့ သတၱဳတုံးေတြ အကုန္လုံးကို ဝယ္မသြားဖို႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္ပါတယ္ ။တကယ္လို႔သာ သူက သည္ခုနစ္ထပ္ေျမာက္မွာ ရွိတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြ ပါဝင္ေနတဲ့ သတၱဳတုံးေတြ အကုန္လုံးကို ဝယ္သြားခဲ့မယ္ ဆိုရင္ အဲဒါက နန္ရွန္းၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕လုံးကို ေသခ်ာေပါက္ ပြက္ေလာ ရိုက္သြားေစမွာပါ ။ သူက အဲသည္လို အျဖစ္မ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ ရပါမယ္ ။အဲသည္အတြက္ေၾကာင့္ လီဖူခ်န္းဟာ သတၱဳတုံး ၁၂ တုံးကိုသာ ဝယ္လိုက္ပါတယ္ ။သည္သတၱဳတုံးေတြထဲမွာေတာ့ အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ရတုံး ပါဝင္ေနၿပီး သာမန္ထက္ အနည္းငယ္ ႀကီးတဲ့ အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးက ၅တုံး ပါဝင္ေနပါတယ္ ။သည္သတၱဳတုံးေတြအတြက္ ေပးေခ်ခဲ့ရတဲ့ တန္ဖိုးကလည္း မနည္းလွပါဘူး ။ လီဖူခ်န္းက သည္သတၱဳတုံး ၁၂တုံးအတြက္ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၂၅၀၀ ေပးခဲ့ရပါတယ္ ။အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ သူဟာ ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစား႐ုံရဲ့ ရွစ္ထပ္ေျမာက္ အထပ္ကို တက္သြားခဲ့ပါၿပီ ။သည္ရွစ္ထပ္ေျမာက္မွာ ခင္းက်င္းျပသထားတဲ့ သတၱဳတုံး အေရအတြက္ကေတာ့ ခုနစ္ထပ္ေျမာက္မွာ ခင္းက်င္းျပသထားတဲ့ သတၱဳတုံး အေရအတြက္ထက္ေတာင္မွ နည္းေနပါေသးတယ္ ။ဒါေပမဲ့ တန္ဖိုးကေတာ့ မေသးလွပါဘူး ။ သည္အထပ္မွာ ရွိေနတဲ့ ေစ်းအနည္းဆုံး သတၱဳတုံးဟာ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၂၀၀ ရွိၿပီး ေစ်းအႀကီးဆုံး သတၱဳတုံးကေတာ့ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၁၀၀၀ အထိကို ရွိေနတာပါ ။သတၱဳတုံးေတြကို တစ္တုံးခ်င္း ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ သတၱဳတုံး ၉တုံး ဝယ္လိုက္ပါတယ္ ။သည္သတၱဳတုံး ၉တုံးထဲမွာေတာ့ အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ၆တုံး ပါဝင္ၿပီး အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကေတာ့ ၃တုံး ပါဝင္ပါတယ္ ။လီဖူခ်န္းက အဲသည္ သတၱဳတုံးေတြ အတြက္ကိုေတာ့ စုစုေပါင္း အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၄၈၀၀ ေပးလိုက္ရပါတယ္ ။'" အင္း...... ရွစ္ထပ္ေျမာက္ အထပ္မွာ ရွိေနတဲ့ အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြက ခုနစ္ထပ္မွာေလာက္ကို မရွိပါလား ။ ၾကည့္ရတာ အျပင္ပန္း ပုံပန္းအသြင္သဏၭာန္ကိုၾကည့္ုၿပီး ေရာင္းတာက တကယ့္ မွားယြင္းမွု ျဖစ္ေနတာပဲ "သည္လိုနဲ႔ပဲ လီဖူခ်န္းဟာ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံရဲ့ ကိုးထပ္ေျမာက္ အထပ္ကို ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါၿပီ ။သည္အထပ္ကေတာ့ လီဖူခ်န္းအေနနဲ႔ အျမင့္ဆုံး သြားလို႔ရတဲ့ အထပ္ပါပဲ ။ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံရဲ့ ဆယ္ထပ္ေျမာက္ အထပ္ကိုေတာ့ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္ေတြပဲ ဝင္ခြင့္ ရွိပါတယ္ ။ ႁခြင္းခ်က္ကေတာ့ ရွိေကာင္း ရွိနိုင္ေပမယ့္ ေသခ်ာတာကေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ အဲသည္ ႁခြင္းခ်က္ မဟုတ္ပါဘူး ။ေကာလာဟလေတြထဲကအရ ဆိုရင္ေတာ့ အဲသည္ ဆယ္ထပ္ေျမာက္ အထပ္က ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြရဲ့ တန္ဖိုးဟာ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၁၀၀၀ကေန စပါတယ္တဲ့ ။ နန္ရွန္းၿမိဳ႕မွာ ေပၚလာတဲ့ အလယ္အလတ္အဆင့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ဆယ္တုံးမွာ ကိုးတုံးက အဲသည္အထပ္ကေန ထြက္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။က်န္တဲ့အထပ္ေတြမွာေတာ့ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခု ဒါမွမဟုတ္ ႏွစ္ခုမွာ အလယ္အလတ္အဆင့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး တစ္တုံး ထြက္ရင္ကို အလြန္ အ့ံၾသဖြယ္ေကာင္းတဲ့ ျဖစ္ရပ္လို႔ မွတ္ယူေနနိုင္ပါၿပီ ။" ဟိုး...... ဟိုး...... အဆင့္နိမ့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ၁၂တုံးေတာင္ ရွိေနပါလား "လီဖူခ်န္းက က်ိတ္ၿပီး ေရရြတ္လိုက္မ္ိပါတယ္ ။ကိုးထပ္ေျမာက္ အထပ္ကေတာ့ သူ႔ကို စိတ္မပ်က္ေစခဲ့ပါဘူး ။သည္အထပ္မွာ ခင္းက်င္းျပသထားတဲ့ သတၱဳတုံးေတြက အေတာ္ေလူနည္းတယ္ဆိုေပမယ့္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး ပါဝင္မွုႏွုန္းကေတာ့ အမ်ားဆုံးပါပဲ ။အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းက အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၁၅၀၀၀ ကို သုံးၿပီး သတၱဳတုံး ၁၈တုံး ဝယ္လိုက္ပါတယ္ ။နဂိုက သူယူလာတဲ့ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၂၆၀၀၀ ဟာလည္း ၄၀၀၀ နီးပါးသာ က်န္ပါေတာ့တယ္ ။" အင္း...... ျပန္မွပဲ "အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ သူဟာ ေလာင္းကစား႐ုံကေန ထြက္ခြာသြားခဲ့ပါၿပီ ။ သည္တစ္ခါမွာေတာ့ သူက သူ႔ရဲ့ သတၱဳတုံး တစ္ခုကိုမွ မျဖတ္ခဲ့ပါဘူး ။............လမ္းမက်ယ္ တစ္ခုေပၚမွာ လမ္းေလၽွာက္ေနတဲ့ လီဖူခ်န္းဟာ ႐ုတ္တရက္ ဆိုသလို ရပ္လိုက္ပါတယ္ ။အေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ သူ႔ရဲ့ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွာရွိေနတဲ့ လူငယ္ႏွစ္ေယာက္က သူ႔ရဲ့ သြားလမ္းကို ပိတ္ထားလို႔ပါပဲ ။အဲသည္လူငယ္ႏွစ္ေယာက္ထဲက တစ္ေယာက္ကေတာ့ တုကူးေရွာင္နန္ကလြဲလို႔ု တျခားသူ မရွိပါဘူး ။က်န္တဲ့လူငယ္ကေတာ့ တိုက္ပြဲဝိညာဥ္နယ္ပယ္ အဆင့္၉ကို ေရာက္ေနၿပီး သူ႔ရဲ့ ခ်ီအရွိန္အဝါကေတာ့ တုကူးေရွာင္နန္နဲ႔ အေတာ္ေလး ဆင္တူေနပါတယ္ ။ ယုံမွားသံသယ ဝင္ေနစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး ။ သည္လူငယ္ကလည္း ေသခ်ာေပါက္ တုကူးကလန္ကပါပဲ ။" မဂၤလာပါ ...... ညီအစ္ကိုလီ ။ က်ဳပ္နာမည္က တုကူးက်န္းရန္လို႔ ေခၚပါတယ္ ။ က်ဳပ္ၾကားထားတာကေတာ့ သည္က ညီအစ္ကိုလီက ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစားမွာ အေတာ္ေလး အျမင္အာ႐ုံ စူးရွတယ္တဲ့ ။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ညီအစ္ကိုလီ အေနနဲ႔ က်ဳပ္တို႔ တုကူးကလန္ရဲ့ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား စီးပြားေရးမွာ အကူအညီ ေပးနိုင္မလား မသိဘူး ။ က်ဳပ္က ညီအစ္ကိုလီကို အကူအညီေပးခအျဖစ္ တစ္ႏွစ္ကို အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၁၀၀၀ ေပးပါ့မယ္ "တုကူးေရွာင္နန္နဲ႔အတူ ပါလာတဲ့ လူငယ္က သူ႔ကိုယ္သူ မိတ္ဆက္ၿပီး လီဖူခ်န္းကို တုကူးကလန္အတြက္ အလုပ္လုပ္ေပးဖို႔ ကမ္းလွမ္းလာခဲ့ပါတယ္ ။" ေတာင္းပန္ပါတယ္ ။ က်ဳပ္ စိတ္မဝင္စားလို႔ပါ "လီဖူခ်န္းကေတာ့ ခပ္ျပတ္ျပတ္ပဲ ျငင္းလိုက္ပါတယ္ ။တကယ္ကို ဟာသာပါပဲ ။ တုကူးကလန္က အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၁၀၀၀ နဲ႔ သူ႔ရဲ့ လြတ္လပ္မွုကို လာေရာက္ဝယ္ေနပါတယ္ ။ သူတို႔က သူ႔အေပၚမွာ အေတာ္ေလး အထင္ေသးလြန္း ေနပါၿပီ ။အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၁၀၀၀ မေျပာပါနဲ႔ ။ သူတို႔က အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၁၀၀၀၀၀ နဲ႔ ကမ္းလွမ္းခဲ့ရင္ေတာင္မွ သူက သေဘာတူမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။" ညီအစ္ကိုလီ ...... က်ဳပ္က စကားတစ္ခြန္းကို ႏွစ္ႀကိမ္ ေျပာဖို႔အတြက္ ေတာ္ေတာ္ ပ်င္းတဲ့ လူတစ္ေယာက္ပဲ ။အဲသည္ေတာ့ က်ဳပ္ ခင္ဗ်ားကို ပထမတစ္ႀကိမ္ ကမ္းလွမ္းေနတုန္းမွာ ေအးေအးေဆးေဆး လက္ခံလိုက္ပါ ။ က်ဳပ္က ခင္ဗ်ားကို ဒုတိယ အႀကိမ္ လာကမ္းလွမ္းဖို႔ အခ်ိန္ မရွိဘူး "တုကူးက်န္းရန္ကေတာ့ လီဖူခ်န္းကို စတင္ၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္လာခဲ့ပါၿပီ ။တုကူးက်န္းရန္က တုကူးကလန္ရဲ့ အသက္တစ္ရာေအာက္ အဖြဲ႕ဝင္ေတြထဲမွာ အစြမ္းအထက္ဆုံးသူ ျဖစ္ပါတယ္ ။သူ႔ရဲ့ အစြမ္းက ထြတ္ေခါင္ ဆရာသခင္ အဆင့္မွာ ရွိေနၿပီး နန္ရွန္းၿမိဳ႕ရဲ့ လူငယ္ထိပ္သီး ဆယ္ေယာက္ထဲက ဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး ။" မင္းက ငါ့ကိုလာၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္ေနတာလား "လီဖူခ်န္းရဲ့ ေလသံက ေရခဲတမၽွ ေအးစက္လာခဲ့ပါတယ္ ။သူက ေဒါသထြက္စ ျပဳလာၿပီဆိုတာ အသိသာႀကီးပါပဲ ။" မင္းက ဘယ္လိုထင္လို႔လဲ ။ ငါလိုခ်င္တဲ့ အေျဖကို ျမန္ျမန္ေပးခဲ့ ။ ငါ့မွာ တျခား လုပ္စရာေတြ ရွိေသးတယ္ "တုကူးက်န္းရန္ကေတာ့ လီဖူခ်န္းေဒါသထြက္ေနတာကို ဂ႐ုစိုက္ပုံ မရပါဘူး ။" တကယ္လို႔ မင္းက မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္တစ္ပါး ဆိုရင္ေတာ့ ငါက မင္းကို ေၾကာက္ေကာင္း ေၾကာက္လိမ့္မယ္ ။ ဒါေပမဲ့ မင္းက တိုက္ပြဲဝိညာဥ္နယ္ပယ္ ဆရာသခင္ တစ္ေယာက္ပဲ ရွိေသးတယ္ ။ ေလာကမွာ မင္းရန္မစသင့္တဲ့ လူေတြ ရွိေသးတယ္ဆိုတာ မေမ့နဲ႔ဦး "စကားဆုံးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းက လၽွပ္ျပက္သလို အလ်င္နဲ႔ တုကူးက်န္းရန္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို ေက်ာ္ျဖတ္သြားပါေတာ့တယ္ ။" ျမန္လွခ်ည္လား "တုကူးက်န္းရဲ့ မ်က္ႏွာအမူအယာက ေလးနက္တည္ၾကည္သြားခဲ့ပါၿပီ ။ သူက လီဖူခ်န္းကို တားဖို႔ ႀကိဳးစားခ်င္ေပမယ့္လည္း မျဖစ္နိုင္ေတာ့ပါဘူး ။ လီဖူခ်န္းရဲ့ အလ်င္က သူ႔အတြက္ လ်င္ျမန္လြန္းလွပါတယ္ ။" အစ္ကိုက်န္းရန္ ...... အစ္ကိုက ဘာျဖစ္လို႔ သည္ေခြးမသားကို လႊတ္ေပးလိုက္တာလဲ ။ လာစမ္းပါ ...... အစ္ကိုရာ ။ သည္ေကာင့္ကို တုကူးကလန္ဆီ ဖမ္းေခၚသြားရေအာင္ "ေဘးနားမွာ ရွိေနတဲ့ တုကူးေရွာင္နန္ကေတာ့ လီဖူခ်န္းကို ဖမ္းဖို႔အတြက္ စိုင္းျပင္းေနပါတယ္ ။နန္ရွန္းၿမိဳ႕မွာက လူသတ္တာကို ခြင့္မျပဳပါဘူး ။ ဒါေပမဲ့ အဓိက ကလန္ႀကီး ေလးခုထဲက တစ္ခုျဖစ္တဲ့ တုကူးကလန္ဟာ လူတစ္ေယာက္ကို ဖမ္းဆီး ေခၚေဆာင္သြားဖို႔ေတာ့ တတ္နိုင္ပါေသးတယ္ ။ ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲ မျဖစ္သေရြ႕ကေတာ့ ၿမိဳ႕စားစံအိမ္ကလည္း သည္ကိစၥကို မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနမွာပါပဲ ။တုကူးက်န္းရန္က လက္ကာျပလိုက္ၿပီး" မျဖစ္ဘူး ။ သည္ေကာင္ေလးက ေလ်ာ့တြက္လို႔ မရတဲ့ အထဲမွာ ပါတယ္ ။ တကယ္လို႔ ငါက သူ႔ကို ဖမ္းမယ္ဆိုရင္ အနည္းဆုံး ငါ့ရဲ့ အစြမ္း ၅၀ ရာခိုင္ႏွုန္းကို သုံးမွ ျဖစ္နိုင္မယ္ ။ အဲဒါဆိုရင္ ၿမိဳ႕ထဲမွာ ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲေတြ ျဖစ္ကုန္လိမ့္မယ္ "" ဒါဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သည္ေကာင့္ကို သည္အတိုင္း လႊတ္ေပးလိုက္ရေတာ့မွာလား "တုကူးေရွာင္နန္က လီဖူခ်န္း သည္အတိုင္း ထြက္သြားတာကို ဘယ္လိုမွ ၾကည့္မေနနိုင္ပါဘူး ။တုကူက်န္းရန္က ေလသံမာမာျဖင့္ ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။" ေတာ္ေတာ့ ။ ငါက ၿမိဳ႕ထဲမွာ လွုပ္ရွားလို႔ မျဖစ္ဘူးပဲ ေျပာတာ ။ တကယ္လို႔ ၿမိဳ႕ျပင္မွာ ေတြ႕ရင္ ငါက သူ႔ကို လႊတ္ေပးမယ္လို႔ မင္းထင္လား "သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ျငင္းခုံေနစဥ္မွာပဲ လီဖူခ်န္းကေတာ့ အေဝးကို ေရာက္သြားခဲ့ပါၿပီ ။........." ဟူး...... အခုထက္ထိ ငါက အလယ္အလတ္အဆင့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး တစ္တုံးေတာင္ မရေသးပါလား ။ ၾကည့္ရတာ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံရဲ့ ဆယ္ထပ္ေျမာက္ အထပ္မွာပဲ အလယ္အလတ္အဆင့္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြ ရွိတယ္ ထင္ပါရဲ့ "သူတည္းခိုရာ ၿခံဝင္းကို ျပန္အေရာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ သက္ျပင္းတစ္ခ်က္ ခ်လိုက္မိပါတယ္ ။တကယ္လို႔သာ သူ႔အေနနဲ႔ အလယ္အလတ္အဆင့္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကို ရခဲ့မယ္ ဆိုရင္ အညႇာအတာမဲ့ ေမ်ာလြင့္မီးလၽွံ ဓားကြက္ကို တစ္ဖက္ကမ္းခပ္ တတ္ေျမာက္ျခင္း အဆင့္ ေရာက္ေအာင္ လုပ္နိုင္ဖို႔အတြက္ ဘာမွ ခက္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ အဲဒါကိုေတာ့ သူက ၉၀ ရာခိုင္ႏွုန္း ယုံၾကည္ပါတယ္ ။တကယ္လို႔သာ သူ႔ရဲ့ အညႇာအတာမဲ့ ေမ်ာလြင့္မီးလၽွံက တစ္ဖက္ကမ္းခပ္ တတ္ေျမာက္ျခင္း အဆင့္ကို ေရာက္သြားၿပီဆိုရင္ လီဖူခ်န္းရဲ့ အစြမ္းဟာ အုပ္စိုးသူ ဆရာသခင္ အဆင့္ကို ေရာက္သြားမွာ အေသအခ်ာပါပဲ ။အဲသည္လိုဆိုရင္ေတာ့ သူဟာ အဆင့္နိမ့္ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္ေတြကို ေၾကာက္စရာ လိုေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ အုပ္စိုးသူ ဆရာသခင္ေတြ ဆိုတာက အဆင့္နိမ့္ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္ေတြကိုေတာင္ သတ္နိုင္စြမ္း ရွိသူေတြ မဟုတ္ပါလား ။" အင္း...... ၾကည့္ရတာ နန္ရွန္းၿမိဳ႕ကေန ခြာၿပီး တျခားၿမိဳ႕ေတြကို သြားေလ့လာရမယ့္ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီ ထင္ပါရဲ့ "လီဖူခ်န္းက နန္ရွန္းၿမိဳ႕ကေန ထြက္ခြာဖို႔ အေတြး ဝင္လာခဲ့ပါၿပီ ။......ေနာက္ထပ္ ရက္အနည္းငယ္ အၾကာမွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ ထင္းရွုးကၽြန္း ဧည့္ရိပ္သာကို တည္းခိုခ ရွင္းေပးၿပီး နန္ရွန္းၿမိဳ႕ကေန ထြက္ခြာသြားပါေတာ့တယ္ ။တုကူးကလန္ရဲ့ အေထာက္ေတာ္ေတြကလည္း မေခလွပါဘူး ။ လီဖူခ်န္းတစ္ေယာက္ နန္ရွန္းၿမိဳ႕ထဲကေန ထြက္ခြာသြားတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ သူတို႔ဟာ တုကူးက်န္းရန္ကို လွမ္းၿပီး သတင္းပို႔လိုက္နိုင္ၾကပါတယ္ ။" သခင္ေလး က်န္းရန္ ...... သူက ၿမိဳ႕ထဲကေန ထြက္ခြာသြားပါၿပီ "အဲသည္သတင္းကို ရတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ တုကူးက်န္းရန္က စားေသာက္ဆိုင္တစ္ခု အတြင္းမွာ ရွိေနခဲ့တာပါ ။" ေနာက္ဆုံးေတာ့ အဲသည္ေကာင္က ၿမိဳ႕ထဲကေန ထြက္သြားၿပီေပါ့ "တုကုက်န္းရန္က သူ႔လက္ထဲက ေသရည္ခြက္ကို တစ္ရွိန္ထိုး ေမာ့ခ်လိုက္ၿပီး စားေသာက္ဆိုင္ထဲကေန ထြက္ခြာသြားပါေတာ့တယ္ ။ဒါေပမဲ့ သူမသိတာကေတာ့ သူ႔ကိုလည္း ေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့သူေတြ ရွိတယ္ ဆိုတာပါပဲ ။" သခင္မေလး...... သခင္ေလးလီေနာက္ကို တုကူးက်န္းရန္ လိုက္သြားပါၿပီ "တစ္ဖက္ စားေသာက္ဆိုင္ရဲ့ သိီးသန႔္ခန္းတစ္ခု အတြင္းမွာ ရွိေနတဲ့ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကလည္း လီဖူခ်န္းေနာက္ကို တုကူးက်န္းရန္ လိုက္သြားတဲ့ သတင္းကို တန္းၿပီး ရလိုက္ပါတယ္ ။" ငါထင္ထားတဲ့ အတိုင္းပဲ ။ တုကူးက်န္းရန္က လီဖူခ်န္းကို ျပသနာ ရွာခ်င္ေနတာကိုး ။ ဟ...ဟ...... သနားစရာ ေကာင္းလိုက္တာ ။ လီဖူခ်န္းက သူထင္ထားသလို သိုးငယ္ေလး မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို သူမသိရွာဘူး "ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္ဝါ ေလ့လာျခင္း နည္းစနစ္ကို တတ္ေျမာက္ထားတဲ့ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက လီဖူခ်န္းဟာ သာမန္ တိုက္ပြဲဝိညာဥ္ ဆရာသခင္တစ္ပါး မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို အေစာႀကီးကတည္းက သိထားၿပီးခဲ့ပါၿပီ ။" သည္ပြဲက အေတာ္ေလး စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းမွာပဲ ။ ငါလည္း အဲသည္ကို လိုက္ၿပီး ပြဲၾကည့္ပရိသတ္ သြားလုပ္ရင္ ေကာင္းမယ္နဲ႔ တူတယ္ ။ နံပါတ္ငါးဦးေလး ေက်းဇူးျပဳၿပီး သမီးေနာက္ကို လိုက္ခဲ့ေပးပါလား "ခ်ီကၽြင္းကၽြင္း အခန္းရဲ့ ေထာင့္တစ္ေနရာကို ၾကည့္ၿပီး လွမ္းေျပာလိုက္ပါတယ္ ။" ငါတို႔ရဲ့ ကၽြင္းကၽြင္းေလးက သြားခ်င္မွေတာ့ ဦးေလးက လိုက္ခဲ့ေပးရမွာေပါ့ ။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ငါတို႔ကၽြင္းကၽြင္းေလးမွာလည္း စိတ္ပူရမယ့္လူ ရွိလာၿပီကိုး "မူလအစတုန္းကေတာ့ အဲသည္ေထာင့္မွာ လူတစ္ေယာက္မွ ရွိမေနပါဘူး ။ ဒါေပမဲ့ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္း စကား လွမ္းေျပာလိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ႐ုတ္တရက္ဆိုသလို လူတစ္ေယာက္ ေပၚလာခဲ့ပါၿပီ ။အဲသည္လူက ထူးကဲတဲ့ အေရာင္အဝါေတြကို ထုတ္လႊတ္ေနၿပီး တစ္စုံတစ္ေယာက္ကသာ သူ႔ကို ျမင္လိုက္မယ္ဆိုရင္ အဲသည္လူက မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္တစ္ပါးဆိုတာ တန္းၿပီး သိနိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္တစ္ပါးမွသာ သည္လူလို သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ ေရာေႏွာၿပီး သူ႔ရဲ့ တည္ရွိမွုကို ဖုံးကြယ္ထားနိုင္စြမ္းဘရွိတာ မဟုတ္ပါလား ။ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းရဲ့ မ်က္ႏွာက မက္မြန္သီး တစ္လုံးလို ပန္းေသြးေရာင္ ျဖာသြားခဲ့ၿပီး ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။" နံပါတ္ငါးဦးေလး...... ဘာေတြ ေျပာေနတာလဲ ။သမီးက သည္အတိုင္း တိုက္ပြဲကို စိတ္ဝင္စားလို႔ သြားၾကည့္မယ့္ဟာကို "" ဟားဟား...... စိတ္ဝင္စားတယ္ ဆိုတာက ခ်စ္ျခင္းရဲ့ အစ မဟုတ္ဘူးလား ...... ကၽြင္ကၽြင္းရဲ့ ။ ထားပါေလ ။ အဲဒါက အေရးမႀကီးပါဘူး ။ အေရးႀကီးတာက အဲသည္ေကာင္ေလးက ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ထူးျခားေနလို႔ ငါ့တူမေလးရဲ့ စိတ္ဝင္စားမွုကို ရသြားတာလဲ ဆိုတာပဲ ။ ကဲ...... သြားၾကည့္ၾကရေအာင္ "စကားဆုံးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ထူးကဲတဲ့ အေရာင္အဝါေတြကို ထုတ္လႊတ္ေနတဲ့ လူႀကီးဟာ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းရဲ့ လက္ကို ေကာက္ဆြဲလိုက္ၿပီး စားေသာက္ဆိုင္ခန္းထဲကေန ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ပါၿပီ ။.........နန္ရွန္းၿမိဳ႕ရဲ့ အျပင္ဘက္မွာေတာ့ က်ယ္ျပန႔္ၿပီး အဆုံးမရွိတဲ့ ကုန္းေျမျပင္က်ယ္ႀကီးတစ္ခု ရွိေနပါတယ္ ။ဟူး......ဟူး......ဟူး......ေကာင္းကင္ယံမွာေတာ့ နတ္ဘုရားမီးေတာက္ တစ္ခုဟာ ေလထုကို ျဖတ္သန္းၿပီး ပ်ံသန္းလ်က္ ရွိေနပါတယ္ ။ နတ္ဘုရား မီးေတာက္ရဲ့ အေနာက္မွာ ကပ္လ်က္ လိုက္ပါေနတာကေတာ့ မိုးႀကိဳးတစ္စင္းပါပဲ ။" ငါ့ေနာက္ကို လိုက္ေနတာ ဘယ္သူလဲကြ "နတ္ဘုရားမီးေတာက္က ပ်ံသန္းေနတာကို ရပ္လိုက္ၿပီး လူအသြင္ ေျပာင္းသြားခဲ့ပါၿပီ ။ အဲသည္လူကေတာ့ လီဖူခ်န္းကလြဲၿပီး တျခားသူ ျဖစ္စရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး ။သူ႔ရဲ့ေနာက္ကေန လိုက္လာတဲ့ မိုးႀကိဳးကလည္း ကြဲထြက္သြားၿပီး လူအသြင္ ျပန္ေျပာင္းသြားခဲ့ပါတယ္ ။ အဲသည္လူကေတာ့ တုကူးက်န္းရန္ပါပဲ ။" ညီအစ္ကိုလီ ...... က်ဳပ္ထပ္ၿပီး ေမးပါရေစ ။ က်ဳပ္တို႔ တုကူးကလန္ရဲ့ တာဝန္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ဖို႔ ခင္ဗ်ား စိတ္ဝင္စားသလား 'တုကူးက်န္းရန္က လီဖူခ်န္းကို ေအးစက္စက္ ေလသံနဲ႔ ေမးလိုက္ပါတယ္ ။" မင္းတစ္ေယာက္တည္း လိုက္လာတာလား "လီဖူခ်န္းကေတာ့ သူ႔ရဲ့ အေျဖကို ျပန္မေျဖခဲ့ပါဘူး ။ အဲသည္အစား သူက တုကူးက်န္းရန္ကိုေတာင္ ျပန္ၿပီး ေမးလိုက္ပါေသးတယ္ ။" ငါတစ္ေယာက္တည္း မလိုက္လာလို႔ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ လိုက္လာရမွာလဲ "တုကူးက်န္းရန္ကလည္း ယုံၾကည္မွု အျပည့္နဲ႔ ျပန္ေျဖလိုက္ပါတယ္ ။သူက နန္ရွန္းၿမိဳ႕ရဲ့ ထိပ္သီးလူငယ္ ဆယ္ေယာက္ထဲက တစ္ေယာက္ပါ ။ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ေအာက္မွာဆိုရင္ သူ႔ကိုယွဥ္နိုင္တဲ့လူက လက္တစ္ဖက္ မျပည့္ပါဘူး ။ အဲသည္အတြက္ေၾကာင့္ သူဟာ လီဖူခ်န္းေနာက္ကို တစ္ေယာက္တည္း လိုက္လာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္ ။" တကယ္လို႔ မင္းက တစ္ေယာက္တည္း လာခဲ့တာဆိုရင္ေတာ့ ျပန္သြားတာ အေကာင္းဆုံးပဲ ။ မင္းတို႔ကလန္က မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္တစ္ပါးကို အကူအညီေတာင္းၿပီး ျပန္လာခဲ့လိုက္ ။ မင္းက ငါ့ရဲ့ ၿပိဳင္ဘက္အဆင့္မွာ မရွိေသးဘူး "လီဖူခ်န္းက ပ်င္းရိပ်င္းတြဲ ေလသံနဲ႔ ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။" ေလႀကီးလိုက္တဲ့ေကာင္ ။ ငါမင္းကို သည္ေန႔ ေကာင္းေကာင္း ဆုံးမေပးမွ ရေတာ့မယ္ "လီဖူခ်န္းရဲ့ အမူအယာနဲ႔ ေလသံက တုကူးက်န္းရန္ကို အႀကီးအက်ယ္ ေဒါသထြက္သြားေစခဲ့ပါၿပီ ။သူက လက္သီးကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္လိုက္ၿပီး မိုးႀကိဳး ေရနဂါး တစ္ေကာင္ကို သူ႔ရဲ့ ညာဘက္လက္မွာ ျဖစ္တည္ေစလိုက္ပါတယ္ ။ ၿပီးမွ သူက သြားၾကားထဲက ထြက္တဲ့ ေလသံနဲ႔ စကားတစ္ခြန္းစီ ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။" လီဖူခ်န္း...... ငါမင္းကို ေနာက္ဆုံးတစ္ခါ ထပ္ေမးမယ္ ။ မင္း...... ငါတို႔ ...... တုကူးကလန္အတြက္ ...... အမွုထမ္းမွာလား ......မထမ္းဘူးလား"" မထမ္းပါဘူး ။ ငါက ဘာလို႔ မင္းတို႔ တုကူးကလန္ရဲ့ အမွုကို ထမ္းရမလဲ "လီဖူခ်န္းကေတာ့ ပ်င္းရိပ်င္းတြဲ ပုံစံနဲ႔ ရွိေနဆဲပါပဲ ။" အဲသည္လိုဆိုမွေတာ့ ငါက မင္းကို ဖမ္းၿပီး တုကူးကလန္အတြက္ ႏွစ္တစ္ရာ အတင္းအၾကပ္ အမွုထမ္းခိုင္းရေတာ့မွာေပါ့ ။ၿပီးေတာ့ မင္းအတြက္ ဘာဆုလာဘ္မွ မရွိေစရဘူး "စကားဆုံးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ တုကူးက်န္းရန္ဟာ လီဖူခ်န္းကို လက္သီးနဲ႔ ထိုးပစ္လိုက္ပါေတာ့တယ္ ။ဂါး......ဂရား......က်ယ္ေလာင္စြာ ဟိန္းေဟာက္သံနဲ႔အတူ တုကူးက်န္းရန္ရဲ့ ညာဘက္လက္ေမာင္းမွာ ရစ္ေခြေနတဲ့ မိုးႀကိဳး ေရနဂါးဟာ လွုပ္ရွားလာခဲ့ပါၿပီ ။ဂ်ိန္း...ေကာင္းကင္ကေန ဆင္းသက္လာတဲ့ မိုးႀကိဳးတစ္စင္းလို အဟုန္နဲ႔ လက္သီးတစ္လုံးဟာ လီဖူခ်န္းရဲ့ အေရွ႕ကို ႐ုတ္ခ်ည္း ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္ ။သည္လက္သီးက သာမန္ လက္ေရြးစင္ ဆရာသခင္ေတြေတာင္ ခံနိုင္တဲ့ လက္သီးခ်က္မ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး ။" ငါမင္းကို အေစာပိုင္းက ေျပာခဲ့ၿပီးၿပီ မဟုတ္လား ။ မင္းက ငါ့ရဲ့ ၿပိဳင္ဘက္ မဟုတ္ဘူးလို႔ "လီဖူခ်န္းက သူ႔ရဲ့ ညာလက္ခလယ္နဲ႔ လက္ညႇိုးကို ပူးၿပီး ေလထဲမွာ တစ္ခ်က္ ေဝွ႕ယမ္းလိုက္ပါတယ္ ။ သူက ဓားကိုေတာင္ ထုတ္မသုံးခဲ့ပါဘူး ။ရႊပ္......ဘန္း......ၾကက္ေသြးေရာင္ ဓားအလင္းတန္း တစ္ခုဟာ မိုးႀကိဳးေရနဂါးကို ပိုင္းျဖတ္ၿပီး ေပါက္ကြဲသြားေစခဲ့ပါၿပီ ။ အဲဒါက ေရပူေဖာင္း တစ္လုံးကို ထိုးေဖာက္လိုက္သလိုပါပဲ ။အဆုံးမဲ့အာဏာ အပိုင္း ၅၅၈ ( စာစဥ္ ၄၁ )မဟူရာဦးခ်ိဳပြဲ႐ုံ" ေၾကာက္ဖို႔ ေကာင္းလိုက္တဲ့ ဓားဆႏၵ"ေကာင္းကင္ယံ တစ္ေနရာမွာေတာ့ ေကာင္းကင္အေရာင္နဲ႔ တစ္ေသြမတိမ္း တူညီတဲ့ အကာအကြယ္ စက္လုံးတစ္ခု ရွိၿပီး အဲသည္စက္လုံးထဲမွာေတာ့ လူႀကီးတစ္ေယာက္နဲ႔ မိန္းမငယ္ေလး တစ္ေယာက္ ရွိေနပါတယ္ ။အဲသည္မိန္းမငယ္ေလးကေတာ့ ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းျဖစ္ၿပီး သူမေဘးက လူႀကီးကေတာ့ သူမရဲ့ ဦးေလးနံပါတ္ငါး ပါပဲ ။နံပါတ္ငါး ဦးေလးကေတာ့ လီဖူခ်န္းရဲ့ ဓားဆႏၵကို ၾကည့္ၿပီး အေတာ္ေလး အ့ံအားသင့္ေနခဲ့ပါၿပီ ။သူက မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္တစ္ပါး ျဖစ္ေပမယ့္ ဓားသိုင္းပညာ ကၽြမ္းက်င္မွု အပိုင္းမွာေတာ့ လီဖူခ်န္းကို လုံးဝ မမီေသးပါဘူး ။လီဖူခ်န္းရဲ့ လက္ေခ်ာင္းေတြကေန ျဖစ္တည္လာတဲ့ ဓားဆႏၵထဲမွာက နက္ရွိုင္းတဲ့ ေကာင္းကင္အဆင့္ ဥပေဒသေတြ ပါေနတယ္ဆိုတာ အသိသာႀကီးပါပဲ ။ ၿပီးေတာ့ အဲသည္ဥပေဒသေတြက အင္မတန္ အားေကာင္းၿပီး အလြန္အမင္း ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ အေငြ႕အသက္ေတြကို ေပးစြမ္းေနပါေသးတယ္ ။"ကၽြင္းကၽြင္း...... နင့္ေကာင္ေလးက ထင္သေလာက္ မရိုးရွင္းဘူး ။ ဦးေလး ထင္တာ မမွားဘူး ဆိုရင္ေတာ့ သူက ဘုရင္အဆင့္ ဂိုဏ္းတစ္ခုခုက အႂကြင္းမဲ့ ပါရမီရွင္ တစ္ေယာက္ပဲ ျဖစ္ရမယ္ "နံပါတ္ငါး ဦးေလးက ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကို လွမ္းေျပာလိုက္ပါတယ္ ။ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းက ေခါင္းညိတ္လိုက္ၿပီး" တုကူးက်န္းရန္က သူ႔ရဲ့ ထြတ္ေခါင္ ဆရာသခင္ အဆင့္နဲ႔ လူငယ္မ်ိဳးဆက္ အကုန္လုံးကို အနိုင္ယူနိုင္မယ္လို႔ ေသြးနားထင္ ေရာက္ေနတာ ။ သူက သူ႔ရဲ့ အေရွ႕မွာ ရွိေနတဲ့ တကယ့္ ပါရမီရွင္ကိုေတာ့ မၾကည့္ျမင္နိုင္ခဲ့ဘူး ။ အဲဒါက တကယ့္ ဟာသပဲ ။ သူက ထြတ္ေခါင္ ဆရာသခင္ အဆင့္ရဲ့ အထက္မွာ မဟာဆရာသခင္ အဆင့္ ၊ အုပ္စိုးသူ ဆရာသခင္ အဆင့္နဲ႔ မဟာအေက်ာ္အေမာ္ ဆရာသခင္ အဆင့္ေတြ ရွိေနေသးတယ္ဆိုတာ ေမ့ေနပုံရတယ္ "( note - ဒါက ဧကရာဇ္ ေကာင္းကင္ ကုန္းေျမတိုက္ႀကီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဆရာသခင္ အဆင့္ေတြကို ခြဲထားျခားပုံက ပိုမ်ားေနတာ ျဖစ္ေလာက္ပါတယ္ ။)အုပ္စိုးသူ ဆရာသခင္ေတြ ဆိုတာက သာမန္ အဆင့္နိမ့္ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္ေတြကို ရင္ဆိုင္နိုင္စြမ္း ရွိသူေတြပါ ။ဒါေပမဲ့ မဟာအေက်ာ္အေမာ္ ဆရာသခင္ေတြကေတာ့ သာမန္ အဆင့္နိမ့္ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္ေတြကိုေတာင္ သတ္ပစ္နိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္ ။"မျဖစ္နိုင္ဘူး "တုကူးက်န္းရန္က မ်က္လုံး အျပဴးသား ျဖစ္ေနခဲ့ပါၿပီ ။" ဒါဘယ္လိုမွ မျဖစ္နိုင္ဘူးကြ ။ မိုးႀကိဳးနဂါး ငါးေကာင္ လာစမ္း "အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ သူက ထူးဆန္းတဲ့ လက္ဟန္တခ်ိဳ႕ကို ျပဳလုပ္လိုက္ၿပီး မိုးႀကိဳးနဂါး ငါးေကာင္ကို ဆင့္ေခၚလိုက္ပါတယ္ ။အဲဒ့ကေတာ့ သူ႔ရဲ့ မိုးႀကိဳး နတ္ဘုရားစြမ္းရည္ပါပဲ ။" ေသစမ္း "အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ သူက လီဖူခ်န္းကို ထိုးခ်လိုက္ပါေတာ့တယ္ ။တုကူးက်န္းရန္က သူ႔ရဲ့ မိုးႀကိဳး နတ္ဘုရားစြမ္းရည္ကို ထုတ္မသုံးဘူးဆိုရင္ ထြတ္ေခါင္ ဆရာသခင္ အဆင့္ကို မေရာက္နိုင္ပါဘူး။ သူ႔ရဲ့ မိုးႀကိဳး နတ္ဘုရားစြမ္းရည္က သူ႔ရဲ့ အစြမ္းကို အနည္းဆုံး ၅၀ ခိုင္ႏွုန္း ျမႇင့္တင္ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ဂ်ိန္း......ဂ်ိန္း......ဂ်ိန္း......ေကာင္းကင္ယံမွာေတာ့ မိုးႀကိဳး စည္းတံဆိပ္တစ္ခု ျဖစ္တည္လာၿပီး အဲသည္ စည္းတံဆိပ္က ပတ္ဝန္းက်င္ တစ္ခုလုံးကို မိုးႀကိဳးပင္လယ္ႀကီး တစ္ခု ျဖစ္သြားေစခဲ့ပါၿပီ ။ဝုန္း......ဝုန္း......ေျမျပင္ေပၚမွာ ရွိေနတဲ့ အပင္ေတြ အားလုံးဟာလည္း မိုးႀကိဳးေတြေၾကာင့္ ေလာင္ကၽြမ္းျပာက်ကုန္ပါတယ္ ။တကယ္လို႔သာ သည္ေနရာမွာ ျပန္လည္ဝင္စားျခင္း နယ္ပယ္ ထိပ္သီးပညာရွင္တစ္ေယာက္ ရွိေနမယ္ ဆိုရင္ အဲသည္ပညာရွင္ဟာ သည္မိုးႀကိဳးပင္လယ္ထဲကေန ဘယ္လို အေၾကာင္းအရင္းမ်ိဳးနဲ႔မွ အသက္ရွင္လ်က္ ထြက္သြားနိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။" သြားစမ္း "တုကူးက်န္းရန္ရဲ့ အစြမ္းအထက္ဆုံး တိုက္ခိုက္မွုကို ၾကဳံရတာေတာင္မွ လီဖူခ်န္းက ပ်င္းရိပ်င္းတြဲ အမူအယာနဲ႔ ရွိေနဆဲပါပဲ ။ သူက သည္တစ္ႀကိမ္မွာလည္း ဓားကို မထုတ္ဘဲ သူ႔ရဲ့ ဓားလက္ေခ်ာင္းနဲဲ့ ျပန္လည္ တိုက္ခိုက္လိုက္ပါတယ္ ။သည္ဓားခ်က္ကေတာ့ ေလာင္ကၽြမ္းျခင္းဓား ပါပဲ ။ရႊမ္း......ဘန္း......ဘန္း......ဘန္း......ေလထုဟာ ႐ုတ္တရက္ သိပ္သည္းသြားၿပီး ျပန္လည္က်ယ္ျပန႔္လာတဲ့ အခါမွာေတာ့ ေပါက္ကြဲမွုေတြကို ဆက္တိုက္ ျဖစ္ပြားေစပါေတာ့တယ္ ။အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ မိုးႀကိဳးစည္းတံဆိပ္ဟာ ရစရာ မရွိေအာင္ ေပါက္ကြဲ ပ်က္စီး သြားခဲ့ပါၿပီ ။" ေဝါ့ "တုကူးက်န္းရန္ကေတာ့ ေသြးစိမ္းရွင္ရွင္ အန္ထုတ္လိုက္ရၿပီး အေနာက္ကို လြင့္ထြက္သြားပါေတာ့တယ္ ။" မင္း...... မင္းက...... ဘုရင္အဆင့္ ဂိုဏ္းတစ္ဂိုဏ္းက မဟာဆရာသခင္ တစ္ပါးလား "တုကူးက်န္းရန္က စကား အထစ္ထစ္ ၊ အေငါ့ေငါ့နဲ႔ ေမးလိုက္ပါတယ္ ။လီဖူခ်န္းက မဟာဆရာသခင္ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ေတာ့ သူ႔ကို အခုလို အလြယ္တကူ အနိုင္ယူနိုင္စရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး ။ပိုၿပီး အ့ံၾသစရာ ေကာင္းတာကေတာ့ လီဖူခ်န္းရဲ့ က်င့္ႀကံမွု အဆင့္က အခုမွ တိုက္ပြဲဝိညာဥ္နယ္ပယ္ အဆင့္၄မွာသာ ရွိေနေသးတာပါပဲ ။နန္အန္းစီရင္စုမွာက မဟာဆရာသခင္ အဆင့္ အစြမ္းရွိတဲ့ လူငယ္ေတြဟာ အေယာက္၂၀ထက္ မပိုပါဘူး ။ ၿပီးေတာ့ တုကူးက်န္းရန္ဟာ အဲသည္ လူငယ္ေတြ အားလုံးကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး သိထားပါတယ္ ။သူမသိတာဆိုလို႔ ဘုရင္အဆင့္ ဂိုဏ္းေတြက မဟာဆရာသခင္ေတြပဲ ရွိတာပါ ။ လီဖူခ်န္းက အဲသည္ ဘုရင္အဆင့္ ဂိုဏ္းတစ္ဂိုဏ္းက မဟာဆရာသခင္ တစ္ပါးပဲ ျဖစ္ရပါမယ္ ။ ၿပီးေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ သာမန္ ဂိုဏ္းတပည့္ တစ္ေယာက္ေတာင္ မဟုတ္ေလာက္ပါဘူး ။ သူက လက္ေရြးစင္ ဘုရင္အဆင့္ ဂိုဏ္းတပည့္ ဟုတ္ရင္ဟုတ္ အဲဒါမွမဟုတ္ရင္ ဧကရာဇ္အဆင့္ ဂိုဏ္းတပည့္ပါပဲ ။လီဖူခ်န္းရဲ့ ေနာက္ခံကို ရိပ္စားမိၿပီးသြားတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ တုကူးက်န္းရန္က ယင္ေကာင္အေသ တစ္ေကာင္ကို မ်ိဳခ်လိုက္မိသလို ခံစားလိုက္ရပါတယ္ ။တုကူးကလန္က ၿမိဳ႕စားစံအိမ္ မဟုတ္ပါဘူး ။ ၿမိဳ႕စားစံအိမ္က လဝန္းနီ အင္ပိုင္ယာရဲ့ အရွိန္အဝါကို အသုံးခ်ၿပီး ဘုရင္အဆင့္ ဂိုဏ္းေတြကို ဖိႏွိပ္နိုင္ေပမယ့္ တုကူးကလန္ကေတာ့ ဘုရင္အဆင့္ ဂိုဏ္းေတြကို ဖိႏွိပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားမယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ေသတြင္း ကိုယ္တူးသလိုပဲ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္ ။ဘုရင္အဆင့္ ဂိုဏ္းေတြဆိုတာက မ်ားျပားလွတဲ့ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္ေတြကို ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြခ်ည္းပါပဲ ။ ဒါေပမဲ့ တုကူးကလန္ကေတာ့ အလယ္အလတ္အဆင့္ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္ႏွစ္ပါးကိုသာ ပိုင္ဆိုင္ထားတာပါ ။သူတို႔ ကလန္တစ္ခုလုံးေပါင္းရင္ေတာင္မွ ဘုရင္အဆင့္ ဂိုဏ္းတစ္ဂိုဏ္းက အဆင့္ျမင့္ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္တစ္ပါးကို ယွဥ္နိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။တကယ္လို႔ တုကူးကလန္က ၿမိဳ႕စားစံအိမ္ကို အကူအညီ ေတာင္းရင္လည္း ၿမိဳ႕စားစံအိမ္က မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနမွာပါပဲ ။ ၿမိဳ႕စားစံအိမ္ကလည္း အ႐ူးေတြ မဟုတ္ပါဘူး ။ သူတို႔က ခိုင္မာတဲ့ အေၾကာင္းအရင္း တစ္စုံတစ္ရာ မရွိဘဲနဲ႔ေတာ့ ဘုရင္အဆင့္ ဂို္ဏ္းတစ္ဂိုဏ္းကို ရန္စမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။တကယ္လို႔ ဘုရင္အဆင့္ ဂိုဏ္းတစ္ဂိုဏ္းက အမွန္တကယ္ ေဒါသထြက္သြားၿပီဆိုရင္ သူတို႔က ၿမိဳ႕စားစံအိမ္ကို တစ္ညတည္းနဲ႔ အေပ်ာက္ရွင္းၿပီး ဧကရာဇ္ေကာင္းကင္ ကုန္းေျမတိုက္ကေန ထြက္သြားလို႔ ရပါတယ္ ။အတိတ္တုန္းက သည္လို ျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ သာဓကေတြကလည္း အထင္းသားပါပဲ ။လီဖူခ်န္းက သူဟာ ဘုရင္အဆင့္ ဂိုဏ္းတစ္ဂိုဏ္းက ျဖစ္တယ္ဆိုတာင္ မျငင္းလိုက္ပါဘူး ။"ဟမ့္ ...... မင္းတို႔ တုကူးကလန္က သည္အဆင့္နဲ႔ ေကာင္းကင္ႀကီး တစ္ခုလုံးကို လက္ဝါးႀကီး အုပ္နိုင္ၿပီ ထင္ေနတာလား ။ သည္တစ္ႀကိမ္ေတာ့ ငါက မင္းတို႔ တုကူးကလန္ကို မ်က္ႏွာသာ ေပးလိုက္မယ္ ။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ဆိုရင္ေတာ့ ငါ့ကို အဆိုးမဆိုနဲ႔ "စကားဆုံးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ ခ်ာခနဲလွည့္ၿပီး ထြက္ခြာသြားခဲ့ပါၿပီ ။" လခြီးပဲ ...... ေသလိုက္စမ္းပါကြာ "တုကူးက်န္းရန္ကေတာ့ ေျမႀကီးကို လက္သီးနဲ႔ တဒုန္းဒုန္း ထုရင္း က်န္ေနခဲ့ပါေတာ့တယ္ ။ သူ႔ရဲ့ အျဖစ္ကေတာ့ တကယ္ကို ဆိုးဝါးလွတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္ ။သူက လီဖူခ်န္းကို အနိုင္မယူနိုင္ခဲ့သလို လီဖူခ်န္းကို ဆုံးမဖို႔အတြက္ ကလန္ကိုျပန္ၿပီး မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္တစ္ပါးကို အကူအညီ ေတာင္းရင္လည္း ကလန္က ခြင့္ျပဳမွာ မဟုတ္ဘူး ။တစ္ဖက္လူက ဘုရင္အဆင့္ ဂိုဏ္းတစ္ဂိုဏ္းရဲ့ ဂိုဏ္းတပည့္တစ္ေယာက္ မဟုတ္ပါလား ။" လီဖူခ်န္း......မင္း ေစာင့္ၾကည့္ေနလိုက္ ။ သည္ကိစၥက သည္မွာတင္ မၿပီးေသးဘူးကြ "တုကူးက်န္းရန္က သူ႔ရဲ့ ႏွုတ္ခမ္းေထာင့္ကေန စီးက်ေနတဲ့ ေသြးေတြကို သုတ္ေနရင္းနဲ႔ ႀကိမ္းဝါးလိုက္ပါေသးတယ္ ။အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ သူဟာ နန္ရွန္းၿမိဳ႕ကို ျပန္ၿပီး ပ်ံသန္းသြားခဲ့ပါၿပီ ။" ကၽြင္းကၽြင္း...... သမီးစိတ္ဝင္စားေနတဲ့ ေကာင္ေလးက ဘုရင္အဆင့္ ဂိုဏ္းတစ္ဂိုဏ္းကပဲ ။ သမီးအေနနဲ႔ ဘုရင္အဆင့္ ဂိုဏ္းတစ္ဂိုဏ္း တပည့္တစ္ေယာက္ကို အေပါင္းအသင္း လုပ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ သတိထားရမယ္ ။ သည္ကုန္းေျမတိုက္ေပၚမွာ ရွိတဲ့ ဘုရင္အဆင့္ ဂိုဏ္းေတြရဲ့ အေျခအေနက မတည္ၿငိမ္ဘူး ။ သူတို႔ေတြက တစ္ညတည္းမွာ အျမစ္ျပတ္ သုတ္သင္ရွင္းလင္းတာကိုေတာင္ ခံရင္ ခံေနရမွာ "နံပါတ္ငါး ဦးေလးက သက္ျပင္းတစ္ခ်က္ ခ်လိုက္ၿပီး ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းကို ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။ဘုရင္အဆင့္ ဂိုဏ္းေတြက တန္ခိုးၾသဇာထက္ၿပီး ၿမိဳ႕စားစံအိမ္ေတြေတာင္မွ သာမန္အေျခအေနေတြမွာ ရန္မစရတာ အမွန္ပါပဲ ။ ဒါေပမဲ့လည္း သည္ကုန္းေျမတိုက္မွာရွိတဲ့ ဘုရင္အဆင့္ ဂိုဏ္းေတြဟာ မိုးဦးက်မွာ ေပါက္တဲ့ မွိုေတြလို မ်ားျပားလြန္းလွပါတယ္ ။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ေတြဟာ တစ္ဂိုဏ္းနဲ႔ တစ္ဂိုဏ္း မတည့္ၾကပါဘူး ။အဲသည္အတြက္ ဘုရင္အဆင့္ ဂိုဏ္းေတြဟာ တစ္ညတည္းနဲ႔ ဧကရာဇ္ေကာင္းကင္ ကုန္းေျမတိုက္ကေန ေပ်ာက္ကြယ္သြားနိုင္တဲ့ အလားအလာရွိတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြလို႔ ဆိုရပါမယ္ ။ခ်ီကၽြင္းက်င္း ေခါင္းညိတ္လိုက္ၿပီး ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။" နံပါတ္ငါးဦးေလး...... သမီး သေဘာေပါက္ပါတယ္ "သူမက သည္ကုန္းေျမတိုက္မွာ ရွိတဲ့ ဘုရင္အဆင့္ ဂိုဏ္းေတြရဲ့ မတည္ျမဲတဲ့ သေဘာသဘာဝကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး သိထားၿပီးသားပါပဲ ။ ဒါေပမဲ့ အဲသည္ဂိုဏ္းေတြဟာ အလားအလာ အေကာင္းဆုံးရွိတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြဆိုတာကိုလည္း သူမက ေကာင္းေကာင္းႀကီး သိထားပါတယ္ ။ရွင္းရွင္းေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဘုရင္အဆင့္ ဂိုဏ္းေတြ ဆိုတာက မတူညီတဲ့ ကုန္းေျမတိုက္ အသီးသီး အႂကြင္းမဲ့ ပါရမီရွင္ေတြကို စုစည္းထားတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြပါပဲ ။ တကယ္လို႔သာ မဟာကံေကာင္းမွုမ်ိဳးနဲ႔ ႀကံဳခဲ့ရမယ္ဆိုရင္ သူတို႔ရဲ့ ဂိုဏ္းတပည့္ေတြထဲက တစ္ေယာက္ဟာ ဥပေဒသ ေျပာင္းလဲျခင္း နယ္ပယ္ကို တက္လွမ္းၿပီး ဧကရာဇ္တစ္ပါး ျဖစ္သြားနိုင္ပါတယ္ ။ ဥပေဒသ ေျပာင္းလဲျခင္းနယ္ပယ္ ဧကရာဇ္တစ္ပါး ရွိတဲ့ ဂိုဏ္းအဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုဟာ ဧကရာဇ္အဆင့္ ဂိုဏ္းအဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုပင္ မဟုတ္ပါလား ။သည္ကိစၥနဲ႔ ပက္သက္ၿပီး ဥပမာ ျပရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဧကရာဇ္ေကာင္းကင္ ကုန္းေျမတိုက္ကိုသာ ျပရမွာပါပဲ ။ ဟိုးအရင္တုန္းကဆိုရင္ သည္ကုန္းေျမတိုက္မွာက မဟာဧကရာဇ္ ဂိုဏ္းအဖြဲ႕အစည္းလို႔ ေခၚတဲ့ ဂိုဏ္းအဖြဲ႕အစည္းက ရခုကလြဲၿပီး တျခား ဧကရာဇ္အဆင့္ ဂိုဏ္းေတြ မရွိပါဘူး ။ ဒါေပမဲ့ အခုေတာ့ ဧကရာဇ္ေကာင္းကင္တိုက္မွာ ရွိေနတဲ့ ဧကရာဇ္အဆင့္ ဂိုဏ္းအဖြဲ႕အစည္းေတြဟာ အေတာ္ေလးကို မ်ားျပားလာခဲ့ပါၿပီ ။ အခုလက္ရွိ ဧကရာဇ္ေကာင္းကင္ ကုန္းေျမတိုက္မွာက မဟာဧကရာဇ္အဆင့္ ဂိုဏ္းအဖြဲ႕အစည္း ရခုအျပင္ တျခား အဆင့္နိမ့္ ဧကရာဇ္အဆင့္ ဂိုဏ္းအဖြဲ႕အစည္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပါ ရွိေနပါေသးတယ္ ။ခ်ီကၽြင္းကၽြင္းရဲ့ အျမင္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းရဲ့ အရိုးတည္ေတာက္ပုံဟာ အနိမ့္ဆုံး ၾကယ္၈ပြင့္ အရိုးတည္ေဆာက္ပုံပါပဲ ။ လီဖူခ်န္းဟာ ေနာင္အနာဂတ္မွာ ဥပေဒသ ေျပာင္းလဲျခင္း နယ္ပယ္ကို ခ်ိဳးေဖာက္ဝင္ေရာက္ၿပီး အုပ္စိုးသူ ဧကရာဇ္တစ္ပါး ျဖစ္လာနိုင္တဲ့ အလားအလာ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္ ။............ဟုံးဟူၿမိဳ႕ႀကီး......သည္ၿမိဳ႕ကေတာ့ နန္အန္းစီရင္စုရဲ့ အဓိကၿမိဳ႕ႀကီး ဆယ္ၿမိဳ႕ထဲမွာ တစ္ၿမိဳ႕ အပါအဝင္ျဖစ္ၿပီး နန္ရွန္းၿမိဳ႕ႀကီးနဲ႔ အနီးဆုံး ၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕ ဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး ။( note - နန္အန္း= ေတာင္အရပ္ကေန ။ နန္ရွန္း =ေတာင္အရပ္မွာ ရွိတဲ့ ေတာင္ ။ ဟုံးဟူ =ေရကန္နီ )နန္ရွန္းၿမိဳ႕ႀကီးနဲ႔ အလားတူပါပဲ ။ ဟုံးဟူၿမိဳ႕ႀကီးမွာလည္း ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံ တစ္႐ုံ ရွိပါတယ္ ။လီဖူခ်န္းက ဟုံးဟူၿမိဳ႕ကို ေရာက္ေရာက္ခ်င္းမွာ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံဆိီကို တန္းၿပီး မသြာ့းခဲ့ပါဘူး ။ လက္ရွိ သူ႔ဆီမွာက အရင္းအႏွီး နည္းနည္းပါးပါးသာ က်န္ေတာ့တာပါ ။ အဲသည္အတြက္ သူ႔အေနနဲ႔ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံကို မသြားခင္မွာ သူ႔ဆီမွာ ရွိေနတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး တစ္သုတ္ေလာက္ကို အရင္ဦးဆုံး ေရာင္းရပါဦးမယ္ ။မဟုတ္လို႔ကေတာ့ သူဟာ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံမွာ ဘာကိုမွ ဝယ္နိုင္မွာ မဟုတ္ဘဲ သည္အတိုင္း ရပ္ၾကည့္ၿပီး ျပန္ခဲ့ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။" သည္ဟုံးဟူၿမိဳ႕မွာက ေျမေအာက္ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္ နည္းနည္းပါးပါးေတာ့ ရွိရမယ္ "လီဖူခ်န္းက ေတြးမိလိုက္ပါတယ္ ။သည္လိုၿမိဳ႕ႀကီးမ်ိဳးမွာက အေမွာင္ဘက္ျခမ္းမွာ က်င္လည္က်က္စားေလ့ရွိတဲ့ လူေတြလည္း ေသခ်ာေပါက္ ရွိေနမွာပါပဲ ။အလင္းနဲ႔အေမွာင္ဆိုတာက အျမဲဒြန္တြဲ တည္ရွိေနေလ့ရွိတဲ့ အရာပင္ မဟုတ္ပါလား ။အခ်ိန္အတန္ၾကာ ေမးျမန္းစုံစမ္းၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္ထဲမွာ က်င္လည္ေနတဲ့ မဟူရာဦးခ်ိဴ ပြဲ႐ုံဆိုတာကို သိရွိသြားခဲ့ပါတယ္ ။မဟူရာဦးခ်ိဳပြဲ႐ုံကိုေတာ့ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္တစ္ပါးက ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ ေပးထားတာပါ ။ အဲသည္လိုမွ မဟုတ္ရင္ေတာ့ မဟူရာဦးခ်ိဳပြဲ႐ုံဟာ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္ထဲမွာ အခ်ိန္ၾကာၾကာ ရပ္တည္နိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။......" ဟင္......ဟိုလူေတြ ေျပာလိုက္တာက သည္လမ္းၾကားပါပဲ ။ ငါမ်ား အမွတ္မွားေနတာလား "လီဖူခ်န္းက ေတြေဝစြာနဲ႔ ေရရြတ္လိုက္ပါတယ္ ။အခုဆိုရင္ လီဖူခ်န္းက ဆင္ေျခဖုံး ရပ္ကြက္တစ္ခုမွာရွိတဲ့ တစ္ဖက္ပိတ္ ေနာက္ေဖးလမ္းၾကား တစ္ခုရဲ့ အဆုံးကို ေရာက္ေနခဲ့တာပါ ။ သူ႔ရဲ့ ေရွ႕မွာေတာ့ အုတ္နံရံႀကီး တစ္ခုနဲ႔ လက္တြန္းလွည္း ဆိုင္ငယ္ေလး တစ္ခုက လြဲၿပီး ဘာမွ မရွိေတာ့ပါဘူး ။အဲသည္အခ်ိန္မွာပဲ လက္တြန္းလွည္းေပၚမွာ မွီၿပီး ထိုင္ေနတဲ့ ဆိုင္ရွင္က သူ႔ကို လွမ္းေခၚလိုက္ၿပီး ပ်င္းရိပ်င္းတြဲ ေလသံနဲ႔ ေမးလိုက္ပါတယ္ ။" ေကာင္ေလး...... မင္းဘာလိုခ်င္လို႔ သည္ကို ေရာက္လာတာလဲ "လီဖူခ်န္းကလည္း အလ်င္အျမန္ပဲ ျပန္ေျဖလိုက္ပါတယ္ ။ ၾကည့္ရတာေတာ့ သူက ေနရာမွန္ကို ေရာက္လာပုံပါပဲ ။" ကၽြန္ေတာ္က ပစၥည္းနည္းနည္းပါးပါး ေရာင္းစရာ ရွိလို႔ပါ "" ဘယ္လို ပစၥည္းမ်ိဳးလဲ "ဆိုင္ရွင္က ထပ္ေမးလာျပန္ပါတယ္ ။" သည္လို ပစၥည္းပါ "သည္တစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းက ျပန္ၿပီး မေျဖေတာ့ပါဘူး ။ သူက သူ႔ရဲ့ သိုေလွာင္အိတ္ထဲကေနၿပီး အဝတ္ေလၽွာ္ဇလုံ တစ္လုံးစာေလာက္ရွိတဲ့ အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးတစ္တုံးကိုသာ ထုတ္ျပလိုက္ပါေတာ့တယ္ ။" ေကာင္ေလး ...... သည္ဘက္ကို လာခဲ့ "ေဒါက္... ေဒါက္......ဆိုင္ရွင္က လီဖူခ်န္းကို ဆြဲေခၚလိုက္ၿပီး နံရံရဲ့ တစ္ေနရာကို လွမ္းေခါက္လိုက္ပါတယ္ ။ေဝါ......ေဝါ......ေဝါ......အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ နံရံဟာ ႏွစ္ျခမ္း ကြဲထြက္သြားခဲ့ပါၿပီ ။ နံရံရဲ့ အေနာက္မွာ ရွိေနတာကေတာ့ လူသြားစၾကၤ ံလမ္းက်ဥ္းေလးတစ္ခုပါပဲ ။" ဝိုး "လီဖူခ်န္းကေတာ့ မ်က္ခုံးမပင့္ဘဲ မေနနိုင္ေတာ့ပါဘူး ။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ သူက သည္နံရံဟာ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတယ္ ဆိုတာကို သတိျပဳမိ လိုက္ပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူ႔ရဲ့ လိပ္ျပာ အသိစိတ္အာ႐ုံက သည္နံရံကို ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး မၾကည့္နိုင္ခဲ့တာပါ ။" ဝင္သြားလိုက္ "" ဟုတ္ကဲ့ "ေဝါ...ေဝါ...... ေဝါ......လမ္းက်ဥ္းေလးထဲကို လီဖူခ်န္းတစ္ေယာက္ ဝင္သြားၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ နံရံဟာ နဂိုမူလအတိုင္း ျပန္ျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္ ။သည္လမ္းက်ဥ္းေလးကေတာ့ ေၾကာင္လိမ္ေလွကားလို ရစ္ပတ္ေနၿပီး ေျမေအာက္ထဲကို ဦးတည္ေနခဲ့တာပါ ။သိပ္မၾကာခင္ အခ်ိန္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ ေက်ာက္တုံးေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ခန္းမက်ယ္ႀကီး တစ္ခုဆီကို ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါၿပီ ။ေက်ာက္တုံးခန္းမထဲမွာေတာ့ ခ်ီအတြင္းအား အသုံးျပဳမွုကို ပိတ္ပင္တားဆီးထားတဲ့ အႀကိဳအဆင့္ရ ဝကၤပါ အစီအရင္ တစ္ခု ခင္းက်င္းထားခဲ့ၿပီး လူသုံးဦး ထိုင္ေနၾကပါတယ္ ။အလယ္ဗဟိုမွာ ထိုင္ေနသူကေတာ့ မည္းနက္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာကို ပိုင္ဆိုင္ထားၿပီး သူ႔ရဲ့ ညာဘက္လက္ကေတာ့ သတၱဳတုံးေလး တစ္ခုကို အဆက္မျပတ္ ပြတ္သပ္ေနပါတယ္ ။ ၾကည့္ရတာေတာ့ သည္မ်က္ႏွာမည္းက သည္လူသူံးဦးထဲမွာ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ပုံပါပဲ ။သည္မ်က္ႏွာမည္းရဲ့ ခႏၶာကိုယ္ကေန ထုတ္လႊတ္ေနတဲ့ ခ်ီအရွိန္အဝါကေတာ့ အဆိပ္ျပင္း ေႁမြေပြးတစ္ေကာင္ရဲ့ အေငြ႕အသက္ေတြနဲ႔ မျခားနားလွပါဘူး ။မ်က္ႏွာမည္းရဲ့ ညာဘက္မွာေတာ့ မ်က္ႏွာေပၚမွာ ကန႔္လန႔္ျဖတ္ အမာရြတ္ႀကီးတစ္ခု ရွိေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ရွိေနၿပီး ဘယ္ဘက္မွာေတာ့ လူလတ္ပိုင္းအရြယ္ အမ်ိဳးသမီးႀကီးတစ္ဦး ရွိေနပါတယ္ ။အမာရြတ္နဲ႔ လူကေတာ့ ႀကီးမားလွတဲ့ ေဆဘာႀကီး တစ္ေခ်ာင္းကို လြယ္ထားၿပီး သူ႔ရဲ့ ခ်ီအရွိန္အဝါကေတာ့ မုန္တိုင္းမလာခင္ တည္ၿငိမ္ေနတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးလို႔ ဆိုရပါမယ္ ။မ်က္ႏွာမည္း ၊ အမာရြတ္တို႔နဲ႔ ယွဥ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အမ်ိဳးသမီးႀကီးက ဘာမွ ထူးျခားဟန္ မရွိပါဘူး ။ သူမက သာမန္ အမ်ိဳးသမီးႀကီး တစ္ေယာက္လိုပါပဲ ။ဒါေပမဲ့လည္း သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ လီဖူခ်န္းက သူမရဲ့ ထူးျခားမွုကို သတိျပဳမိ သြားပါေတာ့တယ္ ။ အဲဒါကေတာ့ သူမရဲ့ ဆံထိုးေတြပါပဲ ။ အမ်ိဳးသမီးႀကီးက ေခါင္းေပၚမွာ မ်ားျပားလွတဲ့ ဆံထိုးေတြကို ထိုးထားၿပီး အဲသည္ဆံထိုးေတြ အားလုံးဟာလည္း စိမ္းဖန႔္ဖန႔္အေရာင္ သန္းေနပါတယ္ ။ လုံးဝ ယုံမွားသံသယ ဝင္ေနစရာ မလိုပါဘူး ။ သည္ဆံထိုးေတြ အားလုံးက အဆိပ္ရည္ စိမ္ထားတာပဲ ျဖစ္ရပါမယ္ ။သည္လူသုံးေယာက္စလုံးရဲ့ က်င့္ႀကံမွု အဆင့္ကေတာ့ တိုက္ပြဲဝိညာဥ္နယ္ပယ္ အဆင့္၉ကို ေရာက္ရွိေနခဲ့ပါၿပီ ။ၿပီးေတာ့ လီဖူခ်န္းက သည္လူသုံးေယာက္စလုံးဟာ သာမန္ တိုက္ပြဲဝိညာဥ္နယ္ပယ္ အဆင့္၉က ဆရာသခင္ေတြ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာကို ၾကည့္ျမင္နိုင္ခဲ့ပါတယ္ ။ဒါေပမဲ့လည္း လီဖူခ်န္းကေတာ့ သူတို႔ သုံးေယာက္စလုံးကို ဂ႐ုမစိုက္ပါဘူး ။ တစ္ဖက္လူေတြက မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္ေတြ မဟုတ္ေသးသေရြ႕ေတာ့ သူက ဂ႐ုစိုက္ဖို႔ စိတ္ကူးကို မရွိတာ အမွန္ပါပဲ ။" မင္းက ဘယ္လိုပစၥည္းမ်ိဳး ေရာင္းခ်င္တာလဲ "မ်က္ႏွာမည္းက လီဖူခ်န္းကို စၿပီး ေမးလာခဲ့ပါတယ္ ။လီဖူခ်န္းက ဘာမွျပန္မေျဖခဲ့ပါဘူး ။ သူက အဝတ္ေလၽွာ္ဇလုံး တစ္လုံးစာေလာက္ရွိတဲ့ အညံ့စား ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကို ထုတ္ယူလိုက္ၿပီး ျပန္ေမးလိုက္ပါတယ္ ။" သည္ဟာကို ဘယ္ေလာက္ေပးမလဲ "တကယ္လို႔ သူတို႔ေတြက ေစ်းကို အမ်ားႀကီး ႏွိမ္ထားရင္ေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြကို မေရာင္းဘဲ ျပန္သြားဖို႔ ဝန္ေလးေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။" အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၃၀၀၀ "မ်က္ႏွာမည္းက ေျဖလာခဲ့ပါတယ္ ။" မနည္းလြန္းဘူးလား "လီဖူခ်န္းက ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။တကယ္လို႔သာ သူ႔အေနနဲ႔ သည္ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးကို အျပင္ဘက္မွာ ေရာင္းမယ္ဆိုရင္ ေစ်းႏွုန္းက အနည္းဆုံး အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၄၀၀၀ နဲ႔ ၅၀၀၀ ၾကားပါပဲ ။အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၃၀၀၀ ကေတာ့ အေတာ္ေလး ေစ်းႏွိမ္လြန္းရာ က်လြန္းတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္ ။အမ်ိဳးသမီးႀကီးက ၿပံဳးလိုက္ၿပီး ေျပာလာခဲ့ပါတယ္ ။" ေကာင္ေလး...... ဒါက ေျမေအာက္ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္ေလ ။ေရာင္းတဲ့ ပစၥည္းမွန္သမၽွကို ေပါက္ေစ်းရဲ့ ထက္ဝက္ေပးတာက ထုံးစံပဲ ။ တကယ္လို႔ မင္းမွာ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး သည္ထက္မ်ားမ်ား ပါလာခဲ့ရင္ေတာ့ ေစ်းတစ္မ်ိဳးေပါ့ "" ဒါျဖင့္ အတုံး၂၀ ဆိုရင္ေကာ "လီဖူခ်န္းက သိုေလွာင္အိတ္ထဲကေနၿပီး ေနာက္ထပ္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ၁၉တုံးကို ထုတ္ယူလိုက္ပါတယ္ ။ အဲသည္ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး တစ္တုံးခ်င္းစီရဲ့ အရြယ္အစားကေတာ့ ဖလားခြက္ တစ္လုံးထက္ ပိုေသးငယ္ျခင္း မရွိပါဘူး ။" ေပါက္ေစ်းရဲ့ ရ၀ ရာခိုင္ႏွုန္း "မ်က္ႏွာမည္းရဲ့ မ်က္လုံးေတြကေတာ့ အေရာင္ ေတာက္လာခဲ့ပါၿပီ ။" အတုံး၃၀ ဆိုရင္ေကာ "လီဖူခ်န္းက ေနာက္ထပ္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ဆယ္တုံးကို ထပ္ထုတ္လိုက္ျပန္ပါတယ္ ။" ၈၀ ရာခိုင္ႏွုန္း"မ်က္ႏွာမည္းရဲ့ အသက္ရွုသံေတြကေတာ့ မူမမွန္ေတာ့ပါဘူး ။အမာရြတ္ကေတာ့ သူ႔ရဲ့ မ်က္လုံးေတြကို ႐ုတ္တရက္ မွိတ္ပစ္လိုက္ပါၿပီ ။ ၾကည့္ရတာေတာ့ သူက သူ႔ရဲ့ လူသတ္ခ်င္စိတ္ေတြကို မနည္း ထိန္းခ်ဳပ္လိုက္ရတဲ့ ပုံပါပဲ ။' ေျမေအာက္ေမွာင္ခိုေစ်းက တကယ္ပဲ နာမည္နဲ႔ လိုက္လြန္းတယ္ ။ သည္ေနရာမွာက စည္းမ်ဥ္း ၊စည္းကမ္းေတြထက္ အစြမ္းက ပိုစကားေျပာတာပဲ 'လီဖူခ်န္းက စိတ္ထဲကေန ေတြးလိုက္မိပါတယ္ ။ အမာရြတ္က သူ႔ကို သတ္ဖို႔ ေတြးေနၿပီဆိုတာကို သူ႔အေနနဲ႔ မရိပ္မိစရာ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး ။" အတုံး၅၀ ဆိုရင္ေကာ "လီဖူခ်န္းက တစ္ဖက္လူေတြဟာ သူတို႔ေပးနိုင္တဲ့ အဆုံးစြန္ေသာ ေစ်းႏွုန္းကို မေပးေသးဘူးလို႔ ခံစားေနရတဲ့အတြက္ ေနာက္ထပ္ အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး အတုံး၂၀ကို ထုတ္ယူလိုက္ျပန္ပါတယ္ ။"ဟား......ဟား......ဟား...... ေကာင္ေလး ...... မင္းက တကယ္ မလြယ္ပါလား ။ ၉၀ ရာခိုင္ႏွုန္း ...... လက္ရွိေပါက္ေစ်းရဲ့ ၉၀ ရာခိုင္ႏွုန္း ။ ဒါက ငါတို႔အလြန္ဆုံး ေပးနိုင္တဲ့ ေစ်းပဲ ။ သည္ထက္ေတာ့မင္းကို ပိုၿပီး ေစ်းမေပးနိုင္ေတာ့ဘူး "မ်က္ႏွာမည္းက ရယ္ၿပီး ေျပာလာခဲ့ပါတယ္ ။ ၾကည့္ရတာေတာ့ ၉၀ ရာခိုင္ႏွုန္းက တကယ္လည္း အလြန္ဆုံး သူတို႔ေပးနိုင္တဲ့ေစ်း ျဖစ္ပုံပါပဲ ။" ၉၀ ရာခိုင္ႏွုန္းလား ။ မဆိုးပါဘူး ။ ခင္ဗ်ားေပးတဲ့ ေစ်းႏွုန္းက အဆင္ေျပပါတယ္ ။ ဒါေပမဲ့ က်ဳပ္ခင္ဗ်ားကို တစ္ခု ေျပာရဦးမယ္ ။က်ဳပ္ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔က ဟန္မေဆာင္တတ္ေသးဘူး ဆိုတာပဲ "စကားအဆုံးမွာေတာ့ လီဖူခ်န္းက သူ႔ရဲ့ ညာလက္ခလယ္နဲ႔ လက္ညႇိုးကို ပူးၿပီး ေလထုထဲကို တစ္ခ်က္ ေဝွ႕ယမ္းလိုက္ပါတယ္ ။ရႊပ္......ဘုန္း......အရာဝတၳဳ တစ္ခုကို ပိုင္းျဖတ္သြားတဲ့ အသံတစ္ခု ျဖစ္ေပၚသြားအၿပီးမွာေတာ့ ဓားတစ္လက္ ကိုင္ထားတဲ့ အနက္ေရာင္ အရိပ္တစ္ရိပ္ဟာ ခန္းမရဲ့ ထုပ္တန္းေပၚကေန ဘုန္းခနဲ ျပဳတ္က်လာခဲ့ပါၿပီ ။ သူ႔ရဲ့ ရင္ဘတ္မွာေတာ့ ေသြးေတြ အရႊဲသားပါပဲ ။ျပဳတ္က်လာတဲ့ လူရဲ့ လက္ထဲမွာ ကိုင္ထားတဲ့ ဓားကေတာ့ သတၱဳတုံး ျဖတ္တဲ့ ဓားပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ခ်ီအတြင္းအား အသုံးျပဳခြင့္ ပိတ္ပင္ထားတဲ့ သည္ခန္းမထဲမွာေတာ့ သည္သတၱဳျဖတ္တဲ့ ဓားဟာ အစြမ္းအထက္ဆုံး လက္နက္လို႔ပဲ ဆိုရပါမယ္ ။" မင္း......မင္း......"မ်က္ႏွာမည္းရဲ့ အမူအယာကေတာ့ ေလးနက္တည္ၾကည္သြားခဲ့ပါၿပီ ။ အေစာပိုင္းတုန္းက လီဖူခ်န္းရဲ့ တိုက္ခိုက္မွုဟာ လၽွပ္ျပက္တာထက္ေတာင္မွ ျမန္ေနတာ မဟုတ္ပါလား ။" အင္း...... အစတုန္းကေတာ့ ငါက မင္းကို အသက္ခ်မ္းသာ ေပးဦးမလို႔ပဲ ။ ဒါေပမဲ့ အခုေတာ့ မလိုေတာ့ဘူး ထင္ပါရဲ့ "ရႊမ္း......စကားအဆုံးမွာေတာ့ အမာရြတ္က ႐ုတ္တရက္ ခုန္ထလိုက္ၿပီး လီဖူခ်န္းကို သူ႔ရဲ့ ေဆဘာနဲ႔ ခုတ္ခ်လိုက္ပါတယ္ ။" ဟင္...... ငါ့ကို အသက္ခ်မ္းသာ ေပးမယ္ဆိုတဲ့ ေကာင္ကလည္း ဒါပဲလား "လီဖူခ်န္းက တုတ္တုတ္ကို မလွုပ္ပါဘူး ။ ေဆဘာဓားအလင္းတန္းက သူ႔အေပၚ က်ေရာက္လာခါနီး အခ်ိန္ေရာက္မွ သူက သူ႔ရဲ့ ဓားလက္ေခ်ာင္းကို လွုပ္ရွားလိုက္ပါတယ္ ။" သြားစမ္း "ရႊပ္.......ဘန္း......ေသြးေတြ ျဖာထြက္လာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ အမာရြတ္ဟာ အေနာက္ကို လြင့္ထြက္သြားခဲ့ပါၿပီ ။ သူရဲ့ မ်က္ႏွာအမူယာကေတာ့ သူဘာျဖစ္လို႔ ျဖစ္သြားမွန္းေတာင္ မသိလိုက္တဲ့ ပုံပါပဲ ။လီဖူခ်န္းရဲ့ လိပ္ျပာအသိစိတ္အာ႐ုံ ေအာက္မွာေတာ့ အမာရြတ္ရဲ့ ဓားခ်က္ဟာ သာမန္ ဓားခ်က္တစ္ခ်က္ထက္ မပိုခဲ့ပါဘူး ။အဲသည္အခ်ိန္မွာပဲ အမ်ိဳးသမီးႀကီးဟာ သူမရဲ့ ေခါင္းကို ဆက္ခနဲ ခါပစ္လိုက္ပါတယ္ ။ရႊီး......ရႊီး......ရႊီး......ရႊီး......ရႊီး......စိမ္းဖန႔္ဖန႔္ အေရာင္ သန္းေနတဲ့ ဆံထိုးေတြဟာ လီဖူခ်န္းဆီကို မိုးစက္မိုးေပါက္ေတြလို တိုးဝင္လာခဲ့ပါၿပီ ။လီဖူခ်န္းအေနနဲ႔ သည္ဆံထိုးေတြေၾကာင့္ ျခစ္ရာေလးတစ္ခု ရသြားခဲ့ရင္ေတာင္မွ မရဏ တိုင္းျပည္ကို တစ္ခါတည္း တန္းၿပီး အလည္ေရာက္သြားမယ္ ဆိုတာ လုံးဝ သံသယ ဝင္ေနစရာ မလိုပါဘူး ။အဆုံးမဲ့အာဏာ အပိုင္း ၅၅၉ ( စာစဥ္ ၄၁ )ဘုရင္တစ္ပါးနဲ႔ ပထမဆုံးအႀကိမ္ တိုက္ပြဲ" ျပဳတ္က်စမ္း "လီဖူခ်န္းက သူ႔ရဲ့ ညာဘက္ ဓားလက္ေခ်ာင္းနဲ႔ ေလထဲမွာ စက္ဝိုင္းတစ္ခု ေရးဆြဲလိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ဓားအကာအကြယ္ တစ္ခုဟာ ျဖစ္တည္လာခဲ့ပါတယ္ ။ထန္......ထန္......ထန္......ထန္......စိမ္းဖန႔္ဖန႔္ အေရာင္ရွိတဲ့ ဆံထိုးေတြကေတာ့ ဓားအကာအကြယ္ကို ထိမိၿပီး ျပဳတ္က်ကုန္ပါၿပီ ။ သူတို႔က လီဖူခ်န္း အနားကိုေတာင္ မကပ္နိုင္ခဲ့ပါဘူး ။" ေကာင္းလိုက္တဲ့ ဓားဆႏၵ "အမ်ိဳးသမီးႀကီးရဲ့ မ်က္လုံးအစုံက က်ဥ္းေျမာင္းသြားခဲ့ပါၿပီ ။သူမရဲ့ ဆံထိုးေတြကို တစ္ဖက္လူက ခ်ီအတြင္းအား မပါဘဲ ဓားဆႏၵသက္သက္နဲ႔တင္ တားဆီးလိုက္တာ မဟုတ္ပါလား ။ရႊီး...... ရႊီး......ရႊီး......အျပင္းထန္ဆုံး တိုက္ခိုက္မွုကေတာ့ မ်က္ႏွာမည္းဆီကေန ထြက္ေပၚလာတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။တိတိက်က် ဆိုရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ မ်က္ႏွာမည္းရဲ့ လက္ထဲက သတၱဳလုံးပါပဲ ။သတၱဳလုံးက အစိမ္းေရာင္ မီးေတာက္ေတြ ျဖာထြက္ေစၿပီး လီဖူခ်န္းဆီကို ပစ္လႊတ္လာခဲ့ပါတယ္ ။ခ်ီအတြင္းအား ထုတ္သုံးမွုကို ပိတ္ပင္တဲ့ ဝကၤပါ အစီအရင္ဟာ ခ်ီေတြအကုန္လုံးကို တားဆီး ပိတ္ပင္နိုင္ေပမယ့္ သည္အစိမ္းေရာင္ မီးေတာက္ေတြကိုေတာ့ တားဆီးပိတ္ပင္ျခင္း မရွိခဲ့ပါဘူး ။လီဖူခ်န္းကေတာ့ အဲသည္သတၱဳလုံးဟာ အမွန္တကယ္ သတၱဳလုံး မဟုတ္ဘဲ ရတနာ လက္စြပ္ တစ္ကြင္း ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ ၾကည့္ျမင္လိုက္နိုင္ပါတယ္ ။ ၿပီးေတာ့ အဲဒါက သာမန္ လက္စြပ္တစ္ကြင္းေတာင္ မဟုတ္ပါဘူး ။ အဲဒါက ေျမကမာ႓ အဆင့္ျမင့္ ရတနာ လက္စြပ္ တစ္ကြင္းေတာင္ ျဖစ္နိုင္ပါတယ္ ။သည္ေျမကမာ႓ အဆင့္ျမင့္ ရတနာ ပစၥည္းရဲ့ တိုက္ခိုက္မွုက ထြတ္ေခါင္ ဆရာသခင္ တစ္ပါးရဲ့ တိုက္ခိုက္မွုနဲ႔ မျခားနားလွဘူးလို႔ ဆိုရပါမယ္ ။တကယ္လို႔သာ လီဖူခ်န္းက သာမန္ ဆရာသခင္ တစ္ပါးဆိုရင္ သည္တ္ုက္ခိုက္မွုနဲ႔တင္ ပြဲခ်င္းၿပီး ေသေနေလာက္ၿပီ ။ဒါေပမဲ့ လီဖူခ်န္းက သာမန္ ဆရာသခင္ တစ္ပါး မဟုတ္ပါဘူး ။ သူက မဟာဆရာသခင္ေတြထဲမွာေတာင္မွ ထိပ္ပိုင္းမွာ ရပ္တည္ေနသူ ျဖစ္ပါတယ္ ။သူက ခ်ီအတြင္းအားေတြကို ထုတ္မသုံးနိုင္ရင္ေတာင္မွ သူ႔ရဲ့ ဓားဆႏၵကေတာ့ မဟာဆရာသခင္ အဆင့္မွာ ရွိေနဆဲပါပဲ ။ရႊမ္း......ပိုးခ်ည္မၽွင္ေလးတစ္ခုလို ပါးလ်တဲ့ ၾကက္ေသြးေရာင္ အလင္းတန္းေလး တစ္ခုဟာ ေလထုထဲမွာ ႐ုတ္တရက္ ျဖစ္တည္လာခဲ့ပါတယ္ ။ဘန္း......ဘန္း......ဘန္း.........အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ အစိမ္းေရာင္ မီးေတာက္ေတြဟာ ေပါက္ကြဲပ်က္စီး သြားခဲ့ပါၿပီ ။လီဖူခ်န္းရဲ့ ဓားဆႏၵက မ်က္ႏွာမည္း ေတြးထင္ထားတာ ထက္ေတာင္မွ ပိုၿပီး အစြမ္းထက္ေနပါေသးတယ္ ။အဲသည္ထက္ ပိုဆိုးတာက လီဖူခ်န္းဟာ သူလွုပ္ရွားလိုက္တိုင္းမွာ မတူညီတဲ့ ဓားဆႏၵေတြကို ထုတ္သုံးေနတာပါပဲ ။မ်က္ႏွာမည္းက ' သည္ေကာင္က ဓားဆႏၵ ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးေတာင္ ပိုဆိုင္ထားတာပါလိမ့္ ' ဆိုၿပီးေတာင္ ေတြးလိုက္မိပါေသးတယ္ ။" တကယ္လို႔ မင္းတို႔ေတြက အသက္ရွင္ေနရတာ ပ်င္းေနၿပီိဆိုရင္ ငါ့ကို လာတိုက္ၾက ။ ငါက ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး မင္းတို႔ရဲ့ ဆႏၵကို ျဖည့္ဆည္းေပးမယ္ "လီဖူခ်န္းက သူ႔ရဲ့ ညာဘက္ဓားလက္ေခ်ာင္းနဲ႔ ေက်ာက္တုံးခန္းမရဲ့ နံရံတစ္ခုကို ပိုင္းျဖတ္ျပလိုက္ၿပီး အားလုံးကို ၿခိမ္းေျခာက္လိုက္ပါတယ္ ။မ်က္ႏွာမည္းရဲ့ မ်က္ႏွာေပၚက အမူအယာေတြကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ပါၿပီ ။လီဖူခ်န္းရဲ့ အစြမ္းက သူတို႔တတ္နိုင္တဲ့ ပမာဏထက္ ေက်ာ္လြန္ေနၿပီဆိုတာ အသိသာႀကီးပါပဲ ။ တိတိက်က် ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္တစ္ပါးေတာင္မွ လီဖူခ်န္းလို အစြမ္းထက္ပါ့မလား ဆိုတာကို မ်က္ႏွာမည္းက သံသယ ဝင္ေနမိပါတယ္ ။မ်က္ႏွာမည္း မသိေသးတာကေတာ့ လီဖူခ်န္းက ခ်ီအတြင္းအား ပိတ္ပင္တဲ့ ဝကၤပါအစီအရင္ကိုေတာင္ ဆႏၵရွိရင္ တစ္ခ်က္တည္းနဲ႔ ဖ်က္ဆီးပစ္လို႔ ရတယ္ ဆိုတာပါပဲ ။တကယ့္ လက္ေရြးစင္ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္တစ္ပါးရဲ့ လိပ္ျပာအသိစိတ္အာ႐ုံမ်ိဳးကို ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ လီဖူခ်န္းအတြက္ကေတာ့ သည္ဝကၤပါ အစီအရင္ကို ဖ်က္ဆီးဖို႔အတြက္ဆိုတာ ဘာမွ မခက္ခဲပါဘူး ။ သူက စိတ္ဆႏၵ မရွိေသးလို႔သာ မဖ်က္ဆီးေသးတာပါ ။" သည္ကညီငယ္ေလး ...... ညီငယ္ေလးက က်ဳပ္တို႔ မဟူရာဦးခ်ိဳ ပြဲ႐ုံနဲ႔ အလုပ္လုပ္ဖို႔ အဆင့္မီပါတယ္ ။ အေစာပိုင္းက ျဖစ္တာေတြက အနည္းငယ္ အထင္မွားကုန္ၾကတာပါ ။ သည္ေတာ့ တိုက္ခိုက္တာကို ေတာ္လိုက္ၾကရေအာင္ "မ်က္ႏွာမည္းကေတာ့ ရန္ပြဲ ေျပၿငိမ္းဖို႔ စကားကို အစပ်ိဳးလာခဲ့ပါၿပီ ။တစ္ဖက္မွာလည္း သူက အမ်ိဳးသမီးႀကီး နဲ႔ အမာရြတ္တို႔ကို ဆက္ၿပီး မတိုက္ခိုက္ဖို႔ အခ်က္ ျပလိုက္ပါေသးတယ္ ။ရွင္းရွင္းေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သည္ေနရာက ပင္မ မဟူရာဦးခ်ိဳ ပြဲ႐ုံ မဟုတ္ပါဘူး ။ သည္ေနရာက မဟူရာဦးခ်ိဳ ပြဲ႐ုံရဲ့ အကိုင္းအခက္ေလး တစ္ခုပါပဲ ။ အဲသည္အတြက္ သည္ေနရာမွာက အကာအကြယ္ေပးမယ့္ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္ တစ္ပါးမွ ရွိမေနပါဘူး ။တကယ္လို႔ သူတို႔ေတြက လီဖူခ်န္းကို သတ္ျဖတ္ဖို႔အတြက္ အသည္းအသန္ ႀကိဳစားရင္ေတာ့ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္နိုင္ ေလာက္ေပမယ့္ လီဖူခ်န္းကလည္း သူတို႔ေတြကို မရရေအာင္ ျပန္ၿပီး သတ္သြားမွာပါပဲ ။ ဒါက ႏွစ္ဖက္စလုံးအတြက္ ထိုက္တန္တဲ့ အရာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး ။ ဒါေၾကာင့္ သူက ေျပၿငိမ္းဖို႔အတြက္ စကားအစ ပ်ိဳးလိုက္တာပါ ။" ဟုတ္ၿပီေလ ။ ဒါဆိုရင္ ခင္ဗ်ားစၿပီး ေစ်းေပးေပေတာ့ "လီဖူခ်န္းက အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ၅၀ကို ေနာက္ထပ္တစ္ႀကိမ္ ျပန္ထုတ္ျပလိုက္ပါတယ္ ။" သည္ေက်ာက္တုံး အတုံး၅၀ကိုေတာ့ လက္ရွိေပါက္ေစ်းရဲ့ ၉၀ရာခိုင္ႏွုန္းထက္ ပိုေပးလို႔ အဆင္မေျပဘူး ။ သည္လိုလုပ္ပါလား ။ သည္ေက်ာက္တုံးေတြ အားလုံးအတြက္ က်ဳပ္က စုစုေပါင္း အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၉၅၀၀၀ ေပးလိုက္မယ္ ။ ဘယ္လိုလဲ ။ အဆင္ေျပရဲ့လား "မ်က္ႏွာမည္းက သူေပးနိုင္တဲ့ ေစ်းႏွုန္းကို ထုတ္ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။" အဆင္ေျပတယ္ ။ က်ဳပ္ေရာင္းမယ္ "လီဖူခ်န္းက မ်က္ႏွာမည္းေပးတဲ့ ေစ်းကို မျငင္းလိုက္ပါဘူူး ။မ်က္ႏွာမည္း ေပးတဲ့ေစ်းက အေတာ္ေလး သင့္တင့္တယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္ ။အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းက အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၉၅၀၀၀ ကို ယူၿပီး မဟူရာဦးခ်ိဳ ပြဲ႐ုံအခြဲကေနၿပီး ထြက္ခြာသြားခဲ့ပါၿပီ ။" ေခြးမသား ...... မင္းကိုငါ သည္အတိုင္း လႊတ္ထားေပးမယ္လို႔ ထင္ေနသလား "လီဖူခ်န္း ထြက္သြားတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ မ်က္ႏွာမည္းက သူတို႔ပြဲ႐ုံအခြဲနဲ႔ အနီးဆုံး ေနရာမွာ ရွိေနတဲ့ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္တစ္ပါးကို လွမ္းၿပီး အေၾကာင္းၾကားပါေတာ့တယ္ ။သိပိမၾကာခင္မွာပဲ အနက္ေရာင္ ဝတ္စုံကို ဝတ္ဆင္ထားတဲ့ ဘုရင္တစ္ပါးဟာ ပြဲ႐ုံအခြဲကို ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါၿပီ ။ သူ႔ရဲ့ က်င့္ႀကံမွု အဆင့္ကေတာ့ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ အဆင့္၂ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။အဲသည္သူက ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ကို နားေထာင္ၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းရဲ့ ခ်ီအရွိန္အဝါေတြကို ေျခရာခံၿပီး လိုက္သြားပါေတာ့တယ္ ။ဒါေပမဲ့လည္း သူက ေန႔ဝက္ၾကာတဲ့အထိ လီဖူခ်န္းကို ရွာမေတြ႕ခဲ့ပါဘူး ။ အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ သူက စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္နဲ႔ပဲ ပြဲ႐ုံအခြဲကို ျပန္လာခဲ့ပါေတာ့တယ္ ။တိတိက်က် ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ လီဖူခ်န္းရဲ့ ခ်ီအရွိန္အဝါဟာ ပြဲ႐ုံရဲ့ အျပင္ကို ေရာက္သြားၿပီးတာနဲ႔ တန္းၿပီး ေပ်ာက္သြားခဲ့တာပါ ။ မသိရင္ေတာ့ လီဖူခ်န္းက ေလထဲမွာ ေပ်ာက္သြားသလိုပါပဲ ။" အဲသည္ေကာင္က မဟူရာဦးခ်ိဳ ပြဲ႐ုံခြဲကို တစ္ေယာက္တည္း လာရဲတာလည္း ဘာမွ မထူးဆန္းေတာ့ဘူး "အနက္ေရာင္ ဝတ္စုံဝတ္ ဘုရင္ကေတာ့ မေက်မနပ္ ျဖစ္႐ုံကလြဲၿပီး ဘာမွ မတတ္နိုင္ပါဘူး ။ သူက သည္ပြဲ႐ုံအခြဲကို အေစာကတည္းက ေစာင့္ၾကည့္ခဲ့ရင္ အေကာင္းသား ဆိုၿပီးေတာ့လည္း ေတြးေနမိပါေသးတယ္ ။ လီဖူခ်န္းကို ေပးလိုက္ရတဲ့ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၉၅၀၀၀ ဆိုတာက တကယ္ကို မနည္းလွတဲ့ ပမာဏပင္ မဟုတ္ပါလား ။****-------*******---------*******--အဲသည္အခ်ိန္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ ဟုံးဟူၿမိဳ႕ရဲ့ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံကို ေရာက္ရွိေနခဲ့ပါၿပီ ။ နဂိုက သူ႔ဆီမွာ က်န္ေနေသးတဲ့ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၄၀၀၀ ေက်ာ္ကိုပါ ထည့္ေပါင္းလိုက္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ လက္ရွိ လီဖူခ်န္းရဲ့ ပိုင္ဆိုင္မွုက အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၁၀၀၀၀ဝ နီးပါး ရွိပါတယ္ ။ ဒါက ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံမွာ ေကာင္းေကာင္း ရင္းႏွိီးျမဳပ္ႏွံလို႔ ရတဲ့ ပမာဏ တစ္ခုပါပဲ ။လီဖူခ်န္းတစ္ေယာက္ ေက်ာက္တုံးေလာင္းကစား႐ုံကေန ျပန္ထြက္လာတဲ့အခါမွာေတာ့ သူနဲ႔အတူ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၄၀၀၀၀ ဖိုးရွိတဲ့ သတၱဳတုံး ရာခ်ီ ပါလာခဲ့ပါတယ္ ။စိတ္မေကာင္းစရာ တစ္ခုကေတာ့ သည္သတၱဳတုံးေတြ ထဲမွာလည္းအလယ္အလတ္အဆင့္ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံး တစ္တုံးမွ မပါတာပါပဲ ။ဒါေပမဲ့လည္း လီဖူခ်န္းက လက္မေလ်ာ့ေသးပါဘူး ။ သူက ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို သစ္စိမ္း ၿမိဳ႕ကို ဦးတည္ျပန္ပါတယ္ ။သစ္စိမ္းၿမိဳ႕ရဲ့ ေျမေအာက္ ေမွာင္ခိုေစ်းကလည္း ဟုံးဟူၿမိဳ႕လိုပါပဲ ။ လီဖူခ်န္းက အဲသည္လူေတြကိုလည္း ပါးစပ္နဲ႔ ေစ်းစကား မေျပာခဲ့ရဘဲ လက္နဲ႔သာ ေစ်းစကား ေျပာခဲ့ရပါတယ္ ။လီဖူခ်န္းရဲ့ အစြမ္းကိုေတာ့ ေမွာင္ခိုေစ်းက လူေတြဟာ ဘာမွ မတတ္နိုင္ခဲ့ပါဘူး ။ အဲသည္အတြက္ သူတို႔ေတြဟာ လီဖူခ်န္းရဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြကို ေစ်းအျမင့္ဆုံးေပးၿပီးသာ ဝယ္ခဲ့ရပါတယ္ ။" အင္း...... သည္လိုမ်ိဳးေကာင္ေတြ ေန႔တိုင္း ငါတို႔ဆီ လာေနရင္ေတာ့ ငါတို႔ရဲ့ အျမတ္ေတြက ဘယ္ေလာက္မွ က်န္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး "သစ္စိမ္းၿမိဳ႕ရဲ့ ေျမေအာက္ေစ်းက တာဝန္ရွိသူေတြ မွိုင္ေထြေနတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ သူတို႔ေပးလိုက္တဲ့ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး တစ္သိန္းေက်ာ္နဲ႔အတူ သစ္စိမ္းၿမိဳ႕ရဲ့ ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစား႐ုံမွာ ေရာက္ရွိေနခဲ့ပါၿပီ ။လီဖူခ်န္းက သစ္စိမ္းၿမိဳ႕ရဲ့ ေက်ာက္တုံး ေလာင္းကစား႐ုံကေနၿပီးေတာ့ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၃၅၀၀၀ ဖိုးရွိတဲ့ သတၱဳတုံးေတြကို ဝယ္သြားခဲ့ျပန္ပါတယ္ ။သည္လိုနဲ႔ပဲ လီဖူခ်န္းဟာ ၿမိဳ႕ႀကီး ငါးၿမိဳ႕ကို ေရာက္ရွိသြားခဲ့ ၿပီးပါၿပီ ။ဒါေပမဲ့လည္း သူဟာ အခုထက္ထိ အလယ္အလတ္အဆင့္ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး တစ္တုံးကိုမွ မပိုင္ဆိုင္နိုင္ခဲ့ ေသးပါဘူူး ။သူ႔ရဲ့ လက္ရွိ ႂကြယ္ဝခ်မ္းသာမွုကေတာ့ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၂၅၀၀၀၀ နဲ႔ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံး တစ္ေထာင္နီးပါး ရွိပါတယ္ ။ဒါက မဟာ ႂကြယ္ဝခ်မ္းသာမွုႀကီး ဆိုတာကိုေတာ့ အထူးတလည္ ေျပာေနစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး ။တကယ္လို႔သာ လီဖူခ်န္းက သူ႔ဆီမွာရွိေနတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ သတၱဳတုံးေတြ အကုန္လုံးကို ထုခြဲၿပီး ေရာင္းလ်လိုက္မယ္ ဆိုရင္ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး သန္းနဲ႔ ခ်ီၿပီးေတာင္ ရနိုင္ပါေသးတယ္ ။သန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံးေတြကို ပိုင္ဆိုင္ထားတယ္ဆိုတဲ့ ႂကြယ္ဝ ခ်မ္းသာမွုက ဘယ္ၿမိဳ႕ႀကီးမွာမဆို ရွိတဲ့ ပထမတန္းစား ကလန္တစ္ခုရဲ့ ႂကြယ္ဝခ်မ္းသာမွုနဲ႔ ယွဥ္လို႔ ရေနပါၿပီ ။" ထုံရွန္းၿမိဳ႕...... ဒါက နန္အန္း စီရင္စုရဲ့ နံပါတ္၂ အဓိက ၿမိဳ႕ႀကီးပဲ "သည္လိုနဲ႔ပဲ လီဖူခ်န္းဟာ ထုံရွန္းၿမိဳ႕ကို ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါတယ္ ။(ထုံရွန္း = ေၾကးနီေတာင္ )နန္ရွန္းၿမိဳ႕ႀကီး ၊ ဟုံးဟူ ၿမိဳ႕ႀကီး ၊ သစ္စိမ္းၿမိဳ႕ႀကီး အပါအဝင္ တျခားၿမိဳ႕ႀကီးေတြနဲ႔ ယွဥ္ရင္ေတာ့ သည္ထုံရွန္းၿမိဳ႕ုႀကီးက ႏွစ္ဆေလာက္ ပိုႀကီးတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္ ။ ၿပီးေတာ့ သည္ၿမိဳ႕ႀကီးရဲ့ လူဦးေရကလည္း အနည္းဆုံး သန္းတစ္ရာ ေက်ာ္ပါပဲ ။လီဖူခ်န္းကေတာ့ ထုံရွန္းၿမိဳ႕ႀကီးေရာက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ထုံးစံအတိုင္း ေျမေအာက္ ေမွာင္ခိုေစ်းကို လိုက္လံ စုံစမ္းပါေတာ့တယ္ ။ေန႔ဝက္ေလာက္ အၾကာမွာေတာ့ သူဟာ ေျမေအာက္နန္းေတာ္ အေသးစားေလး တစ္ခုဆီကို ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါၿပီ ။" မင္းက ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ဘယ္ႏွစ္တုံး ေရာင္းခ်င္တာလဲ "သည္နန္းေတာ္ရဲ့ ပိုင္ရွင္က တိုက္ပြဲဝိညာဥ္နယ္ပယ္ အဆင့္၉မွာ ေရာက္ေနၿပီး လီဖူခ်န္း ၾကဳံခဲ့ရတဲ့ မ်က္ႏွာမည္းထက္ေတာင္မွ ပိုၿပီး ေၾကာက္စရာ ေကာင္းမယ့္ပုံမွာ ရွိပါတယ္ ။ သူ႔ရဲ့ ေဘးဘယ္ညာ ႏွစ္ဖက္မွာ ရပ္ေနတဲ့ လူေတြကလည္း တိုက္ပြဲဝိညာဥ္နယ္ပယ္ အဆင့္၉ေအာက္မွာ မရွိပါဘူး ။" အတုံး ၁၀၀ "လီဖူခ်န္းက အေသးစား ေရာင္းဝယ္မွုေတြ လုပ္ေနရတာကို အေတာ္ေလး စိတ္ကုန္စ ျပဳေနပါၿပီ ။ အဲသည္အတြက္ သူက တစ္ႀကိမ္တည္းမွာပဲ ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး အတုံး၁၀၀ ေရာင္းဖို႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္ပါတယ္ ။" ဒါဆိုရင္ ငါကို အရင္ၾကည့္ခြင့္ ေပးပါလား "နန္းေတာ္ပိုင္ရွင္ရဲ့ မ်က္လုံးေတြကေတာ့ အေတာ္ေလး ဂနာမၿငိမ္ ျဖစ္လာခဲ့ပါၿပီ ။သူ႔ရဲ့ ေဘးမွာ ရွိေနတဲ့ ရွိေနတဲ့ လူေတြကလည္း လူသတ္ခ်င္စိတ္ေတြကို မနည္း ထိန္းခ်ဳပ္ေနရတဲ့ ပုံပါပဲ ။' ဟူး...... သည္လူေတြကလည္းကြာ 'လီဖူခ်န္းက က်ိတ္ၿပီး သက္ျပင္းခ်လိုက္မိပါတယ္ ။ ၾကည့္ရတာေတာ့ သူက ေနာက္ထပ္ တိုက္ပြဲတစ္ခုကို ဆင္ႏႊဲရဦးမယ့္ပုံပါပဲ ။သူက ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြကို သင့္တင့္တဲ့ေစ်းနဲ႔ ေအးေအးေဆးေဆးပဲ ေရာင္းခ်င္တာပါ ။ အဲဒါကို ဘာျဖစ္လို႔ လူေတြက ေအးေအးေဆးေဆး ေရာင္းဝယ္တာကို မလုပ္ခ်င္ရတာပါလိမ့္ ။" ရပါတယ္ ။ ၾကည့္ပါ......ၾကည့္ပါ "လီဖူခ်န္းက ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ၁၀၀ကို ထုတ္ျပလိုက္ပါတယ္ ။" လုပ္ေတာ့ "နန္းေတာ္ပိုင္ရွင္က နည္းနည္းပါးပါးေတာင္ ဣေျႏၵ မဆည္နိုင္ေတာ့ပါဘူး ။ သူက ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး ၁၀၀ကို ျမင္လိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ တန္းၿပီး သူ႔လူသုံးေယာက္ကို အခ်က္ျပလိုက္ပါေတာ့တယ္ ။ရႊမ္း......ရႊမ္း......ရႊမ္း......ဝွစ္......ဝွစ္......လူေလးေယာက္ရဲ့ တိုက္ခိုက္မွုေတြဟာ တစ္ၿပိဳင္တည္း ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါၿပီ။ သူတို႔ရဲ့ လက္နက္ေတြကေတာ့ သတၱဳတုံးျဖတ္တဲ့ ဓားေတြပါပဲ ။"စိတ္ပ်က္စရာႀကီးကြာ "လီဖူခ်န္းက သူ႔ရဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြကို ျပန္သိမ္းလိုက္ၿပီး ညာဘက္လက္ကို ေဝွ႕ယမ္းဘိုက္ပါတယ္ ။ရႊပ္......ပိုးႀကိဳးမၽွင္ေလး တစ္ခုလို ပါးလ်တဲ့ ၾကက္ေသြးေရာင္ အလင္းတန္းေလး တစ္ခုဟာ ေလထုထဲမွာ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ပါၿပီ ။" အား "" အမယ္ေလး "" အင့္ "" ေသပါၿပီဟ "လီဖူခ်န္းရဲ့ တိုက္ခိုက္မွုကိုေတာ့ တစ္ေယာက္မွ မခုခံနိုင္ခဲ့ပါဘူး ။ သူတို႔ထဲက တစ္ေယာက္ဆိုရင္ လက္တစ္ဖက္ေတာင္ ျပတ္ထြတ္သြားခဲ့ပါေသးတယ္ ။လီဖူခ်န္းရဲ့ အညႇာအတာမဲ့ မီးလၽွံေအာက္မွာေတာ့ အေရအတြက္ဆိုတာက ဘာမွ မဟုတ္တဲ့ အရာပါပဲ ။ တကယ္လို႔သာ လီဖူခ်န္းက သက္ညႇာမွု မရွိခဲ့ဘူးဆိုရင္ သူတို႔အားလုံးဟာ ေသေနေလာက္ပါၿပီ ။" တားျမစ္မီးလၽွံ "နန္းေတာ္ပိုင္ရွင္က သူ႔ရဲ့ ေတာင္ေဝွးကို ေဝွ႕ယမ္းလိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ မီးလုံးႀကီး တစ္လုံးဟာ လီဖူခ်န္းဆီကို တိုးဝင္သြားခဲ့ပါတယ္ ။" အား...... သိပ္သည္းလိုက္တဲ့ မီးတာအို ဥပေဒသပါလား "လီဖူခ်န္းကေတာ့ အဲသည္ မီးလုံးႀကီး ဆီကေနၿပီး သိပ္သည္းလွတဲ့ မီးတာအို ဥပေဒသေတြကို ခံစားလိုက္ရပါတယ္ ။ဒါေပမဲ့လည္း စိတ္မေကာင္းစရာ တစ္ခုကေတာ့ အဲသည္မီးလုံးႀကီးဟာ လီဖူခ်န္းရဲ့ အညႇာအတာမဲ့ မီးလၽွံကို အန္တု ဖက္ၿပိဳင္နိုင္ျခင္း မရွိတာပါပဲ ။ရႊပ္......လီဖူခ်န္းက လက္တစ္ဖက္ကို ေဝွ႕ယမ္းလိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ အဲသည္ မီးလုံးႀကီးဟာ ႏွစ္ပိုင္း ျပတ္ထြက္သြားခဲ့ပါၿပီ ။" ေကာင္းလိုက္တဲ့ ေကာင္းကင္အဆင့္ ဓားဆႏၵပါလား ။ ငါ ...... ေျမကမာ႓မီးလၽွံ ဘုရင္ မင္းရဲ့ အစြမ္းကို စမ္းသပ္ၾကည့္ရတာေပါ့ "အသံနဲ႔အတူ ဘယ္ကေန ဘယ္လို ေရာက္လာမွန္း မသိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ ေျမေအာက္နန္းေတာ္ထဲမွာ ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။" မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ အဆင့္၂က ဘုရင္တစ္ပါးလား "လီဖူခ်န္းရဲ့ မ်က္ႏွာကေတာ့ ေလးနက္တည္ၾကည္ သြားခဲ့ပါၿပီ ။လီဖူခ်န္းက သည္ေျမေအာက္ နန္းေတာ္ဟာ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္တစ္ပါးရဲ့ ေစာင့္ၾကည့္မွုေအာက္မွာ ရွိေနလိမ့္မယ္လို႔ လုံးဝ ထင္မထားမိခဲ့ပါဘူး ။မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္တစ္ပါးက ဘယ္ေလာက္ပဲ အားနည္းေနပါေစ ။ သူက မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္တစ္ပါး ျဖစ္ေနဆဲပါပဲ ။ အဲသည္အတြက္ လီဖူခ်န္းက နည္းနည္းေတာ့ စိုးရြံ့မိသြားပါတယ္ ။မဟာ ဆရာသခင္ တစ္ပါးက အားနည္းတဲ့ အဆင့္နိမ့္ မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္တစ္ပါးနဲ႔ ထိပ္တိုက္ ရင္ဆိုင္နိုင္တယ္ ဆိုေပမယ့္ အခ်ိန္အၾကာႀကီး ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္နိုင္တာ မဟုတ္ပါဘူး ။တိုက္ပြဲအခ်ိန္ ၾကာလာတာနဲ႔အမၽွ အဲသည္ မဟာဆရာသခင္ဟာ ေသဆုံးသြားမွာ ေျမႀကီးလက္ခတ္ မလြဲပါပဲ ။" ကဲ ...... မင္းေသဖို႔ အခ်ိန္က်ၿပီ ။ ေသလိုက္တာ့ "အဝါရာင္ ဝတ္စုံကို ဝတ္ဆင္ထားၿပီး မြဲေျခာက္ေျခာက္ ဆံပင္ရွည္ေတြကို ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ ေျမကမာ႓မီးလၽွံ ဘုရင္ဟာ လီဖူခ်န္းကို အေဝးကေန လက္ညႇိုးနဲ႔ လွမ္းထိုးလိုက္ပါတယ္ ။လက္ညႇိုးခ်က္ ထြက္ေပၚလာတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ လီဖူခ်န္းနဲ႔ ေျမကမာ႓မီးလၽွံ ဘုရင္ရဲ့ ၾကားထဲမွာ ရွိတဲ့ အကြာအေဝးဟာ ႐ုတ္တရက္ က်ဥ္းေျမာင္းသြားခဲ့ပါတယ္ ။ အဲခါက ေျမေၾကာ ရွုံွု႔လိုက္သလိုပါပဲ ။သည္လက္ညႇိုးခ်က္မွာက ထူးဆန္းတဲ့ ခ်ီစြမ္းအင္ေတြ ပါဝင္ေနၿပီး ေရွာင္တိမ္းထြက္ေျပးဖို႔ ခဲယဥ္းလြန္းလွတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္ ။သည္ေျမေအာက္နန္းေတာ္မွာ စီရင္ခင္းက်င္းထားတဲ့ အႀကိဳအဆင့္ရ ဝကၤပါ အစီအရင္ကလည္း ေျမကမာ႓မီးလၽွံ ဘုရင္ရဲ့ ခ်ီစြမ္းအင္ကို တားဆီပိတ္ပင္နိုင္တဲ့ပုံ မေပၚပါဘူး ။ခၽြမ္......လီဖူခ်န္းရဲ့ လက္ထဲမွာေတာ့ မီးလၽွံေႁမြဓား ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါၿပီ ။ အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ သူက သူ႔ရဲ့ သက္တံနီ နတ္ဘုရားမီးေတာက္ ခ်ီအတြင္းအားေတြကို ေၾကးဝါဓားခ်ီေတြအျဖစ္ေျပာင္းၿပီး အညႇာအတာမဲ့ ေမ်ာလြင့္မီးလွံ် ဓားကြက္ကို ထုတ္လိုက္ပါေတာ့တယ္ ။လီဖူခ်န္းက သည္တိုက္ခိုက္မွုကို မလုပ္ခင္မွာ သူ႔ရဲ့ ဘယ္ဘက္လက္ကေန ဓားဆႏၵတစ္ခု ထုတ္လိုက္ၿပီး ခ်ီအတြင္းအား တားဆီးပိတ္ပင္တဲ့ ဝကၤပါ အစီအရင္ကို ဖ်က္ဆီးလိုက္ပါေသးတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူက သက္တံနီ နတ္ဘုရားမီးေတာက္ ခ်ီအတြင္းအားကို ေၾကးဝါဓားခ်ီအျဖစ္ ေျပာင္းလဲနိုင္ခဲ့တာပါ ။ဝုန္း......ဝုန္း......ဝုန္း......လက္ညႇိုးခ်က္နဲ႔ ဓားခ်က္ ထိပ္တိုက္အေတြ႕မွာေတာ့ နန္းေတာ္တစ္ခုလုံးဟာ တုန္ခါသြားခဲ့ပါၿပီ ။ လီဖူခ်န္းကေတာ့ အေနာက္္ကို ေျခရွစ္လွမ္းတိတိ ဆုတ္လိုက္ရပါတယ္ ။ သူက ေျမကမာ႓မီးလၽွံ ဘုရင္ရဲ့ ၿပိဳင္ဖက္ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ အသိသာႀကီးပါပဲ ။ဒါေပမဲ့ ေျမကမာ႓မီးလၽွံ ဘုရင္ကလည္း လီဖူခ်န္းထက္ သိသိသာသာႀကီး အစြမ္းထက္ေနတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး ။" မင္းက ထိပ္တန္း မဟာဆရာသခင္ တစ္ေယာက္ရဲ့ အစြမ္းမ်ိဳး ရွိေနတာပဲ "ေျမကမာ႓မီးလၽွံ ဘုရင္က အလိုမက်ဟန္ျဖင့္ ေျပာလိုက္ပါတယ္ ။သူက ထိပ္တန္း မဟာဆရာသခင္ တစ္ေယာက္ကို အနိုင္ယူဖို႔ ယုံၾကည္ခ်က္အျပည့္ ရွိေပမယ့္ သည္ေျမေအာက္ နန္းေတာ္ထဲမွာေတာ့ မျဖစ္ေသးပါဘူး။တကယ္လို႔သာ သူက လီဖူခ်န္းကို သတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားလိုက္မယ္ဆိုရင္ သည္ေျမေအာက္နန္းေတာ္ဟာ ေသခ်ာေပါက္ ပ်က္စီးသြားမွာျဖစ္ၿပီး သည္ေမွာင္ခိုေစ်း တည္ရွိေနမွုဟာလည္း အျပင္ေလာကကို ေပါက္ၾကားသြားမွာပါ ။ သူက အဲသည္လိုမ်ိဳး အျဖစ္ကိုေတာ့ လုံးဝ မလိုခ်င္တာ အမွန္ပါပဲ ။" ေတာက္ ...... မ်ိဳးမစစ္ကေလး...... မင္းကေတာ့ကြာ "ေျမကမာ႓မီးလၽွံ ဘုရင္က လီဖူခ်န္းကို ႀကိမ္းဝါးၿပီး သူ႔ရဲ့ ခ်ီအတြင္းအားေတြကို ႐ုတ္သိမ္းပစ္လိုက္ပါၿပီ ။" ဘာလဲ ။ မင္းတို႔က်ေတာ့ ငါ့ကို စည္းမေစာင့္ဘဲ တိုက္ခိုက္ၿပီးမွ ငါခုခံေတာ့ အျပစ္ေျပာခ်င္တာလား "လီဖူခ်န္းက ႏွာေခါင္းရွုံ႔ၿပီး ေလွာင္ေျပာင္လိုက္ပါတယ္ ။အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ ေျမေအာက္နန္းေတာ္ဟာ တိတ္ဆိတ္ျခင္းေတြ ႀကီးစိုးသြားခဲ့ပါၿပီ ။အတန္ၾကာမွ ေျမကမာ႓မီးလၽွံ ဘုရင္က နန္းေတာ္ပိုင္ရွင္ကို လွမ္းေျပာလိုက္ပါတယ္ ။" သူ႔ရဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ေက်ာက္တုံးေတြကို ေပါက္ေစ်းရဲ့ ၈၀ ရာခိုင္ႏွုန္း ေပးလိုက္ "သည္ေနရာက တိုက္ခိုက္ဖို႔ေကာင္းတဲ့ေနရာ မဟုတ္ပါဘူး ။ အဲသည္အတြက္ ေျမကမာ႓မီးလၽွံ ဘုရင္က လီဖူခ်န္းကို အျပင္ေရာက္မွ လိုက္ဖမ္းဖို႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္ပါတယ္ ။ဒါေပမဲ့ လီဖူခ်န္းက အဲသည္ေစ်းကို လက္မခံပါဘူး ။" က်ဳပ္ စိတ္ေျပာင္းသြားၿပီ ။ က်ဳပ္ဆိီမွာ အည့ံစား ေကာင္းကင္ဘုံေက်ာက္တုံး စုစုေပါင္း ၂၂၀ ရွိတယ္ ။ အဲဒါေတြ အကုန္လုံးကို က်ဳပ္ေရာင္းမယ္ ။ က်ဳပ္ကို ေပါက္ေစ်းရဲ့ ၉၀ရာခိုင္ႏွုန္းေပး "လီဖူခ်န္းက မူလပင္လယ္နယ္ပယ္ ဘုရင္တစ္ပါးကို ထိပ္တိုက္ေတြ႕ၿပီးသြားမွေတာ့ သူ႔အေနနဲ႔ လြတ္လမ္း မရွိေတာ့ဘူး ဆိုတာကို ရိပ္မိၿပီးသားပါပဲ ။ အဲသည္အတြက္ သူက သူ႔ဆီမွာ ရွိေနတဲ့ အည့ံစား ေကာင္းကင္ေက်ာက္တုံးေတြကို ထပ္ၿပီး ေရာင္းခ်ဖို႔ ျပင္လိုက္ပါတယ္ ။" ေခြး...... ေခြးမသား "ေျမကမာ႓မီးလၽွံ ဘုရင္က လူသတ္ခ်င္စိတ္ကို မနည္း ခ်ဳပ္တီးလိုက္ၿပီး နန္းေတာ္ပိုင္ရွင္ကို ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္ပါတယ္ ။အဲသည္ေနာက္မွာေတာ့ လီဖူခ်န္းဟာ အလယ္အလတ္အဆင့္ ဝိညာဥ္ေက်ာက္တုံး ၂၅၀၀၀၀ ကိုယူၿပီး ေျမေအာက္ နန္းေတာ္ထဲကေန ထြက္သြားခဲ့ပါၿပီ ။"ေခြးမသားေလး......မင္းငါ့လက္ထဲကေန ေျပးလို႔လြတ္မယ္ ထင္ေနသလား "ေျမကမာ႓မီးလၽွံ ဘုရင္ကလည္း လီဖူခ်န္းရဲ့ အေနာက္ကေန ေနာက္ေယာင္ခံ လိုက္သြားပါေတာ့တယ္ ။
YOU ARE READING
အဆုံးမဲ့အာဏာ (လီဖူချန်း)
Actionမူရင်းဘာသာပြန်ဆိုသူ - လေလွင့်လုလင် (အကုန်တတ်သခင်လေး) ZAWGYI / UNICODE